خرید درب و پنجره دو جداره
یکی از مزایای درب و پنجره‌های دوجداره این است که می‌توان آن‌ها را روی ساختمان‌هایی که قبلا درب و پنجره قدیمی داشته‌اند نیز نصب کرد. امروزه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده، زیرا بر این باورند که ممکن است تعویض پنجره قدیمی با دوجداره سبب تخریب دیوارهای منازل شود و بنایی طولانی مدت، گچ بری، رنگ آمیزی و هزینه‌های سرسام آور را به دنبال داشته باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که این کار چه مزایایی دارد.

نحوه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
برای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره ابتدا باید با کمک گرفتن از کارشناسان مربوطه، اندازه‌ی درب یا پنجره موردنظر را گرفته و آن را برای ساخت درب و پنجره مورد نظر شما، به تولید داد. پس از ساخته شدن محصول مورد نظر شما، نوبت به نصابان می‌رسد تا درب و پنجره جدید دوجداره را به جای پنجره‌ی قدیمی نصب کنند. برا این کار آن‌ها ابتدا باید متعلقات پنجره قدیمی بدون تخریب برش دهند و فریم زیر کار را باقی بگذارند. پس از تخلیه‌ی درب و پنجره قدیمی، پنجره‌های دوجداره را با چسب و سیلیکون ماستیک، آب بندی می‌کنند. پس از آن نوبت به شیشه‌های دوجداره می‌رسد تا آن‌ها را داخل درب یا پنجره دوجداره نصب کنند و پس از رگلاژ کامل به خریدار تحویل دهند.

چرا درب و پنجره‌های دوجداره را جایگزین درب و پنجره‌های قدیمی می‌کنند؟

درب و پنجره‌های قدیمی چوبی و آلومینیومی یا آهنی دارای ویژگی‌های مثبت و منفی مختلفی است اما درب و پنجره‌های دوجداره، مزایای بیشتری نسبت به این درب و پنجره‌ها دارد. عوامل گوناگونی وجود دارد که سبب می‌شود شما تصمیم به تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بگیرید. در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

صرفه جویی در مصرف انرژی

امرزوه هزینه‌های برق و گاز نسبت به گذشته افزایش یافته و با این وجود، ضرورت حفظ سرمایش و گرمایش درون خانه‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده. تعویض پنجره قدیمی با دوجداره علاوه بر اینکه می‌تواند هزینه‌هیا انرژی را کاهش دهد، به محیط زیست نیز کمک خواهد کرد. این درب و پنجره‌ها سبب می‌شوند تا در زمستان گرمای درون خانه حفظ شده و در تابستان نیز سرمای ایجاد شده توسط وسایل سرمایشی، درون خانه بماند و از درزهای غیر استاندارد پنجره‌های قدیمی خارج نشود. علاوه بر این، درب و پنجره‌های دوجداره به حدی عایق هستند که می‌توانند از ورود گرد و غبار به درون خانه نیز جلوگیری کنند.

جلوگیری از گسترش آلودگی صوتی

علاوه بر کاهش هزینه‌های انرژی توسط درب و پنجره‌های دو جداره، می‌توانند بر ایجاد آرامش در خانه نیز اثر گذار باشند. معمولا آلودگی صوتی در شهرهای توسعه یافته بسیار زیاد و این می‌تواند به یکی از دغدغه‌های شما تبدیل شود. اما با استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره دیگر این معضل را نخواهید داشت. آلودگی‌های صوتی علاوه بر اینکه در طولانی مدت می‌توانند قدرت شنوایی انسان را کاهش دهند، به سلامت جسمی، روانی و وضعیت خواب نیز می‌توانند آسیب برسانند. پس تعویض پنجره قدیمی با دوجداره می‌تواند در حفظ سلامتی شما نیز موثر باشد.

افزایش امنیت خانه و محیط کار

یکی دیگر از عواملی که ضرورت تعویض پنجره قدیمی با دوجداره را ملموس تر می‌کند، حفظ امنیت آن مکان است. این درب و پنجره‌ها دارای شیشه‌های محکم تری هستند که آسیب رساندن به آن دشوار است. همین ویژگی سبب می‌شود تا دسترسی مزاحمان کمتر شود. علاوه بر این، درب و پنجره‌های دوجداره قفل‌های دارند که هنگام بسته شدن از چندین جهت محکم می‌شوند. از آنجایی که امنیت این درب و پنجره‌ها به این حد بالا است، دیگر کمتر کسی به نصب حفاظ‌های آهنی روی می‌آورد.

مقاوم در برابر زلزله

ساختمان‌هایی که در آن از درب و پنجره‌های دوجداره استفاده شده، در برابر زلزله مقاومت بیشتری دارند. زلزله‌ها در اولین قسمت تخریب ابتدا به سراغ شیشه‌ها می‌روند. اگر شما هم درب و پنجره‌های خود را با این درب و پنجره‌ها تعویض کرده باشید، شیشه‌های آن در برابر زلزله مقاوم تر بوده و خرد نخواهند شد.

افزایش ارزش اقتصادی ملک

شما با تعویض پنجره قدیمی با دوجداره ارزش ملک و ساختمان خود را بالا خواهید برد. بنابراین حتی اگر در آینده قصد فروش آن را داشته باشید، این کار یک سرمایه گذاری به حساب می‌آید و سبب افزایش قیمت ملک شما خواهد شد.

مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
  • کاهش هزینه‌های انرژی ساختمان
  • تنوع در طرح و مدل‌های درب و پنجره دوجداره و یراق آلات آن‌ها
  • عدم تغییر رنگ و انعطاف پذیری در برابر اشعه خورشید
  • وزن کم و سبک بودن درب و پنجره‌ها
  • مقاوم در برابر عوامل جوی گوناگون
  • سرعت بالا در نصب پنجره دوجداره
  • عایق صوتی و حرارتی بالا
  • زیبایی و تنوع رنگ برای ساختمان و نما
  • افزایش عمر و ماندگاری بالای پرده‌ها و رنگ اتاق
  • قابلیت بازیافت درب و پنجره‌های دوجداره و سازگاری با محیط زیست
  • مقاوم در برابر نفوذ آب و باران

عوامل موثر در هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

برای محاسبه قیمت تعویض پنجره قدیمی با دوجداره، عوامل گوناگونی دخیل هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از نوع پنجره، جنس پروفیل و … . در ادامه به بررسی کامل این عوامل پرداخته‌ایم.

متریال پنجره

در زمان تعویض درب و پنجره‌ها، می‌توانید مواد پوفیل را انتخاب کنید. رایج ترین متریال پروفیل پنجره دوجداره عبارتند از UPVC، آلومینیوم و ترمالبریک.

UPVC

این جنس یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت درب و پنجره‌های دوجداره به شمار می‌رود و محبوبیت زیادی دارد. UPVC یکی از مقرون به صرفه ترین، بادوام ترین و پر مصرف ترین نوع متریال کاربردی در درب و پنجره‌های دوجداره است.

آلومینیومی

این جنس از پروفیل قیمت کمتری نسبت به UPVC دارند اما به خوبی مواد عایقی نیستند.

ترمالبریک

قیمت هر متر مربع از این نوع پروفیل‌ها در مقایسه با دو مورد قبل، بسیار بیشتر است اما یکی از با دوام ترین نوع پروفیل به شمار می‌روند که برای پروفیل‌های بدون نیاز به تعمیر پنجره دوجداره و نگهداری ساخته می‌شوند.

نوع پنجره

قبل از انتخاب هر نوع درب و پنجره، حتما نوع کاربری آن را مشخص کنید. زیرا هرکدام از آن‌ها با هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. رایج ترین انواع پنجره‌ها عبارتند از: لولایی، کشویی، هلالی یا خم. اما به طور کلی هرچه اندازه‌ی درب و پنجره بزرگتر باشد، هزینه‌ی تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بیشتر خواهد بود. البته بهتر است از پنجره‌هایی با کیفیت خوب استفاده کنید. قبل از خرید حتما قیمت پنجره دوجداره مارک خوب را پیگیری کنید.

مکان درب و پنجره

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر هزینه‌ی تعویض پنجره قدیمی با دوجداره تاثیر گذار باشد، موقعیت مکانی آن است. زیرا تعویض در برخی مناطق می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. بهتر است بدانید که تعویض درب و پنجره‌ها در طبقات بالایی ساختمان، می‌تواند زمان کلی نصب را افزایش دهد. علاوه بر این به نیروی کار و تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت.

اندازه و نوع شیشه

اندازه شیشه های درب و پنجره دوجداره
اندازه شیشه های درب و پنجره دوجداره
نوع شیشه‌ی مورد استفاده در درب و پنجره‌های دوجداره می‌تواند عامل موثری در کاهش هزینه‌های انرژی باشد. شیشه‌های رنگی به کاهش اشعه‌های فرابنفش نور خورشید کمک خواهند کرد. علاوه بر این بسته به موقعیت مکانی خانه و نوع آن، ممکن است شیشه‌های سکوریت مورد نیاز باشد.

تعدا شیشه‌ها

درب و پنجره‌هایی که به تعداد بالاتری شیشه نیاز دارند، هزینه‌ی بیشتری برای تعویض خواهند داشت. علاوه بر این بهتر است بدانید که پنجره‌های هلالی که معمولا دارای شیشه‌های خم هستند، هزینه‌ی بالاتری خواهند داشت.

کلام پایانی

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره دارای مزایای فراوانی است که شما را ترغیب به این کار می‌کند. پس اگر شما هم هموز از درب و پنجره‌های قدیمی استفاده می‌کنید، وقت آن رسیده تا اکثر هزینه‌های ساختمان خود را کاهش دهید و به محیط زیست کمک کنید. از طرف دیگر اگر در شهرهای بزرگ و شلوغ زندگی می‌کنید، تعویض پنجره قدیمی با دوجداره می‌تواند بهترین کار برای رها شدن از آلودگی‌های صوتی باشد.
به این نوشته امتیاز دهید !