ساخت سقف ابری | 4 ایده جذاب برای نورپردازی سقف ابری اتاق

ساخت سقف ابری یک سبک دکوراتیو جذاب است که شاید امروزه انواع مختلف آن را در شبکه‌های مجازی دیده باشید. سقف ابری در نورپردازی اتاق گیمینگ و دکوراسیون و نورپردازی سقف اتاق فعالان حوزه تکنولوژی و تدوینگرها می‌تواند جلوه جذاب و جدیدی را پدید آورد به همین دلیل مورد استقبال طیف گسترده‌ای از سنین و مشاغل قرار گرفته است. در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص آموزش این سبک سقف زیبا و ایده‌های متفاوتی برای اجرای آن ارائه خواهیم داد.

سقف ابری چیست؟

سقف ابری

ساخت سقف‌ ابری یک شیوه‌ی جدید از نورپردازی اتاق است که اولین بار در سال 1399 در ایران اجرا شد. این نوع سقف شامل ریسه‌های LED دار به شکل آبشار و بعضی از آن‌ها دارای کیت موزیکال است. امکان کنترل و تغییر رنگ توسط موبایل‌ها  و تعمیر آسان ال ای دی در این نوع از نورپردازی وجود دارد که سبب شده مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

موارد به کار برده شده در این نوع نورپردازی‌ها کاملا ایمن بوده و ضد آتش است. ضمن اینکه هیچ گونه حساسیتی برای انسان ایجاد نمی‌کند. 

لوازم مورد نیاز برای ساخت سقف ابری

ریسه RGB و الیاف مخصوص پلی استر از لوازم موردنیاز برای ساخت سقف ابری است.

ساخت سقف ابری، در عین حال که از جلوه چشم‌نوازی برای سقف اتاق برخوردار است، شیوه ساخت بسیار ساده و راحتی هم داشته و از نظر اقتصادی هم مقرون به‌صرفه می‌باشد. اما پیش از هر اقدامی، به دنبال یک ایده مطلوب و کارآمد باشید و در وهله بعد، با تهیه لوازم مورد نیاز دست به کار شوید. در ادامه تمام لوازمی که به منظور ساخت سقف ابری نیاز خواهید داشت، نام برده و نحوه استفاده از هر یک را بیان خواهیم نمود.

ابراز و لوازم مورد نیاز جهت ساخت سقف ابری عبارتند از:

  • تعدادی کاغذ 
  • الیاف مخصوص پلی‌استر
  • ریسه RGB به همراه آداپتور، درایور 
  • چسب حرارتی

آموزش فرآیند نصب سقف ابری

زیرسازی مناسب و الیاف باکیفیت برای سقف ابری از ملزومات اجرای این نوع سقف است.

 1. زیرسازی مناسب سقف ابری 

لازم به ذکر است اگر سقف ابری را به طور موقت می‌خواهید برای تنوع اجرا کنید، بهتر است که زیرسازی مطلوبی روی سقف انجام دهید تا تمیزی رنگ و گچ سقف کمتر آسیب ببیند.

با زیرسازی مقداری هزینه شما بالاتر می‌رود ولی در عوض سقف سالم‌تر باقی می‌ماند‌، برای زیرسازی می‌توانید به کل سقف مقواهای بزرگ بزنید یا اینکه توسط عایق پلیرول یا حتی قطعه‌های بزرگ یونولیت سقف را بپوشانید. اتصال مقوا می‌تواند با منگنه و اتصال پلیرول و یونولیت باید با میخ یا پیچ MDF بلند باشد.

 2. انتخاب ریسه مناسب نورپردازی سقف ابری

  • ابتدایی‌ترین و اقتصادی‌ترین شکل اجرا این است که یک ریسه شلنگی تک رنگ به رنگ سفید تهیه کنیم و با چسب دو طرفه به سقف وصل کنیم . سپس مدار رقص نوری که افکت رعد و برق دارد را به آن وصل کنیم.
  • در حالت متوسط میتونیم از ریسه تزیینی شلنگی هفت رنگ استفاده کنیم. این ریسه امکان تغییر رنگ دارد که با رنگ‌های ترکیبی اش حدود 12 رنگ را برای شما مهیا می‌کند و باوجود 4 مدل رقص نور،می‌توان سرعت رقص نور را هم تغییر داد.
  • حالت حرفه‌ای ساخت سقف ابری استفاده از ریسه تزیینی شلنگی 16 میلیون رنگ است. علاوه بر تعداد رنگ بالا افکت‌های بسیار متنوعی دارد که به وسیله اپلیکیشن موبایلی قابل کنترل است و با موسیقی داخل اتاق هم می‌تواند خود را منطبق کند. سقف ابری هوشمند با پیاده سازی حالت حرفه ای ایجاد میشود .

توجه‌: حتما از سلامت سیم و  لامپ ال ای دی ریسه‌ها اطمینان حاصل کنید. بعد از انتخاب ریسه برای نصب ریسه به سقف می‌توان از چسب دو طرفه استفاده کرد. برای اتصالات برقی اتصال ریسه ها اکثرا با سوکت نری مادگی است ولی ابتدا و انتهای ریسه ها نیاز به لحیم کاری دارد. الته ریسه‌هایی نیز وجود دارند که پشت آن‌ها قابلیت چسبندگی برای انواع سطوح مختلف را دارد.

 3. انتخاب پوشش مناسب برای ایجاد حالت ابری

پوشش مناسب برای ایجاد حالت ابری

برای این بخش پیشنهاد می‌شود تا از الیاف ویسکوز استفاده کنید چون هم کاملا سفید و یک دست هستند و هم اشتعال پذیر نیستند و در زمانی که آتش سوزی شود این الیاف آتش نمی‌گیرند و فقط آب می‌شوند. این الیاف را به صورت تیکه تیکه چسب زده و به سقف بچسبانید. برای این بخش می‌توانید از چسب اسپری یا چسب حرارتی استفاده کنید. پس از پایان یافتن و چسباندن الیاف‌ها برای اینکه به مرور و خورد خورد این الیاف از سقف آویزان نشوند یا نریزند میتوانید از تافت مو روی آن اسپری کنید تا حالت خود را به بهترین شکل حفظ کنند.

سقف ابری برای نورپردازی اتاق گیمینگ، گیم نت، اتاق تدوین، اتاق خواب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و پر طرفدار شده است.شما می‌توانید کل سقف یک اتاق یا بخشی از سقف را به این کار اختصاص دهید. اگر ایده ای برای نورپردازی سقف ابری اتاق ندارید در ادامه می توانید چند نمونه آن را مشاهده کنید.

چند ایده برای نورپردازی سقف ابری 

سقف وانیلی مدرن و کلاسیک

سقف وانیلی مدرن و کلاسیک

ساده‌ترین روش جهت ساخت سقف ابری، مدل وانیلی است. در این شیوه نیازی به رعایت قاعده خاصی نبوده و تنها کافیست ریسه را در جهت‌های مختلف نصب نموده و در ادامه الیاف را به ترتیب در کنار هم بچینید. بدین ترتیب درنهایت صاحب یک سقف ابری یکدست و آسمانی خواهید شد.

آسمان صورتی رنگ

سقف ابری با دیزاین آسمان صورتی رنگ

این ایده برای افرادی که شیفته این رنگ هستند، بهترین انتخاب بوده و سبب خلق یک بهشت صورتی در اتاق خوابشان خواهد شد. با نصب ابرهای صورتی در سقف ابری اتاق، حس رویایی و لذت‌بخشی در فضا حاکم خواهد شد. در ضمن برای زیبایی و جذابیت بیشتر آن، می‌توانید از ترفند ترکیب ریسه‌های زرد یا فیروزه‌ای هم کمک بگیرید، تا یک تضاد رنگی فوق‌العاده در فضا ایجاد نمایید.

آسمان متلاطم و طوفانی

سقف ابری با دیزاین آسمان متلاطم و طوفانی

یکی دیگر از ایده‌های جذاب و خلاقانه برای دستیابی به نتایج چشمگیری که مختص افراد ماجراجو می‌باشد، آسمان ابری طوفانی است. برای ساخت این مدل فوق‌العاده، باید از الیاف نسبتا بیشتری استفاده کنید و یک ریسه با نور آبی نسبتا تیره تهیه نمایید. ضمنا ریسه مربوطه باید از نوردهی بالایی برخوردار باشد، تا امکان پخش نور از بین ابرهای ضخیم فراهم شود.

سقف تک رنگ و یکنواخت

سقف ابری سقف تک رنگ و یکنواخت

ساخت سقف ابری تک رنگ هم می‌تواند ایده جالبی باشد. به خصوص اگر با استفاده از الیاف آبی رنگ و ریسه‌های ساده با نور سفید، آسمان صاف تابستانی را تداعی کنیم. همچنین سقف تک رنگ در اصول طراحی داخلی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و نسبت به سایر مدل‌ها ارجحیت دارد.

کلام پایانی 

سقف ابری به مدل سقف ‌ RGB دار هم معروف است. این مدل سقف اتاق از دکوراتیوهای به شدت جذاب و مدرن است که شیوه نورپردازی و متریال آن به شدت ساده است. شما می‌توانید برای خرید انواع تجهیزات نورپردازی و روشنایی و اطلاع از قیمت لامپ و چراغ به سایت سیوان لند مراجعه کنید. یا برای اطلاع از موجودی کالاها و همکاری و فروش انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی با کارشناسان تیم فروش در تماس باشید .

به این نوشته امتیاز دهید !

1 دیدگاه در “ساخت سقف ابری | 4 ایده جذاب برای نورپردازی سقف ابری اتاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *