پودر بندکشی ویترا چیست؟ | هر آنچه از پودر بندکشی رنگی باید بدانید

پودر بندکشی ویترا از مصالح پودری رنگی، آنتی باکتریال و آماده به مصرف است که بر پایه‌ی مواد معدنی و پلیمری شرکت هنکل آلمان تولید شده است. پودر بندکشی ویترا پس از اختلاط با مقدار مشخصی آب، ملاتی را تشکیل می‌دهد که جهت بند‌کشی درزهای سرامیک یا کاشی کاربرد دارد این محصول با استاندارد ASTM C1193 مطابقت دارد.

قیمت سیمان
قیمت گچ
قیمت آجر
قیمت شن و ماسه

پودر بندکشی ویترا چه کاربردی دارد؟

پودر بندکشی ویترا برای اتصال محکم و یکنواخت وایجاد هماهنگی رنگ با طرح و رنگ کاشی را دارد.

پودر بندکشی ویترا از مصالح پودری رنگی در جهت پرکردن بندها و درزهای بین سرامیک‌ها، کاشی‌ها، موزائیک‌ها، آجر و هرگونه سنگ و غیره کاربرد دارد.ضمن ایجاد اتصال محکم و یکنواخت، قابلیت هماهنگی با طرح و رنگ کاشی ها را نیز دارد. 

این محصول جهت درزگیری و آب‌بندی سرویس‌های بهداشتی، پشت بام، تراس و انواع نمای ساختمان می‌تواند بدون تخریب و بدون تغییر رنگ قابلیت استفاده را دارا می‌باشد.

نکته: مواد نانو جهت ایجاد تم رنگی در  فرایند بندکشی کاشی و سرامیک‌ها،  قابلیت افزودن رنگدانه‌های معدنی و پلاستیکی بر پایه آب را دارا می‌باشند. این امر برای انواع پودر بندکشی رنگی موجود در بازار مانند پودر بندکشی ویترا باعث شده هیچ گونه محدودیت اجرایی در بندکشی‌ با رنگ‌های مختلف وجود نداشته باشد.

پودر بندکشی ویترا چه مزایایی دارد؟

پودر بندکشی ویترا واتر پروف بوده و در برابر آب نفوذ ناپذیر است.

  • پودر بندکشی ویترا واتر پروف بوده و در برابر آب نفوذ ناپذیر است.
  • پس از خشک شدن سطحی کاملا صیقل ایجاد می‌کند.
  • سهولت و راحتی در استفاده و اجرا.
  • افزایش سرعت آماده سازی ملات و اجرای کار
  • بین سطوح درزها چسبندگی بالا و دائمی ایجاد می‌کند و مانع از ترک می‌شود.
  • ضد جلبک و ضد‌باکتری است.
  • دارای خاصیت الاستیسیته‌ی بالایی است.
  • رنگ بندی‌های متنوع ‌آن در بازار موجود است. 
  • خواص ضد شوره دارد.

نحوه استفاده از پودر بندکشی ویترا:

پودر بندکشی ویترا بر پایه سیمان، مواد شیمیایی آلی و  انواع پودر معدنی در رنگ‌های متنوع به شکلی فرموله شده تولید می‌گردد. ضمن اینکه مصرف این پودر به همراه چسب بتن، باعث افزایش مقاومت نفوذ پذیری در برابر رطوبت می‌باشد.

1.پودر بندکشی ویترا یا اصطلاحا (CE33) بر خلاف دیگر محصولات مشابه در ظروف پلاستیکی ارائه می‌گردد که برای تهیه آن همه‌ جا قابل دسترسی است. 

2. فقط کافی است به مقدار 1/6 لیتر آب به آن اضافه نمایید و به مدت 2 تا 3 دقیقه آن را خوب به هم بزنید تا کاملا مخلوط گشته و ملاتی یکنواخت به دست آید.

3. پس از آن به مدت 3 دقیقه صبر کنید تا ملات حاصل خوب عمل آوری گردد و بعد از آن دوباره خوب به هم بزنید.

4. حال می‌توانید ملات حاصل را در درون درزها که قبلا از هرگونه آلودگی و گردوغبار تمیز گشته‌اند به وسیله‌ی فنر مخصوص بندکشی و یا کاردک مناسب اعمال نمایید.

توجه: این عمل را با فشردگی کامل انجام داده و مطمئن شوید پودر بندکسی ویترا در درون درزها کاملا قرار گرفته است.

5. پس از اجرا به مدت 30 دقیقه صبر کنید تا CE33 تقریبا خشک شده باشد (به طوری که وقتی انگشت می‌گذارید پودر بندکشی ویترا CE33 به دستتان نچسبد) 

6. در مرحله نهایی با کمک یک اسفنج نم‌دار باقی مانده‌ی CE33 را از روی سطح مورد نظر تمیز نمایید.

به چه مقدار پودر بندکشی رنگی  ویترا نیاز است؟

برای 5 متر مربع بندکشی کاشی و یا سرامیک با درز 6 میلی‌متر، حدود یک کیلوگرم پودر بندکشی ویترا کافی است.

نکات ایمنی هنگام مصرف بندکشی رنگی ویترا

هرگز اضافات پودر بندکشی رنگی ویترا و ملات آن را در خاک یا آب نریزید.

همانند سایر مواد شیمیایی، هنگام نگهداری و کار با پودر بندکشی ضد آب و آنتی باکتریال دقت نموده تا از تماس با دهان، چشم‌ها و مواد غذایی پرهیز گردد و در صورت تماس احتمالی بلافاصله موضع را با آب فراوان شستشو دهید. لازم به ذکر است نباید اضافات پودر بندکشی رنگی و ملات آن را در خاک یا آب ریزید.

کلام پایانی 

 پودر بندکشی ویترا و به طور کلی انواع پودر بندکشی رنگی به دلیل کیفیت و تنوع رنگ بالا در عین حال کمک به بهبود خطای انسانی مقرون به صرفه‌تر از سایر مصالح پودری موجود در بازار است. شما می‌‌توانید برای استعلام قیمت پودر بندکشی و سایر مصالح ساختمان به سایت سیوان‌لند مراجعه کنید یا با همکاران مجرب تیم فروش در تماس باشید. خریداران و تامین کنندگان حوزه صنعت ساخت و ساز ما همیشه آماده یک همکاری گرم و صمیمانه با شما هستیم.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *