سرامیک کف چه رنگی خوبه؟ راهنمای انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در هنگام ساخت یا بازسازی منزل خود با آن روبه‌رو می‌شوند این است که سرامیک کف چه رنگی خوبه؟ متنوع بودن کاشی و سرامیک از نظر طرح و رنگ و اندازه باعث شده است که وقتی نوبت سرامیک کاری کف می‌رسد، برخی افراد در انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف دچار سردرگمی شوند. از همین رو نیز ما قصد داریم در این مقاله به بررسی رنگ‌های مختلف سرامیک و نکاتی که در هنگام انتخاب بهترین رنگ سرامیک کف باید به آن‌ها دقت کرد را بررسی کنیم.

قیمت درب و پنجره دو حداره
قیمت کاشی و سرامیک
قیمتدرب وپنجره یو پی وی سی
قیمت سنگ نما

سرامیک کف چه رنگی خوبه؟

یکی از کف پوش‌های پرطرفدار برای منازل، سرامیک است. تنوع انواع کاشی و سرامیک باعث شده که گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود داشته باشد؛ که شاید همین هم کار را برای شما سخت‌تر کند و نتوانید کاشی یا سرامیک مناسب را انتخاب کنید. به همین دلیل نیز پیش‌تر در مقاله‌ای نحوه انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را به شما گفته بودیم و حالا هم می‌خواهیم شما را راهنمایی کنیم که برای سرامیک کف چه رنگی خوبه.

سرامیک کف چه رنگی خوبه

موارد مهم در انتخاب بهترین رنگ برای سرامیک کف

تنوع رنگی سرامیک‌ها بسیار زیاد است و هر فرد می‌تواند مطابق با سلیقه خود رنگ سرامیک کف منزل خود را انتخاب کند. اما یک سری موارد هم وجود دارند که در کنار سلیقه فردی‌تان، به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تصمیم بگیرید که برای منزل شما، سرامیک کف چه رنگی خوبه.

نورگیر بودن فضا

یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب رنگ سرامیک کف باید در نظر داشته باشید این است که اگر سالن شما (یا هر اتاقی که می‌خواهید کف آن را سرامیک کنید) دارای نور کافی نباشد، انتخاب رنگ‌های تیره باعث تشدید تاریک بودن آن فضا می‌شود. پس نورگیر بودن یا نبودن فضا گزینه مهمی در انتخاب رنگ سرامیک کف دارد.

سرامیک‌های رنگ روشن نور فضا را، حتی اگر کم باشد، به خوبی منعکس می‌کنند و فضا را روشن و دلبازتر نشان می‌دهند. در مقابل سرامیک‌های تیره، به خصوص در جاهای کوچک و با نور کم، فضا را تاریک‌تر و دلگیرتر نشان می‌دهند. در نتیجه توصیه می‌شود که اگر فضایی نور کافی ندارد، از سرامیک‌های تیره برای آن استفاده نشود.

محل استفاده از سرامیک کف

مورد دیگری که در هنگام انتخاب بهترین رنگ برای سرامیک کف باید به آن دقت کنید، محلی است که می‌خواهید کف آن را سرامیک کنید. برای مثال شاید رنگ سرامیکی که برای کف پذیرایی استفاده می‌شود، برای کف سرویس بهداشتی مناسب نباشد.

متراژ فضا

سرامیک کف با توجه به متراژ فضا

نکته دیگری که می‌توانید به شما کمک کند تصمیم بگیرید که سرامیک کف چه رنگی خوبه، متراژ فضا است. همانند همان قضیه‌ای که برای نورگیر بودن فضا برقرار بود، در مورد متراژ هم سرامیک‌های تیره باعث کوچک و دلگیر شدن فضا و در مقابل سرامیک‌های روشن باعث بزرگ و دلباز شدن آن می‌شود.

طرح سرامیک کاری

اگر قرار است که سرامیک کاری کف را طرح دار و یا با سرامیک‌هایی از رنگ‌های مختلف انجام دهید، بهتر است به این نکته دقت کنید که رنگ‌ها و طرح‌های انتخاب شده باشد با هم و با دیگر عناصر محیط همخوانی داشته باشند. هم‌چنین بهتر است که اگر فضا کوچک است، از طرح‌های خیلی شلوغ استفاده نشود.

بهترین رنگ برای سرامیک کف کدام است؟

حالا که با موارد مهم در هنگام انتخاب رنگ سرامیک آشنا شدید، به سراغ بررسی برخی از محبوب‌ترین رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر فضا خواهیم رفت.

رنگ سفید

 

سرامیک کف سفید یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب است. این سرامیک‌ها با طرح‌ها و ابعاد بسیار متنوعی وجود دارند و به راحتی با هر سبک و رنگ دکوراسیونی سِت می‌شوند. سرامیک سفید مخصوصا اگر از نوع براق باشد فضا را بزرگ‌تر، پرنورتر و دلبازتر نشان می‌دهد. همین ویژگی‌ها باعث شده است که یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای سرامیک کف، رنگ سفید باشد.

رنگ کرم

سرامیک رنگ کرم نیز یکی دیگر از سرامیک‌های محبوب برای کف است، به خصوص برای کف سالن پذیرایی و آشپزخانه. رنگ کرم فضا را گرم‌تر نشان می‌دهد و ترکیب آن با مبلمان چوبی یا کابینت‌های رنگ چوب می‌تواند ترکیب بسیار خوبی باشد. رنگ کرم نیز به خاطر روشن بودن، همانند رنگ سفید، به بزرگ و پرنور جلوه دادن فضا کمک می‌کند. پس هنگام بررسی این که برای سرامیک کف چه رنگی خوبه، رنگ کرم را نیز جزو گزینه‌های خود قرار دهید.

رنگ مشکی

سرامیک کف مشکی

در دکوراسیون‌های مدرن امروزی، به استفاده از عناصری با رنگ‌های سیاه یا طوسی توجه زیادی می‌شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سرامیک سیاه برای فضاهایی با متراژ بزرگ و نور زیاد مناسب است و استفاده از آن‌ها در آپارتمان‌های کوچک به خاطر تاریک و خفه کردن فضا، توصیه نمی‌شود.

رنگ طوسی

سرامیک کف طوسی

رنگ طوسی نیز جزو آن دسته از رنگ‌های مدرنی است که امروزه برای دکوراسیون و معماری داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ طوسی جزو رنگ‌های خنثی است و می‌توان آن را به صورت ترکیبی با دیگر رنگ‌های خنثی، سفید و مشکی، استفاده کرد. رنگ طوسی از بهترن رنگ‌ها برای سرامیک کف است که می‌توان از آن در تمامی فضاهای خانه استفاده کرد.

جمع بندی

در پاسخ به این سوال که سرامیک کف چه رنگی خوبه؟ باید گفت که در انتخاب سرامیک کف باید به موارد مختلفی توجه کرد. اولین موردی که به آن باید توجه کنید، سلیقه خودتان است. بعد از آن با در نظر داشتن متراژ فضا، نورگیر بودن آن، نوع فضا و طرح سرامیک می‌توانید بهترین رنگ را برای سرامیک کف خانه خود انتخاب کنید.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *