خرید درب و پنجره دو جداره
صداگیری پنجره دوجداره در واقع به رفع ایرادات مکانیکی پنجره و تعویض و تنظیم دقیق قطعات آن مربوط می‌شود. به عبارت دیگر به هرگونه اقدامی که سبب کاهش صداها، لرزش و تکان‌های پنجره دوجداره شود، صداگیری پنجره دوجداره گفته می‌شود. این کار توسط مراکز تعمیرات پنجره دوجداره انجام می‌گیرد و امری مرسوم در درب و پنجره‌های دوجداره می‌باشد. در ادامه بیشتر درمورد این مشکل بحث خواهیم کرد.

اهمیت صداگیری پنجره دوجداره

صداگیری پنجره دوجداره
صداگیری پنجره دوجداره
اگر درب و پنجره‌ی شما در هنگام باز و بسته شدن صدا از خود تولید می‌کند و یا اینکه عایق صوتی آن به خوبی عمل نمی‌کند، بهتر است که به دنبال خدمات صداگیری باشید. این عملیات با ریشه یابی دقیق ایراد و استاندارد سازی دقیق درب و پنجره انجام می‌شود و نیازمند دانش فنی و مهارت بالا است. امروزه استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ها بسیار رایج شده و به عنوان یک عایق صوتی و حرارتی، به عنوان یکی از استانداردهای ساختمان شناخته می‌شوند. اگرچه این محصولات توسط تولید کنندگان گوناگونی ساخته می‌شوند، اما مشکلات قدیمی آن همچنان پا برجاست و این می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. این صدا می‌تواند ساکنین را آزار داده و در طولانی مدت سبب خرابی این درب و پنجره‌ها شود. علاوه بر این می‌توان به دردسرهایی همچون سردرد، خستگی، خشم و … نیز اشاره کرد. پس می‌توان گفت که صداگیری پنجره دوجداره اهمیت زیادی دارد می‌تواند آرامش را به محیط برگرداند.

چه عواملی سبب ایجاد صدا در درب و پنجره‌های دوجداره می‌شود؟

عوامل گوناگونی می‌تواند در ایجاد صدا و از بین رفتن عایق صوتی پنجره دوجداره شود که توسط متخصصان این حوزه قابل تشخیص و رفع می‌باشد. این عوامل و روش‌های رفع آن به طور کلی به صورت زیر می‌باشد:

صداهای مربوط به بخش عایق صوتی

همانطور که می‌دانید از بین رفتن بخش عایق صوتی این پنجره‌ها می‌تواند مشکلات فراوانی را به وجود بیاورد. زیرا مهم ترین کاربرد این درب و پنجره‌ها نیز همان عایق بودنشان است. اما برای رفع این مشکل باید از عایق‌های صوتی جانبی استفاده کنید و یا عایق بندی پنجره را به صورت مجدد انجام دهید.

صداهای مربوط به بخش یراق آلات

یراق آلات بخشی از درب و پنجره‌های دوجداره هستند که می‌توانند در ایجاد صدای پنجره‌های دوجداره نقش داشته باشند. هرگونه خرابی و فرسودگی در یراق آلات می‌تواند سبب از بین رفتن عایق صوتی آن‌ها شود. تنها کاری که می‌توانید برای رفع این مشکل انجام دهید این است که این یراق آلات را با جایگزین مناسب تعویض کنید.

صداهای مربوط به لولا و بخش مکانیکی پنجره

صداگیری لولاهای پنجره دوجداره
صداگیری لولاهای پنجره دوجداره
اگر با باز و بسته شدن سخت درب و پنجره‌های دوجداره رو به رو شدید و شاهد صداهای ناهنجاری از آن بودید، بدانید که مشکل از بخش مکانیکی آن است و صداگیری پنجره دوجداره برای رفع این مشکل، با تعویض و رگلاژ آن‌ها صورت می‌گیرد.

صداگیری پنجره دوجداره توسط رگلاژ

شاید از خودتان بپرسید که چه چیزی می‌تواند سبب ایجاد صدا توسط درب و پنجره‌های دوجداره شود؟ درواقع می‌توان گفت که عدم عملکرد دقیق قطعات، لولاها و عایق بندی نامناسب پنجره سبب ورود صدا از محیط بیرون و ایجاد صدا در حین حرکت آن‌ها می‌شود. علا.ه بر این ممکن است که بخش‌های مختلف آن دچار ایرادهایی شده باشد و این صداها می‌تواند اخطاری برای بروز ایرادات احتمالی بعدی باشد. قابل ذکر است که استانداردهای زیادی برای تولید این پنجره‌ها مطرح است و کلیه‌ی قطعات آن با یک محاسبه‌ی دقیق عددی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. رگلاژ پنجره دوجداره و استاندارد سازی و ایجاد نظام حرکتی مناسب در درب و پنجره‌های دوجداره، می‌تواند بار دیگر آن‌ها را در حالت استاندارد زمان خود قرار دهد. تنظیم بودن درب و پنجره‌های دوجداره می‌تواند در جلوگیری از ایجاد صدا موثر باشد و در غیر این صورت مانع از عملکرد صحیح عایق صوتی خواهد شد. در عملیات رگلاژ، تعویض یراق آلات نامرغوب و فرسوده و کاهش اصطکاک بین اجزا در دست اقدام قرار می‌گیرد. موارد دیگری هم وجود دارند که می‌تواند در صداگیری پنجره دوجداره تاثیر باشند که باید توسط متخصصین عیب یابی شوند. در صورت عدم توجه به این صداها، حتی تعویض قطعه نیز نمی‌تواند مشکل را حل کند و شما متحمل هزینه‌های زیادی خواهید شد.

رابطه‌ی بین صداگیری پنجره دوجداره و عایق بندی آن

عایق بندی پنجره دوجداره
عایق بندی پنجره دوجداره
برای جلوگیری از ورود صداهای محیط بیرون به درون خانه، می‌توانید درب و پنجره‌های دوجداره‌ی خود را عایق بندی کنید. برای این کار می‌توانید از لاستیک‌های مخصوص و فریم UPVC استفاده کنید. در برخی از پنجره‌های قدیمی و حتی دوجداره، اتصال بین شیشه‌ها و چهاچوب و یا پنجره به چهارچوب دیوار، به خوبی انجام نشده. در این موارد حتی اگر از درزگیری پنجره دوجداره و لاستیک‌ها هم جهت عایق بندی استفاده کنید، به مرور زمان از بین رفته و به خوبی عمل نخواهند کرد. به منظور صداگیری پنجره دوجداره علاوه بر بررسی مکانیکی، باید عایق بندی آن‌ها را نیز بررسی کرد. در این موارد باید شیشه‌ها، یراق آلات و اسپانیولت پنجره‌ها بررسی شده و عیب یابی آن به نحو احسن انجام شود. یکی از بهترین راه حل‌ها برای صداگیری پنجره دوجداره، عایق بندی صحیح آن‌ها می‌باشد. درصورتی که قطعات آن فرسوده شده باشند و سبب ایجاد صدا شوند، با صداگیری پنجره دوجداره و عایق کردن آن‌ها، مشکل حل خواهد شد.

اهمیت برند پنجره در صداگیری پنجره دوجداره

کی دیگر از نکاتی که می‌تواند از صدای پنجره‌های دوجداره جلوگیری کند، کیفیت و برند تول ید کننده‌ی آن‌ها است. درواقع فرآیند ساخت پنجره دوجداره می‌تواند تاثیر زیادی بر عایق صوتی و صداگیری پنجره دوجداره داشته باشد. البته کیفیت پروفیل‌های به کار رفته در هر پنجره نیز بسیار مهم است. هرچه کیفیت پروفیل استفاده شده در درب و پنجره‌های دوجداره بیشتر باشد و بهتر به یکدیگر متصل شده باشند، صداگیری پنجره دوجداره به درستی انجام شده و به مرور زمان شاهد افت کیفیت صداگیری و عایق صوتی آن نخواهیم بود. اگر قصد تعویض پنجره قدیمی با دوجداره را دارید، بهتر است که از پنجره‌های مناسب با برندهای مطرح استفاده کنید تا دیگر با معضل صداهای اضافی رو به رو نشوید.

کلام پایانی

در نهایت باید بگوییم که هدف سیوان لند از این مقاله، آشنایی هرچه بیشتر شما درمورد درب و پنجره‌های دوجداره می‌باشد. حال اگر با صدایی از این درب و پنجره‌ها رو به شدید چه باید کرد؟ صداگیری پنجره دوجداره در این زمان به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از دست این صداهای ناهنجار و آزار دهنده خلاص شوید. همانطور که گفته شد، عوامل گوناگونی می‌توانند سبب ایجاد صدا در درب و پنجره‌های دوجداره شوند که هرکدام از آن‌ها راه حل خاص خود را دارند که در این مقاله به آن پرداختیم.
به این نوشته امتیاز دهید !