خرید درب و پنجره دو جداره
در هنگام نصب پنجره دوجداره، نکاتی وجود دارد که رعایت کردن یا نکردن آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در کیفیت و عملکرد پنجره‌ها با گذشت زمان داشته باشند. پس باید مراحل نصب پنجرع دوجداره را با دقت و استانداردهای لازم انجام دهید تا بتوانید بیشترین بهره‌وری را از آن داشته باشید. سیوان لند در این مقاله قصد دارد تا شما را با مراحل نصب پنجره دوجداره آشنا کند، اما دقت داشته باشید که این کار باید توسط افراد خبره و ماهر انجام شود.

مراحل نصب پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره
نصب پنجره دوجداره
نصب پنجره دوجداره باید طبق اصول و استاندارهای موجود صورت بگیرد تا نقصی در آن پیدا نشود، زیرا اصلاح اشکالات پس از نصب کار دشواری بوده و در برخی موارد نیز ناممکن است. درمورد نصب پنجره دوجداره باید بگوییم که شیشه‌ها از قبل و در محیط کارخانه ساخته شده‌اند و در مراحل تنها آن‌ها را به زهوار متصل می‌کنند.

آماده سازی محل نصب پنجره

برای این مورد دو حالت وجود دارد:
  1. اگر ساختمان نوساز باشد و پنجره برای اولین بار نصب می‌شود، به طبع کار راحت تر خواهد بود. سازندگان ساختمان باید از قبل، محل مورد نظر را برای نصب پنجره دوجداره ایجاد کرده باشند. دقت داشته باشید که در این محل باید یک کلاف فلزی نیز نصب شده باشد تا استحکام بیشتری در نصب پنجره دوجداره وجود داشته باشد. البته پنجره‌های دوجداره را می‌توان بدون وجود این قاب فلزی نیز نصب کرد. اما با وجود این قاب فلزی، نصب پنجره دوجداره آسان تر خواهد بود و و استحکام و مقاومت آن نیز بالاتر خواهد رفت. و در نهایت یک کار تمیز و باکیفیت تر خواهید داشت.
  2. حالت دیگر زمانی اتفاق می‌افتد که اقدام به تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره کنید. به عبارتی ساختمان از قبل مجهز به پنجره بوده و در این حالت تنها شما پنجره‌های دوجداره را جایگزین آن‌ها خواهید کرد. در این مورد ابتدا باید پنجره قدیمی را بردارید، به طوری که تنها قاب آن باقی بماند تا در نهایت بتوانید پنجرههای دوجداره را روی آن نصب کنید. برداشتن پنجره قدیمی باید با دقت انجام شود تا آسیبی به قاب آن وارد نشود. در صورت آسیب دیدن قاب، پنجره‌ی جدید به خوبی نصب نخواهد شد.

تمیز کردن محل نصب پنجره دوجداره

طبیعی است که محل نصب و فریم انتظار، دارای آلودگی‌هایی ناشی از مصالح در فرآیند ساختمان سازی می‌باشد. درصورتی که ساختمان نوساز هم نباشد و پنجره‌ی قدیمی خارج شده باشد، باز هم گرد و غباری ناشی از خارج کردن پنجره وجود خواهد داشت. پس لازم است که حتما پیش از نصب، چارچوب و محل نصب را از هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک کنید. اگر این تمیزکاری انجام نشود، ممکن است که نصب با کیفیت موردنظر انجام نشود، به خصوص که پس از نصب دیگر نمی‌توانید این محل را تمیز کنید. علاوه بر این، اگر در قاب باقی مانده حفره، برآمدگی و یا ضایعاتی وجود داشته باشد، باید آن‌ها را به وسیله‌ی گچ یا سیمان پر کرده و یا بتراشید. زیرا در غیر این صورت عایق بندی پنجره دوجداره با مشکل رو به رو خواهد شد.

مشخص کردن محل نصب پیچ‌های اتصال

پس از اینکه جایگاه نصب پنجره دوجداره را مشخص کردید نوبت به آن می‌رسد تا جایگاه پیچ‌هایی را که قرار است اتصال پنجره و دیوار را بر عهده داشته باشند نیز مشخص کنید. معمولا براساس نوع مصالح به کار رفته در دیوار مدنظر، از پیچ‌های سرمسته یا خودکار و یا پیچ بوتلکس استفاده می‌کنند. عموما برای دیوارهایی که از آجر ساخته شده‌اند می‌توان از هر دو پیچ استفاده کرد. اما برای دیوارهای سیمانی و بتنی از پیچ‌های بوتلکس استفاده می‌کنند و برای نصب فریم آهنی از پیچ‌های خودکار استفاده می‌شود. لازم است که برای کیفیت بیشتر در کار و نصب دقیق و صحیح، از تراز عمودی استفاده کنید تا محل سوراخ کردن پیچ‌ها دقیق بوده و پنجره به زیبایی نصب شود. در نهایت پنجره به وسیله‌ی پیچ‌های نام برده شده، به دیوار متصل شده و در جایگاه خود قرار می‌گیرند.

تزریق فوم و چسب‌های سیلکونی

تزریق فوم و چسب سیلکونی برای نصب پنجره دو جداره
تزریق فوم و چسب سیلکونی برای نصب پنجره دو جداره
پس از طی کردن مراحل گفته شده، جهت افزایش عایق بندی پنجره و درزبندی، بهتر است که این کار با استفاده از چسب‌های سیلکونی و فوم صورت بگیرد. برای این کار ابتدا چسب را روی درزها قرار می‌دهند. علاوه بر این چسب‌ها نیز باید با استفاده از لیسه کاملا یکنواخت شوند. پس از چسب کاری، برچسب‌های محافظ قاب، برداشته می‌شوند. باید توجه داشته باشید که پنجره تقریبا 1 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد و این فضا به وسیله‌ی فوم پر شوذ. یکی از انواع فوم‌ها، فوم پلی اورتان است که پس از تزریق حجیم شده و تمام منافذ باقی مانده را پر خواهد کرد.

نصب شیشه‌های پنجره دوجداره

پس از نصب پروفیل پنجره، نوبت به نصب شیشه‌هایی است که از قبل در کارخانه ساخته شده و به دست ما می‌رسند. حتما باید محل اتصال شیشه و سطح پروفیل را قبل از نصب تمیز کنید. جهت قرار دادن شیشه روی سطح از قطعات پلاستیکی به نام تاکوز استفاده می‌کنند. در واقع تاکوز نوعی قطعه‌ی زیر شیشه است که معمولا برای نصب هر شیشه، از 4 عدد تاکوز استفاده می‌کنند. دو تاکوز به صورت ثابت و دوتای دیگر متحرک هستند. شیشه‌ها روی این تاکوزها قرار گرفته و زوارها جایگذاری می‌شوند. ضروری است که در زمان جایگذاری شیشه و زوارها، از چکش‌های مخصوص به این کار استفاده کنید که غیر فلزی و ضربه گیر هستند. در این صورت هیچ آسیبی به زوار وارد نخواهد شد.

هزینه‌ی نصب پنجره دوجداره

هزینه‌ی نصب پنجره دوجداره با توجه به نوع پروژه متغییر خواهد بود و براساس نوساز بودن یا بازسازی پروژه، محاسبه می‌شود. علاوه بر این ابعاد و متراژ پنجره دوجداره نیز در این هزینه لحاظ خواهد شد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که حتما از افراد متخصص و ماهر در این زمینه استفاده کنید زیرا اگر این کار توسط افراد نابلد و ناشی انجام شود، در نهایت ضرورت اصلاح هزینهه‌های بیشتر را به مشتری تحمیل خواهد کرد. در این صورت هزینه‌ی پرداخت شده‌ی شما برای خرید درب و پنجره دوجداره نیز هدر خواهد رفت.

انتظارات ناشی نصب صحیح پنجره دوجداره

  • باز و بسته شدن صحیح و درست پنجره
  • عایق بندی کامل و مقاومت در برابر سرما و گرما
  • تحمل بارهای وارد شده به پنجره و استحکام بالا
  • زیبایی و تراز بودن در صورت نصب صحیح

نکاتی درمورد نصب پنجره دوجداره

نکاتی درمورد نصب پنجره دوجداره
نکاتی درمورد نصب پنجره دوجداره
یکی از نکاتی که زمان نصب به چشم می‌آید، شرایطی است که پنجره در آن نگهداری شده. پنجره‌های UPVC با توجه به ماهیت مواد سازنده‌ی آن‌ها، پیش از نصب در دمای بین 5 تا 35 درجه نگهداری می‌شوند. علاوه بر این سعی کنید که از جا به جایی زیاد و غیر ضروری بپرهیزید زیرا می‌تواند سبب آسیب رسیدن به پروفیل شده و در روش رگلاژ پنجره دوجداره مشکلاتی را به وجود بیاورد. اگر پنجره باکیفیت باشد و یراق آلات و پروفیل استفاده شده در آن نیز مناسب باشند، پس از نصب کامل، پنجره فشارها را به خوبی تحمل خواهد کرد و مشکلی هم در دماهای گوناگون نخواهد داشت. البته شرایط دمایی گفته شده تنها در زمان نصب قابل اهمیت است. بهتر است که پنجره‌های دوجداره را در دماهای بسیار بالا و یا فصول سرد سال و شرایط دمایی پایین نصب نکنید. اما در صورتی که مجبور به این کار در دمای پایین بودید، بهتر است که دمای داخلی ساختمان را متعادل کنید.

کلام پایانی

سیوان لند در این مقاله سعی داشت تا شما را با مراحل نصب پنجره دوجداره آشنا کرده و نکات مربوط به آن را به شما گوشزد کند. یکی از نکاتی که اهمیت زیادی در این عملیات دارد این است که از افراد متخصص در این زمینه برای نصب پنجره دوجداره کمک بگیرید تا مشکلی پس از نصب آن‌ها پیش نیاید و بهره‌وری از پنجره‌های دوجداره نیز کاهش نیابد. اگر شما هم برای ساختمان‌های خود، قصد خرید این نوع درب و پنجره‌ها را دارید می‌توانید جهت استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره در شیراز و دیگر مناطق ایران، به سیوان لند مراجعه کنید.
به این نوشته امتیاز دهید !