آشنایی با کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمان + انتخاب رنگ مناسب اتاق

 کاتالوگ ترکیب رنگ دیوار به‌ طراحان دکوراسیون داخلی کمک می‌کند تا با توجه به علم روانشناسی رنگ‌ها فضایی متناسب و زیبا ایجاد کنند. با استفاده از کاتالوگ ترکیب رنگ‌ دیوار قسمت‌های مختلف خانه می‌تواند متفاوت اما در عین حال هماهنگی و هارمونی خاصی داشته باشند. در ادامه مقاله با شیوه تشخیص و انتخاب درست انواع رنگ از کاتالوگ آشنا می‌شوید.

قیمت افزودنی بتن
رنگ
پودر بندکشی
پودر نرمه کشی

 کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمان

امروزه نقاشی ساختمان مانند گذشته محدود به رنگ‌‌های سفید استخوانی یا کرم نمی‌شوند، بلکه بسیاری علاقه دارند از رنگ‌های جسورانه‌تری برای دیوارهای اتاق استفاده کنند و همراه با آن رنگ فرش، مبل و وسایل خانه را نیز متفاوت انتخاب کنند. کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمانی و تزئینی، برای رنگ‌ آمیزی دیوارها شما را راهنمایی خواهد کرد. جدول رنگ زیر پر طرفدارترین ترکیب رنگ‌های ساختمانی را نشان می دهد :

آبی + قرمز = بنفش زرد + کمی آبی = فسفری
آبی + سبز = آبی زنگالی سبز تیره + کمی زرد = سبز مغز پسته ای
زرد + قرمز = نارنجی سبز چمنی + کمی سیاه = سبز لجنی
آبی + زرد = سبز سبز روشن + سیاه = سبز یشمی
سبز + قرمز = فندقی نارنجی + زرد + قرمز = پرتقالی
زرد + سبز = سبز روشن آبی + قرمز = سرخابی
سفید + کمی آبی = آبی آسمانی قهوه ای روشن + سیاه = قهوه‌ای سیر
سفید + کمی قرمز = صورتی ملایم مشکی + قرمز + زرد = قهوه‌ای
سفید + کمی مشکلی = فیلی قرمز + سیاه = زرشکی
سفید + مقدار زیادی مشکلی = طوسی سیر آبی + زرد + سفید = ارغوانی
سفید + کمی لاجورد = سفید مخصوص سقف آبی روشن + سیاه = آبی نفتی
نارنجی پررنگ + سفید = گلبهی زرد + کمی نارنجی = زرد پررنگ
سفید + کمی گل ماش = استخوانی روشن بنفش روشن + سیاه = بادمجانی
سفید + قهوه‌ای = شکلاتی آبی روشن + کمی قرمز = یاسی
سفید + کمی قهوه‌ای = کرم پودر طلایی + روغن جلا = طلایی
سفید + کمی زرد = شیری پودر نقره‌ای + روغن جلا = نقره‌ای
زردی + کمی سفید = لیمویی نارنجی پررنگ + کمی یشمی = مسی
آبی + سیاه = سرمه‌ای آبی تیره + نقره‌ای + کمی سبز = نقره آبی
حتما بخوانید:  آشنایی با انواع روان کننده بتن و کاربرد و ویژگی هرکدام

رنگ ساختمانی یا کاغذ دیواری کدام محبوب‌تر است؟

با وجود پیشرفت‌های چشمگیر صنعت کاغذ دیواری و تولید روز افزون طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ، نقاشی ساختمان هم‌چنان یکی از راه‌های محبوب برای ایجاد یک تغییر اساسی در دکوراسیون یا پوشاندن یک مشکل بصری به شمار می‌رود. هنوز هم بسیاری از افراد ترجیح می دهند دیوارهای محل کار یا زندگی خود را رنگ کنند. به همین دلیل هم هست که صنعت رنگ ساختمانی پا به پای صنعت کاغذ دیواری پیشرفت کرده و محصولات جدید و متنوعی برای کاتالوگ ترکیب رنگ تولید می‌کند.

دسته بندی رنگ‌ در کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمان

دسته بندی رنگ در کاتالوگ ترکیب رنگ

امروزه متخصصان نقاشی ساختمان می‌توانند ترکیب‌های بدیع و چشم نوازی از هر جنس رنگ تولید کنند؛ ترکیب‌هایی که در بعضی موارد حتی تنوع کاغذ دیواری و سایر دیوارپوش‌ها کنار می‌زند. متخصصان تمام رنگ‌ها را به سه گروه اصلی تقسیم کرده‌اند:

  • رنگ‌های گرم
  • رنگ‌های سرد
  • رنگ‌های خنثی

در کاتالوگ ترکیب  رنگ، خانواده‌ رنگ‌‌های گرم شامل رنگ‌‌هایی مثل قرمز، زرد و نارنجی است. این رنگ‌‌ها سراسر شور و حرارت‌‌اند و حس جنبش و تحرک را در ما برمی‌‌انگیزند. رنگ‌های این خانواده به هیچ وجه مناسب اتاق خواب و استراحت نیستند. توصیه می‌شود رنگ‌های این خانواده را در اتاق‌کار یا پذیرایی به کار ببرید. برخی رنگ‌های این خانواده که تناژ کمتری دارند برای اتاق‌های مطالعه هم مناسب هستند.

رنگ‌‌های سرد اما سراسر آرامش و سکون هستند که در کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمان در مراکز دکوراسیون نیز آنها را زیاد می بینید. رنگ‌هایی مثل آبی و سبز و بنفش.. ثابت ‌شده است افراد در اتاقی که در آن از رنگ‌‌های سرد استفاده ‌شده دمای کمتری را احساس می‌کنند هرچند واقعاً این‌گونه نباشد. این رنگ‌ها مناسب اتاق‌های مطالعه و استراحت هستند. توصیه می‌شود از این رنگ‌ها در آشپزخانه هم استفاده کنید.

حتما بخوانید:  گچ پلیمری چیست؟ بررسی انواع، ویژگی‌ها و مزایا و معایب گچ پلیمری

رنگ‌های خنثی که شامل سفید، مشکی و خاکستری هستندمعمولا رنگ اصلی نیستند و برای ترکیب با رنگ‌های دیگر به کار می‌روند. برخی طیف‌های رنگ خاکستری مناسب محل استراحت هستند. البته رنگ‌های مشکی و سفید در محیط‌های عمومی کاربردهای بسیار زیادی دارند. متخصصان به هیچ وجه توصیه نمی‌کنند در منزل از رنگ سیاه برای دیوار استفاده کنید. رنگ سفید خالص هم به جز موارد خاص توصیه نمی‌شود چون باعث افزایش تشعشع نور وارد شده به محیط می‌شود و ضمن برهم زدن تعادل نور داخل ساختمان، آلودگی بصری ایجاد می‌کند.

رنگ‌های مکمل Complementary Colors

رنگ های مکمل در کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمان

رنگ‌های مکمل به رنگ‌هایی اطلاق می‌شود که در دایره رنگی مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و مکمل یکدیگر هستند. به عبارت دیگر، رنگ‌هایی که هنگام ترکیب با یکدیگر، تا حد امکان رنگی خنثی مانند: مشکی، سفید یا خاکستری تولید می‌کنند. رنگ‌های مکمل نقش مهمی در هنر، طراحی و دکوراسیون دارند و می‌توانند در تعادل و هماهنگی رنگ‌ها در یک کار کمک کنند.

کلام پایانی 

هیچ محدودیت فنی برای ترکیب رنگ‌ها وجود ندارد. تنها محدودیتی که وجود دارد، سلیقه مصرف کننده و نکات فنی مرتبط با محل مورد نظر به خصوص حلال رنگ  است. یک نقاش با تجربه همواره با ترکیب چند رنگ، رنگی خاص تولید می‌کند که علاوه بر داشتن ویژگی‌های بصری رنگ اصلی، مناسب محیط هم باشد کاتالوگ ترکیب رنگ ساختمان کمک شایانی در این مورد به آن‌ها خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت رنگ به سایت سیوان لند مراجعه کرده یا با کارشناسان تیم فروش ما در تماس باشید.

2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *