بررسی تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری


قیمت یونولیت

تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری را می‌توان در کاربرد و اندازه آن‌ها دانست. یونولیت سقفی برای اجرای سقف‌های تیرچه بلوکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت بلوک‌هایی بزرگ است؛ اما یونولیت دیواری به صورت ورقه‌هایی نازک است که برای عایق‌سازی دیوار از آن کمک می‌گیرند. در ادامه این مقاله با سیوان لند همراه باشید تا یونولیت سقفی و دیواری و تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنیم. هم‌چنین شما می‌توانید برای خرید هر دوی این یونولیت‌ها و یا اطلاع از قیمت آن‌ها به سایت سیوان لند مراجعه کنید.

تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری چیست؟

تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری را می‌توان در کاربرد و اندازه آن‌ها دانست.
تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری

پیش از این که به بررسی تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری بپردازیم، بهتر است که به معرفی کوتاهی از یونولیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم. یونولیت که به آن پلاستوفوم، آکاسیف و پلی استایرن انبساطی هم می‌گویند، ماده‌ای بسیار سبک و متخلخل است که از استایرن مونومر ساخته می‌شود. از یونولیت‌ها به خاطر وزن سبک و عایق بودنشان در برابر صوت و حرارت، در صنایع مختلفی استفاده می‌شود.
یکی از مهم‌ترین کاربردهای یونولیت، استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی است. در این صنعت عموما از یونولیت‌ها در مرحله اجرای سقف و اجرای دیوار استفاده می‌شود، که به ترتیب به یونولیتی که در سقف و دیوار استفاده می‌شود، یونولیت سقفی و یونولیت دیواری می‌گویند. تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری به جز در محل استفاده از آن‌ها، در ابعادشان نیز می‌باشد.
از یونولیت سقفی در اجرای سقف تیرچه بلوک استفاده می‌شود. یونولیت‌ها به خاطر وزن سبک‌تری که نسبت به بلوک‌های سیمانی و سفالی دارند و هم‌چنین خاصیت عایق بودنشان، به سرعت جای این مصالح را گرفتند. یونولیت‌هایی که در سقف استفاده می‌شوند به صورت بلوک‌هایی هستند که بسته به نوع تیرچه، اندازه آن‌ها تغییر می‌کند. اما به طور میانگین ابعاد بلوک یونولیت سقفی 20*50*200 است.

از یونولیت سقفی به جای بلوک در اجرای سقف تیرچه بلوک استفاده می‌شود و در ابعاد 20*50*200 است.
یونولیت سقفی

از طرف دیگر، از یونولیت دیواری که به آن ورق یونولیت هم می‌گویند، در اجرای دیوارها و برای عایق کردنشان در برابر صوت و حرارت استفاده می‌شود. به همین دلیل هم تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری این است که یونولیت‌های دیواری باید نازک باشند و تنها به عنوان پوششی روی مصالح دیوارچینی اجرا شود. ابعاد یونولیت دیواری 2 در 1 متر است و ضخامت‌های آن از 1 تا 15 سانتی‌متر یا بیشتر است.

از یونولیت دیواری به عنوان عایق دیوارها در برابر صوت و حرارت استفاده می‌شود و ابعاد آن‌ها 200 در 100 با ضخامت‌ها 1 تا 15 سانتی‌متر است.
یونولیت دیواری

در جواب به این سوال که تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری از نظر دانسیته چیست باید بگوییم که مقایسه این دو از نظر چگالی کار صحیحی نمی‌باشد. چرا که چه یونولیت دیواری و چه سقفی، در دانسیته‌های متفاوتی تولید و استفاده می‌شوند. ولی یونولیت‌هایی که در سقف استفاده می‌شوند باید دانسیته بالای 7 داشته باشند. به طور کلی در انتخاب یونولیت‌ها بر اساس دانسیته باید به این نکته توجه کنید که هر چه دانسیته بالاتر می‌رود، هم وزن و هم قیمت یونولیت هم بیشتر می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی تفاوت یونولیت سقفی و یونولیت دیواری پرداختیم و گفتیم که هر کدام از نظر ابعادی به چه صورت است و چه کاربردی دارد. شما می‌توانید برای خرید یونولیت یا اطلاع از قیمت آن به سیوان لند، بازار آنلاین صنعت ساختمان، مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *