برررسی تخصصی کاشی کاری لوزی و نکات مربوط به آن | کاشی لوزی بهتر است یا مربعی؟

کاشی کاری لوزی یکی از طرح‌های پرطرفدار برای چیدن کاشی و سرامیک است که می‌توان از آن هم در کف و هم در دیواره‌ها و حتی کاشی کاری نما استفاده کرد. کاشی کاری لوزی با همان کاشی‌های مربعی انجام می‌شود که با زاویه 45 درجه نسبت به دیوار چرخیده‌اند. این سبک چیدن کاشی‌ها در عین سادگی زیبایی و جذابیت خاصی به فضا می‌بخشند.

قیمت درب و پنجره دو حداره
قیمت کاشی و سرامیک
قیمتدرب وپنجره یو پی وی سی
قیمت سنگ نما

کاشی کاری لوزی

کاشی‌ها و سرامیک‌ها در ابعاد و شکل‌های متنوعی تولید می‌شوند. و کاشی کاری و سرامیک کاری کف و دیوارها رو می‌توان در طرح‌های مختلف و به سبک‌های گوناگون انجام داد. یکی از رایج‌ترین شکل‌های کاشی، کاشی‌های مربعی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توان کاشی کاری را در طرح‌های مختلف انجام داد. کاشی کاری مربعی و لوزی دو مدل پرطرفدار برای چیدن کاشی‌ها هستند. کاشی کاری لوزی با استفاده از همان کاشی‌های مربعی انجام می‌شود. بر خلاف چینش کاشی‌ها با طرح مربعی که کاشی‌ها هم‌راستا با دیوار چیده می‌شوند، برای کاشی کاری لوزی، کاشی‌ها را 45 درجه می‌چرخانند تا قطر آن‌ها بر دیوار عمود باشد. چیدن کاشی‌ها به شکل لوزی تاثیر زیادی بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا دارد. کاشی کاری لوزی می‌تواند با حفظ سادگی فضا، به آن زیبایی ببخشد.

کاشی کاری لوزی
کاشی کاری لوزی

کاشی طرح لوزی باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و به همین دلیل هم یک انتخاب بسیار مناسب برای فضاهایی است که کوچک هستند و متراژ کمی دارند. البته در مقایسه کاشی کاری لوزی و مربعی با هم باید بگوییم که اگر فضا دارای قناسی باشد، بهتر است از کاشی کاری مربعی استفاده شود. البته این نکته لازم به ذکر است که باید به اندازه کاشی‌هایی که برای کاشی کاری لوزی انتخاب می‌کنید، دقت کنید. شما باید قبل از شروع به کاشی کاری، طول و عرض و مساحت فضا را اندازه‌گیری کنید و با توجه به آن‌ها، کاشی‌های خود را از سایزی انتخاب کنید که مناسب فضا باشند و کمترین پرتی را داشته باشند. اگر نیاز به راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی دارید، می‌توانید با کلیک بر روی لینک مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

حتما بخوانید:  بررسی 4 تفاوت گچ و سیمان سفید | هرکدام برای چه نمایی مناسب است؟

کاشی کاری لوزی بهتر است یا مربع؟

برای انتخاب از میان طرح لوزی و مربع، باید به چند فاکتور دقت کرد. اگر متراژ فضایی که می‌خواهید آن را کاشی کنید بزرگ است، می‌توانید هم از طرح مربع استفاده کنید و هم از طرح لوزی. اما اگر متراژ آن کوچک است، استفاده از طرح لوزی می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن آن کمک کند. مورد دیگری که باید به آن دقت کنید شکل و ابعاد فضا است. اگر قرار است کف فضایی را کاشی کاری کنید که دارای قناسی است، کاشی کاری مربع بهتر است. چون هم پرتی کمتر می‌شود و هم فضا مرتب‌تر به نظر می‌آید. هم‌چنین اگر ابعاد کف یا دیوار شما به گونه‌ای است که در صورت کاشی کاری لوزی در کناره‌ها پرتی زیادی خواهید داشت، بهتر است کاشی‌ها را با طرح مربعی اجرا کنید.

کاشی کاری لوزی بهتر است یا مربع؟
کاشی کاری لوزی بهتر است یا مربع

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید کاشی لوزی

  • در هنگام خرید کاشی‌های خود، با توجه به ابعاد فضا، ابعاد کاشی را انتخاب کنید.
  • کاشی‌ها برای دیوار مناسب هستند و سرامیک‌ها برای کف.
  • با توجه به این که فضایی که می‌خواهید آن را کاشی کنید چقدر در معرض آب و رطوبت قرار دارد، میزان نورگیر بودن آن چقدر است و آب و هوای منطقه چطور است، لعاب‌دار بودن یا نبودن کشی‌ها را انتخاب کنید.
  • کاشی کاری لوزی به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک می‌کند.
  • طرح لوزی برای فضاهای دارای قناسی مناسب نیست.

جمع بندی

کاشی‌ها و سرامیک‌ها در اشکال مختلفی تولید می‌شوند و آن‌ها را با طرح‌های متنوعی می‌توان در کنار هم چید. دو مدل از طرح‌های پراستفاده‌ی کاشی‌کاری، طرح مربعی و لوزی هستند. برای کاشی کاری لوزی هم همانند طرح مربعی، از کاشی‌های مربعی استفاده می‌شود. با این تفاوت که برای طرح لوزی، قطر کاشی بر دیوار عمود می‌شود. کاشی کاری لوزی باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر شود و آن را کمی از سادگی درمی‌آورد.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *