نمای ساختمان با آجر سفال | بررسی 6 مزیت نمای آجر سفال


قیمت آجر سفال

اجرای نمای ساختمان با آجر سفال یکی از رایج‌ترین روش‌های اجرای نما محبوب به خصوص در ایران است. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم در مورد استفاده از آجر سفال در نما و مزایای آن صحبت کنیم.

نمای ساختمان با آجر سفال

آجرها انواع مختلفی دارند و آجر سفال یکی از آن‌ها است که با ترکیب خاک رس و خاک سفال ساخته می‌شود. آجرهای سفال نیز خود انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها آجر سفال نما است. آجر سفال نما با آجرهای سفال معمولی یا آجر سفال فوم دار که برای تیغه‌چینی و ساخت دیوار استفاده می‌شوند تفاوت دارد، که پیش‌تر نحوه دیوار چینی با آجر سفال را بررسی کرده‌ایم.
اجرای نمای ساختمان با آجر سفال یکی از رایج‌ترین روش‌های اجرای نما به خصوص در ایران است

مزیت نمای ساختمان با آجر سفال چیست؟

  1. اولین مزیت نمای ساختمان با آجر سفال را می‌توان استفاده‌ی کمتر از ملات ماسه سیمان دانست. در صورت استفاده از آجر سفال نما، مصرف این ملات حدودا نصف می‌شود.
  2. یکی دیگر از مزایای مهم نمای ساختمان با آجر سفال این است که سرعت اجرای آن‌ها بیشتر است و از همین رو در زمان و هزینه دستمزد کارگران صرفه‌جویی می‌شود. ابعاد آجر سفال نما نسبت به آجر لفتون بزرگ‌تر است و همین امر باعث می‌شود که جابه‌جایی آن‌ها راحت‌تر باشد و نصب آن‌ها نیز آسان‌تر و سریع‌تر پیش برود. به طوری که زمان و هزینه کارگر یک سوم می‌شود.
  3. آجر سفال عایق خوبی در برابر حرارت است. به طوری که نسبت به آجرهای معمولی حدود 25% بهتر عمل می‌کند. از همین رو نیز نمای سفالی جلوی اتلاف انرژی را می‌گیرد.
  4. از دیگر مزایای نما سفال، سبک‌تر شدن سازه است. نسبت وزن به ابعاد آجر سفالی از دیگر انواع آجر کمتر است و همین باعث می‌شود بار مرده‌ی ساختمان کاهش پیدا کند.
  5. آجرهای سفال عایق خوبی در برابر صدا هستند و استفاده از آن‌ها از ورود صدای محیط بیرون به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.
  6. آخرین مزیت نمای ساختمان با آجر سفال این است که پایداری و استقامت آن‌ها بالا است و ایمنی را در ساختمان بالا می‌برند.
حتما بخوانید:  بتن سخت ملاتی (هارد ملات) | از دیدگاه سیوان لند

آجر سفال نما عایق خوبی در برابر حرارت است و جلوی اتلاف انرژی را می‌گیرد.

جمع بندی

آجر سفال یکی از گزینه‌های خوب برای اجرای نمای ساختمان است. این آجرها عایق خوبی در برابر گرما و صوت هستند و استفاده از آن‌ها به جای آجرهای معمولی، هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. آجر سفال نما به ملات ماسه سیمان کمتری نیاز دارد و سرعت اجرای آن هم بالاتر است. حالا که با مزایا آجر سفال برای نما آشنا شد‌اید، می‌توانید مقایسه بلوک لیکا با سفال را بررسی کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *