چطور بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را انتخاب کنیم؟

یکی از سوالاتی که افراد برای کاشی کاری در هنگام ساخت خانه و یا بازسازی حمام و سرویس بهداشتی با آن روبه‌رو می‌شوند، این است که بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی چیست؟ هیچ جواب واحدی برای این سوال وجود ندارد. شما باید بدانید که بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی بر اساس حس و حالی است که می‌خواهید به فضا برقرار کنید. البته علاوه بر این، موارد دیگری هم در انتخاب رنگ کاشی سرویس بهداشتی موثرند؛ که در ادامه مقاله رنگ‌های مختلف و تاثیر آن‌ها بر فضای سرویس بهداشتی را بررسی خواهیم کرد.

قیمت درب و پنجره دو حداره
قیمت کاشی و سرامیک
قیمتدرب وپنجره یو پی وی سی
قیمت سنگ نما

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی امری سلیقه‌ای است و شما می‌توانید بر اساس حس و حالی که می‌خواهید به فضا منتقل کنید و دکوراسیون کلی خانه آن را انتخاب کنید. البته معمولا ترجیح بر این است که رنگ کاشی سرویس بهداشتی به گونه‌ای انتخاب شود که حسی از آرامش و تمیزی را القا کند.

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

البته در انتخاب کاشی سرویس بهداشتی، فرم و ابعاد آن نیز مهم است. کاشی‌های بزرگ‌تر فضا را دلباز‌تر نشان می‌دهند و کاشی‌های کوچک کمی فضا را شلوغ‌تر می‌کند. از آن‌جایی که کاشی سرویس بهداشتی مرتبا در معرض آب و رطوبت قرار دارد، باید از کاشی‌های مرغوب استفاده کرد که در بلند مدت خراب نشوند.

کاشی سفید سرویس بهداشتی

کاشی سفید سرویس بهداشتی

از نظر خیلی افراد بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی، رنگ سفید است و آن را انتخاب اول خود قرار می‌دهند. رنگ سفید نماد پاکی و آرامش است و به بزرگ و دلبازتر نشان دادن فضا کمک می‌کند و نور و روشنی آن را بیشتر می‌کند. کاشی سفید هم برای سرویس بهداشتی‌های کوچک مناسب است و هم برای سرویس بهداشتی‌های بزرگ. 

تنها ایرادی که از کاشی سفید سرویس بهداشتی می‌توان گرفت این است که کوچک‌ترین لک و کثیفی روی آن به وضوح مشخص است و مرتبا نیاز به تمیز کاری دارد. علاوه بر آن ممکن است رنگ سفید یکدست برای بسیاری از افراد خسته کننده باشد، که در این صورت می‌توانند از ترکیب رنگ سفید با دیگر رنگ‌ها بهره ببرند.

کاشی سفید طلایی سرویس بهداشتی

کاشی سفید طلایی سرویس بهداشتی

یکی از رنگ‌هایی که به خوبی با سفید ترکیب می‌شود، رنگ طلایی است. ترکیب رنگ طلایی با سفید، فضا را کمی گرم‌تر نشان می‌دهد و آن را از بی‌روحی درمی‌آورد. کاشی سفید طلایی سرویس بهداشتی انتخابی ایده‌آل برای سرویس بهداشتی‌های بزرگ است و فضا را لاکچری‌تر نشان می‌دهد. در صورت تمایل برای ترکیب کاشی سفید سرویس بهداشتی با کاشی طلایی در سرویس بهداشتی‌های کوچک، بهتر است که نسبت کاشی‌های سفید به طلایی بیشتر باشد.

کاشی سفید مشکی سرویس بهداشتی

کاشی سفید مشکی سرویس بهداشتی

رنگ سفید و مشکی دو رنگ متضادند که استفاده از آن‌ها در هر فضایی می‌تواند جلوه خاصی به آن ببخشد. البته به شرطی که بدانید آن‌ها را چطور با هم ترکیب کنید. نحوه ترکیب کاشی سفید مشکی سرویس بهداشتی به سلیقه‌ی خود فرد بستگی دارد. اما به عنوان مثال ترکیب شطرنجی آن‌ها دیگر از مد افتاده و امروزه خیلی استفاده نمی‌شود.

کاشی سرویس بهداشتی سفید طوسی

کاشی سرویس بهداشتی سفید طوسی

یکی از پرطرفدارترین ترکیب‌های کاشی سرویس بهداشتی، ترکیب رنگ سفید و طوسی است. حتی می‌توان از ترکیب کاشی سفید با چندین طیف از کاشی رنگ طوسی بهره برد و فضایی تمیز، آرام و مدرن را بوجود آورد. در کاشی سرویس بهداشتی سفید طوسی هم کاشی‌های براق می‌توانند انتخاب خوبی باشند و هم کاشی‌های مات.

دیگر ترکیب‌ها برای کاشی سفید سرویس بهداشتی

کاشی سفید سرویس بهداشتی را تقریبا با تمام رنگ‌های دیگر می‌توان ترکیب کرد و فضاهایی متفاوت به وجود آورد. از همین رو هم شاید بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی را بتوان رنگ سفید در نظر گرفت. چون با تمام رنگ‌ها و حتی متریال‌های دیگر می‌توان آن را ترکیب کرد. 

یکی از بهترین متریال‌ها برای ترکیب با کاشی سفید سرویس بهداشتی، چوب است. ترکیب کاشی سفید با چوب، به خصوص چوب ها روشن رنگ بژ، احساسی از آرامش، تمیزی، گرمی و دنجی را به فرد القا می‌کند. البته به جز چوب از متریال‌های دیگر، مثل سنگ، هم می‌توان بهره برد.

کاشی سبز رنگ، القا کننده طبیعت

کاشی سبز برای سرویس بهداشتی

رنگ سبز همواره القا کننده طبیعت و طراوت تازگی بوده است. کاشی‌های سبز رنگ یکی از بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی هستند. رنگ سبز را می‌توانید به صورت ترکیبی با رنگ‌های دیگری مثل سفید نیز به کار ببرید و بهتر است برای مثال کاشی کف سرویس بهداشتی سفید باشد و کاشی دیواره‌ها سبز.

البته اگر تمایل به استفاده از کاشی سبز برای سرویس بهداشتی دارید، بهتر است برای سرویس‌ بهداشتی‌های کوچک از طیف‌های روشن‌تر استفاده کنید تا فضا را کوچک و خفه نکند. طیف‌های تیره‌تر سبز برای سرویس بهداشتی‌های بزرگ مناسب‌تر هستند.

کاشی رنگ قهوه‌ای برای سرویس بهداشتی

رنگ قهوه‌ای نیز یکی از آن رنگ‌های مناسب برای سرویس بهداشتی است که می‌توان با آن فضایی از کلاسیک تا مدرن را با آن طراحی کرد و برای همین هم می‌توانیم آن را در زمره بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی قرار دهیم. برای زیبایی بیشتر و تنوع بخشیدن به فضا می‌توان از ترکیب طیف‌های مختلف کاشی‌های قهوه‌ای استفاده کرد. 

کاشی آبی برای سرویس بهداشتی

کاشی آبی برای سرویس بهداشتی

رنگ آبی نماد آرامش است و در طراحی و دکوراسیون هم رنگ آبی نماد مکان‌هایی است که با آب سروکار دارند. رنگ آبی به فضا لطافت می‌بخشد و ترکیب کاشی آبی برای سرویس بهداشتی با کاشی سفید، می‌تواند ترکیبی آرامش بخش به وجود بیاورد و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی باشد.

رنگ سورمه‌ای برای کاشی سرویس بهداشتی

کاشی سورمه‌ای نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای کاشی سرویس بهداشتی‌های بزرگ باشد. می‌توان کاشی رنگ سورمه‌ای را در دیوارهای سرویس بهداشتی به کار برد و برای کف از رنگ روشنی مثل سفید یا طوسی روشن استفاده کرد. کاشی سورمه‌ای سرویس بهداشتی به خوبی با وسایل و تجهیزات سفید، طلایی و قهوه‌ای ترکیب می‌شود.

کاشی مشکی برای سرویس بهداشتی

یکی دیگر از رنگ‌هایی که امروزه در معماری داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ مشکی است. استفاده از کاشی مشکی برای سرویس بهداشتی نیز می‌تواند فضایی مدرن ایجاد کند. البته این رنگ برای سرویس بهداشتی‌های کوچک توصیه نمی‌شود. و همین‌طور اگر کاشی‌ها براق باشند، فضا را بیشتر بسته نشان می‌دهند. رنگ مشکی می‌تواند به خوبی با رنگ سفید، طوسی و کرم تلفیق شود و فضایی شیک ایجاد کند.

استفاده از دیگر رنگ‌ها برای کاشی سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی می‌توان از دیگر رنگ‌هایی مثل بنفش، صورتی و حتی قرمز نیز بهره برد. البته هموار در انتخاب این رنگ‌ها باید انتظاری که از فضا داریم را در نظر بگیریم و بهتر است که با افراد متخصص در این زمینه هم مشورت کنیم. در انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی بهتر است که این نکته را در ذهن داشته باشیم که معمولا رنگ‌های تیره و پررنگ برای سرویس بهداشتی‌های بزرگ مناسب‌تر هستند و در سرویس‌ بهداشتی های کوچک بهتر است که از رنگ‌های ملایم‌تر و طراحی‌های ساده‌تر استفاده کرد.

کلام آخر

انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کار سختی نیست. و برای این کار می‌توان در وهله اول با متخصصین طراحی و معماری داخلی مشورت کرد و یا این کار را با توجه به سلیقه و حسی که می‌خواهید فضای سرویس بهداشتی شما داشته باشد انجام داد. رنگ کاشی سرویس بهداشتی را می‌توانید به صورت تلفیقی انتخاب کنید و از رنگ‌های مختلف بهره بگیرید. رنگ سفید رنگی است که می‌توان آن را به راحتی با بقیه رنگ‌ها ترکیب کرد. و حتی در مورد کاشی بین کابینتی برای کابینت سفید هم می‌توان از تمام رنگ‌ها بهره برد.

به همین دلیل رنگ سفید را می‌توان بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی دانست و با ترکیب کاشی سفید با کاشی رنگ‌های دیگر و حتی متریال‌هالی دیگر فضاهای متفاوتی خلق کرد. البته امروزه استفاده از رنگ‌هایی مثل طوسی و مشکی و قهوه‌ای یا کرم هم برای کاشی سرویس بهداشتی بسیار مورد توجه قرا گرفته‌اند. شما می‌توانید قیمت کاشی را در سیوان لند مشاهده و نسبت به خرید آنلاین آن اقدام فرمایید.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *