نکات مهم در خرید سیمان که باید بدانید

ئدر این مقاله قصد داریم به نکات مهم در خرید سیمان بپردازیم. چرا که سیمان یکی از اصلی‌ترین مصالح ساختمانی است که در انواع گوناگونی از جمله سیمان پرتلند، سیمان پوزولانی، سیمان آهکی، سیمان مقاوم در برابر سولفات و… تولید می‌شود. انتخاب نوع سیمان بسته به نوع پروژه و کاربرد آن متفاوت خواهد بود. برای مثال برای پروژه‌های سازه‌ای که نیاز به مقاومت بالایی دارند، سیمان پرتلند نوع یک مناسب است.

نکات مهم در خرید سیمان

بررسی کیفیت و مشخصات سیمان

سیمان سالم باید کاملاً خشک و بدون گلوله‌های سخت باشد.
کیفیت سیمان

قبل از خرید سیمان باید به نکاتی از جمله بسته‌بندی، شکل ظاهری، وزن و برند تولیدکننده توجه کرد. سیمان سالم باید کاملاً خشک و بدون گلوله‌های سخت باشد. همچنین باید به تاریخ تولید و انقضای آن دقت کرد.

از دیگر نکات مهم، بررسی استانداردهای تأییدیه فنی سیمان از سوی سازمان‌های معتبر مانند انجمن تولیدکنندگان سیمان ایران است. سیمان باید استانداردهای ملی ایران و یا استانداردهای بین‌المللی را داشته باشد.

انتخاب برند مناسب

سیمان در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود. با این که همه سیمان‌های تولیدی در ایران که در بورس عرضه می‌شوند استاندارد هستند، اما با این وجود کیفیت برخی از دیگری بهتر است. بهتر است سیمان‌های باکیفیت منطقه خود را بشناسید. برای مثال در استان تهران از سیمان آبیک و سیمان تهران بیشتر استفاده می‌شود، در استان فارس از سیمان فارس و فیروزآباد، در اصفهان از سیمان سپاهان و … .

انتخاب نوع سیمان

نوع سیمان بسیار برای کاربرد خاصی که در پروژه مورد نظر استفاده می‌شود، تأثیرگذار است. برخی از نوع‌های سیمان شامل سیمان پرتلند، سیمان پوزولانی و سیمان مرکب هستند که هر کدام خواص و کاربردهای خاصی دارند. انتخاب نوع مناسب سیمان برای پروژه، می‌تواند به بهبود عملکرد و پایداری ساختمان کمک کند.

انتخاب تأمین‌کننده معتبر

تأمین‌کننده سیمان
تأمین‌کننده سیمان

انتخاب تأمین‌کننده‌ای با تجربه و معتبر نیز از جمله موارد حیاتی در خرید سیمان است. تأمین‌کننده‌های معتبر معمولاً سیمان با کیفیت و با استانداردهای لازم را ارائه می‌دهند و می‌توانند به شما در انتخاب نوع و کیفیت مناسب برای پروژه خود کمک کنند.

سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که علاوه بر فراهم کردن بستری فروش انواع مصالح ساختمانی، به صورت تخصصی روی فروش سیمان کار می‌کند. انواع سیمان مثل سیمان تهران، آبیک، ساوه، فارس و … را می‌توانید با کمترین قیمت از سیوان لند خریداری کرده و در محل پروژه تحویل بگیرید.

روش‌های مختلف خرید سیمان

امروزه می‌توان سیمان را از طریق روش‌های متنوعی خریداری کرد:

  • خرید از دلالان و خرده فروشان: در بازار سیمان ایران، سیمان در بورس ارائه می‌شود. و معمولا عاملین فروش سیمان، شرکت‌های بزرگ و … این سیمان را از برس خریداری کرده و آن را به دلالای یا کامیون‌داران می‌فروشند، که آن‌ها هم سپس این سیمان را به خرده فروشان و مصالح فروش‌های می‌فروشند. 
  • خرید از بورس کالا: در بورس کالا، گواهی سپردهٔ کالایی سیمان معامله می‌شود. برای خرید در بورس کالا نیاز به دریافت کد معاملاتی و افتتاح حساب وکالتی است. مزیت این روش قیمت‌های شفاف و کنترل‌شده است. اما حجم خرید از بورس بالا است.
  • خرید از فروشگاه‌های آنلاین: امروزه می‌توان سیمان را از طریق سایت‌های آنلاین سفارش داد که مزیت آن، تحویل سریع و بدون واسطه است. سیوان لند بهترین پلتفرم فروش آنلاین مصالح ساختمانی می‌باشد که می‌توانید از طریق آن سیمان را با کمترین قیمت خریداری کرده و در سریع‌ترین زمان به دست شما می‌رسد.
خرید آنلاین سیمان
خرید آنلاین سیمان

شرایط نگهداری و حمل سیمان

سیمان باید در محیطی خشک و دور از رطوبت نگهداری شود. تماس با رطوبت و آب باعث سفت شدن و از بین رفتن خواص چسبندگی سیمان می‌شود.

برای حمل سیمان می‌توان از انواع سیلوهای حمل سیمان فله یا کیسه‌های مخصوص سیمان استفاده کرد. در حمل سیمان باید به محافظت از سیمان در برابر رطوبت، باران و نفوذ آب توجه ویژه‌ای داشت.

کلام آخر

در نهایت، توصیه می‌شود برای انتخاب و خرید سیمان، حتماً از افراد متخصص و مشاوران فنی کمک گرفت تا بهترین گزینه برای پروژه انتخاب شود.

خرید سیمان به عنوان یکی از مراحل اساسی در هر پروژه ساختمانی بسیار اهمیت دارد. با توجه به اهمیت این ماده در پایداری و کیفیت ساختمان‌ها، انتخاب و خرید سیمان با دقت و آگاهی بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به بررسی نکات مهمی که در خرید سیمان باید در نظر گرفته شوند، پرداخته خواهد شد.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *