نقد و بررسی، معرفی مزایا و معایب سنگ فرش بتنی

 نقد و بررسی، معرفی مزایا و معایب سنگ فرش بتنی

 

نقد و بررسی، معرفی مزایا و معایب سنگ فرش بتنی

ابتدا در مورد این نوع سنگفرش توضیح می دهیم و سپس به معرفی مزایا و معایب آن و نکاتی که برای خرید آنها باید در نظر گرفته شود می پردازیم.

سنگفرش بتنی پیش ساخته برای پوشش کف های فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سنگفرش در رنگ ها و طرح های مختلف موجود می باشد و قابل استفاده می باشد.

"نقد

 سنگ فرش بتنی پیش ساخته

سنگفرش بتنی پیش ساخته در فضای باز برای محوطه سازی استفاده می شود. این نوع سنگفرش انواع مختلفی دارد و برای کف سازی فضاهای باز استفاده می شود.
یکی از ویژگی های این نوع کفپوش انعطاف پذیری آن است. کف های بتنی پیش ساخته با ریختن بتن در قالب های مخصوص ساخته شده و شکل دلخواه را به دست می آورند. این سنگفرش ها به گونه ای ساخته شده اند که به اشکال مختلف ساخته شده و در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
از آنجایی که بتن ظاهری یکنواخت دارد، ساخت این نوع کفپوش در رنگ های مختلف و قرار دادن آنها در کنار یکدیگر می تواند ظاهر یکنواخت آن را از بین ببرد. این محصول برای فضاهای بیرونی مانند باغ، حیاط خلوت و … قابل استفاده است.
استفاده از روسازی بتنی پیش ساخته مقرون به صرفه بوده و هزینه زیادی ندارد. به طور کلی انواع رنگی این کفپوش ها قیمت بالاتری نسبت به نمونه های ساده دارند.
سنگ‌فرش‌های بتنی پیش‌ساخته به‌عنوان سنگ‌فرش مدولار نیز موجود هستند و به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که نمونه‌ها به اشکال مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفته و با یکدیگر جفت شوند.

 

یکی از نکات مهم در استفاده از روسازی بتنی پیش ساخته نحوه نصب آنها می باشد. در نصب اینگونه سنگفرش ها باید از زیرسازی مناسب استفاده شود. شیب و زهکشی در زیرسازی این مدل کفپوش باید در نظر گرفته شود.

معرفی سنگ فرش بتنی

ویژگی های سنگ فرش بتنی پیش ساخته

سنگفرش های بتنی پیش ساخته باید حداقل 2 اینچ ضخامت و بیش از 3 اینچ ضخامت داشته باشند در مناطقی که وسایل نقلیه مجاز به عبور هستند. این نوع سنگ فرش ها در اشکال و ابعاد مختلف ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند.

 

به عنوان مثال نمونه های مستطیلی این نوع سنگ فرش ها می توانند در اندازه های 2*2 تا 36*24 متفاوت باشند که هر چه سختی این سنگفرش ها بیشتر باشد از نظر استاندارد بالاتر می باشند.

 

به عنوان مثال، بالاترین سختی این گونه کفپوش ها 8000 PSI است. سنگفرش های بتنی پیش ساخته به روش های مختلفی صیقل داده می شوند که از آن جمله می توان به سندبلاست، شیاردار، بافت دار و پولیش اشاره کرد.

 

سنگفرش های بتنی پیش ساخته دارای یک شاخص بازتاب خورشیدی هستند که نشان می دهد در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید چه مقدار گرما را جذب یا منعکس می کند.

این نشانگر با نماد SRI نشان داده می شود. در انتخاب این نوع کفپوش ها بهتر است نمونه هایی با SRI بالا انتخاب شوند. در این حالت گرمای تابشی کمتر از سطح آنهاست. این در مناطق گرمسیری بسیار مهم است.

معرفی سنگ فرش بتنی

مزایای استفاده از روسازی بتنی پیش ساخته

از جمله مزایای استفاده از روسازی بتنی پیش ساخته، تنوع رنگ، شکل و اندازه است.
این نوع کفپوش ها انعطاف پذیری بالایی دارند و به همین دلیل به راحتی شکل می گیرند. بنابراین می توان از آنها در فضاهای مختلف با ابعاد مختلف استفاده کرد.
یکی دیگر از مزایای استفاده از این کفپوش ها دوام بالای آنهاست.

کفپوش های بتنی پیش ساخته نیاز به مراقبت زیادی ندارند و می توان از آنها برای مدت طولانی استفاده کرد.

در صورتی که روسازی های بتنی پیش ساخته مدولار شکل مناسبی داشته باشند و فاقد هرگونه ترک باشند، می توان از آنها مجددا استفاده کرد.

معایب استفاده از روسازی بتنی پیش ساخته

استفاده از این کفپوش ها علاوه بر مزایای ذکر شده دارای معایبی نیز می باشد. یکی از معایب استفاده از این کفپوش ها نشست ناهموار آنها در طول چندین سال است. این می تواند چندین عامل داشته باشد. یکی از این عوامل نصب نادرست چنین کفپوش هایی است.

از دیگر معایب این نوع سنگفرش می توان به وزن، رنگ بی روح در طول زمان و ترک خوردگی در آنها در صورت نبود زیرسازی مناسب اشاره کرد.

"نقد

 

انتخاب سنگفرش بتنی پیش ساخته

آنچه در انتخاب کفپوش بتنی پیش ساخته باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب نمونه هایی است که استاندارد لازم را داشته باشند.

 

برای مثال سختی، کیفیت مصالح به کار رفته در ساخت آنها و میزان جذب و انعکاس حرارت به ویژه در مناطق گرمسیری از جمله عواملی است که در انتخاب چنین کفپوش هایی باید مورد توجه قرار گیرد.

معایب روکش بتنی پیش ساخته چیست؟

ته نشین شدن ناهموار آنها در طی چندین سال، سنگینی، رنگ بی روح در طول زمان و ترک خوردن در صورت عدم وجود زیرساخت از جمله معایب این نوع سنگفرش می باشد.

 

مزایای استفاده از روسازی بتنی پیش ساخته چیست؟

تنوع در رنگ، شکل و اندازه، انعطاف پذیری بالا، شکل دهی آسان، ماندگاری بالا، عمر طولانی و … از مزایا و ویژگی های مثبت این نوع سنگ فرش می باشد.

 

کاربرد سنگفرش بتنی پیش ساخته چیست؟

از این سنگفرش ها در ساخت کفپوش های فضای باز و محوطه سازی استفاده می شود.

 

معرفی سنگ فرش بتنی

 

کلام پایانی

مطالعه این مقاله شما را به خوبی با این نوع سنگفرش آشنا کرده باشد. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر صفحه اینستاگرام سیوان لند را دنبال کنید.

3.6/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *