نصب ایزوگام کف کولر | نحوه عایق کاری کف کولر


قیمت ایزوگام

نصب و اجرای ایزوگام کف کولر آب یکی دیگر از روش‌های عایق کاری مانند ایزوگام روی سیمان است و یکی از موضوعاتی است که در شرایط خاصی انجام می‌شود و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. ایزوگام کف کولر آبی سبب جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به لایه‌های زیرین کولر خواهد شد و می‌تواند یک روش ایده آل در این زمینه به شمار برود. ایزوگام در این مکان به دو صورت تک لایه و دو لایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته توجه به کیفیت ایزوگام مورد استفاده، امری مهم است که باید آن را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. در ادامه با سیوان لند همراه باشید تا به بررسی بیشتر ایزوگام کف کولر بپردازیم.

عایق ایزوگام کف کولر

ایزوگام کف کولر
ایزوگام کف کولر

باید دیده باشید که در برخی مواقع، دیواره‌های کولر دچار زنگ زدگی شده باشد و ظاهر مناسبی را ارائه ندهد. این زنگ زدگی به دلیل این است که در فصل تابستان درب‌های کولر با مقدار آب زیادی در تماس هستند و در طولانی مدت دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می‌شوند. البته با عایق کاری آن‌ها دیگر این مشکل به وجود نخواهد آمد. به طور کلی عاقلانه ترین روش برای پیشگیری از زنگ زدگی و پوسیدگی کولرها، اجرای ایزوگام کف کولر است. در صورت بی توجهی به این مورد، در طول زمان آسیب‌های متعددی به شما متحمل خواهد شد.
در این صورت مشکلاتی مانند زنگ زدگی، نشتی و سوراخ شدن کولر به وجود خواهد آمد. اما دیگر نگران این موضوع نباشید، زیرا عایق بندی کولر می‌تواند از این امر جلوگیری کند. بهترین زمان برای انجام این کار در فصل بهار است، زیرا در این زمان استفاده از کولر آبی، چندین برابر خواهد بود. از ایزوگام در زمستان خودداری کنید.

چرا کف کولر آبی زنگ می‌زند؟

کولرهای آبی برخلاف کولر گازی در معرض خطر پوسیدگی و رسوب قرار دارند که با ایزوگام آن، دیگر این مشکلا را نخواهید داشت. مهم ترین عوامل زنگ زدگی کولر آبی عبارتند از:

  • وجود مواد معدنی در آب
  • جنس نامرغوب درب‌های فلزی
  • جریان پر فشار آب
  • نور مستقیم خورشید

به طور کلی، این عوامل سبب ایجاد ترک خوردگی در سطح کولر خواهند شد که اگر در همان ابتدا از ایزوگام گف کولر استفاده کنید، دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد.

مزایای استفاده از ایزوگام کف کولر

  • ایزوگام کف کولر به عنوان مناسب ترین روش برای جلوگیری از نفوذ آب به سطح فلزی کولر، مورد استفاده قرار می‌گیرد که قیمت مناسبی هم دارند.
  • اگر در کف ایزوگام خود سوراخ یا پوسیدگی مشاهده می‌کنید، با اطمینان می‌توانیم بگوییم که ایزوگام کردن کف آن می‌تواند انتخابی عالی و نتیجه بخش باشد.
  • استفاده از خدمات مهمی مانند نصب ایزوگام کف کولر و عایق کانال کولر سبب می‌شود تا با کمترین هزینه و بهترین کیفیت و بازده، این کار را انجام دهید.
  • شما با ایزوگام کردن کف کولر خود، به میزان خنک کنندگی کولرتان بیفزاید. شرط اصلی آن هم بهره گیری از تخصص نیروهای ماهر در نصب است.

روش‌های ایزوگام کف کولر آبی

روش‌های ایزوگام کف کولر آبی
روش‌های ایزوگام کف کولر آبی

در ایزوگام کف کولر آبی هرگونه سوراخ، نشتی، پوسیدگی و زنگ زدگی کف و دیوارهای آن، ترمیم و رفع خواهند شد. روش‌های ایزوگام کف کولر عبارتند از:

عایق نانو الاستیک

این نوع عایق به عنوان یکی دیگر از روش‌های ایزوگام کف کولر به شمار می‌رود که از مزایای ویژه‌ای برخوردار است. عایق نانو الاستیک از ورود و نفوذ آب به سطح فلزی کولر، و پیشرفت پوسیدگی در آن جلوگیری می‌کند.

عایق اسپری قیر

این عایق جهت جلوگیری از تماس سطح فلز با آب مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید در ابتدای کار، از خشک بودن سطح کولر و تخلیه آب اطمینان حاصل کنید. این اسپری‌ها به صورت آماده در بازار موجود هستند که تحت عنوان اسپری قیر شناخته می‌شوند. این محصول مانند ایزوگام از رزین‌های مخصوص و بیتومین ساخته شده‌اند. نحوه استفاده از این محصول به این صورت است که ابتدا باید پوسته رنگ‌های قدیمی کف کولر آبی، زنگ زدگی و پوسیدگی‌ها را توسط سمباده یا فرچه سیمی بتراشید و کف کولر را به خوبی تمیز و خشک کنید.
سپس اسپری را به خوبی تکان دهید و از فاصله‌ی 30 سانتی متری، به تمام قسمت‌های کف کولر بزنید. این محصول پس از 1 تا 2 دقیقه کاملا خشک خواهد شد. برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، این کار را تا پوشش کامل پوسیدگی‌ها تکرار کنید. 12 ساعت پس از اتمام کار، کف کولر آبی قابل استفاده خواهد بود. باید به این نکته توجه داشته باشید که بعد از اتمام عایق کاری، هرگز روی آن را رنگ آمیزی نکنید.

عایق کوپلیمری ( RSI )

یکی از پر کاربردترین عایق‌های مورد استفاده در کف کولر آبی، این عایق‌ها هستند که از ترکیباتی مانند پلی استایرن تشکیل شده‌اند و مقاومت بالایی در برابر رطوبت از خود نشان می‌دهند. این نوع عایق از دو قسمت پودر و مایع تشکیل شده است. مراحل ترمیم سطوح با این عایق ها به صورت زیر است:

  1. ابتدا باید هرگونه پوسیدگی و زنگ زدگی را از کف کولر آبی توسط ابزاری مانند فرچه سیمی یا سمباده، پاک کنید.
  2. در مرحله‌ی بعد کولر آبی را به طور کامل شسته و خشک کنید.
  3. نیمی از مایع و نیمی از پودر را با هم ترکیب کرده تا مخلوطی یکدست تولید شود.
  4. مخلوط تولید شده را با استفاده از قلم مو و به شکلی که رنگ کردن را انجام می‌دهید، کف کولر آبی بمالید.
  5. نیم ساعت به آن فرصت دهید تا عایق خشک شود و سپس دست دوم را روی آن اجرا کنید.
  6. پس از گذشت 24 ساعت از اجرای لایه‌ی دوم عایق رطوبتی، دیگر می‌توانید با خیال راحت از کولر خود استفاده کنید.

قیر سرد

نام دیگر این عایق‌ها، قیر فوری نیز می‌باشد که یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای عایق کاری کف کولر است. این قیرها چسبندگی بالایی دارند و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. برای اجرای این عایق نیز باید مانند عایق قبل، ابتدا کف کولر را از هرگونه پوسیدگی و زنگ زدگی تمیز کنید.
سپس یک لایه قیر سرد را روی کف کولر اجرا کنید و یک لایه توری را روی محلی که سوراخ شده قرار دهید و مجددا قیر سرد را روی آن بریزید. این عایق حداقل به 3 ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارند. در صورت لزوم می‌توانید یک لایه دیگر را روی آن اجرا کنید.

استفاده از چسب آکواریوم به جای ایزوگام کف کولر

چسب آکواریوم به جای ایزوگام کف کولر
چسب آکواریوم به جای ایزوگام کف کولر

یکی دیگر از روش‌های ترمیم و تعمیر پوسیدگی کف ایزوگام، استفاده از چسب آکواریوم است که کمی سخت و زمان بر است. این چسب در زمان استفاده، به دست می‌چسبد و ادامه‌ی کار را با مشکل مواجه می‌کند. برای رفع این مشکل کافی است که چند قطره مایع ظرفشویی و یا روغن مایع را به دست خود بمالید. این کار سبب می‌شود تا چسب آکواریوم به دستتان نچسبد و بتوانید به راحتی با آن کار کنید. از این روش بیشتر جهت آب بندی، سوراخ‌های ریز، پوسیدگی دور از خروجی آب کف کولر آبی و زنگ زدگی استفاده می‌شود.

کلام پایانی

در صورت مشاهده‌ی هرگونه پوسیدگی یا خوردگی در کف کولر خود، بلافاصله با استفاده از ایزوگام کف کولر یا سایر روش‌هایی که معرفی شد، نسبت به ترمیم و تعمیر پوسیدگی‌ها اقدام کنید. درواقع مزیت استفاده از ایزوگام این است که دیگر نیازی به تعویض بدنه کولر آبی یا کف آن ندارید و این می‌تواند برای شما مقرون به صرفه باشد و در قیمت ایزوگام با نصب، تاثیر گذار باشد. در این مقاله سعی شد تا تمام نکات لازم درمورد ایزوگام کف کولر آبی توضیح داده شود.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *