عوامل خرابی ایزوگام | چه چیزی ایزوگام را خراب می کند؟


قیمت ایزوگام

خرابی ایزوگام می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که می‌توان به عواملی مانند کیفیت ایزوگام، حرارت و تابش مستقیم نور آفتاب به عایق، ایجاد ترک و شکستگی به دلیل نصب نامناسب، آسیب روکش آلومینیومی ایزوگام و نفوذ رطوبت و آب به لایه‌ی زیرین آن، برخورد اشیاء سنگین و تیز به ایزوگام و سوراخ شدن آن اشاره کرد. سیوان لند در این مقاله قصد دارد شما را با عوامل خرابی ایزوگام آشنا کند.

چه مواردی می‌تواند سبب خرابی ایزوگام شود؟

خرابی ایزوگام
خرابی ایزوگام

ایزوگام قطعا پس از گذشت چند سال دچار پوسیدگی، آسیب دیدگی و ترک خوردگی خواهد شد. حال اگر ایزوگام نامرغوبی خریداری کرده باشید، می‌تواند عوامل خرابی ایزوگام را زودتر در خود نشان داده و ترک‌ها در سطح آن زودتر نمایان شوند. باید توجه داشته باشید که کیفیت بالا و مرغوبیت این محصولات می‌تواند خرابی ایزوگام را به تعویق بیاندازد. البته باید به این نکته نیز دقت کنید که اگر نصب ایزوگام توسط افراد ماهر صورت بگیرد، هم ایزوگام کمتر آسیب می‌بیند و هم نیاز به تعمیر ایزوگام را کاهش می‌دهد.
اولین اقدام شما پس از مشاهده‌ی خرابی در ایزوگام، کندن ایزوگام کهنه و اقدام به نصب ایزوگام جدید نیست. بلکه شما باید بررسی کنید که آیا می‌توان این خرابی را تعمیر کرد یا خیر؟ درصورت وجود شرایط برای تعمیر، اولویت با تعمیر ایزوگام است.

عوامل خرابی ایزوگام

این عوامل به صورت عمده عبارتند از:

  • رطوبت و ترک خوردگی ایزوگام
  • سوراخ شدن ایزوگام در اثر برخورد اشیاء نوک تیز و سنگین با ایزوگام
  • باد کردن ایزوگام و ایجاد چروک در اثر نصب غیر حرفه‌ای ایزوگام
  • شستن فرش روی ایزوگام
  • قرار داشتن اجسام سنگین و تیز مانند کولر
  • برخورد اسیدها، بازها و نمک‌ها با ایزوگام

آیا اسید سبب خرابی ایزوگام می‌شود؟

همانطور که گفتیم مواد شیمیایی یکی از عوامل خرابی ایزوگام به شمار می‌رود. البته مواد اسیدی بیشتری آسیب را به ایزوگام‌ها وارد می‌کنند. در برخی موارد مشاهده شده که درصد کمی از اسیدها توانسته‌اند آسیب‌های سطحی به ایزوگام وارد کنند و این آسیب‌ها برای مدت کوتاهی هستند و پس از گذشت زمان می‌توانند آسیب‌ها و خسارات چندین برابری را به ایزوگام وارد کنند. علاوه بر این بازها و مواد قلیایی نیز می‌توانند آسیب جدی به ایزوگام وارد کنند و سبب کاهش عمر ایزوگام شوند. به طور کلی بهتر است به هشدارهای تولید کنندگان توجه کرده و فهرستی از مواردی که نباید ایزوگام با آن تماس داشته باشد را در اختیار داشته باشید.

آیا گچ می‌تواند سبب خرابی ایزوگام شود؟

بی شک نگهداری درست از ایزوگام میتواند خرابی و نیاز به تعمیر ایزوگام را به تعویق بیاندازد. بنابراین وقتی از ایزوگام مرغوب و استاندارد که با منطقه آب و هوایی همخوانی دارد استفاده کنید، می‌توانید عوامل خرابی ایزوگام را کاهش دهید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. بنابراین قرار دادن و تلنبار کردن انواع مصالح مانند گچ و سیمان و ماسه و اشیاء غیر ضروری روی سطح ایزوگام شده، کار صحیحی نیست و به مرور زمان می‌تواند سبب خرابی و پارگی ایزوگام شود. بنابراین قرار دادن اجسام زیر روی ایزوگام می‌تواند ایزوگام را خراب کند:

  • اجسام سنگین و دارای لبه تیز و برنده
  • پایه‌های فلزی کولرها
  • اجسام ریز فلزی و میخ‌ها
  • پایه نردبان‌های فلزی
  • راه رفتن با کفش‌های خشن و دارای یخ شکن
  • باقی ماندن شن و ماسه و گچ و انبار شدن آن‌ها روی ایزوگام

آیا نمک ایزوگام را خراب می‌کند؟

طبق بررسی‌های بدست آمده آن چه که مشخص شده این است که، شواهدی دال بر اینکه نمک می‌تواند ایزوگام را خراب کند به دست نیامده. اما اگر شما تجربه چنین موردی را داشتید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما در میان بگذارید.

آیا سیمان کاری روی ایزوگام از خرابی ایزوگام جلوگیری می‌کند؟

سیمان روی ایزوگام
سیمان روی ایزوگام

ممکن است بخواهید با استفاده از سیمان کاری، ایزوگام را در برابر عوامل خرابی، ایمن کنید. این کار از برخورد اجسام تیز و سنگین با ایزوگام جلوگیری می‌کند.

یک ایزوگام مرغوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در مطالب قبل درمورد ایزوگام‌های نامرغوب و تاثیر آن‌ها در خرابی ایزوگام صحبت کردیم. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که یک ایزوگام مرغوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ ما راه‌هایی را برای تشخیص ایزوگام مرغوب به شما خواهیم گفت تا در زمان خرید آن بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

بوی ایزوگام

یکی از ساده ترین راه‌ها برای تشخیص ایزوگام مرغوب، بوی آن است. به طور کلی مواد نفتی بوی مطبوعی ندارند، اما یک ایزوگام استاندارد و خوب بوی گازوئیل صنعتی نمی‌دهد.

جنس ایزوگام

اگر دست خود را روی لایه‌ی خارجی ایزوگام که بدون پوشش است بکشید، در صورت مرغوب بودن ایزوگام چیزی به دستتان نخواهد چسبید، اما در صورت نامرغو بودن آن حتما ذرات سیاهی به دست شما خواهند چسبید.

نگهداری در فریزر

شما می٬توانید مرغوب بودن ایزوگام را با قرار دادن تکه‌ای از آن در فریزر تشخیص دهید. برای این کار تکه‌ای از ایزوگام را ببرید و در فریزر قرار دهید، پس از گذشت 2 ساعت آن را بیرون بیاورید و کمی آن را خم کنید. اگر ایزوگام از محل خم شدگی شکست یا حتی ترک برداشت، می‌توان گفت که جنس ایزوگام خوب نیست اما اگر سالم ماند به این معناست که ایزوگام در برابر سرما و گرما مقاوم خواهد بود.

آیا ایزوگام تاریخ مصرف دارد؟

امروزه با توجه به اینکه شاهد کارخانه‌های فراوانی برای تولید ایزوگام هستیم اما باز هم ایزوگام‌های نامرغوب و غیر استانداردی هم در بازار یافت می‌شوند که نحوه تشخیص آن را به شما توضیح دادیم.  شاید به این نکته که عایق‌های رطوبتی هم دارای تاریخ تولید و انقضا هستند و برچسب عایق‌های استاندارد باید شامل مشخصات تولید کننده، تاریخ تولید، نوع عایق، علامت استاندارد و تاریخ انقضاء باشد. از تاریخ تولید رول‌ها‌ی ایزوگام حداکثر 6 ماه نباید گذشته باشد.

انواع خرابی ایزوگام

سوراخ شدن ایزوگام
سوراخ شدن ایزوگام

خرابی‌هایی که ایزوگام می‌تواند از خود نشان دهد موارد زیادی نیستند و مهم ترین آن‌ها عبارتند از:

  • زمانی که ایزوگام از سطح مورد نظر جدا شود
  • زمانی که عایق دچار پارگی شود
  • زمانی که عایق طبله شود
  • زمانی که عایق سوراخ شده یا ترک بردارد

کلام پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا عوامل خرابی ایزوگام را به شما معرفی کنیم و آگاهی بیشتری درمورد بهترین مارک ایزوگام و راه‌های تشخیص ایزوگام داشته باشید. داشتن اطلاعاتی درمورد عوامل خرابی ایزوگام می‌تواند از آسیب‌های احتمالی بعدی که ممکن است پیش بیاید جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از مواد گوناگونی، ایزوگام‌ها را تعمیر و ترمیم کنید. اما در برخی موارد تعمیر ایزوگام کافی نیست و شما ملزم به تعویض کامل ایزوگام هستید.
این برای زمانی است که آسیب بسیار جدی به ایزوگام وارد شده باشد و دیگر امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد. پس اگر در زمانی احتیاج به تعویض ایزوگام خود پیدا کردید، محصولات سیوان لند می‌توانند بهترین گزینه باشند. کیفیت بالای این محصولات، زمان تعمیر و تعویض ایزوگام شما به تعویق می‌اندازند. پس برای خرید ایزوگام مرغوب به این سایت مراجعه کنید.

3.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *