خرید و قیمت سیمان ساوه

کارخانه سیمان ساوه فعالیت خود را در سال 1367 و با تولید سیمان سفید آغاز کرد. در ابتدای شروع فعالیت، ظرفیت تولید سیمان سفید ساوه 500 تن در روز بود که امروزه با توسعه کارخانه سیمان ساوه، این ظرفیت به هزار تن در روز رسیده است. شرکت سیمان ساوه برای تولید سیمان سفید خود از تکنولوژی «تر» که از فرانسه آمده استفاده می‌کند. به‌کارگیری این تکنولوژی، سیمان ساوه را قادر ساخته تا میزان سفیدی سیمان خود را به بالای 91% برساند و مقاومت مکانیکی آن را هم افزایش بدهد.

البته سیمان تولیدی در این کارخانه، که یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ سیمان فارس و خوزستان است، محدود به سیمان سفید نمی‌شود. و در سال 1386، شرکت سیمان ساوه با افزودن دو خط تولید با مجموع ظرفیت 7200 تن، شروع به تولید سیمان خاکستری کرد.

محصولات شرکت سیمان ساوه

شرکت سیمان ساوه
شرکت سیمان ساوه

محصولات شرکت سیمان ساوه را می‌توان به دو دسته اصلی سیمان سفید و سیمان خاکستری تقسیم کرد. سیمان سفید ساوه شامل سیمان‌ سفید پرتلند، سیمان سفید داخلی، سیمان سفید صادراتی و سیمان سفید بنایی می‌شود. انواع سیمان خاکستری ساوه نیز عبارتند از سیمان پرتلند تیپ 1، تیپ 2، تیپ 5، سیمان پرتلند پوزولانی، سیمان پرتلند آهکی و سیمان پرتلند مرکب.

سیمان سفید ساوه

در تولید سیمان سفید ساوه عناصری از قبیل اکسیدهای آهن، روم، تیتان و منگنز که باعث ایجاد رنگ خاکستری در سیمان می‌شوند حذف شده و به جای آن‌ها از سنگ آهک خالص و کائولن سفید استفاده می‌شود. انواع سیمان سفیدی که در شرکت سیمان ساوه تولید می‌شوند به شرح زیر می‌باشند:

سیمان سفید پرتلند ساوه

سیمان سفید پرتلند ساوه غالبا برای اجرای نماهای سیمان سفید استفاده می‌شوند. میزان آهن و منگنز موجود در سیمان سفید پرتلند ساوه بسیار کم است و در آن از سنگدانه‌های مخصوصی استفاده می‌شود. قیمت سیمان سفید ساوه به خاطر این تفاوت در مواد اولیه، از قیمت سیمان خاکستری ساوه بیشتر می‌باشد.

سیمان سفید داخلی ساوه

سیمان سفید ساوه که برای عرضه در داخل کشور تولید می‌گردد، دارای حداقل مقاومت فشاری 42.5 است و مقاومت فشاری 28 روزه آن برابر با 470 مگاپاسکال می‌باشد. درجه سفیدی سیمان داخلی ساوه بیش از 89.5% است و یکی از سیمان سفیدهای باکیفیت به شمار می‌رود. از سیمان سفید ساوه می‌توان برای مصارف بندکشی، سات قطعات پیش‌ساخته و اجرای نما استفاده کرد.

سیمان سفید ساوه
سیمان سفید ساوه

سیمان سفید صادراتی ساوه

رده مقاومتی سیمان سفید صادراتی ساوه از نوع داخلی آن بالاتر و برابر با 52.5 است و مقاومت 28 روزه آن به 57 مگاپاسکال می‌رسد. درجه سفیدی سیمان سفید ساوه که به منظور صادرات تولید می‌گردد بیش از 91% است و معمولا از آن در اجرای نما و قطعات پیش ساخته بتنی استفاده می‌شود. این سیمان به کشورهایی همچون عراق، امارات، عمان، قطر، روسیه و قزاقستان ادر می‌شود.

سیمان سفید بنایی ساوه

از این نوع سیمان سفید ساوه برای بندکشی کاشی‌ها و سرامیک‌ها، ساخت قطعات پیش ساخته و موزاییک‌سازی استفاده می‌شود. رده مقاومتی سیمان سفید بنایی ساوه 22.5 و مقاومت فشاری 28 روزه آن بیش از 38 مگاپاسکال است. درجه سفیدی این سیمان نیز به بالای 89% می‌رسد.

سیمان خاکستری ساوه

خط تولید سیمان خاکستری ساوه در سال 1386 راه‌اندازی شد و این کارخانه سیمان‌های خاکستری تیپ 1، تیپ 2، تیپ 5، سیمان پرتلند پوزولانی، سیمان پرتلند آهکی و سیمان پرتلند مرکب را تولید می‌کند.

سیمان ساوه تیپ 1

سیمان ساوه تیپ 1 در سه رده مقاومتی 325-1، 425-1 و 525-1 تولید می‌شود. این اعدا تعیین کننده مقاومت 28 روزه این سیمان‌ها هستند. و سیمان خاکستری تیپ 1 ساوه 325-1 کمترین مقاومت فشاری و 525-1 بیشترین مقاومت فشاری را در بین سیمان‌های تیپ 1 ساوه را دارد. از سیمان پرتلند تیپ 1 ساوه برای مصارف عمومی ساخت ملات و بتن استفاده می‌شود.

سیمان ساوه تیپ 2

سیمان پرتلند تیپ 2 ساوه در زمان گیرایش حرارت هیدراتاسیون متوسط از خود آزاد می‌کند و می‌تواند تا حد متوسطی در برابر حمله سولفات‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

سیمان ساوه تیپ 2
سیمان ساوه تیپ 2

سیمان ساوه تیپ 5

سیمان پرتلند تیپ 5 سشاوه در مقایسه با سایر سیمان‌های پرتلند این کارخانه در برابر حمله سولفات‌ها مقاومت بیشتری دارد. و به همین خاطر هم در ساخت بتن‌هایی که در مجاورت حمله شدید سولفات‌ها قرار دارند به وفور استفاده می‌شود.

سیمان پرتلند پوزولانی ساوه

همان طور که از نام آن پیداست، به ترکیب این سیمان مقادیری پوزولان اضافه می‌شود. این کار باعث اصلاح خواص سیمان می‌شود و ضمن بالا بردن مقاومت آن، آن را در برابر حمله سولفات‌ها مقاوم‌تر می‌سازد. از سیمان پرتلند پوزولانی ساوه می‌توان علاوه بر ساخت بتن‌های معمولی، برای بتن‌ریزی در حجم‌های بالا، سازه‌هایی که در مجاورت آب قرار دارند مثل سد، اسکله و بندر استفاده کرد.

سیمان پرتلند آهکی ساوه

کاربرد سیمان آهکی ساوه همانند سیمان 325-1 است. اما وجود آهک در ترکیبات آن باعث شده که نفوذپذیری سیمان کاهش پیدا کند و دچار یخ‌زدگی نشود. به طور کلی ویژگی‌های بتن تولید شده با سیمان پرتلند آهکی ساوه عبارتند از کاهش میزان مصرف سیمان، پمپاژ شدن بهتر بتن و کاهش احتمال شوره زدن آن.

سیمان پرتلند مرکب ساوه

در ساخت سیمان مرکب ساوه از ترکیب آهک و پوزولان استفاده می‌شود. سیمان پرتلند مرکب مانند سیمان ساوه تیپ 1 325 است. سیمان پرتلند مرکب ساوه حرارت هیدراتاسیون پایینی از خود آزاد می‌کند، در مقابل نفوذ آب مقاوم است و مقاومت سایشی پایینی دارد. ملات ساخته شده با این سیمان به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، از دوام بالایی برخوردار است.

قیمت سیمان ساوه

قیمت سیمان ساوه در سازمان بورس کالا تعیین می‌شود. قیمت هر نوع از سیمان‌های این کارخانه با یکدیگر متفاوت است و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. به طور کلی، قیمت سیمان سفید ساوه از قیمت سیمان خاکستری ساوه بالاتر می‌باشد. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت سیمان ساوه اثر می‌گذارد و باعث تغییرات هفتگی آن می‌شود، میزان عرضه و تقاضا برای خرید آن می‌باشد.

سیمان ساوه
سیمان ساوه

قیمت سیمان ساوه پاکتی 50 کیلویی امروز

قیمت سیمان ساوه پاکتی 50 کیلویی امروز بر اساس قیمت آن در بورس کالا تعیین می‌شود. به این ترتیب که در صورت عرضه این سیمان در بورس، قیمت رسمی آن اعلام خواهد شد. دلالان و واسطه‌های نیز قیمت سیمان ساوه پاکتی 50 کیلویی امروز را بر اساس قیمت هفتگی آن تعیین می‌کنند و هر کدام آن را با سود مورد نظر خود به فروش می‌رساند. اما سیوان لند، با هدف حذف این واسطه‌ها به طور مستقیم با کارخانه سیمان ساوه در ارتباط است و این سیمان را با بهترین قیمت بازار به شما خریداران محترم عرض می‌کند.

قیمت سیمان ساوه در بورس کالا

در سال 1400 با هدف نظارت بر قیمت سیمان و حذف واسطه‌ها از این بازار، سیمان وارد سازمان بورس کالا شد و کارخانجات عرضه و فروش آن را تنها از طریق بورس انجام می‌دهند. قیمت سیمان ساوه در بورس کالا کمترین قیمت آن و مبدأی برای تعیین قیمت روز این سیمان توسط واسطه‌ها است. قیمت سیمان ساوه در بورس کالا را می‌توان از طریق سایت بورس مشاهده کرد.

قیمت سیمان ساوه پاکتی

سیمان ساوه هم به صورت پاکتی عرضه می‌شود و هم به صورت فله. سیمان‌ خاکستری ساوه در پاکت‌های 50 کیلویی عرضه می‌شود و سیمان سفید ساوه در پاکت‌های 25، 40 و 50 کیلوگرمی. قیمت سیمان ساوه پاکتی از قیمت فله‌ای آن، در تناژ یکسان، بالاتر است. چون هزینه‌هایی همچون هزینه بسته‌بندی به آن اضافه می‌شود.

خرید سیمان ساوه

اگر موفق به خرید سیمان ساوه از طریق بورس نشدید، بهترین راه برای خرید سیمان ساوه خرید آن از طریق سیوان لند می‌باشد. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که خرید انواع مصالح ساختمانی به صورت آنلاین را میسر ساخته است. تخصص سیوان لند در فروش سیمان می‌باشد و شما می‌توانید انواع سیمان را با کمترین قیمت از سیوان لند خریداری کنید. 

برای خرید سیمان ساوه از طریق سیوان لند کافی است در سایت ثبت نام کرده و آن را به میزان مورد نیاز خود به سبد خریدتان اضافه کنید. بعد از مشخص کردن محل دریافت سیمان و نهایی کردن سفارش، سیمان خریداری شده به مکان پروژه شما ارسال خواهد شد. در صورت وجود هرگونه سوال در هنگام خرید سیمان ساوه، می‌توانید با بخش پشتیبانی و فروش سیوان لند تماس بگیرید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *