دستگاه تصفیه آب چیست؟ | راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب


قیمت دستگاه تصفیه آب

ما در این مقاله به برسی سوال دستگاه تصفیه آب چیست خواهیم پرداخت پر با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار کاربردی و مارآمد در اختیار شما قرار دهیم. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که، امروزه سفره‌های آب زیر زمینی مخصوصا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت دنیا، دچار مشکلات فراوانی از جمله آلودگی آب‌های آن شده که دلیل آن هم نفوذ فاضلاب‌های صنعتی، وجود چاه‌های جذبی دفع فاضلابی انسانی، استفاده‌ی بی‌رویه از مواد شوینده و پاک کننده‌های شیمیایی و حیوانی به اعماق زمین و در نتیجه سفره‌های آب زیر زمینی می‌باشد.
آب رودخانه‌ها، چاه‌ها، دریاچه‌ها و حتی آب ناشی از ذوب شدن برف و یخ‌ها نیز دارای آلاینده‌های صنعتی است که ما انسان‌ها سبب به وجود آمدن آن شدیم. اما با روی کار آمدن دستگاه‌های تصفیه آب، این مشکل تا حدودی حل شده.

تصفیه آب چیست؟

به طور کلی در پاسخ به سوال تصفیه آب چیست می‌توان گفت که، تصفیه آب به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن مواد شیمیایی نامطلوب، الاینده‌های بیولوژییکی، مواد جامد معلق در آب که سبب سختی آن می‌شوند، حذف شده و گازهای آلوده از آب آشامیدنی تصفیه می‌شوند و به دستگاهی که این کار را برای ما انجام می‌دهد، آب تصفیه کن گفته می‌شود. هدف ما از این کار، حذف آلاینده‌ها و املاح مضر موجود در آب آشامیدنی است تا بتوانیم کیفیت آن را افزایش داده و سلامت بدن خود را بالا ببریم. البته در برخی موارد از آب تصفیه شده برای موارد مختلف از جمله پزشکی، دارویی، شیمیایی و تصفیه آب صنعتی، استفاده می‌شود.
به طور کلی برای انجام فرایند تصفیه آب از فرآیندهای قیزیکی همچون فیلتراسیون، رسوب گذاری و تقطیر استفاده می‌کنند. البته فرآیندهای بیولوژیکی مانند فیلترهای شنی رزین یا کربن فعال نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. درواقع دستگاه تصفیه آب خانگی، غلظت موادی همچون: میکروب‌ها، انگل‌ها، باکتری‌ها، جلبک، ویروس و قارچ را کاهش می‌دهد.

هدف از تصفیه آب چیست؟

در این قسمت می‌خواهیم به سوال هدف از تصفیه آب چیست پاسخ دهیم. درواقع هدف اصلی ما از این کار، گاهش هرچه بیشتر املاح ناخواسته و آلوده در آب آشامیدنی جهت استفاده، و همچنین افزایش PH آب جهت تولید آب یونیزه قلیایی به دلیل خاصیت درمانی آن، می‌باشد. نحوه‌ی عملکرد این تصفیه آب به این صورت است که، با کاهش سطح اسیدیته آب آشامیدنی و افزایش سطح قلیایی آن، خواص ضد سرطانی یا آنتی اکسیدانی به آب داده که برای بدن انسان مفید می‌باشد. این می‌تواند یک پاسخ قانع کننده به سوال هدف از تصفیه آب چیست باشد.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

حال می‌خواهیم به سوال دستگاه تصفیه آب چیست بپردازیم و اینکه این دستگاه‌ها چگونه عمل می‌کنند تا آبی سالم در اختیار ما قرار بگیرد. در یک تعریف کلی می‌توان گفت که، دستگاه تصفیه آب به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که با بهره‌گیری از بهترین روش‌های موجود تصفیه، ذرات معلق، آلودگی‌ها و آلاینده‌های شیمیایی را از آب حذف کنند. در واقع هر نوع سیستمی که بتواند این آلاینده‌ها و آلودگی‌ها را حذف کند، یک دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود. کیفیت آب تولید شده توسط این دستگاه‌ها، به نوع و کیفیت فیلتر آب آن بستگی دارد. به طور کلی فیلترها در سه نوع زیر آلودگی‌ها را حذف می‌کنند:

5 میکرون اکثر ذرات قابل مشاهده و تشخیص
1 میکرون ذراتی که بدون میکروسکوپ قابل مشاهده نیست
0/5 میکرون کیست‌ها را از بین می‌برد

قطعات دستگاه تصفیه آب

این قطعات عبارتند از:

  • شیر ورودی
  • اتصالات پلاستیکی
  • هوزینگ‌ها
  • شاسی دستگاه
  • پمپ
  • بست فاضلاب
  • گیج فشار روغنی
  • شیر تصفیه آب
  • مخزن تحت فشار

دستگاه‌های تصفیه اب خانگی از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده که هرکدام وظایف خاص خود را بر عهده دارند و عملکرد صحیح این قطعات است که باعث کارکرد خوب دستگاه می‌شود. ما در ادامه‌ی مقاله‌ی دستگاه تصفیه آب چیست به شما خواهیم گفت که این دستگاه‌ها از چه اجزایی تشکیل شده‌اند.

شیر برداشت دستگاه تصفیه آب چیست؟

شیر برداشت
شیر برداشت

آبی که توسط دستگاه تصفیه می‌شود باید جهت مصرف، به روشی در دسترس قرار بگیرد که این کار توسط شیر برداشت ظرفشویی مخصوص، انجام می‌شود.

شیر ورودی دستگاه تصفیه آب چیست؟

این قطعه، کنترل و دریافت آب شهری به دستگاه را بر عهده دارد.

هوزینگ دستگاه تصفیه آب چیست؟

انواع هوزینگ
انواع هوزینگ

هوزینگ‌ها محل قرار گرفتن فیلترهای پیش تصفیه هستند که در دو نوع شفاف یا مات در بازار موجود هستند.

اتصالات دستگاه تصفیه آب چیست؟

این قطعات سبب برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف دستگاه تصفیه آب می‌شوند.

پایه یا شاسی دستگاه تصفیه آب چیست؟

پایه یا شاسی دستگاه تصفیه آب چیست؟
پایه یا شاسی دستگاه تصفیه آب چیست؟

پایه یا شاسی‌ها، قسمتی از این دستگاه هستند که تمام قطعات دستگاه روی آن قرار می‌گیرند. البته ممکن است که برخی از دستگاه‌ها بدون پایه باشند.

پمپ دستگاه تصفیه آب چیست؟

تمام پمپ‌ها در تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی وظیفه‌ی تامین فشار لازم برای فیلتر ممبران جهت ایجاد فرآیند اسمز معکوس را دارند.

بست فاضلاب دستگاه تصفیه آب چیست؟

انواع بست فاضلاب
انواع بست فاضلاب

این قطعه جهت فیکس کردن شیلنگ خروجی و هدایت پساب، به فاضلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گیج فشار روغنی دستگاه تصفیه آب چیست؟

همانطور که نام این قطعه بر می‌آید، فشار درون فیلتر تصفیه آب ممبران را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، کاربرد دیگر این قطعه در عیب یابی و کنترل دستگاه می‌باشد.

مخزن ذخیره دستگاه تصفیه آب چیست؟

مخزن ذخیره تصفیه آب
مخزن ذخیره تصفیه آب

در واقع این مخزن‌ها، آب تصفیه شده را در خود نگه می‌دارند که در کنار دستگاه تصفیه آب قرار می‌گیرند.

بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی

در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، برند آن محصول در انتخاب شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. اما سوال این است که بهترین برند دستگاه تصفیه آب چیست؟ در پاسخ به این سوال می‌توان با جرئت گفت که کشور تایوان از بزرگترین مراکز تولید کننده‌ی بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های تصفیه آب و ملزومات آن می‌باشد که به دلیل برتری در کیفیت و متریال مرغوب خود، مورد استقبال و محبوبیت زیادی قرار گرفته. محصولات تولید شده توسط این کشور، به دلیل کیفیت بالای ساخت، طول عمر بالا و قدرت زیادی در تصفیه آب دارند.
محصولات موجود در سیوان لند نیز این کیفیت بالا را دارند و قادرند تا مدت زیادی برای شما کار کنند. اگر قصد خرید این محصول را دارید می‌توانید با مراجعه به سیوان لند از قیمت تصفیه آب خانگی اطلاع یافته و پس از ثبت سفارش، محصول را در محل موردنظر خود تحویل بگیرید. فیلترهای کربن موجود در این دستگاه‌ها سبب بهبود طعم، مزه و بوی آب می‌شوند.
درصورت خرید برندهای معتبر موجود در بازار، این دستگاه‌ها به سختی دچار مشکل می‌شوند و نیاز به تعمیر و هزینه‌ی زیادی نخواهند داشت. پس با رعایت نکاتی کوچک می‌توانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید.

کلام پایانی

در مقاله‌ی دستگاه تصفیه آب چیست به برسی کامل این دستگاه‌ها و همچنین نحوه‌ی عملکرد آن‌ها پپرداختیم. علاوه بر این با نکاتی که درمورد خرید این محصولات گفته شد، کار شما را در زمان خرید آسان‌تر کردیم تا محصولی با کیفیت خریداری کنید و نیاز به تعمیر و هزینه‌ی زیادی نداشته باشد. همچنین شما با خرید این محصولات از سیوان لند دیگر نیازی به تحقیق درمورد کیفیت آن و تایید ندارید زیرا مشتریان عزیز ما رضایت خود را از محصولات سیوان لند برای شما بازگو کرده‌اند و شما می‌توانید آن را در سیوان لند مشاهده کنید و با اطمینان کامل، محصول موردنظر خود را خریداری کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *