برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی به چه عواملی باید دقت کرد؟

انتخاب کاشی سرویس بهداشتی متناسب، به خصوص در سرویس بهداشتی‌هایی که متراژی کوچک دارند، نکته‌ای حائز اهمیت است. در این مواقع باید طرح و رنگ و اندازه کاشی سرویس بهداشتی را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای سرویس بهداشتی را کوچک و خفه نکند و در عوض کاری کند که بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر بیاید. از همین رو نیز ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی را انتخاب کنید.

قیمت درب و پنجره دو حداره
قیمت کاشی و سرامیک
قیمتدرب وپنجره یو پی وی سی
قیمت سنگ نما

کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

از آن‌جا که برای رعایت نظافت، لازم است سرویس بهداشتی‌ها مرتب شسته شوند، بهترین کار استفاده از کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی در دیواره و کف آن‌هاست. کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی سطحی صاف و صیقلی و عایق در برابر آب دارند که به راحتی می‌توان آن‌ها را شست و تمیز کرد.

کاشی سرویس بهداشتی

کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی در طرح‌ها، رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارند؛ که می‌توان آن‌ها را با بی‌شمار مدل مختلف با هم ترکیب کرد. از همین رو نیز شاید انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای سرویس بهداشتی کاری سخت به نظر بیاید. کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی را باید با توجه به سلیقه، قیمت کاشی و سرامیک و بودجه‌ای که داریم، متراژ و ابعاد سرویس بهداشتی انتخاب کرد.

عوامل موثر در انتخاب کاشی سرویس بهداشتی

کاشی سرویس بهداشتی را کاملا می توان بر اساس سلیقه انتخاب کرد. اما در این انتخاب باید دقت کنیم که کاشی سرویس بهداشتی ما طوری نباشد که فضا را دلگیر و به اصطلاح خفه کند. از همین رو نیز بهتر است هنگام انتخاب کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک، کاشی‌ای را انتخاب کنید که نور را به خوبی منعکس می‌کند.

سطح کاشی‌ها یا به صورت براق است و یا به صورت مات. کاشی‌های براق در بازتاب و انعکاس نور بهتر عمل می‌کنند و باعث می‌شوند فضا روشن‌تر به نظر برسد. هم‌چنین هرچه کاشی کوچک‌تر باشد، فضا را شلوغ‌تر نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است برای کاشی کاری سرویس بهداشتی‌های کوچک، از کاشی‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده شود. 

طرح و رنگ کاشی سرویس بهداشتی

طرح و رنگ کاشی سرویس بهداشتی

در انتخاب کاشی مناسب سرویس بهداشتی، می‌توان از کاشی‌های طرح دار و گل برجسته هم استفاده کرد تا فضا از سادگی و یکنواختی بیرون بیاید. البته بهتر است از این کاشی‌ها به صورت ترکیبی با کاشی‌های ساده بهره برد، به خصوص اگر متراژ سرویس بهداشتی کم است. چرا که هر چه تعداد کاشی‌های طرح‌دار بیشتر باشد، فضا شلوغ‌تر به نظر می‌رسد. 

رنگ کاشی سرویس بهداشتی نیز تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد. پیش‌تر در مقاله‌ای به طور مفصل در مورد بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی صحبت کرده‌ایم. رنگ کاشی سرویس بهداشتی هرچه روشن‌تر باشد، به روش و بزرگ جلوه دادن فضای سرویس بهداشتی کمک می‌کند. پس بهتر است استفاده از کاشی‌های تیره را به سرویس بهداشتی‌های بزرگ محدود کنیم.

یکی از رنگ‌های مناسب برای کاشی سرویس بهداشتی، رنگ سفید است. کاشی‌های سفید در طرح‌ها، اندازه‌ها و شکل‌های متنوعی موجود هستند و می‌توان به راحتی آن‌ها را با کاشی‌هایی از رنگ‌های دیگر و یا حتی با متریال‌های دیگر ترکیب کرد. 

اندازه کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

اندازه کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

کاشی و سرامیک‌ها به جز این که در طرح و رنگ تنوع دارند، در اندازه نیز دارای تنوع زیادی هستند و از کاشی‌های چند سانتی گرفته تا چند متری موجود است. بهترین کار این است که رای انتخاب اندازه کاشی و سرامیک به اندازه سرویس بهداشتی توجه کنید. اگر سرویس بهداشتی شما کوچک است، به خصوص در کف سرویس بهداشتی، از کاشی و سرامیک کوچک استفاده نکنید. 

انتخاب کاشی و سرامیک کوچک باعث می‌شود که از تعداد بیشتر استفاده کنید و این به معنای شلوغ‌تر به نظر آمدن فضا است. هم‌چنین تعداد کاشی و سرامیک بیشتر، یعنی بندهای بیشتر بین کاشی‌هاا که افزایش زیاد بودن بندها تمیز کردن آن‌ها را هم سخت‌تر می‌کند.

بافت کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

بافت کاشی و سرامیک‌ها می‌تواند صاف و صیقلی و یا زبر باشد. توصیه می‌شود که در کف سرویس بهداشتی از کاشی‌هایی با بافت زبر استفاده شود. این کار خطر لیز خوردن روی کاشی‌های خیس را کاهش می‌دهد.

نتیجه گیری

کاشی کاری هم می‌تواند مثل سبک کاشی کاری ایرانی یک هنر باشد و هم می‌تواند در منازل و ساختمان‌ها به عنوان پوششی برای کف و دیوارها برای افزایش سهولت شستشوی فضاهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از متداول‌ترین مکان‌ها برای استفاده از کاشی و سرامیک، سرویس بهداشتی است. از آن‌جا که نیاز است سرویس بهداشتی‌ها مرتبا شسته شوند، بهترین کار استفاده از کاشی و سرامیک در کف و دیواره‌های آن‌ها است.

برای انتخاب کاشی سرویس بهداشتی، می‌توانید این کار را بر اساس سلیقه خود انجام دهید. اما در هنگام انتخاب بهتر است بدانید که استفاده از کاشی‌ها با رنگ روشن فضا را روشن‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد و برعکس آن، رنگ‌های تیره فضا را تاریک‌تر و بسته‌تر نشان می‌دهند. علاوه بر رنگ، اندازه کاشی‌های سرویس بهداشتی نیز در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضا تاثیر دارند. هرچه ابعاد کاشی‌ها کوچک‌تر باشد، مجبور به استفاده از تعداد بیشتری کاشی خواهید بود و فضای سرویس بهداشتی شلوغ‌تر به نظر خواهد آمد.

شما می‌توانید در انتخاب کاشی سرویس بهداشتی خود، از ترکیب چندین رنگ یا اندازه کاشی و سرامیک بهر بگیرید و از یکنواخت شدن فضا جلوگیری کنید. هم‌چنین بهتر است بدانید که استفاده از کاشی‌هایی با سطح زبر در کف سرویس بهداشتی باعث می‌شود که احتمال سر خوردن بر روی کاشی‌های خیس، کاهش پیدا کند.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *