بررسی شیرآلات ساختمانی + قیمت | استعلام از سیوان لند

زندگی بدون آب ممکن نیست. امروزه برای دسترسی به آب، شیرآلات و لوله کشی‌ها شکل گرفته‌اند. این تجهیزات، نقش مهمی در دسترسیبه آب دارند، البته تمام استفاده آنها به این موضوع ختم نمی‌شود، بلکه این تجهیزات در دکوراسیون و زیبایی ساختمان نیز نقش دارد. امروزه این تجهیزات ساختمانی گوناگونی در طرح‌ها و اشکال مختلف تولید می‌شوند که نه تنها استفاده از آن‌ها حس خوبی را طلقی می‌کند، بلکه ظاهری بسیار زیبا به ساختمان می‌بخشد.

قیمت شیرآلات
قیمت شیرآلات

بررسی قیمت انواع این محصول

انواع شیرآلات با جنس های گوناگون در بازار عرضه می‌شود؛ اما بهترین جنس کدام است؟ قیمت این تجهیزات بسته به عواملی مانند برند، پیچیدگی مکانیزم، مدل، گارانتی و وزن و… متفاوت است و به سه نوع ارزان قیمت، قیمت متوسط و لوکس طبقه بندی می‌شوند.

در این مقاله این محصولات را از ۳ نظر بررسی کرده ایم:

  • جنس
  • قیمت
  • نوع عملکرد

دامنه قیمت شیرآلات، از  ارزان تا لوکس را شامل می‌شود. بیشتر افراد هنگام خرید شیرآلات بهداشتی، تنها به برند و قیمت آن توجه دارند. در حالی که مواردی مانند جنس، کیفیت و گارانتی در نظر گرفته نمی‌شوند. کیفیت این محصولات، لزوماً با مشاهده ظاهر و یا سبک سنگین کردن آن‌ها با دست قابل تشخیص نیست. به طور مثال، نوع ارزان قیمتِ باکیفیت نیز ممکن است از نظر وزنی سبک باشند. وزن این تجهیزات، نشان دهنده میزان مواد اولیه به کار رفته در تولید شیر و عامل مهمی در تعیین قیمت آن‌ها است؛ اما سنگین بودن، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. بلکه استاندارد بودن مواد اولیه، مهمترین عامل در تعیین کیفیت این محصولات است.

آیا قیمت ارزان نشان دهنده کیفیت پایین این محصولات است؟

باید بگوییم که همه‌ی ارزان قیمت‌ها بی کیفیت نیستند و در مقابل نوع لوکس آن‌ها نیز کیفیت بالا ندارند. ممکن است ارزان بودن آن صرفاً به دلیل سبک تر بودن باشد امّا جنس آنها با جنس شیرآلات لوکس یکسان باشد. از طرف دیگر سنگین بودن شیرآلات بهداشتی نیز لزوماً به معنی کیفیت بالای آنها نیست. مثلاً سرب خشک ماده ای سنگین تر از برنج است که به عنوان ماده اولیه بعضی از آن‌ها نیز به کار می رود، امّا شدیداً برای سلامتی ضرر دارد.

بهترین جنس شیرآلات کدام اند ؟

جنس این تجهیزات مهمترین نکته در زمان خرید آن‌ها است، چراکه علاوه بر دوام به طور مستقیم با سلامت کاربران نیز ارتباط دارد. شیرآلات بهداشتی می‌تواند از جنس استیل، سرب خشک، پلاستیک و یا آلیاژ برنج باشد.

بررسی شیرآلات استیل

ماده اولیه استیل ضد زنگ با اینکه بسیار باکیفیت و بادوام است اما از نظر اقتصادی به صرفه نیست و قیمت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل جنس استیل آن بسیار گران قیمت ولی بسیار زیبا و با دوام‌اند.

چرا نباید از شیرآلات سربی استفاده کنیم ؟

سرب خشک ماده‌ای بسیار مضر برای سلامتی است و میزان آن در بخش‌هایی از این محصول که با آب در تماس مستقیم است نباید بیش از ۲.۵ درصد باشد. بهتر است به کل دور این نوع از محصول را خط بکشید.

شیرآلات پلاستیکی با قیمت پایین

این محصولات قیمت ارزانی دارد امّا کیفیت آن بسیار پایین است و با گذشت زمان در اثر سرد و گرم شدن ترک برمی دارد و می‌شکند. به همین دلیل استفاده از آن‌ها برای  نقاطی که نیاز به استفاده مداوم دارند توصیه نمی‌شود، علاوه بر اینکه این نوع، از نظر زیبایی نیز از درجه پایینی بهره می‌برند.

شیرآلات برنجی
شیرآلات برنجی

برنج، آلیاژی مناسب برای تولید این محصولات

آلیاژ شمش برنج استاندارد، بهترین ماده اولیه برای تولید شیرآلات بهداشتی است زیرا این آلیاژ قیمت مناسب و کیفیت بالایی دارد. علاوه بر این برای سلامتی مصرف کنندگان خطری ایجاد نمی‌کند. بهترین شمش برنج باید ۵۸ تا ۶۰ درصد مس، زیر ۲.۵ درصد سرب و حدود ۳۸ درصد روی داشته باشد. ناگفته نماند که مقداری ناخالصی در تمام محصولات تولیدی وجود دارد که اجتناب ناپذیر است.

انواع شیرآلات بهداشتی و مکانیزم عملکرد آنها

شیرآلات اهرمی، کلاسیک، چشمی و پدالی از انواع رایج این محصول هستند که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است. بعضی از انواع آن مانند مدل‌های لمسی نسبتاً تازه وارد به حساب می‌آید و ممکن است با آن آشنایی نداشته باشید. در ادامه عملکرد مدل‌های جدید را بررسی می‌نماییم.

انواع شیرآلات لمسی

شیرآلات لمسی از جذاب ترین و کاربردی ترین انواع این محصولات است. این نوع محصول به طور خاص در آشپزخانه مفید واقع می شود. زمانی که کف دستان شما آغشته به مواد غذایی و یا آلودگی است، به راحتی می توانید با لمس بخش خاصی از شیر ظرفشویی جریان آب را قطع و وصل نمایید. ظاهر آن مینیمال است، چون دسته اهرمی و یا پیچی از ساختار آن حذف شده است. در نظر داشته باشید مینیمال بودن به معنی ساده بودن مکانیزم این نوع از این محصول نیست و در صورت بروز هرگونه ایراد بهتر است به متخصصین مراجعه کنید. شما می‌توانید جهت خرید و استعلام قیمت شیر ظرفشویی به سیوان لند مراجعه کنید.

شیرآلات اهرمی
شیرآلات اهرمی

شیر آلات اهرمی

ساختار و مکانیزم شیرآلات اهرمی با مدل های کلاسیک متفاوت است. در این نوع، قطعه ای به نام کارتریج، جایگزین دو عدد مغزی در شیرهای کلاسیک شده است. بخش کارتریج آن‌ها دارای دو سطح سرامیکی صیقلی است که بر روی هم آب بندی شده‌اند. با حرکت دادن دسته اهرمی شیر توسط کاربران، سرامیک‌های کارتریج در راستای افقی بر روی یکدیگر می لغزند و مجراهای خروجی آب در سطح سرامیک‌ها باز و بسته می‌شوند.

انواع شیرآلات چشمی

این نوع از شیرآلات، دارای سنسوری برای تشخیص هستند، تا زمانی که نیاز است جریان وصل و زمانی که نیاز نیسجریان قطع شود. این محصولات مخصوص استفاده در روشویی‌ها است. استفاده از این نوع، باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود. البته ناگفته نماند این نوع تجهیزات بسیار حساس‌اند، لزا در مراقبت از آن‌ها باید نکاتی رعایت شود که در زیر آورده شده است.

  • اکیدا توصیه می‌شود تا از مواد شیمیایی خورنده برای تمیز کردن شیر چشمی استفاده نکنید.
  • لازم است تا مواد شونده و از این قبیل مواد را در کنار این نوع از محصول نگه‌داری نکنید.
  • باتری چشمی حساس ترین قطعه در این محصول است. لذا در مراقبت از آن محتاط باشید.

شما می‌توانید جهت خرید و استعلام قیمت شیر روشویی به سیوان لند مراجعه کنید.

شیرآلات تاشو

یکی از معضلات بعضی از آشپزخانه‌ها قرار گرفتن شیر سینک ظرفشویی در کنار پنجره آشپزخانه است. درچنین مواردی، شیرآلاتی تولید شده است تا چنین مشکلاتی را برطرف سازد. این محصول در انواع مختلف با مفاصلی تاشو تولید می‌شوند تا در فضاهایی که نیاز است در بعضی اوقات استفاده شود، نصب گردد.

علاوه بر این‌ها گزینه‌ی دیگری برای خرید این محصولات وجود دارد، آن هم ست کامل آن‌ها است که شامل شیر ظرفشویی، روشویی، دستشویی و حمام است. شما می‌توانید این ست کامل را از سیوان لند به صورت آنلاین و با بهترین کیفیت خریداری کنید. جهت استعلام قیمت ست کامل شیرآلات به سیوان لند مراجعه کنید.

قیمت شیرآلات
قیمت شیرآلات

جدول قیمتی شیرآلات ساختمانی

نوع قیمت به تومان
ست 4 تیکه شیرآلات کلاسیک شودر 5.085.800
ست 4 تکه لیون شودر 7.558.000
شیررشوییثابت طرح باواریا 1.553.800
پنل دوش یونیکا فلت کروم 961.000
شیر توالت طرح باواریا 1.552.100
شیر روشویی پایه بلند 2.055.400

چگونه این تجهیزات را تمیز کنیم؟

اگر این محصولات را به درستی تمیز کنید، قطعا به افزایش طول عمر آن‌ها کمک کرده‌اید. اولین نکته برای تمیز کردن آن‌ها، توجه به جنس روکش این تجهیزات است. اگر شیر آب زیاد کثیف نباشد می‌توانید برای تمیز کردن آن تنها از آب گرم استفاده کنید و سپس آن را با یک دستمال برق بیندازید.

اما اگر برای مدت طولانی آن‌ها را تمیز نکرده‌اید، قطعا جرم و رسوب زیادی را مشاهده خواهید کرد. در این صورت باید جهت تمیز کردن آن‌ها از شوینده‌ی قوی‌تر همچون سرکه سفید استفاده کنید. این ماده‌ی طبیعی بهترین گزینه برای تمیز کردن شیر شماست.

به این نکته دقت کنید که سرکه با جنس روکش شیرآلات شما سازگاری داشته باشد. مخلوط خمیر دندان و جوش شیرین، گزینه‌ی مناسبی برای از بین بردن لکه‌ها می‌باشد. برای این کار فقط کافی است که خمیر دندان و جوش شیرین را با کمی آب مخلوط و با استفاده از آن، این تجهیزات را تمیز و لکه بری کنید.

در پایان

کیفیت در این محصولات نه تنها باعث می‌شود تا بتوان از آن‌ها برای مدت طولانی استفاده کرد، بلکه باعث زیبایی دکراسیون ساختمان نیز می‌شود.سیوان لند، ارائه دهنده برترین برندهای صنعت ساختمان، مرجعی معتبر برای استعلام قیمت شیرآلات و انواع دیگر تجهیزات و مصالح ساختمانی است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه ایترنتی سیوان لند، با مقایسه قیمت از برترین برندهای ساختمانی خرید فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *