قیمت بلوک | بررسی انواع بلوک و قیمت آن ها


قیمت بلوک

در جدول زیر شما میتوانید قیمت انواع بلوک را ببینید! برای خرید آنلاین بلوک و یا استعالم لحظه‌ای قیمت بلوک بهتر است به فروشگاه آنلاین مصالح ساختمانی سیوان لند مراجعه کنید!

نوع بلوک قیمت هر عدد بلوک به تومان
بلوک سه جداره لیکا 14.5 18.700
بلوک سنگین دیواری ته پر 5.900
بلوک سنگین نما گچ ماشینی فارس 7.500
بلوک سبک معدنی 10 6.200
بلوک نیمه سایز 20 10.570
بلوک سبک معدنی 15 8.200
بلوک دیواری هبلکس 20×25×60 727.650(هر متر مکعب)
بلوک دیواری هبلکس 15×25×60 727.650(هر متر مکعب)
بلوک سبک لیپر سایز 20 19.290
بلوک دیواری 10 22.450

قیمت بلوک‌ها بر چه اساس محاسبه می‌شوند؟

بلوک‌هایی که گواهینامه‌ی فنی و استاندارد ملی دارند معمولا در یک رنج قیمت هستند اما خوب است بدانید که در ساخت بلوک لیپر از مواد اولیه مرغوب و گران قیمت استفاده می‌شود که شامل پوکه صنعتی پرلیت (هشتمین ماده عایق دنیا)، الیاف پلی پروپین (p.p) است. همچنین ساخت این بلوک‌ با دستگاه‌های تمام اتوماتیک و پرس چند ده تنی انجام می‌شود که این امر سبب افزایش تراکم بلوک و در نتیجه افزایش مواد مصرفی در تولید آن می‌شود. از طرفی دیگر نگهداری دستگاه‌های خط تولید جهت تولیداین نوع بلوک با کیفیت هزینه‌هایی را به دنبال دارد که سبب افزایش قیمت آن شده.

قیمت بلوک1400

قیمت بلوک های سیمانی وابسته به موارد ومصالح دیگری همچون سیمان می باشد. از همین رو نمی توان قیمت ثابتی را برای آن درنظر گرفت و میبایست در لحظه از قیمت بلوک سیمانی باخبر شد. اما می‌توان گقت که قیمت بلوک سیمانی همواره از بقیه بلوک‌ها بیشتر بوده و کاربرد بیشتری هم در صنعت ساختمان سازی دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امکان فراهم شده تا بدون صرف وقت بتوان از به روزترین قیمت بلوک مطلع شد. سایت سیوان لند تلاش کرده تا در این راستا، اطلاعات خود را به بهترین نحو در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

بلوک‌ها و انواع آن

به کلیه مصالح قطعه‌ای و بلوک شکل که از سیمان ساخته شده باشد بلوک سیمانی یا بتنی گفته می شود.  این نوع بلوک‌ها برای ساخت دیوار‌های باربر و غیر باربر در ساختمان به کار میروند. بلوک های سیمانی به دو دسته کلی، بلوک سنگین سیمانی و بلوک سبک سیمانی تقسیم بندی میشود. انواع بلوک های ساختمانی، بلوک بتنی هبلکس، بلوک ساختمانی سبک، بلوک بتنی، بلوک نیوجرسی و دال بتنی را می‌توانید از سیوان لند به صورت آنلاین و پس کرایه خرید کنید و در محل پروژه خود تحویل بگیرید.

بلوک سبک بتنی

بلوک سبک بتنی طبق استاندارد، به بلوک هایی گفته می شود که دارای چگالی حداکثر ۱۷۰۰ کیلوگرم برمتر مکعب باشد. در واقع قیمت بلوک‌ها براساس چگالی آنها تعیین می‌شود و شما می‌توانید سیوان لند نیز قیمت این نوع بلوک‌ها را بر اساس چگالی برای شما مشخص کرده تا راحت‌تر بتوانید خرید کنید. مواد تشکیل دهنده‌ی آن از سیمان، ماسه، آب و سبک دانه های طبیعی یا صنعتی می باشد .سبک دانه‌های طبیعی به عنوان پوکه معدنی نظیر پومیس (Pomis) و پوکه قروه (Scoria)، و سبک دانه های صنعتی به صورت رس منبسط شده، که الزامات استاندارد ملی ایران را برآورده می سازد قابل استفاده می باشد.

حتما بخوانید:  استاندارد ضخامت سنگ نما

بلوک‌های معدنی

این بلوک یکی از انواع بلوک سیمانی می باشد که از مخلوط سبک دانه‌های طبیعی با سیمان و آب بدست می آید که به دو شکل توپر و توخالی در دسترس هستند. از این بلوک‌ها در ساخت و اجرای سقف و دیوار سازه‌ها استفاده می‌شود. برای حفظ سبکی این قطعات، مقدار ریزدانه طبیعی کاهش یافته و محصول نهایی با تخلخل بالا تولید می شود. جرم حجمی بلوک های سبک معدنی کمتر از ۱۲۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب و مقاومت آنها حداقل ۳۰کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می ‌باشد.
پومیس یکی از پوکه های معدنی مناسب و کارآمد برای تولید این گونه بلوک‌ها می‌باشد که دارای وزن مخصوص کم و مقاومت بالا در ترکیب با مواد سیمانی است که در بلوک های معدنی تولیدی شرکت ما نیز از این پوکه ها استفاده می شود.
بلوک های صنعتی : این بلوک از مخلوط سبک دانه‌های صنعتی با سیمان و آب ساخته می شود. جرم حجمی بلوک‌های سبک صنعتی کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب و مقاومت آنها حداقل ۳۰ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع می‌باشد.
ضخامت دیواره بلوک‌های توخالی، به دلیل استفاده بیشتر از ویژگی‌های عایق کاری آن‌ها بیش از بلوک‌های سیمانی معمولی است ( حدود ۳ سانتی متر ). بلوک های سبک در انواع مختلف، جهت دیوارهای پیرامونی و تیغه داخلی تولید شده و دارای کاربردهای وسیعی در ساخت انواع دیوارهای پوشش خارجی ، جدا کننده و نما می باشند.

آشنایی با انواع بلوک سیمانی

بلوک‌های سیمانی انواع مختلفی دارند که در ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند. در ادامه می‌خواهیم شما را با آن‌ها بیشتر آشنا کنیم.

بلوک سبک هبلکس

بلوک هبلکس یکی از انواع بلوک سیمانی و پیش ساخته است که در ساختمان سازی استفاده فراوان دارد. مواد تشکیل دهنده این بلوک سبک از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم می باشد. بلوک سبک هبلکس در دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد و فشار ۱۲ اتمسفر در اتوکلاوها پخته و به قطعات مورد نیاز برش داده می شود. این بلوک سبک دارای دو نوع اتوکلاوی و غیر اتوکلاوی است که نوع غیر اتوکلاوی آن دارای قیمت و کیفیت کمتر ازنوع اتوکلاوی آن می باشد.
این بلوک ساختار حفره‌ای دارد و تخلخل آن زیاد است به همین جهت مقاومت فشاری آن کم است و به عنوان دیوار باربر نمی توان از آن استفاده کرد و ساختمانی که این بلوک در آن مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای اسکلت باشد.
قیمت انواع بلوک به صورت آنلاین و به روز در سایت سیوان لند برای شما عزیزان قابل مشاهده است و شما می‌توانید ضمن مقایسه‌ی آن‌ها با هم، بلوک موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

حتما بخوانید:  0 تا 100 طراحی سقف وافل | اصول محاسباتی تا آموزش طراحی

قیمت بلوک هبلکس

سیوان لند یکی از برجسته ترین ارائه دهندگان انواع بلوک ساختمانی از جمله بلوک هبلکس، بلوک نیوجرسی، و ….می‌باشد. این شرکت با کیفیت‌ترین بلوک هبلکس را با قیمت‌هایی بسیار مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. کلیه‌ی بلوک‌های ساختمانی از نوع بلوک استاندارد می‌باشند که شرکت ما نیز در تولید بلوک‌های خود این اصل را رعایت کرده است. جهت دریافت قیمت بلوک هبلکس می توانید با ما تماس بگیرید و یا  لیست قیمت بلوک سبک را به صورت آنلاین بررسی کنید.

قیمت بلوک-هبلکس
قیمت بلوک-هبلکس

از دیگر خصوصیت‌های سایت سیوان لند این است که، محصولات این سایت به طور کامل معرفی شده و شما می‌توانید با آگاهی خرید کنید.

مزایا و معیایب بلوک هبلکس

مزایا بلوک هبلکس

وزن این بلوک ها حدود یک چهارم آجر می باشد
سادگی در اجرای تاسیسات ساختمانی به دلیل قابلیت اره خوری
مصرف کمتر ملات نسبت به سایر مصالح
کار با آن به مهارت خاصی نیاز ندارد
به علت صاف بودن سطح آن ضخامت گچ مصرفی روی سطح آن لازم نیست بیشتر از ۱تا۲ سانتی متر باشد
مقاومت در برابر آتش و حرارت
سرعت اجرای آن ۲ الی ۳ برابر مصالح سنتی است
صرفه جویی در مصرف انرژی به علت عایق بودن در برابر گرما ,سرما والکتریسیته
صرفه جویی درهزینه حمل و نقل به دلیل سبکی وزن
عایق رطوبت (مناسب برای مکان های شرجی و پربارش)

معایب بلوک هبلکس

متاسفانه امروزه بین مردم شایعه شده است که این بلوک‌ها از مقاومت پایینی برخوردار هستند که شما با یک جستوجو ساده می توانید متوجه شوید که این موضوع فقط و فقط شایعه می‌باشد و بلوک هبلکس بسیار مقاوم می‌باشد. مقاومت فشاری بلوک هبلکس 35 کیلوگرم در هر سانتی‌متر مربع می‌باشد.
قیمت این نوع بلوک، به سایز و اندازه‌ی آن بستگی دارد که در سایت سیوان لند این قیمت‌ها بر همین اساس برای شما درد دسترس قرار گرفته است.

بلوک سبک لیپر

بلوک لیپر از جمله بلوک‌های سیمانی در دسته‌ی سبک است که از مخلوط آب، سیمان و پوکه‌ی صنعتی به نام پرلیت ایجاد می‌شود. برخی از مهندسان برای کاهش وزن ساختمان خود از این بلوک بهره می‌گیرند زیرا این بلوک ساختار متخلخلی دارد که وزن کلی آن را کاهش می‌دهد. همچنین این بلوک عایق گرما و حرارت است.
این بلوک در سایزها و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود که به طبع، قیمت آن با افزایش وزن و اندازه‌ی این بلوک افزایش می‌یابد. بلوک‌های لیپر به دو صورت معمولی و سوپر لیپر تولید می‌شوند که نوع دوجداره‌ی آن در عرض های 7، 10، 15، 20 سانتی متر و نوع سوپرلیپر سه جداره ،در عرض‌های 10 و 14 سانتی‌متر می‌باشند. در شرکت ما این بلوک در اندازه‌های مختلف بنا به نیاز شما عزیزان تولید و عرضه می‌شوند.

بلوک لیکا

بلوک لیکا از جمله بلوک‌های سبک سیمانی هستند که در آن به جای استفاده از سنگدانه‌های معمولی، از سنگدانه‌های رسی استفاده می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد این بلوک سبب کاربرد زیاد آن در ساخت سازه‌ها شده. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به: وزن کم، مقاومت در برابر آتش و حرارت، مقاومت در برابر ترک خوردگی، سهولت در حمل و اجرای آن و عایق صوتی بالا اشاره کرد. اسفاده از این محصول می‌تواند سرعت اجرا را در سازه‌ها بالا ببرد.
به روزترین قیمت بلوک لیکا و انواع آن را می‌توانید در سایت سیوان لند مشاهده و خرید کنید.

حتما بخوانید:  سیم کشی ساختمان | چگونه باید سیم کشی کنیم؟

بلوک نیوجرسی

بلوک نیوجرسی نوعی مانع بتنی می‌باشد که جهت هدایت در مسیر قرار داده می شود. این قطعات به صورت پیش ساخته و قابل اتصال به هم می‌باشند که هنگام برخورد کناره‌ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه‌های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل کرده و موجب کاهش خسارت می شود. از این نوع بلوک به عنوان محافظ عابران پیاده، محافظت از کارگران پروژه های عمرانی در مقابل خودروها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی همچنین سیل بند، جلوگیری از انتشار آتش در جنگل ها، هدایتگر رودخانه و چند خطه کردن جاده ها نیز به کار می رود.
علت نامگذاری این مانع بتنی به نیوجرسی این بوده است که در سال 1950 میلادی موسسه فناوری استیون به درخواست دپارتمان بزرگراه‌های ایالت نیوجرسی در غرب ایالت متحده آمریکا برای چند خطه کردن بزرگراه ها این وسیله را طراحی نمود.این بلوک با توجه به کاربرد آن در سازه، در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند اما پرکاربردترین نوع این بلوک، در قابل‌های ۴ و ۶ متری تولید می‌شوند.
ظرافت و یکپارچگی در تولید این محصول بسیار مهم است زیرا در صورت هرگونه بیرون‌زدگی مواد از قالب، سبب ایجاد خسارت زیاد هنگام برخود خودروها با این موانع می‌شود.
محافظ‌های نیوجرسی در انواع مختلف بر اساس ویژگی‌هایی همچون: سایز، اندازه و مقاومت تولید می‌شوند و به دلیل همین گوناگونی، قیمت هر نوع از آن با دیگری متفاوت است.
بهترین راه برای دانستن قیمت بلوک و دیگر مصالح و تجهیزات ساختمانی، ورود به سایت www.sivanland.com به عنوان یک مرجع تخصصی در حوزه خرید و فروش مصالح و تجعیزات ساختمانی می باشد.
این وبسایت خدمات منحصربه فردی را در حوزه صنعت ساخت و ساز به افراد ارائه می دهد. این خدمات عبارتند از:

  • خرید و فروش آنلاین مصالح و تجهیزات ساختمانی
  • ارائه قیمت های مصالح و تجهیزات ساختمانی
  • ارائه‌ی مطالبی جهت آگاهی شما از ویژگی‌ها و خصوصیات انواع مصالح

در سایت سیوان لند با کلیک بر روی محصول مورد نظر خود، توضیحات مختصری درمورد ویژگی‌های آن محصول از جمله: ابعاد، جنس، وزن و نوع آن برای شما نمایان خواهد شد و به راحتی می‌توانید محصول دلخواه خود را انتخاب کنید و سپس خرید کنید. همچنین ویدئو آموزش ثبت خرید نیز در این سایت برای راحتی شما عزیزان قزار گرفته.

نتیجه گیری

وقتش رسیده که با بازار سنتی خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی خداحافظی کرده و با آنلاین خرید کردن مصالح مورد نیاز خود، پروژه‌ خود را آسان و راحت را به پایان برسانید.

به این نوشته امتیاز دهید !
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت بلوک-هبلکس
آخرین مطالب
پیمایش به بالا