کناف سقف پذیرایی مربع | انواع طرح‌های کناف سقف پذیرایی کلاسیک و مدرن


قیمت کناف

پذیرایی هر خانه به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها شناخته می‌شود که دکوراسیون و زیبایی آن اهمیت بالایی دارد. یکی از روش‌های افزودن به زیبایی پذیرایی استفاده از سقف کناف است. از آن جایی که شکل پذیرایی‌ها معمولا به صورت یا مستطیل می‌باشد، کناف سقف پذیرایی مربع یا مستطیل شکل خواهد بود.

کناف سقف پذیرایی

کناف سقف پذیرایی
طرح کناف سقف پذیرایی باید به گونه‌ای انتخاب شود که با سایر المان‌های پذیرایی و دکوراسیون کلی آن هم‌خوانی داشته باشد. معمولا در ساختمان‌های مدرن از کناف سقف پذیرایی مربع استفاده می‌کنند. و بهتر است طرح آن‌ها به نحوی باشد که بتوان چراغ‌های مناسب را روی آن نصب کرد و به شکل صحیح نورپردازی صورت بگیرد.
از طرف دیگر در ساختمان‌هایی که معماری کلاسیک دارند، طرح کناف سقف پذیرایی به شکل دایره‌ای و یا اشکالی با خطوط منحنی است. البته انتخاب طرح کناف سقف پذیرایی موضوعی سلیقه‌ای است و بنا به درخواست مصرف کننده نهایی می‌توان کناف کاری را به اشکال متنوعی انجام داد.

طرح کناف سقف پذیرایی

همان طور که اشاره کردیم، کناف پذیرایی را می‌توان در طرح‌های مختلفی مثل مربعی، مستطیلی انواع طرح‌های کلاسیک یا مدرن انجام داد. در ادامه به برخی از این طرح‌ها خواهیم پرداخت.

کناف سقف پذیرایی مربع

کناف سقف پذیرایی مربع
کناف سقف پذیرایی مربع از آن طرح‌هایی است که می‌توان آن را در اکثر ساختمان‌ها، چه کلاسیک و چه مدرن، اجرا کرد. کناف سقف مربعی را می‌توان به صورت ترکیبی با طرح‌های مستطیلی نیز اجرا کرد؛ به این صورت که کناف مربعی در سقف پذیرایی باشد و کناف‌های مستطیلی در اطراف آن.

کناف سقف پذیرایی مستطیلی ساده

در میان انواع طرح‌هایی که برای اجرای کناف مورد استفاده قرار می‌گیرند، کناف سقف پذیرایی مستطیلی ساده همواره از پرطرفدارترین‌ها بوده است. این مدل کناف در عین سادگی نظم و هارمونی خوبی را در فضا ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که فضا بزرگتر به نظر بیاید. هم‌چنین نورپردازی در کناف سقف مستطیلی بسیار راحت بوده و می‌توان آن را به گونه‌ای انجام داد که به کل فضای پذیرایی به یک میزان نور برسد.

کناف سقف پذیرایی ال شکل

بعضی از پذیرایی‌ها از دو قسمت تشکیل شده‌اند و به قول معروف به صورت L هستند. دو قسمت این مدل سقف پذیرایی یا دو مربع هست، یا دو مستطیل، یا ترکیبی از مربع و مستطیل. طراحی کناف سقف پذیرایی L شکل به خاطر این که ترکیبی از دو طرح است، باید به ارتباط آن‌ها دقت بیشتری کرد. برای کناف این سقف‌ها می‌توان از طرح‌های متقارن، منحنی، تکرار شونده و یا ترکیبی از کناف سقف مربع و مستطیل استفاده کرد.

کناف سقف پذیرایی کوچک

امروزه افزایش جمعیت و مهاجرت از فضاهای روستایی به شهرها باعث ازدیاد بیش از حد جمعیت در کلان شهرها شده است. موضوع اسکان این افراد باعث شده که شاهد کاهش متراژ آپارتمان‌ها باشیم. در محیط‌های کوچک هرچه از طرح‌های ساده و مینیمال استفاده شود باعث حذف شلوغی و آرامش بیشتر در فضا می‌شود. به همین دلیل نیز توصیه می‌شود که کناف سقف پذیرایی کوچک هم ساده باشد تا فضا دلبازتر به نظر بیاید.

کناف سقف پذیرایی مدرن

در سقف فضاهای مدرن نیز از طرح‌های کناف ساده استفاده می‌شود. در طراحی کناف سقف پذیرایی مدرن معمولا از اشکال هندسی استفاده می‌شود. در این سقف‌ها دیگر خبری از لوسترهای آویز نیست و بیشتر از لامپ‌های ال ای دی و نورهای مخفی استفاده می‌شود. در کناف سقف پذیرایی مدرن باید تا حد امکان اصل سادگی در تمامی موارد، از طراحی تایل‌ها تا نورپردازی، حفظ شود.
کناف سقف پذیرایی مستطیلی ساده

کناف سقف پذیرایی کلاسیک

کناف سقف پذیرایی کلاسیک
طرح‌های کلاسیک کناف را اغلب در منازلی با متراژهای بالا و یا لابی هتل‌ها می‌توان مشاهده کرد. کناف کلاسیک دقیقا نقطه‌ی مقابل کناف مدرن است. چرا که در کناف سقف پذیرایی کلاسیک طرح‌ها تجملی و به دور از سادگی هستند. در این سقف‌ها عموما از طرح‌های دایره‌ای و بیضی و به طور کلی طرح‌های منحنی استفاده می‌شود. هم‌چنین در این سقف‌ها به جای لامپ‌های ال ای دی و نور مخفی، لوسترها و آویزهای کریستالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای کناف سقف پذیرایی مربع

استفاده از کناف چه برای سقف کاذب و چه برای دیوار کاذب دارای مزایای بسیاری است. از مزایای استفاده از کناف سقف پذیرایی مربع می‌توان به این موارد اشاره کرد که کناف پذیرایی در مقایسه با دیگر مصالح مورد استفاده برای سقف وزن کمتری دارد؛ به همین خاطر نیز در هنگام بروز حوادثی همچون زلزله، خسارت کمتری را به بار می‌آورد.
کناف سقف پذیرایی
از سوی دیگر سبک بودن سقف کناف پذیرایی، اجرای آن را راحت کرده است. اجرای کناف پذیرایی مربع را می‌توان با سرعت بالا انجام داد و به دلیل انعطاف پذیری که کناف دارد، اجرای آن بسیار راحت است.
سقف کناف پذیرایی مربعی را می‌توان به راحتی پس از اجرا رنگ‌آمیزی کرد. هم‌چنین نورپردازی در این سقف‌ها بسیار راحت است و می‌توان آن را به نحوی انجام داد که همه جای پذیرایی یک دست نورپردازی شود.

خلاصه مطالب

پذیرایی خانه هموار از قسمت‌های مهم به شمار می‌رفته و به طراحی و معماری آن توجه خاصی می‌شده است. امروزه استفاده از کناف سقف پذیرایی به دلایل برتری‌هایی که دارد، جای روش‌های قدیمی مانند گچ کاری را گرفته است. از جمله مزیت‌های استفاده از سقف کناف پذیرایی می‌توان به سرعت بالای اجرای آن، آسانی نصب، تنوع طرح و قیمت مناسب آن اشاره کرد. برای مشاهده قیمت کناف سقف پذیرایی مستطیلی می‌توانید روی لینک کلیک کنید.
کناف سقف پذیرایی را می‌توان بسته به شکل خود سقف، در طرح‌های مختلفی اجرا کرد. در سقف پذیرایی مربعی معمولا از کناف سقف مربعی و در سقف پذیرایی مستطیلی از کناف سقف مستطیلی یا ترکیبی از طرح کناف مربعی و مستطیلی استفاده می‌کنند. در سقف‌های ال شکل نیز می‌توان از طرح‌های متنوعی چه مربعی، چه مستطیلی و چه طرح‌های ترکیبی یا متقارن و … استفاده کرد.
کناف سقف پذیرایی را هم‌چنین می‌توان به دو دسته کناف سقف پذیرایی مدرن و کلاسیک تقسیم کرد. که در سقف‌های مدرن معمولا در عین حفظ سادگی، از اشکال هندسی استفاده می‌شود و لامپ ال ای دی یا نور مخفی در آن کار می‌گذارند. اما در کناف سقف پذیرایی کلاسیک از طرح‌های مجلل و دارای منحنی استفاده می‌شود و برای نورپردازی آن معمولا لوسترهای آویز و کریستالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *