نقد و بررسی فیلتر سیستم تهویه هوا

نقد و بررسی فیلتر سیستم تهویه هوا

نقد و بررسی فیلتر سیستم تهویه هوا:استفاده از سیستم تهویه مطبوع برای ایجاد کیفیت مناسب هوا، تنظیم دما و رطوبت محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به موارد ذکر شده استفاده از این سیستم برای ایجاد فضای مطلوب کارآمد و موثر است.

فیلتر سیستم تهویه هوا

سیستم های تهویه مطبوع انواع مختلفی دارند که بسته به عملکرد استفاده از این سیستم دارای ویژگی های متفاوتی می باشند. بدون شک یکی از ملزومات استفاده از سیستم تهویه مطبوع تمیز کردن فیلتر این دستگاه می باشد.

 

اما قبل از تمیز کردن فیلترهای تهویه مطبوع، باید مطمئن شوید که فیلترها قادر به انجام این کار هستند. زیرا فیلترهای برخی از سیستم های تهویه مطبوع این قابلیت را ندارند.انجام منظم این کار می تواند بر عمر دستگاه شما تأثیر بگذارد.
نقد و بررسی فیلتر سیستم تهویه هوا
نقد و بررسی فیلتر سیستم تهویه هوا

آموزش تمیز کردن فیلتر تهویه مطبوع

همانطور که قبلا ذکر شد ابتدا باید توجه داشته باشید که آیا فیلتر کولر گازی قابل جدا شدن و تمیز کردن است یا خیر!

در این زمینه باید از دفترچه راهنمای دستگاه مورد نظر کمک بگیرید. این جزوه تمامی ویژگی های دستگاه را به طور کامل شرح می دهد.

اگر دستگاه دارای این ویژگی است، ابتدا باید آن را به طور کامل خاموش کنید. وقتی دستگاه روشن است هرگز فیلترها را تمیز نکنید. زیرا انجام این کار باعث می شود هوای اطراف که به هیچ وجه فیلتر نمی شود وارد دستگاه شود.

در این صورت دستگاه تمام گرد و غبار موجود در محیط را جذب می کند. همچنین تا زمانی که فیلترها پس از تمیز کردن سر جای خود قرار نگرفته اند از کولر گازی استفاده نکنید.

 

دستگاه را خاموش کنید

در این مرحله محل قرارگیری فیلترهای کولر گازی را بررسی کنید. در دستگاه های بزرگ، فیلترها معمولا در جهت طول مجرا هستند. ممکن است لازم باشد چند پیچ ​​را برای برداشتن فیلترها باز کنید.

 

در کولرهای کوچکی که داخل پنجره قرار می گیرند می توان با استفاده از لبه چاقو جلو پنجره دستگاه را جدا کرد و فیلترها را به راحتی تمیز کرد.
برای تمیز کردن فیلترهای کولر گازی دیواری، ابتدا باید پنل جلویی دستگاه را جدا کنید تا به فیلترها دسترسی پیدا کنید.

 

محل فیلترهای کولر گازی را بررسی کنید

برای جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه، بهتر است از اطلاعات دستورالعمل سازنده استفاده کنید و نحوه دسترسی به فیلتر را ارزیابی کنید.

 

 

فیلتر تهویه مطبوع را با جاروبرقی تمیز کنید

یکی از روش هایی که می توانید برای تمیز کردن فیلتر کولر گازی استفاده کنید استفاده از جاروبرقی است.
برای این کار فقط باید فیلترها را جدا کرده و از جاروبرقی استفاده کنید تا گرد و غبار و کثیفی از سطح آنها پاک شود. پس از انجام این کار می توانید فیلتر را در جای خود قرار دهید.
اگر فیلترها در فواصل منظم تمیز شوند، میزان گرد و غبار نشسته روی فیلتر به اندازه کافی قابل مشاهده نیست.

 

فیلتر تهویه مطبوع را با جاروبرقی تمیز کنید

همچنین توجه داشته باشید که حذف تمام گرد و غبار از سطح فیلترهای کولر گازی امکان پذیر نیست. این روش برای تمیز کردن فیلترها در فواصل زمانی معین موثر است.

نقد و بررسی فیلتر سیستم تهویه هوا
نقد و بررسی فیلتر سیستم تهویه هوا

فیلتر تهویه مطبوع را با آب تمیز کنید

اگر بعد از تمیز کردن فیلترها همچنان نیاز به تمیز کردن بیشتر دارید، می توانید آنها را بشویید. ابتدا فیلترهای تهویه مطبوع را بردارید. سپس مخلوطی از آب و سرکه را آماده کنید.
توجه داشته باشید که مقدار آب و سرکه باید یکسان باشد. به عنوان مثال، اگر از پنج فنجان آب استفاده می کنید، از پنج فنجان سرکه استفاده کنید.

 

دهانه خروجی سینک را ببندید و محلولی را که آماده کرده اید در آن بریزید و فیلترها را داخل آن قرار دهید. سپس اجازه دهید فیلترها به مدت یک ساعت در محلول آب و سرکه باقی بمانند.

اگر فیلترها خیلی ضخیم بودند، بگذارید دو ساعت در محلول خیس بخورند. پس از تمیز کردن فیلترها، اجازه دهید کاملا خشک شوند و سپس در جای خود قرار دهید.

 

فیلتر تهویه مطبوع را با آب تمیز کنید

به جای استفاده از آب و سرکه می توانید از مخلوط آب و کمی مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. این مقدار باید به اندازه ای باشد که فیلترها را بپوشاند.

در صورتی که فیلترها سایز بزرگی دارند و امکان شستشوی آنها در داخل سینک وجود ندارد، می توانید آنها را در محیط باز با شلنگ آب نیز بشویید.

توجه داشته باشید که برای انجام این کار، آب نباید تحت فشار زیاد باشد. زیرا در این صورت به فیلترها آسیب می رساند. همانطور که در تصویر می بینید برای این کار دست خود را به صورت زیگزاگ روی فیلتر حرکت دهید.

 

 

 

 

 

تمیز کردن تهویه

اگر سر دوش قابل جدا شدن دارید، می توانید این کار را در حمام نیز انجام دهید. اگر میزان گرد و غبار نشسته روی فیلترها زیاد است، می توانید مقداری جوش شیرین روی آن ها بریزید و سپس تمیز کنید.

 

سیستم تمیز کردن اتوماتیک فیلتر تهویه مطبوع

برخی از کولرهای مدرن قابلیت تمیز کردن خودکار را دارند. در ساختار داخلی این گونه سیستم های تهویه مطبوع از برس برای تمیز کردن فیلترها استفاده می شود. اگر سیستم هوا دارای چنین قابلیتی باشد می توانید آن را به صورت خودکار تنظیم کنید.

 

مدل های مختلف کولر گازی روش های مختلفی برای نظافت دارند. برخی از فیلترها باید هر دو هفته یکبار تمیز شوند. در برخی مدل های دیگر فقط باید هر 30 روز یک بار آنها را تمیز کنید.

 

سیستم تهویه هوا

از سوی دیگر، برخی دیگر تنها یک یا چهار بار در سال باید تمیز شوند. برای اطلاع از این موضوع باید به دفترچه راهنمای دستگاه مورد نظر مراجعه کنید.

 

با وجود مراقبت های لازم از فیلترها، ممکن است آسیب ببینند. در این صورت بهتر است آنها را با نمونه های جدید جایگزین کنید.

فیلترها را تعویض کنید

 

 

کلام پایانی

ارائه نکاتی در مورد تمیز کردن کولر گازی است. از کدام یک از روش های زیر برای تمیز کردن کولر گازی خود استفاده می کنید؟

برای اطلاعات بیشتر صفحه اینستاگرام سیوان لند را دنبال نمایید.

 

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *