آنچه باید از ترمیم بندکشی سرامیک بدانید| 9 وسیله ضروری ترمیم بندکشی

تعویض و ترمیم بندکشی سرامیک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که در مقابل خرابی‌ها و مشکلات آن بی‌تفاوت بمانید خیلی زود باید منتظر خراب شدن سرامیک‌ و کاشی هم باشید. ترمیم بندکشی به مواد و تجهیزات خاصی نیاز دارد که در ادامه مقاله به جزئیات و چگونگی ترمیم بندکشی سرامیک و کاشی می‌‌پردازیم.

قیمت سیمان
قیمت گچ
قیمت آجر
قیمت شن و ماسه

چرا بندکشی‌های کف ساختمان ترک می‌خورند؟

بارزترین علت ترک های بندکشی کف ساختمان ترکیب نامناسب ملات با میزان آب یا جرم و آلودگی درز کاشی هاست

برای ترمیم بندکشی سرامیک باید علل به وجود آمدن بندکشی‌های ترک خورده یا تخریب شده را بدانید تا شیوه مناسب اصلاح را در پیش بگیرید.

  • ترکیب نامناسب ملات با میزان آب 
  • عدم وجود فضای مناسب برای حرکت انبساطی کاشی‌ها(کم یا زیاد بودن ضخامت بندکشی‌ها)
  •  اگر بندکشی‌های ترک خورده فقط در یک ناحیه از کف متمرکز شود، احتمالاً این ترک‌ها ناشی از نصب نادرست کاشی‌های آن ناحیه می‌باشد.

تخریب یا ترک بندکشی سرامیک‌ها علاوه بر اینکه باعث ایجاد جلوه‌ای بد و زننده در سرامیک‌ها می‌شود،اشکالات فنی هم‌چون نفوذ آب به زیر سرامیک‌ها و یا تخریب خود سرامیک‌ و کاشی را نیز به دنبال خواهد شد. اگر چه برای تعمیر و ترمیم بندکشی سرامیک به صورت اساسی شما باید کف ساختمان را دوباره تقویت کنید. اما راه‌حل‌های ساده‌تری برای این مشکل وجود دارد که  به هزینه و زمان کمتری نیاز داشته و حتی خودتان هم به راحتی می‌توانید آن را در خانه امتحان کنید.

ابزارآلات لازم برای ترمیم بندکشی سرامیک:

  1. ملات 
  2. سطح پلاستیکی
  3. کاردک مخصوص پخش ملات
  4. دستگاه فرز حکاکی یا دستگاه برش دستی
  5. تلمبه بتونه‌زنی
  6. کاتر ( از تیغ ریش‌تراشی نیز می‌توانید استفاده کنید)
  7. درزگیر کاشی‌های سرامیکی
  8. چسب مخصوص بندکشی
  9. عینک ایمنی

تهیه ملات برای ترمیم بندکشی کاشی سرامیک

با افزودن آب بیشتر هنگام آماده‌سازی ملات جدید، میتوانید رنگ آن را کم رنگ‌تر کنید.

محتوای این مقاله برای ترمیم بندکشی کاشی و سرامیک است؛ نه تعویض آن! بنابراین باید ملاتی هم رنگ ملات قبلی تهیه کنید تا تفاوت رنگ دو ملات باعث ایجاد جلوه‌ای زننده نشود. ترمیم بندکشی سرامیک چالش بزرگ و پیچیده‌ای نیست، اما هماهنگی رنگ بندکشی‌های جدید و قدیم می‌تواند دردسرساز شود. مخصوصاً زمانی که بندکشی‌های قدیمی رنگی به جز سفید داشته باشند. در این شرایط، اگر رنگ بندکشی‌های قبلی، کم رنگ‌تر از بندکشی‌های جدید باشد، با افزودن آب بیشتر هنگام آماده‌سازی ملات جدید، رنگ آن را کم رنگ‌تر کنید. اگر رنگ بندکشی‌های قبلی تیره‌تر بود، از آب کمتری استفاده کنید.

توجه: تنها راه بندکشی استفاده از ملات‌های سنتی نیست؛ بلکه امروزه مواد جدید و نسبتا نوینی جایگزین روش خای سخت ثدیمی شده. خمیر بندکشی، پودر بندکشی، چسب بندکشی و بسیاری مواد دیگر وارد بازار شده‌اند که فرایند بندکشی و ترمیم آن را بسیار ساده‌تر می‌کنند.
اما در صورتی که بندکشی اولیه از طریق ملات‌های سنتی صورت گرفته بهتر است که ترمیم بندکشی سرامیک هم از طریق همان نوع ملات صورت بگیرد اما محدودیتی وجود ندارد و در صورتی که از بین موادی که ذکر شدند توانستید ملات هم رنگ و متشابه را پیدا کنید، از نظر فنی مانعی برای استفاده وجود ندارد.

بندکشی سرامیک با چسب بندکشی 

چسب بندکشی سرامیک بسیار محکم می‌باشد و اگر روی سطح بریزد به آسانی پاک نخواهد شد. در صورت نیاز شکاف را از هرگونه گچ یا  باقی مانده سایر مصالح و آلودگی‌ها پاک کنید. حالا برای بندکشی سرامیک با چسب کافیست که چسب بندکشی سرامیک را ما بین سرامیک ها بکشید. با استفاده از یک تکه پارچه چسب های اضافی را به‌سرعت پاک کنید و اجازه ندهید که روی سطح خشک شود.

واضح است که به وسیله چسب بندکشی سرامیک روند ترمیم بندکشی سرامیک آسان و بدون دردسر و در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد. هم‌چنین هنگام خرید چسب بندکشی سرامیک به رنگ سرامیک ها و زیر ساخت سطح تان حتما توجه داشته باشید و متناسب با قیمت چسب بندکشی سرامیک، مطلوب‌ترین را انتخاب کنید.

نکته: بهتر است از راهنمای رنگ برای انتخاب رنگ درزگیر مناسب با رنگ کاشی‌ و سرامیک‌ها استفاده کنید.

چگونگی ترمیم بندکشی سرامیک

حداقل 48 ساعت باید به ترمیم یا تعویض بندکشی ها فرصت خشک شدن دهید.

با استفاده از کاردک‌های فلزی، دستگاه فرز حکاکی یا دستی، همه‌ ملات‌های ترک خورده را بدون آسیب به کاشی، بردارید و بندکشی‌ها را کاملاً خالی کنید. سپس ملات را با دست خیس، کاردک پلاستیکی روی بندکشی‌ها بریزید و سطح آن را صاف کنید.
بعد از مدتی که ملات شروع به سفت شدن کرد، باقی مانده ملات را از روی سطح کاشی پاک کنید و حداقل ۴۸ ساعت به ملات اجازه دهید تا سطح کاملاً خشک شود. البته این موضوع بستگی به این دارد که از ملات‌های سنتی استفاده می‌کنید و یا مواردی همچون  خمیر بندکشی یا چسب بندکشی باشد اما به هر جهت بهتر است مدت زمانی را وقت بدهید تا ملات کاملاً سفت شود.

درزگیر اضافی را با وسیله مخصوص این کار یا با انگشتان خود جدا کنید. از یک حوله مرطوب برای از بین بردن درزگیر باقی‌مانده و نرم‌کردن سطح استفاده کنید. بگذارید درزگیر خشک شود و با توجه به زمان پیشنهادی تولید کننده درزگیر آن را از تماس با آب دور نگه دارید. این کار ساده به سرعت انجام شد و در کمتر از نیم ساعت انجام خواهد شد و ظاهر حمام زیبا و از نفوذ آب به استخوان‌بندی ساختمان جلوگیری می‌شود.

کلام پایانی

 توجه به نحوه صحیح و به موقع ترمیم بندکشی سرامیک در نگهداری طولانی مدت این مصالح ساختمانی تاثیر به سزایی دارد. داشتن ابزار مورد نیاز برای تعمیر سریع بندکشی‌های ترک خورده و یا شکسته شده باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما خواهد شد و همین‌طور ظاهر نهایی کار را تمیز و زیبا جلوه خواهد داد. شما میتوانید برای استعلام قیمت پودر بندکشی  به سایت مراجعه کرده یا برای همکاری در فروش تنواع مصالح با کارشناسان فروش سیوان لند در تماس باشید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *