بلوک ساختمانی | همه چیز با ما تا بام


قیمت بلوک

یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین مصالح ساختمانی که هم در ساختمان‌های قدیمی و هم در تکنولوژی امروزی جایگاه ویژه ای دارد، بلوک ساختمانی می باشد. این مصالح دارای انواع مختلفی می‌باشد که از بین آنها نوع بتنی و بلوکی دارای شهرت و کارایی بیشتری است. سیمان، آب، ماسه و دیگر سنگدانه ها، سازنده بلوک می باشد.

بلوک ساختمانی
بلوک ساختمانی

تاریخچه انواع بلوک ساختمانی

انواع بلوک های ساختمانی از دیرباز، مورد استفاده قرار گرفته اند. برای اولین بار در سال 1360 از بلوک سیمانی در ساختمان‌سازی‌های ایران بهره جسته شد. با پیدا شدن معدن‌های پوکه معدنی درکشورمان ، ساخت این نوع بلوک ها بیش از پیش، رونق یافت.

بلوک ساختمانی چیست؟

بلوک‌های ساختمانی از جمله قطعه‌های پیش ساخته از سیمان و دیگر موادها در ساخت و سازها هستند که مهم‌ترین مصالح در ساخت سقف‌ها محسوب می‌شوند. این بلوک‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که مواد به کار رفته در هرکدام از آن‌ها متفاوت است و هر ساختمان سازی با توجه به نیاز خود، از بلوک مورد نظر خود استفاده می‌کند.
مواد تشکیل‌دهنده‌‌ی اصلی برخی از بلوک‌ها سیمان بوده و برخی از ‌آن‌ها بر پایه‌ی دیگر مصالح ساختمانی مانند: لیکا و گل رس ساخته می‌شوند. در ادامه توضیح مختصری را در رابطه با انواع بلوک ها و ابعاد آن‌ها آورده ایم:

                                   بلوک سیمانی                   ۲۰×۲۰×۴۰- ۲۰×۳۰×۴۰- ۲۰×۱۰×۴۰
                                   بلوک لیکا              ۲۰×۱۷/۵×۴۹- ۲۰×۲۵×۴۹- ۴۹×۱۴/۵×۲۰- ۲۰×۱۰×۴۰
                                   بلوک لیپر                                  ۲۰×۱۰×۶- ۲۰×۱۰×۸
                                   بلوک سنگ فرش                 ۷×۲۰×۴۰- ۱۰×۲۰×۴۰- ۱۵×۲۰×۴۰- ۲۰×۲۰×۴۰

بلوک سیمانی

این نوع بلوک خود دارای دو دسته باربر و غیر باربر به نام بلوک سیمانی معمولی و بلوک سیمانی سبک می باشد که در صنعت ساختمان سازی در اجرای سقف‌ها و دیوارها کاربرد دارد و از دیگر انواع بلوک، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و بسته به کاربرد با نام بلوک سقفی، بلوک دیواری و یا بلوک تیغه ای نیز شناخته می‌شوند. انواع بلوک‌های ساختمانی سیمانی با توجه به جرم آن‌ها به سه دسته‌ی: سنگین، نیمه سبک و سبک تقسیم می‌شوند. ابعاد بلوک سیمانی مختلف نیز با هم تفاوت دارد.

بلوک سیمانی
بلوک سیمانی

بلوک سنگین دیواری

در ساختار این نوع بلوک سیمانی، بتن به کار رفته است و جزء مهم‌ترین مصالح به کار رفته در آن به حساب می‌آید. این بتن به همراه پرکننده‌های شن و ماسه در تولید بلوک سنگین مشارکت دارد. بدیهی است که به دلیل وجود بتن در ساختار آن، این بلوک وزن زیادی خواهد داشت و برای سازه‌های سنگین، کاربرد زیادی ندارد.

بلوک لیپر

این نوع بلوک در دسته بلوک سیمانی سبک قرار دارد و از پوکه صنعتی به نام پریلت، آب و سیمان ساخته می شود. بلوک لیپر دارای ویژگی های منحصربه فردی از جمله عایق بودن در برابر گرما می باشد. این بلوک ساختار متخلخلی دارد که باعث شده که وزن کلی آن کاهش یابد و از طرفی دیگر در برابر انتقال حرارت، مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

بلوک لیکا

بلوک لیکا از مخلوط آب، سیمان و سنگدانه‌های سبک تولید می‌شود که سازنده‌های این نوع بلوک‌ها، جهت کمتر شدن وزن آن، ریزدانه‌ها را از بتن حذف نموده تا جای آن را هوا پر کند. مقاومت این بلوک از بلوک‌ سیمانی بیشتر است زیرا ضخامت جداره آن بیشتر بوده و می‌توان از آن به عنوان عایق استفاده کرد. از کاربردهای این نوع بلوک ساختمانی در پارتیشن‌های داخلی، دیوار خارجی، سقف‌های سبک بتنی، دیوارهای دوجداره، عایق و ضد آتش بودن اشاره کرد.

بلوک سنگ فرش

این نوع بلوک به دلیل زیبایی ، مقرون به صرفه بودن و نگهداری کم، یکی از پرکاربردترین نوع از مصالح ساختمانی هستند. برای سنگ فرش خیابان و شانه جاده ها از این نوع بلوک استفاده می شود. این بلوک‌ها به دلیل بار زیادی که در اثر تردد به آن‌ها وارد می‌شود باید مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند. از این نوع بلوک‌ها علاوه بر پیاده‌روها، در پارک‌ها و پارکینگ‌ها نیز استفاده می‌شوند.
نوع دیگری از بلوک ها بنام بلوک هبلکس، بلوک سفالی و بلوک گچی وجود داراد که هرکدام داری مزایا و کاربردهای گوناگونی در پروژه های سخت و ساز و عمرانی می باشد که برای خرید آنها می توانید از طریق سایت سیوان لند، اقدام فرمایید.

در زمان خرید انواع بلوک ساختمانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

۱- کاهش صوت: قطعا یکی از بزرگترین مشکلاتی که بناهای امروزی با آن سر و کار دارند، مشکل سر و صدا می‌باشد. به ویژه در ساختمان‌های چند طبقه، این مشکل بیشتر رخ نشان می دهد. به همین دلیل باید این مورد را هنگام انتخاب بلوک در نظر گرفته و باید از بلوکی استفاده کنید که حداکثر مقاومت را در برابر سر و صدا داشته باشند.
۲- ضریب انتقال حرارت:دومین نکته ای که باید توجه ویژه‌ای به آن شود، ضریب انتقال حرارت بوده و به این مسئله‌هم  مانند کاهش صوت، یکی از مواردی است که باید بدان دقت کافی شود.
پس اگر محل ساختمان شما در مناطق پرخطر بوده و امکان آتش‌سوزی را دارد، تا جایی که می شود باید بلوکی را انتخاب کنید که بتواند در مقابل این عوامل بهترین واکنش را داشته باشد.
۳- نتایج و آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی: کسب اطمینان از برآورده شدن نیازمندی‌های کیفی محصول و تصدیق آن، یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که در انواع آزمایشات فیزیکی و شیمیایی می‌توان مشاهده کرد.
به همین دلیل قبل از انتخاب، آزمون‌های انجام شده در بلوک‌ها را مشاهده کرده و پس از بررسی نتایج، انتخابتان را انجام دهید.
۴- سبک بودن ساختمان:  در گذشته اکثر ساختمان‌ها با مصالحی مانند آجر، سنگ، خشت و … بنا شده اند. این مصالح اگرچه دارای مقاومت قابل قبولی در برابر گرما و سرما  دارند اما در برابر عواملی بیرونی دیگری نظیر سیل، زلزله و طوفان موفق عمل نخواهند کرد.
امروزه با این‌که بلوک‌های ساختمانی زیادی به بازار آمده ولی در میان آن‌ها، بعضی از بلوک‌ها وزن سبک‎‌تری داشته و می‌توانند به سبک‌تر شدن ساختمان کمک زیادی کنند.
۵- کیفیت مناسب در کنار قیمت معقول: قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول، بهترین فاکتور و عاملی است که می‌تواند مارا راغب به انتخاب محصولی کند.
این موضوع نیز پیرامون انتخاب بلوک نیز وجود دارد و به همین دلیل توصیه می‌کنیم آن دسته از بلوکی را خریداری کنید که در کنار قیمت نه چندان زیاد، عملکرد و کیفیت خوبی همبه همراه داشته باشد.
۶- نتایج و آزمون‌های فیزیکی و شیمیایی: کسب اطمینان از برآورده شدن نیازمندی‌های کیفی محصول و تصدیق آن، یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که در انواع آزمایشات فیزیکی و شیمیایی می‌توان مشاهده کرد. به همین دلیل قبل از انتخاب، آزمون‌های انجام شده در بلوک‌ها را مشاهده کرده و پس از بررسی نتایج، انتخابتان را انجام دهید.

نحوه سفارش انواع بلوک ساختمانی از سایت سیوان لند
با توجه به همه گیر شدن تکنولوژی در جوامع امروزی، همگام شدن با این جریان برای همگان، امری ضروری می باشد. به همین دلیل است که متخصصانی در حوزه صنعت ساختمان و دانش آی تی با همفکری و تلاش های مداوم، اقدام به راه اندازی پلتفرم تخصصی خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی کرده اند.
فروشندگان به راحتی تولیداتی همچون انواع بلوک ساختمانی را در این وبسایت به مخاطبان بی شماری عرضه نمایند و همچنین خریداران نیز با صرفه جویی در زمان و حذف واسطه های اضافی، به راحتی هر چه تمام تر و تنها با چند کلیک ساده مصالح مورد نیاز خود از جمله انواع بلوک ساختمانی ر ا سفارش و در زمان و محل مورد نظر، مصالح باکیفیت را تحویل بگیرند.

بلوک ساختمانی
بلوک ساختمانی

کلام آخر

امیدواریم که این مطالب توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما عزیزان درباره‌ی انواع بلوک‌های ساختمانی باشد لذا سایت سیوان لند انواع مصالح ساختمانی را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید بدون صرف وقت، به صورت آنلاین مصالح مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت هرآنچه که نیاز دارید را به همراه توضیحات کاملی از آن محصول در کمترین زمان خریداری کنید. هم چنین اگر قصد خرید بلوک سیمانی را دارید، می‌توانید جهت محاسبه عداد بلوک مورد نیاز به مقاله تعداد بلوک در هر متر مربع مراجعه کنید.

قیمت بلوک
قیمت بلوک هبلکس
قیمت بلوک سنگین
قیمت بلوک سقفی

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *