طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره

شاید شما هم در برخی موارد برای نظافت، اقدام به در آوردن پنجره دوجداره کرده باشید. اما آشنایی با طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره، می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت لزوم به درستی آن‌ها را از جای خود در بیاورید بدون اینکه آسیبی به آن برسد و مشکلی در عایق بودن آن‌ها پیش بیاید. در ادامه به شما خواهیم گفت که طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره به چه صورت است و چه نکاتی را باید در این زمان رعایت کنید.

قیمت درب و پنجره دو حداره
قیمت درب و پنجره آلومینیومی
قیمتدرب وپنجره یو پی وی سی
قیمت کاشی و سرامیک

طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره

طریقه درآوردن پنجره دوجداره
طریقه درآوردن پنجره دوجداره

اگر در پشت پنجره‌ی ریلی شما فضایی همچون تراس یا بالکن وجود نداشته باشد، شما برای تمیز کردن نیمی از لنگه‌ی بازشو دچار مشکل خواهید شد و در این زمان است که لازم است تا لنگه‌ی بازشو را از جای خود بیرون بیاورید تا بتوانید آن را تمیز کنید. اما اینجاست که باید طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره را بدانید. قاعدتا به دلیل وجود انواع پنجره‌های ریلی با جنس و نوع متریال مختلف، طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره در تمام انواع پنجره‌های ریلی یکسان نخواهد بود.

انواع پنجره دوجداره کشویی و راه حل در آوردن لنگه‌ی بازشو آن‌ها

  1. پنجره ریلی آهنی که اغلب قدیمی بوده و دارای شیشه‌ی تک جداره می‌باشند.
  2. پنجره آلومینیومی ریلی قدیمی با شیشه‌های تک جداره
  3. پنجره آلومینیومی ریلی قدیمی با شیشه دوجداره
  4. پنجره دوجداره ریلی UPVC
  5. پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی نانترمال
  6. پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی ترمال بریک

نحوه در آوردن پنجره ریلی آهنی

در آوردن پنجره ریلی آهنی کار بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن است و یا پس از بیرون آوردن آن، امکان قرار دادن در حالت اولیه بسیار سخت و غیر ممکن خواهد شد. البته بهتر است بدانید که امروزه با روی کار آمدن پنجره‌های دوجداره، دیگر تولید پنجره‌های آهنی منسوخ شده و این پنجره‌ها معمولا در خانه‌های قدیمی دیده می‌شوند. از جمله دلایلی که سبب شده که در آوردن پنجره‌های ریلی آهنی سخت باشد، تغییر فرم و پوسیدگی آن است.

طریقه درآوردن پنجره کشویی تک جداره آلومینیومی

طریقه درآوردن پنجره دوجداره
طریقه درآوردن پنجره دوجداره

این نوع پنجره‌های تک جداره نیز قدیمی بوده که در برخی از بافت‌های شهرها قابل دیدن است. اما برخلاف پنجره‌های ریلی آهنی در آوردن آن‌ها کار بسیار راحت و آسانی است. به دلیل وزن پایین پروفیل و شیشه‌های تک جداره در این پنجره‌ها، تنها کافی است که با کمی فشار لنگه را به سمت بالا فشار داده تا در نهایت پنجره از روی ریل اصلی خود خارج شده و از آن جدا شود. حال دیگر می‌توانید با خیال راحت نظافت خود را انجام دهید و پس از آن دوباره لنگه را در جای خود قرار دهید. سهولت اجرای این کار به قدری است که خانم‌ها نیز در برخی موارد می‌توانند این کار را انجام دهند.

طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره آلومینیومی

طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره آلومینیومی همانند پنجره‌های تک جداره می‌باشد اما از آنجایی که وزن شیشه دوجداره و پروفیل آلومینیومی، فشار بیشتری برای جداسازی لنگه‌ی بازشو از فریم اصلی نیاز دارید. طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره آلومینیومی در این مورد، معمولا بایستی توسط آقایان انجام شود و ممکن است خانم‌ها از پس آن برنیایند. اما در کل مسئله‌ی فنی خاصی در کار نیست.

طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره UPVC، نانترمال و پنجره دوجداره ترمال بریک

طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره در این پنجره‌ها با موارد قبل کمی تفاوت دارد. به این صورت که در آوردن این سه نوع پنجره کمی پیچیده تر بوده و باید از یک نصاب برای این کار کمک بگیرید. اما درصورتی که به نصاب دسترسی نداشتید می‌توانید از آچار آلن استفاده کنید و لنگه‌ی بازشو را به سمت بالا بدهید تا از جای خود در بیاید. اما ممکن است کمی مشکل در رگلاژ آن به وجود بیاید که می‌توانید پس از جا انداختن لنگه بازشو، به این مشکل رسیدگی کنید.

چگونه می‌توان پنجره‌های دوجداره ریلی را تمیز کرد؟

نحوه تمیز کردن پنجره دوجداره ریلی
نحوه تمیز کردن پنجره دوجداره ریلی

همانطور که گفته شد برای نظافت این پنجره‌ها بایستی طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره را بدانید و این شاید کمی کار را سخت کند. لزوم در آوردن لنگه بازشو برای نظافت، یکی از معایب این پنجره‌ها به شمار می‌رود که غیر ممکن نیست. از آنجایی که این پنجره‌ها عایق خوبی در برابر گرد و غبار هستند، پس زود به زود کثیف شده و نیاز به نظافت پیدا می‌کنند. در هر باز و بسته کردن پنجره‌های ریلی، گرد و غبار زیادی وارد شیارهای بین پنجره می‌شود که به دلیل قرارگیری فریم قاب پنجره روی یکدیگر، تمیز کردن این شیارها سخت و زمان بر می‌باشد. از همین رو در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید این پنجره‌ها را تمیز کنید.

استفاده از بخارشو

در مواردی، جدارهای باریک پنجره دوجداره مملو از گرد و غبار می‌باشد که به وضوح قابل مشاهده هستند. اما به دلیل باریک بودن این شیارها نمی‌توان لایه‌ی داخلی آن را تمیز کرد. اما استفاده از یک بخارشو کوچک می‌تواند این مشکل را حل کند. زیرا رطوبت و بخار موجود در این دستگاه می‌تواند به راحتی حتی سخت ترین لکه‌ها را از بین ببرد. برای اینکه نتیجه‌ی مطلوبی از این کار داشته باشید بهتر است که چند بار به کمک دستگاه محل مربوطه را تمیز کرده و با یک دستمال خشک کنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

در برخی موارد که به بخارشو دسترسی ندارید، می‌توانید به راحتی در خانه یک محلول تهیه کنید و با استفاده از آن، پنجره‌های دوجداره را تمیز کنید. برای این کار مقدار کمی جوش شیرین را به کمک آبپاش به لایه‌های داخلی شیارها بپاشید و سپس سرکه را به طور جداگانه به کمک اسپری روی ریل‌ها بپاشید. پس از گذشت چند دقیقه با استفاده از مسواک، ریل‌ها را به خوبی تمیز کنید. با این صورت می‌توانید با کمترین هزینه پنجره‌های خود را تمیز کنید.

در نهایت باید بگوییم که شاید بتوان بدون بیرون آوردن پنجره‌های دوجداره آن‌ها تمیز کرد، اما ناگفته نماند که اگر در تمیزکاری حساسیت به خرج می‌دهید و قصد دارید که گوشه و کنار پنجره‌های خود را تمیز کنید، پس بهتر است که با طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره آشنا باشید. زیرا تولید کنندگان این نوع پنجره‌ها در زمان طراحی و ساخت، به این موضوع توجه داشته‌اند و آن‌ها طوری طراحی کرده‌اند که امکان بیرون آوردن آن از جای خود وجود داشته باشد.

کلام پایانی

هدف سیوان لند از این مقاله، ارائه و آموزش طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره به شما عزیزان بود تا بتوانید به راحتی پنجره‌های خود را تمیز کنید. اگرجه برخی از قسمت‌های پنجره‌های کشویی برای تمیز کردن در دسترس نیستند، اما می‌توان با در آوردن آن‌ها این کار را به راحتی انجام داد. اما در برخی موارد این کار از توان خانم‌ها خارج بوده و در برخی موارد خانم‌ها نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. خلاصه دانستن طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره می‌تواند برای شما مفید باشد.

2/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه در “طریقه درآوردن پنجره کشویی دوجداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *