گچبری نور مخفی سقف | 4 ایده جدید نورپردازی مخفی سقف

نور مخفی سقف تکنیکی است که در آن نور ساطع شده از چشمه‌های نور به صورت بازتابی باشد و خود منبع نور از دید ناظر پنهان باشد. این سبک نورپردازی در گچبری ‌داخل سقف‌ها، درون سقف‌های کاذب، دیوارهای ساختمانی، راه پله‌ها، سازه‌های سقفی  کاربرد دارند و از بزرگترین مزایای نور مخفی سقف، بزرگتر نشان دادن محل مورد نظر شماست. در این مقاله هر اطلاعات و ایده‌ای برای اجرای نور مخفی سقف نیاز دارید ارائه خواهیم داد.

گچبری نور مخفی سقف

گچبری نور مخفی سقف

گچبری نور مخفی سقف، یکی از انواع گچبری‌های مدرن سقف محسوب می‌شود که این روزها، در طراحی داخلی بسیاری از خانه‌ها برای زیباسازی بیشتر سقف، از نور مخفی استفاده می‌شود. بنابراین برای آنکه نور مخفی سقف، بهتر اجرا شود، باید به ویژگی و طرح گچبری سقف و رنگ نورهای مخفی،حداکثر توجه و دقت را داشت.

 گچبری نور مخفی سقف چگونه انجام می‌شود؟

در طراحی داخلی خانه، نورپردازی صحیح بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد. در واقع،  زیباسازی دکوراسیون فضای خانه و طراحی داخلی آن، به واسطۀ نورپردازی بهتر نمایان خواهد شد. بخشی از نورپردازی خانه، توسط لوستر، لامپ و.. انجام می‌شود و بخش دیگر که در کنار این تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار لازم برای گچبری نور مخفی سقف است.

 شیوه استفاده از ابزار مورد نیاز برای گچبری نور مخفی سقف

ابزار گلویی سقف موقع نصب باید 15-20 سانت پایین‌تر وصل شود.

به طور کلی نقطه اتصال سقف و دیوار را گلویی می‌گویند و ابزاری که برای این ناحیه استفاده می‌شود تا نور مخفی سقف را ایجاد کند ابزار گلویی می‌نامیم. برای این مدل نور مخفی سقف، تنوع محسوسی وجود دارد و از مدل‌های ساده و مدرن تا مدل‌های پر کار و کلاسیک را می‌توان اجرا کرد. 

برای استفاده از ابزارهای گلویی که جزو ارزان‌ترین روش‌های گچبری نور مخفی سقف است؛ فقط کافیست ابزار گلویی سقف را موقع نصب 15-20 سانت پایین‌تر وصل کنیم به نحوی که از بالای تاج ابزار نور مخفی تا سقف، فضایی ایجاد شود که بعد از نصب ابزار نور مخفی پیش ساخته مشخص باشد.

پس از آنکه طرح و مدل گچبری سقف به صورت دستی، توسط گچ‌کار خِبره و هنرمند بر روی سقف اجرا شد. در مرحلۀ بعد، نور مخفی سقف، متناسب با طرح و مدل گچبری، اجرا خواهد شد. این سبک نورپردازی در گچبری نور مخفی سقف پذیرایی با استفاده از ریسه‌های شلنگی ال ای دی یا خطی انجام می‌شود. هم‌چنین گچبری نور مخفی سقف آشپزخانه نیز می‌تواند به این شیوه باشد. نکته‌ای که حتما باید پیش از نصب و اجرای نور مخفی به آن توجه کنید، انتخاب رنگ مناسب نور متناسب با سقف و دکوراتیو فضا می‌باشد.

نحوۀ انجام این کار، بدین شکل است که، نور مخفی از طریق شلنگ‌های نوری خاصی در گچبری‌های سقف نصب و اجرا خواهد شد. با اجرای این عمل نه تنها زیبایی دکوراسیون و لوازم خانه زیر نور مخفی سقف، جذاب‌تر به نظر خواهند رسید بلکه گاها نیز می‌توانید از این شیوخ نورپردازی و روشنایی به عنوان چراغ خواب نیز استفاده کنید.

علت اجرای نور مخفی سقف

تنوع اجرایی سقف با چشمه‌های نور مخفی شامل ریسه LED، ریسه شلنگی و ریسه SMD زیاد است.

نور مخفی یکی از تکنیک‌های جذاب و ترند این روزهاست که منبع روشنایی آن از دید پنهان می‌شود، اما بازتاب و انعکاس آن بر روی سقف، دیوار یا کف محیط در عین سادگی، روشنایی‌بخش و زیباست. نور پنهان، به روش‌های زیادی در محیط‌های مختلف قابل اجراست. استفاده از آن در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، راهروها و پله‌ها، محیط‌های رسمی، پذیرایی منزل، لابی هتل، تجاری یا تفریحی رایج است. 

البته که تنوع اجرایی و متریال‌های ساده و باکیفیت و بادوام سبب شده است که دست شما برای استفاده حداکثری از این ایده‌پردازی باز باشد. به طور مثال برای استفاده از تکنیک نورپردازی برای نور مخفی سقف می‌توان از طیف گسترده‌ای از محصولات روشنایی استفاده کرده. رایج ترین چشمه‌های نور مورد استفاده شامل ریسه ال ای دی، ریسه شلنگی، ریسه اس ام دی و گاهی چراغ‌های سقفی می‌باشد که غالبا بر روی سقف کاذب قابل نصب می‌شوند.

معرفی چند ایده کاربردی برای نور مخفی سقف‌

1. نورپردازی ملایم برای نور مخفی سقف 

برای ایجاد فضایی ملایم و دور از تنش مثل اتاق انتظار یا سالن غذاخوری بهتر است، از نور مخفی با رنگ‌های ملایم استفاده کنید تا حس آرامش بیشتری به افراد القا شود و در عین حال فضا لوکس‌تر از آن چیزی که هست به نظر برسد.

در تکنیک نور مخفی چشمه‌های روشنایی نور را مستقیم به سوژه نمی‌تابانند باعث آزردگی چشم و کاهش دید نمی‌شوند. بنابراین برای راهرو‌هایی که دسترسی به نور طبیعی ندارند؛ این سبک بیشترین شباهت به نور طبیعی را ایجاد می‌کند.

2. نورپردازی مینیمال برای نور مخفی سقف پذیرایی

نورپردازی مینیمال برای نور مخفی سقف پذیرایی

اگر طرفدار سبک مینیمال هستید به راحتی با استفاده از نور مخفی می‌توانید فضایی به سبک مینیمال برای خود ایجاد کنید. با استفاده از شیار‌هایی که در سقف قرار داده شده ریسه‌های ال ای دی در آن قرار دهید و نور را بدون دیده شدن منبع آن به نمایش بگذارید. این سبک به دلیل حالت خطی که ایجاد می‌کند سبک مینیمال را به سالن پذیرایی شما می‌آورد. به خصوص اگر سالن پذیرایی شما کوچک باشد شما می‌توانید با مشورت با کارشناسان نورپردازی با استفاده از نور مخفی، ابعاد سالن را بسیار بزرگ‌تر نشان دهید.

هماهنگی رنگ نور با رنگ غالب مبلمان پذیرایی

سعی کنید با توجه به رنگ وسایل و مبلمانی که در فضای پیرامون قرار دارد و یا رنگ و طرح دیوار‌ه‌ها، رنگ مناسبی برای پرتو‌های نور مخفی سقف انتخاب کنید. تا بین نورپردازی و دکوراسیون ارتباط کافی برقرار شده و سالن پذیرایی حالت همگن و یکنواخت داشته باشد.

3. ترکیب هالوژن و نور مخفی سقف آشپزخانه

ترکیب هالوژن و نور مخفی سقف آشپزخانه

نور مخفی به طور کلی جنبه تامین نور و نورپردازی عمومی ندارد و استفاده از آن بیشتر به عنوان زیبایی بخشی به محیط و حالت دکوراتیو می‌باشد. در آشپزخانه نیز یکی از مناسب ترین ایده‌ها این است که حاشیه آشپزخانه به واسطه نور مخفی سقف با استفاده از چراغ هالوژن سقفی نورپردازی شود تا هم تامین نور و هم زیبایی آن حفظ گردد.

استفاده از لامپ ادیسونی در دکور آشپزخانه و اپن

نصب لوستر‌هایی با لامپ‌های ادیسونی در کنار نور مخفی سقف می‌تواند بهترین نمونه از نورپردازی مدرن 2024 باشد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب کند و فضایی رویایی با نوری ملایم و مطلوب را پدید می‌آورد.

4. ترکیب لوستر و نور مخفی سقف اتاق خواب

ترکیب لوستر و نور مخفی سقف اتاق خواب

با در نظر گرفتن این مسئله که اتاق خواب محل استراحت افراد می‌باشد و در آن به فضایی آرامش بخش احتیاج دارند، بهتر است با تابش ملایم نور‌ مخفی متناسب با رنگ مبلمان اتاق فضایی لطیف در آن ایجاد کرد البته همانطور که پیش تر هم به این نکته اشاره شد، ایده نوپردازی با چراغ مخفی در اتاق خواب تنها جلوه زینتی دارد و برای تامین نور کافی در آن خوب است از لوستر‌هایی استفاده شود که نور را از بالا به پایین پخش می‌کنند. البته معمولا استفاده از لوستر در اتاق خواب توصیه نمی‌شود مگر در موارد لوکس با فضای بزرگ و خاص! ساخت سقف ابری و استفاده از ریسه‌های رنگی ال ای دی از سبک‌های جدید اجرای نورپردازی سقف است. 

کلام پایانی

برای خرید آنلاین انواع لامپ و چراغ ، ما به شما سیوان‌لند را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید در این سایت از قیمت لامپ ال ای دی یا لامپ اس ام دی و سایر مصالح و تجهیزات ساختمان اطلاع یافته و محصولی با کیفیت را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. برای خرید انواع تجهیزات نورپردازی و روشنایی و اطلاع از قیمت لامپ و چراغ به سایت سیوان لند مراجعه کنید. یا برای اطلاع از موجودی کالاها و همکاری و فروش انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی و تولیدات خود در این صنعت با کارشناسان تیم فروش در تماس باشید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *