بررسی یونولیت دیواری + کاربردها و مزایای آن


قیمت یونولیت

یونولیت دیواری یکی از انواع فوم‌های ساختمانی می‌باشد که از آن برای عایق کردن دیوارها و استحکام بخشیدن به آن‌ها استفاده می‌شود. یونولیت‌های دیواری در دانسیته‌های مختلف و ضخامت‌های متفاوت تولید می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد. در ادامه‌ی این مقاله از سیوان لند با ما همراه باشید تا به شما بگوییم یونولیت دیواری چیست و چه مزایا و کاربردی دارد. در ضمن شما می‌توانید برای خرید یا اطلاع از قیمت یونولیت دیواری، به سیوان لند مراجعه کنید.

یونولیت دیواری چیست؟

یونولیت دیواری یا همان ورق پلی استایرن، نوعی فوم است که از آن در دیوار ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. این مصالح در اصل از 98% هوا و 2% یونولیت تشکیل شده‌اند. یونولیت‌ها مواد بی‌اثر، سبک و متخلخلی هستند که از نوعی پلاستیک به نام استایرن مونومر ساخته می‌شوند. وجود تخلخل زیاد در ساختار فوم دیواری باعث شده که آن‌ها عایق خوبی در برابر صوت و حرارت باشند.

یونولیت دیواری از انواع فوم ساختمانی است که از استایرن مونومر ساخته شده.
یونولیت دیواری

ورق‌های یونولیتی که از آن‌ها در دیوار استفاده می‌شود، معمولا دارای ابعاد 100*200 هستند، اما ضخامت‌های متفاوتی دارند. ضخامت یونولیت های دیواری از 1 تا 15 سانتی‌متر است و هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. فوم دیواری جدا از این که دارای ضخامت‌های متفاوت می‌باشد، دانسیته‌های متنوعی هم دارد. دانسیته به معنای جرم حجمی است و نشان دهنده میزان فشردگی یونولیت دیواری می‌باشد.
ساختار ویژه یونولیت های دیواری به گونه‌ای است که عایق خوبی در برابر صدا هستند. به طوری که استفاده از یک لایه از آن‌ها برای دیوارهای ساختمان، از ورود سر و صدای محیط به داخل جلوگیری می‌کند و هم‌چنین از خروج صدای داخل ساختمان به بیرون جلوگیری می‌کند. چون وزن فوم دیواری بسیار سبک است، خیال ساختمان سازان از این بابت راحت است که استفاده از آن‌ها برای دیوار باعث بالا رفتن وزن کلی ساختمان نخواهد شد؛ در نتیجه این فوم‌ها گزینه بسیار خوبی برای عایق کردن به شمار می‌روند.
البته لازم به ذکر است که یونولیت دیواری نه تنها در برابر صوت عایق هستد، بلکه جلوی انتقال حرارت را هم می‌گیرد و مانع از اتلاف انرژی می‌شود. علاوه بر آن، یونولیت‌هایی که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند کندسوز هستند. به این معنا که در هنگام آتش‌سوزی شعله‌ور نمی‌شوند و آتش را در خود خفه می‌کنند. این ویژگی می‌تواند جلوی نشر سریع آتش در هنگام آتش سوزی را بگیرد.

مزایای استفاده از فوم دیواری

ساختار فوم‌های دیواری به گونه‌ای است که در عایق خوبی در برابر صوت به شمار می‌رود.
فوم دیواری عایق صدا

به جز مطالب ذکر شده در بالا، فوم‌های دیواری مزایای متعدد دیگری هم دارند که به طور خلاصه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • نصب آن‌ها آسان است، به شاتر کمی نیاز دارد و نیازمند رعایت اصول سخت و پیچیده‌ای نیست.
  • یونولیت‌ها واکنش ناپذیر هستند.
  • برای شرایط مختلف آب و هوایی مناسب می‌باشند.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • انعطاف پذیر هستند و در هنگام جابه‌جایی دچار شکستگی نمی‌شوند.
  • دارای پایداری و استحکام ساختاری هستند.
  • وزن پایینی دارند و بر وزن سازه تاثیر آن‌چنانی نمی‌گذارند.
  • عایق خوبی در برابر صوت و حرارت هستند.

کاربرد یونولیت دیواری با دانسیته‌های مختلف

همان‌طور که پیش‌تر در همین مقاله اشاره کردیم، یونولیت‌های دیواری در دانسیته‌های مختلفی تولید می‌شوند. معمولا از یونولیت با دانسیته 7 و 8 برای درز انقطاع استفاده می‌کنند. یونولیت‌ها با دانسیته‌های بالاتر، مقل دانسیته 20 عایق بسیار خوبی هستند و در جاهایی که نیاز به عایق کاری هست از آن‌ها استفاده می‌شود. و از یونولیت با دانسیته‌ی بسیار بالا، مثل دانسیته 40، برای سردخانه‌ها و گرم‌خانه‌ها استفاده می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله ما به بررسی یونولیت دیواری (فوم دیواری) پرداختیم. این مصالح از استایرن مونومر ساخته شده‌اند و درصد بسیار زادی از آن‌ها را هوا تشکیل می‌دهد. همین امر هم باعث سبکی وزن و خاصیت عایقی در آن‌ها شده است. کاربرد یونولیت دیواری در ساختمان سازی هم همین عایق کردن دیوارها در برابر عبور صوت و حرارت است.
شما می‌توانید ورق یونولیت مورد نیاز خود را به صورت آنلاین از سایت سیوان لند خریداری کنید. سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که به بستری را برای خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی فراهم کرده.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *