جامع‌ترین راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

بیشترین استفاده از کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی می‌شود. به همین خاطر هم قصد داریم در این مقاله به راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی بپردازیم.

قیمت درب و پنجره دو حداره
قیمت کاشی و سرامیک
قیمتدرب وپنجره یو پی وی سی
قیمت سنگ نما

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

از آن‌جا که سرویس بهداشتی‌ها مرتبا در معرض آب و رطوبت قرار دارند و برای حفظ بهداشت هم باید به راحتی قابل شستشو باشد، در کف و دیوارهای آن از کاشی و سرامیک استفاده می‌کنند. کاشی و سرامیک‌ها سطحی صاف و صیقلی دارند و همین هم کار شستشوی آن‌ها را راحت می‌کند؛ هم‌چنین لعاب آن‌ها ضدآب و ضدرطوبت است.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی
راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

به خاطر اندک فرق کاشی و سرامیک با هم، بهتر است برای پوشاندن کف سرویس بهداشتی از سرامیک استفاده شود و برای دیواره‌ها از کاشی. به جز این مورد، در هنگام خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، به موارد دیگری مثل متراژ سرویس بهداشتی هم باید دقت شود.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی: متراژ

یکی از اولین مواردی که در هنگام انتخاب کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی باید به آن دقت کرد، متراژ سرویس بهداشتی است. از آن‌جا که امروزه اکثر خانه‌ها به صورت آپارتمانی و با متراژ‌های کوچک هستند، متراژهای سرویس بهداشتی‌ها هم کم است. به همین خاطر کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی باید به نحوی انتخاب شود که آن را کوچک‌تر نشان ندهد.

برای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی کوچک بهتر است کاشی‌ و سرامیک‌هایی با ابعاد بزرگ انتخاب کنید. هرچه ابعاد کاشی و سرامیک‌ها کوچک‌تر باشد، تعداد آن‌ها هم بیشتر خواهد بود و فضا را شلوغ‌تر و در نتیجه کوچک‌تر نشان خواهد داد. به همین خاطر هم بهتر است از استفاده از کاشی و سرامیک‌های کوچک خودداری کرد.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی: رنگ

تاثیر رنگ روشن بر کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی
تاثیر رنگ روشن بر کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

رنگ کاشی و سرامیک نیز عنصر دیگری است که بر کوچک یا بزرگ نشان دادن فضا تاثیر می‌گذارد. برای سرامیک کاری کف و دیوارهای سرویس بهداشتی‌های کوچک بهتر است از رنگ‌های روش استفاده کرد. رنگ‌های روشن با بهتر انعکاس دادن نور باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن سرویس بهداشتی شما خواهند شد.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی: بهداشت

مهم‌ترین چیز در مورد سرویس بهداشتی، تمیزی آن است. به همین خاطر هم در انتخاب کاشی و سرامیک باید از بهترین نوع آن‌ها استفاده شود که مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت داشته باشند و به مرور زمان لعابشان دچار مشکل نشود یا آب به آن‌ها نفوذ نکند. چرا که سرویس بهداشتی‌ها نیاز به شستشوی مداوم دارند.

علاوه بر آن، به خاطر بهداشت سرویس بهداشتی نیز بهتر است که برای آن از کاشی‌ و سرامیک‌هایی با رنگ روشن استفاده کرد. چرا که لکه‌ها و کثیفی‌ها بر روی رنگ‌های روشن خودشان را بهتر نشان می‌دهند و سریع‌تر می‌توان درصدد تمیز کردن آن‌ها درآمد.

راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی: طرح

4تاثیر طرح بر کاشی و سرامیک سرویس بهداشتیکاشی‌ها و سرامیک‌ها در طرح‌های بسیار متنوعی وجود دارند. اما در هنگام انتخاب کاشی و سرامیک طرح‌دار باید به چند نکته دقت کرد. طرح سرویس بهداشتی باید به گونه‌ای باشد که با دکوراسیون کلی خانه چه مدرن، چه کلاسیک و … هماهنگ باشد. نکته دیگر این که بهتر است از کل کاشی‌ها و سرامیک‌ها طرح‌دار نباشند و به صورت ترکیبی با کاشی و سرامیک‌های ساده به کار بروند.

طرح چیدن کاشی و سرامیک‌ها هم می‌تواند متنوع باشد. اما معمولا طرح کاشی کاری سرویس بهداشتی را به خاطر محدودیت فضای آن ساده انتخاب می‌کنند و طرح‌هایی مثل کاشی کاری لوزی خیلی مناسب سرویس بهداشتی‌های کوچک نیست.

راهنمای انتخاب کاشی سرامیک سرویس بهداشتی

  • از آن‌جا که محیط سرویس بهداشتی دائما خیس و مرطوب است، بهتر است کاشی و سرامیک آن از نوعی انتخاب شود که لیز نباشند. به بیان دیگر استفاده از سرامیک با سطح مات و زیر بهتر است تا سرامیک‌های صیقلی و صاف.
  • کاشی و سرامیک‌هایی که در سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید با هم هم‌خوانی و هارمونی داشته باشند. در حالت کلی بهتر است از بیش از 3 مدل کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی استفاده نشود؛ یکی سرامیک کف و یک مدل ساده و یک مدل طرح‌دار به صورت ترکیبی برای دیوار.

جمع بندی

سعی کردیم این مقاله راهنمای خرید کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی برای شما باشد. در هنگام انتخای کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی باید به نکات مختلفی دقت کرد. از جمله رنگ کاشی و سرامیک. رنگ کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی باید به نحوی باشد که با دکوراسیون داخلی کلی خانه هارمونی داشته باشد، کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را به خوبی نشان دهد تا بتوانید سریع‌تر آن‌ها را تمیز کنید و در فضاهای کوچک نور را منعکس کند و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

ابعاد کاشی سرامیک سرویس بهداشتی نیز باید به گونه‌ای باشد که فضا را شلوغ و کوچک نشان ندهد. سطح آن‌ها هم نباید لیز باشد و از نظر کیفیت هم باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *