نورپردازی اتاق گیمینگ چگونه انجام می‌شود؟ | 5 روش جذاب نورپردازی

نورپردازی اتاق گیمینگ می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روحیه شما، جو محیط، تجربه بازی، میزان خستگی و هم‌چنین سطح غرق شدنتان در بازی داشته باشد. برای نورپردازی اتاق گیمینگ،معمولا از تجهیزات روشنایی که قابلیت تغییر رنگ را داشته و RGB باشند استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای نورپردازی اتاق گیمینگ از تجهیزات متفاوت و ایده های مختلفی مانند سقف ابری استفاده کنید که در ادامه مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد.

اهمیت نورپردازی اتاق گیمینگ

نورپردازی نقش مهمی در بازی ایفا می‌کند و فقط زیبایی شناسی نیست. نور مناسب می تواند به کاهش فشار چشم کمک کند، و این موضوع زمانی که ساعت‌ها در مقابل صفحه نمایش می گذرانید، ضروری است. می‌تواند تجربه‌ای فراگیرتر ایجاد کند و به شما امکان دهد تا به طور کامل با محیط بازی درگیر شوید.

علاوه بر آن، نور خوب می‌تواند بر خلق و خو و سطح انرژی شما تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، نور سفید روشن می‌تواند به افزایش تمرکز و هوشیاری کمک کند، در حالی که نور زرد گرم می‌تواند فضای آرام تر و راحت تری ایجاد کند. بنابراین، مهم است که نوع نور را در اتاق بازی خود در نظر بگیرید که چگونه می‌تواند روی گیم پلی شما تاثیر بگذارد.

انواع نورپردازی اتاق گیمینگ

انواع نورپردازی اتاق گیمینگ

  1. نورپردازی اتاق گیمینگ با ریسه ال ای دی RGB

نورپردازی اتاق گیمینگ با ریسه ال ای دی RGB

ریسه ال ای دی مولتی کالر یکی از اصلی‌ترین تجهیزاتی که امروزه برای نورپردازی اتاق گیمینگ استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید فضای بازی خود را محیطی پویا با رنگ‌های جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کنید، خرید این ریسه‌ها، می‌تواند بهترین انتخاب محسوب شود.

ریسه‌های مولتی کالر، قابلیت تغییر رنگ نورپردازی اتاق گیمینگ به وسیله ریموت را دارند و به شما اجازه می‌دهند تم اتاق گیمینگ را در هر موقعیتی تغییر دهید. هم‌چنین قیمت مناسبی داشته و مقرون‌به‌صرفه هستند. ریسه‌های LED دارای انواع متنوع با تعداد چیپست‌های مختلفی هستند. هم‌چنین با داشتن انعطاف‌پذیری مناسب، دارای قیمتی مناسب و قابلیت نصب آسان در هر محل و  را دارند. شما می‌توانید به جای ریسه LED، از ‌نئون فلکسی نیز استفاده کنید.

چگونه از ریسه LED برای نورپردازی اتاق گیمینگ استفاده کنیم؟

ایده‌های مختلفی برای استفاده از ریسه ال ای دی در اتاق بازی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریسه را پشت مانیتور خود بچسبانید تا نوری خاص و محو را در هنگام بازی ایجاد کند.
  • می‌توانید ریسه LED را دور تا دور سقف اتاق وصل کنید و با رنگ های صورتی و بنفش و آبی زیباسازی دکوراتیو و نورپردازی را تضمین کنید.
  • بعضی افراد این ریسه‌ها را دور یک چراغ ایستاده اتاق خود نیز می‌پیچند تا نور بیشتری به محیط بدهند.
  • شما می‌توانید ریسه را دور درب اتاق گیمینگ نیز نصب کنید.
  1. نورپردازی اتاق گیمینگ با پنل بیم لایت

نورپردازی اتاق گیمینگ پنل بیم لایت

از دیگر تجهیزاتی که می‌تواند جلوه جذابی به اتاق گیمینگ شما بدهد، پنل‌های بیم لایت هستند. این پنل‌ها با ارائه نورپردازی مدرن و هوشمند به اتاق بازی شما، قابلیت ارائه بیش از یک میلیون رنگ متنوع را دارند. شما می‌توانید به راحتی رنگ بیم لایت را با اپلیکیشن موبایل کنترل کرده و رنگ‌های مختلف به همراه افکت‌های متنوع بسازید. این پنل‌ها علاوه بر اتاق گیمینگ، قابلیت استفاده در اتاق خواب، اتاق کار، سالن‌های آرایشی و… را دارند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پنل بیم‌لایت برای نورپردازی اتاق گیمینگ، داشتن سنسور حساس به صداست که باعث رقص نور هماهنگ با صدا می‌شود.

چگونه از بیم لایت برای نورپردازی اتاق گیمینگ استفاده کنیم؟

  • شما می‌توانید پنل بیم‌لایت را روی دیوار پشت مانیتور، یعنی روبه‌روی خودتان، نصب کنید.
  • پنل بیم لایت می‌تواند روی کمد یا قفسه‌ها نیز قرار بگیرد.

توجه‌: بهتر است پنل را پشت خود قرار ندهید. چرا که باعث انعکاس نور در صفحه مانیتور شده و در صورت فیلم‌برداری، ایجاد ضد نور می‌کند و نورپردازی اتاق گیمینگ را با مشکل مواجه می‌کند.

  1. نورپردازی اتاق گیمینگ  با پنل روشنایی هوشمند

نورپردازی اتاق گیمینگ با پنل روشنایی هوشمند

یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای نورپردازی اتاق گیمینگ، استفاده از پنل‌های روشنایی هوشمند است. این پنل‌ها می‌توانند در اشکال مختلف مثلثی، مربعی و چند ضلعی باشند که شما می‌توانید بسته به دیزاین اتاق خود، نوع قرار گرفتنشان را تعیین کنید. این پنل‌های RGB، قابلیت تغییر رنگ و افکت‌های نوری را دارد و می‌توان آن را با استفاده از اپلیکیشن موبایل، کنترل کرد. شما می‌توانید تعدادی از این پنل‌ها روی دیوارهای مختلف اتاق خود قرار دهید.

چگونه با پنل روشنایی هوشمند اتاق گیمینگ را نورپردازی کنیم؟

  • درست مانند بیم‌لایت، یکی از بهترین محل‌ها برای قرار دادن پنل هوشمند چندضلعی، دیوار پشت مانیتور است.
  • با تنظیم شدت نور پنل، می‌توانید آن را روی دیوارهای مختلف اتاق قرار دهید.
  • شما می‌توانید با ایجاد طرحی خاص به وسیله این پنل‌ها، در اتاق گیمینگ تم ایجاد کنید.
  1. کرنر لایت

نورپردازی اتاق گیمینگ با کرنر لایت

کرنر لایت می‌تواند انتخاب خوبی برای اتاق گیمینگ شما باشد. این چراغ ایستاده قطر کمی داشته و با وجود قابلیت تغییر رنگ و شدت نور، قیمت مناسبی دارد. با استفاده از کرنرلایت شما می‌توانید در گوشه‌ای از اتاق خود فضایی خاص ایجاد کرده و با نورهای متنوع، توجه مخاطبان را جلب کنید. کرنرلایت هم مانند پنل بیم لایت و هوشمند، قابلیت رقص نور با صدا را دارد.

چگونه از کرنر لایت برای نورپردازی اتاق گیمینگ استفاده کنیم؟

  • شما می‌توانید بیم‌لایت را کنار میز بازی خود قرار دهید.
  • همانطور که از نام این وسیله پیداست، برای گوشه طراحی شده و بهترین محل برای قرار دادن آن، گوشه فضاست.
  • قرار دادن کرنرلایت کنار قفسه‌های اتاق گیمینگ، می‌تواند علاوه بر جلوه‌ای زیبا، باعث جلب توجه افراد به قفسه‌ها شود.
  1. وال لایت

نورپردازی اتاق گیمینگ با وال لایت

این چراغ دیواری هوشمند، یک صفحه معمولاً مستطیل‌شکل داشته و چیپست‌ها LED در پشت آن قرار می‌گیرد. به همین دلیل با روشن کردن این چراغ، نور RGB بسیار زیبایی روی دیوار تابیده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن این چراغ، شدت، رنگ و افکت نور آن را متناسب را اتاق گیمینگ خود تغییر دهید.

مواردی که باید هنگام انتخاب نورپردازی اتاق گیمینگ در نظر بگیرید.

با درنظر گرفتن این موارد می‌توانید به راحتی نورپردازی را اجرا کنید. در اینجا چند معیار وجود دارد که باید هنگام انتخاب نور برای اتاق بازی خود در نظر بگیرید:

۱- روشنایی

روشنایی نور برای تجربه بازی لذت بخش بسیار مهم است. ایجاد محیطی خیلی روشن و در عین حال خیلی کم نور باعث می شود شما دچار خستگی چشم شوید و در دیدن صفحه نمایش مشکل خواهید داشت. شما باید سطح از روشنایی را هدف قرار دهید که برای شما راحت باشد و هیچ اختلالی در روند بازی ایجاد نکند.

۲- دمای رنگ

دمای رنگ نورپردازی اتاق گیمینگ می تواند بر روحیه و سطح انرژی شما تأثیر بگذارد. نور سفید سرد می‌تواند به افزایش تمرکز و هوشیاری کمک کند، در حالی که نور زرد گرم می تواند فضای آرام و راحت‌تری ایجاد کند. شما باید در نظر داشته باشید که کدام دمای رنگ برای شما و نیازهای بازی شما بهتر عمل می‌کند.

۳- جهت نورپردازی

جهت نورپردازی نیز می تواند بر تجربه بازی شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر نورپردازی بالای سر دارید، باید دقیقا بالای سر شما قرار گیرد تا تابش خیره کننده روی صفحه نمایش شما کاهش یابد. علاوه بر این روشنایی کار باید در کنار صفحه نمایش قرار گیرد تا فشار چشم کاهش یابد.

۴- تجهیزات بازی

همچنین تجهیزات بازی شما می‌تواند بر نوع نور مورد نیاز شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر یک مانیتور بزرگ دارید، ممکن است برای اطمینان از اینکه کل صفحه نمایش به خوبی روشن است، به نور بیشتری نیاز داشته باشید. اگر مانیتور کوچکتری دارید، روشنایی کمتر با لامپ های معمولی تر ممکن است کافی باشد.

کلام پایانی

 شما می‌توانید برای خرید انواع تجهیزات نورپردازی و روشنایی و اطلاع از قیمت لامپ و چراغ‌ها به سایت سیوان لند مراجعه کنید. برای همکاری و ثبت فروشگاه خود در حوزه مصالح و تجهیزات ساختمان و تاسیسات برقی نیز می‌توانید با کارشناسان تیم فروش سیوان لند در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *