قیمت و خرید سیمان مازندران

کارخانه سیمان مازندران در بازار ایران با نام سیمان نکا نیز شناخته می‌شود. اولین کارخانه سیمان استان مازندران است که در حال حاضر با ظرفیت تولید روزانه 7300 تن کلینکر و 10000 تن سیمان، جزو پنج تولید‌کننده بزرگ صنعت سیمان ایران محسوب می‌شود. امروزه اکثر کارخانه‌های تولیدی سیمان ایران در استان‌های جنوبی یا استان‌های مرکزی کشور واقع شده‌اند. کارخانه سیمان ‌نکا مازندران، یکی از بزرگ‌ترین تولید کننده سیمان در بخش شمال است که با بهره‌گیری از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن، تولید سیمان با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی را تضمین می‌کند.

تاریخچه و معرفی کارخانه سیمان مازندران

کارخانه سیمان مازندران
کارخانه سیمان مازندران

شرکت سیمان مازندران با هدف تولید انواع سیمان و فرآورده‌های سیمانی در سال 1353 تاسیس شد؛ و یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین واحدهای تولید سیمان در استان مازندران واقع شده است. در شهریور 1360 تولیدی کارخانه با ظرفیت 624000 تن سیمان در سال آغاز شد؛ پس از آن با شروع دو پروژه طرح توسعه و طرح افزایش ظرفیت تولید سیمان به 7300 تن در روز یا 4/2 میلیون تن در سال افزایش یافت. محصولات شرکت سیمان مازندران در بازارهای داخلی (استان مازندران و استان‌های هم‌جوار) و بازارهای خارجی (کشورهای حاشیه دریای خزر) به فروش می‌رسد. 

کارخانه سیمان مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود و دسترسی آسان به راه‌های آبی، خاکی و راه‌آهن، به صورت مستقیم به بازارهای داخلی و خارجی متصل می‌شود. همین امر موجب شد شرکت سیمان مازندران در سال 1391 در زمینه صادرات محصولات خود به موفقیت چشمگیری دست یابد. محصولات سیمان مازندران بیشتر در استان‌های شمال غرب و شمالی استفاده می‌شود؛ البته که لازم به ذکر است با صادرات مقدار 895000 تن از مصالح پودری تولیدی طی سال موفق به کسب رتبه دوم صادرات سیمان در کشور گردیده است.

از سال 1382 شركت سيمان مازندران (سهامي عام) بر آن شد تا با احداث يك خط تولید جديد به ظرفيت روزانه 3300 تن، و توسعه ظرفيت خط تولید موجود از 2000 تن به 4000 تن کلینکر در روز، ظرفیت تولید خود را افزایش دهد. با همکاری «شرکت مهندسین مشاور سانو» به عنوان مشاور سازه و «شرکت اسپندان نوآور بنا» به عنوان پیمانکار ساختمانی، خط تولید جدید و طرح افزايش ظرفيت خط تولید موجود توسط در تاريخ 06/04/1387 به بهره‌برداری رسید.

محصولات کارخانه سیمان مازندران

  • سیمان پرتلند نوع یک مازندران
  • سیمان پرتلند نوع دو مازندران
  • سیمان پرتلند سنگ آهکی مازندران
  • سیمان پرتلند پوزولانی مازندران
  • سیمان تیپ 3 مازندران
  • سیمان رنگی مازندران

معرفی محصولات سیمان مازندران:

تنوع و میزان محصولات موجود کارخانه‌های سیمان کشور با توجه به نیاز روز و نوع مواد اولیه استخراجی متغیر است و میزان تولید هر نوع سیمان با سال گذشته تفاوت دارد. شرکت سیمان مازندران از جمله تولیدکنندگانی است که در تولید و عرضه کلینکر، سیمان پاکتی، سیمان فله و سیمان صادراتی خوش درخشیده است. سیمان مازندران با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های مدرن به تولید با‌کیفیت‌ترین انواع سیمان پرتلند و کامپوزیتی مشغول است.

حتما بخوانید:  فرمول کارگاهی محاسبه وزن میلگرد چیست؟
سیمان پاکتی 50 کیلویی مازندران
سیمان پاکتی 50 کیلویی مازندران

سیمان پاکتی 50 کیلویی تیپ یک مازندران:

سیمان مازندران تیپ یک که با نام سیمان پرتلند معمولی نیز شناخته می‌شود؛ در مصارف عمومی زیادی کاربرد دارد. سیمان مازندران تیپ 1 مقاومت فشاری اولیه بالایی دارد و برای قالب‌گیری بتن مناسب است. سیمان تیپ یک مازندران در امور کلی و عموم ساختمان و محیط‌هایی که نیاز به مراقبت خاصی از بتن وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت و خرید سیمان مازندران پاکت 50 کیلویی با توجه به سیاست‌های شرکت و میزان عرضه و تقاضا بازار تعیین می‌شود.

سیمان پاکتی 50 کیلویی تیپ دو مازندران:

سیمان مازندران تیپ 2 پاکتی از دیگر محصولات سیمان تولیدی واحد مازندران بوده و البته که از انواع سیمان تیپ دو با کیفیت بالا ایران محسوب می‌شود. کاربرد سیمان تیپ 2 مازندران برای استفاده در محیط‌های آلوده به مواد سولفاته و کلریده و مناطق گرم مصرف زیاد و به صرفه‌ای دارد. برای استعلام قیمت روز سیمان پاکتی مازندران و خرید سیمان پاکتی 50 کیلویی مازندران می‌توانید به سایت سیوان‌لند مراجعه کرده و یا با تماس با بخش پشتیبانی فروش از مشاوره رایگان خرید مصالح ساختمان بهره‌مند شوید.

سیمان فله‌ای مازندران:

سیمان فله تیپ دو مازندران به علت تولید گرمای کمتر در مرحله گیرش به نسبت سیمان  تیپ یک مازندران، برای استفاده در بتن‌سازی عظیم و مصارف حجیم در آب و هوای خیلی گرم به صورت سیمان فله‌ای به بازار عرضه می‌شود. سیمان فله به دلیل کاهش هزینه‌های بسته‌بندی نسبت به قیمت روز سیمان‌های دیگر ارزان‌تر محاسبه می‌شود. برای اطلاع از قیمت سیمان مازندران و قیمت سیمان فله و هزینه ارسال و شیوه حمل و نقل می‌توانید با شماره‌های سیوان‌لند از اقسا نقاط ایران در ارتباط باشید.

سیمان پرتلند سنگ آهکی مازندران:

سیمان پرتلند سنگ آهکی مازندران به سیمان مرکب نیز معروف است.
سیمان پرتلند نکا

سیمان مرکب مازندران چیست؟

سیمان مرکب مازندران یا سیمان نکا به جهت بهینه‌سازی مقاومت و عملکرد سیمان و کاهش قیمت سیمان، از ترکیب هشتاد درصد کلینکر سیمان پرتلند، و ترکیب سنگ آهک و گچ ساخته می‌شود. سیمان مرکب مازندران از نوع سیمان پرتلند سنگ آهکی است. این نوع سیمان قابلیت‌‌‌هایی مانند پوشانندگی بالا، مقاومت بهتر در برابر آلودگی محیطی و استحکام بیشتر در برابر تغییرات دمایی دارد. برای اطلاع از قیمت سیمان مرکب مازندران و استعلام قیمت روز سیمان بورس با کارشناسان سیوان لند تماس حاصل فرمایید. کف قیمت سیمان و خرید آسان تنها با چند کلیک از مزایایی است که مشتریان از سراسر کشور سیوان لند را برای خرید مصالح ساختمان ترجیح می‌دهند.

ویژگی‌های سیمان مازندران

  1. سیمان‌هایی که سریع سخت می‌شوند.

این سیمان‌ها معمولاً هنگامی که با آب ترکیب می شوند، خیلی زود سخت می شوند. این نوع سیمان بیشتر برای پروژه‌هایی مناسب است که نیاز است سرعت عمل بالا باشد.

  1. سیمان‌هایی که حرارت کمی تولید می‌نمایند.

سیمان‌های مازندران برای پروژه‌هایی که بتن‌ریزی آن‌ها گسترده است می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  1. سیمان‌هایی که برای سولفات مقاوم هستند.

این نوع از سیمان‌ها نیز برای محیط‌های خیس و مرطوب بسیار مناسب‌اند.

  1. سیمان‌های سفید مازندران

سیمان‌ سفید مازندران نسبت به سایر مصالح پودری این کارخانه قیمت پایین‌تری دارند و اغلب برای زیرسازی استفاده می‌شوند.

  1.   سیمان‌های رنگی مازندران

سیمان‌ مازندران رنگی بیشتر برای زیباسازی و یا مجسمه سازی توصیه می شود. قیمت سیمان سیاه امروز که جزو پرفروش‌ترین‌ها است، در مقایسه با محصولات دیگر با توجه به رنگ خاص آن کمی بالاتر است.

  1. سیمان‌های پرتلند مازندران
حتما بخوانید:  مزایا و معایب بلوک لیکا چیست؟

سیمان‌های پرتلند در برابر مواد شیمیایی بسیار قوی هستند و در لوله‌های فاضلاب و غیره استفاده می‌شوند. در بین محصولات سیمان مازندران هر کدام از این انواع سیمان یافت می‌شوند. کارفرمایان می‌توانند با توجه به تنوع بسیار بالا خیالشان از بابت خرید راحت باشد. سیمان مازندران در بسیاری از پروژه‌هایی که ساخته شده و یا در حال ساخت است استفاده گردیده است. قیمت سیمان امروز، با توجه به تنوع مدل‌ها می‌تواند که کم یا زیاد شود.

معادن کارخانه سیمان مازندران

با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و منابع غنی معدنی استان مازندران، مواد اولیه کارخانه از معادن هم‌جوار کارخانه تهیه می‌شوند. معدن خاک رس کارخانه با مساحت 86 هکتار در جنوب کارخانه و در نزدیکی روستای زرندین سفلی قرار دارد. سنگ آهک مورد نیاز از کوره‌های تعبیه شده در جنگل‌های اطراف کارخانه تهیه می‌شود.

نقش سیمان مازندران در صادرات سیمان ایران:

شرکت سیمان مازندران با دارا بودن امکان صادرات 15 الی 20 درصدی محصولات خود به کشورهای حوزه دریای خزر و سایر کشورها، در لیست برترین صادرکنندگان سیمان ایران جایگاه خود را پیدا کرده است. نزدیکی موقعیت کارخانه به بندر امیرآباد، شرایط مناسبی برای صادرات تولیدات کارخانه سیمان مازندران فراهم کرده است. در سال 1400، بیش از 165 تن سیمان به کشورهای همسایه صادر شد و این شرکت برنامه دارد تا این میزان را در سال جاری و آینده نزدیک نیز افزایش دهد.

بررسی‌های تخصصی و فنی انجام شده، نشان می‌دهد این شرکت موفق به افزایش 3٪ سهم فروش در بازار داخلی و افزایش نسبی صادرات گردیده است. ضمن اینکه نخستین کارخانه سیمان ایران بود که سیمان صادراتی خود از طریق بورس کالا عرضه کرد. این پیشرفت‌ها نشان‌دهنده نقش مهم و تاثیرگذار سیمان مازندران در صادرات سیمان ایران به بازارهای بین‌المللی است و ارزآوری است.

ظرفیت تولید کارخانه سیمان مازندران:

از میان 70 شرکت تولید کننده سیمان در ایران، شرکت سیمان مازندران در میان 5 تولیدکننده برتر کشور قرار دارد. این شرکت با ظرفیت تولید روزانه 7300 تُن کلینکر و 10000 تن سیمان، دو درصد از نرخ کل صنعت سیمان کشور را تولید می‌کند. در طی سال 1401، شرکت سیمان مازندران نزدیک به دو میلیون و صد هزار تن سیمان تولید کرد و به همین میزان صادرات 165 هزار تن سیمان به بازارهای خارجی را به ثبت رساند.

اقدامات محیط زیستی سیمان مازندران:

شرکت سیمان مازندران با رعایت استانداردهای حفاظت از محیط زیست مانند کنترل آلاینده‌ها، توسعه فضای سبز، بازیافت مواد زائد، مصرف بهینه انرژی، سازگاری با فرایند تولید پاک و … از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان صنعت سبز معرفی و مفتخر به دریافت تندیس صنعت سبز سال 1399 گردید.

با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقیق بر پروژه‌هایی مثل تولید سیمان از ضایعات ساختمانی بر پایه منابع زیست محیطی و تولید سیمان ارزان قیمت، شرکت سیمان مازندران توانست عنوان واحد نمونه‌ی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان مازندران در سال گذشته را از آن خود کند.

اطمینان از کیفیت محصولات کارخانه سیمان مازندران

محصولات کارخانه سیمان مازندران در طی فرآیند تولید، از مرحله برداشت مواد اولیه تا سنجش عملکردهای مختلف سیمان تولیدی در آزمایشگاه کارخانه مورد بررسی‌ قرار می‌گیرند. کلیه مواد اولیه در آزمایشگاه تجزیه شیمیایی می‌شوند و براساس نتایج و درصد عناصر موجود در مواد اولیه، فرمول سیمان تولیدی کارخانه طراحی می‌شود.

این واحد تولیدی با هدف همراهی مشتری به‌تازگی اقدام به تاسیس یک آزمایشگاه بتن نموده است. در این آزمایشگاه عملکرد فیزیکی بتن برای ارائه مشاوره و راهنمایی به شرکت‌های مصرف‌کننده عمده سیمان مطابق استانداردهای ASTM و ISIRI بررسی می‌شوند.

حتما بخوانید:  فرایند تولید سیمان |مواد تشکیل دهنده سیمان چیست؟

قیمت سیمان مازندران در بورس کالا

قیمت سیمان مازندران در بورس کالا
قیمت سیمان مازندران در بورس کالا

سیمان از مصالحی است که از سال 1400 وارد بورس کالا شد و برای خرید هر نوع سیمان از هر برندی باید از طریق بورس اقدام و خریداری شود. هدف اصلی از این کار، حذف واسطه‌ها و شفافیت قیمت سیمان برای فعالان صنعت ساخت و ساز بوده است. به همین ترتیب نیز، قیمت پایه سیمان مازندران در بورس کالا تعیین و اعلام می‌شود و معاملات بر حسب همان قیمت صورت می‌گیرند. قیمت سیمان مازندران نیز در بورس کالا تحت عوامل مختلفی تعیین می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان میزان عرضه و تقاضا برای این سیمان و کیفیت آن دانست.

اما به طور کلی برای آگاهی از قیمت لحظه‌ای سیمان مازندران در بورس و مقایسه قیمت خرید می‌توانید به سایت سیوان‌لند مراجعه کرده و از تخفیفات و خدمات پس از فروش خوبی بهره‌مند شوید. خبر خوب اینکه ۹٪ مالیات بر ارزش افزوده سیمان مازندران که هنگام خرید از بورس کالا باید پرداخت شود برای خریداران سیمان از سایت سیوان لند صفر خواهد بود.

سیمان مازندران بورس یک محصول ارزشمند است که با کیفیت بالایی ارائه می‌شود. هر یک از این مدل محصولات ساختمانی تولید شده به ویژه سیمان‌های مازندران با اهداف به خصوصی در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از آن‌ها در کف، ستون‌ها و سقف‌های ساختمانی از رایج ترین کاربردهاست.

خرید سیمان مازندران | بازار بزرگ آنلاین سیوان لند

به طور کلی هر یک از برندهای ارائه دهنده سیمان سفید در ایران مدل‌های فله و بسته‌بندی این اقلام را عرضه می‌کنند. فروش سیمان با هزینه‌ها و قیمت‌های به خصوصی انجام می‌شود؛سیمان مازندران در بسته بندی‌هایی با وزن به خصوص در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. خرید سیمان مازندران از سیوان لند به این خاطر توصیه می‌شود که در سیوان لند تمام واسطه‌ها حذف شده‌اند و قیمت سیمان مازندران در سیوان لند کمترین قیمت بازار است.

با استفاده از سایت می‌توانید در هر زمان از روز و در هر روز از هفته سفارش خود را ثبت کنید. تیم فروش و پشتیبانی قوی سیوان لند از زمان ثبت سفارش تا تحویل آن در کنار شما است؛ بعد از ثبت سفارش تمام هماهنگی‌ها از جانب سیوان لند انجام شده که به مقدار قابل توجهی سرعت کار پروژه شما را زیاد می‌کند و اتلاف وقت را به حداقل می‌رساند.

برای خرید سیمان مازندران از سیوان لند کافی است در سایت ثبت نام کنید و بعد از انتخاب این سیمان، آن را به مقدار مورد نیاز (فله ای یا پاکتی) به سبد خرید خود اضافه کنید. با رفتن به سبد خرید و مشخص کردن آدرس محل پروژه خود، هزینه حمل آن محاسبه و پیش فاکتور برای شما صادر می‌شود. با پرداخت مبلغ فاکتور و نهایی کردن آن، سفارش شما بسته به حجم آن بین 2 تا 5 روز کاری ارسال خواهد شد.ما آماده یک همکاری گرم و صمیمانه با شما هستیم. همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان خرید مصالح ساختمان مناسب محل پروژه و نوع سازه با یک تماس تلفنی با کارشناسان سیوان‌لند بهره مند شوید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *