بهترین ایزوگام مناطق گرمسیر کدام است؟ | بررسی ایزوگام مناطق گرمسیر


قیمت ایزوگام

ایزوگام مناطق گرمسیر نیز مانند دیگر مصالح و ایزوگام‌های مناطق گرمسیری، دارای مشخصات و ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. پس نمی‌توان بدون توجه به این موضوع از هر نوع ایزوگام در هر مکانی که بخواهید استفاده کنید. سیوان لند در مقاله‌ای دیگر به بررسی ایزوگام مناطی سردسیر پرداخته. حال می‌خواهیم ایزوگام مناطق گرمسیر را مورد بررسی قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین ایزوگام برای مناطق گرمسیر آشنا شوید.

ویژگی مناطق گرمسیر

مناطق مختلف آب و هوایی در تمام نقاط جهان با یکدیگر تفاوت دارند. نوع ساخت و ساز در استفاده از انواع عایق‌های رطوبتی تاثیر گذار خواهد بود. ایزوگام مناطق گرمسیر همانطور که نامشان مشخص است برای مناطق گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های مناطق گرمسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رطوبت بالای هوا
  • بارندگی کم
  • زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و مرطوب
  • به دلیل وجود رطوبت، نوسان درجه حرارت در طول شبانه روز بسیار کم خواهد بود
  • شور بودن آب‌های زیر زمینی و کم بودن پوشش گیاهی

بررسی مشخصات ایزوگام مناطق گرمسیر

ایزوگام مناطق گرمسیری
ایزوگام مناطق گرمسیری

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا ایزوگام مناطق گرمسیر و سردسیر با هم تفاوت دارند و یا چرا برخی ایزوگام‌ها برای مناطق گرمسیر و برخی دیگر برای مناطق سردسیر استفاده می‌شوند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله این دو ایزوگام با هم تفاوت دارند و تفاوت آن‌ها بیشتر در مواد اولیه‌ی به کار رفته در آن و اجزای ایزوگام است. هرکدام از این ایزوگام‌ها با توجه به منطقه‌ی جغرافیایی در نظر گرفته شده برای آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان نمونه در مناطق سردسیر که بارش بیشتر است با استفاده از ایزوگام در هوای بارانی از ورود آب و رطوبت به درون خانه‌ها جلوگیری می‌کنند.

فرمولاسیون تولید ایزوگام مناطق گرمسیر

یکی از فاکتورهایی که سبب تفاوت این ایزوگام با سایر ایزوگام‌ها شده، فرمولی است که در زمان تولید آن‌ها به کار می‌رود. به طور کلی ایزوگام‌های موجود در بازار از مواد پلیمری ساخته می‌شوند. در فرمولاسیون ایزوگام مناطق گرمسیری، از پلیمرهای پلاستیکی استفاده شده که دوام این عایق‌ها ار در برابر هوای گرم، تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به طور کلی، ایزوگام‌های مخصوص این مناطق، از خاصیت روان سازی پایین تری برخوردارند و نسبت به حرارت بالا، دیر واکنش نشان می‌دهند.

جنس روکش ایزوگام مناطق گرمسیر

روکش ایزوگام در مناطق گرمسیری
روکش ایزوگام در مناطق گرمسیری

همانطور که می‌دانید ایزوگام‌ها با روکش‌های گوناگونی تولید و در بازار عرضه می‌شوند، از طرف دیگر این روکش‌ها دارای انواع گوناگونی هستند که دارای مزایا و معایب خاص خود می‌باشند. اما بهتر است بدانید که نحوه نصب ایزوگام‌ها تقریبا یکسان است. متداول ترین متریالی که برای ساخت روکش‌ها از آن استفاده می‌کنند، آلومینیوم و فویل می‌باشند. البته هریک از این روکش‌ها می‌تواند ضخامت و کیفیت متنوعی داشته باشند و همین سبب می‌شود تا انتخا ایزوگام مناسب دشوار شده و نیز به دقت زیادی داشته باشد.
ایزوگام مناطق گرمسی اغلب از روکشی آلومینیوم استفاده می‌کنند. این جنس از روکش‌ها، نور خورشید را بازتاب کرده و سبب می‌شود که ایزوگام گرمای کمتری را جذب کند، و فضای خانه گرم نشود. همچنین این کار از هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری می‌کند. روکش‌های تولید شده برای ایزوگام، دارای طرح‌های گوناگونی می‌باشد که برای دیوارها و سطوح خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی دیگر ار خواص روکش ایزوگام‌ها، پیشگیری از تبله کردن و چروک شدن ایزوگام تا حد قابل توجهی می‌باشد.

وزن ایزوگام مناطق گرمسیر

وزن این ایزوگام‌ها یکی دیگر از مشخصات مربوط به آن به شمار می‌رود که با توجه به استفاده از آلومینیوم در آن، ضخامت آن به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. در نتیجه هر رول ایزوگام مناطق گرمسیر، بین 35 تا 45 کیلوگرم بوده و به طبع از وزن بهترین نوع ایزوگام برای مناطق سردسیر، کمتر خواهد بود. علاوه بر این میزان قیر استفاده شده در این ایزوگام‌ها، از ایزوگام مناطق سردسیری کمتر می‌باشد. کم بودن وزن این محصولات سبب می‌شود که فشار کمتری به اسکلت خانه وارد شده استحکامات ساختمان نیز برای مدت بیشتری دوام بیاورند.

ضخامت ایزوگام مناطق گرمسیر

ضخامت، یکی دیگر از مشخصات ایزوگام مناطق گرمسیر به شمار می‌رود که در مقایسه با دیگر ایزوگام‌ها، دارای ضخامت کمتری می‌باشند. حاقل ضخامت این محصولات برای مناطق گرمسیر، باید 3.5 میلی متر باشد. لبته ایزوگام‌هایی با ضخامت 4 میلی متر هم مناسب هستند. توجه به این مورد در زمان انتخاب ایزوگام مناسب، بسیار اهمیت دارد که هیچ ربطی به برند تولید کننده ندارد. پس اگر قصد خرید و استعلام قیمت ایزوگام دلیجان، شرق یا هر برند دیگری را دارید به موراد دیگری به جز تفاوت ضخامت آن‌ها دقت کنید.

علامت استاندارد

ایزوگام مناطق گرمسیر نیز مانند هر ایزوگام دیگری باید دارای علامت استاندارد باشد تا کیفیت خوب و مناسب خود را به مشتری نشان دهد . زیرا در غیر این صورت مجبور می‌شوید که پس از مدتی آن را تعویض کنید.

انتخاب بهترین نوع ایزوگام برای مناطق گرمسیر

همانطور که می‌دانید مهم ترین وظیفه‌ی ایزوگام‌ها جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون ساختمان است و به همین دلیل است که باید در زمان خرید این محصولات، بهترین نوع آن را خریداری کنید تا بازده خوبی به شما بدهد. بهترین نوع ایزوگام برای مناطق گرمسیر، باید در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشند. یکی از بهترین ایزوگام‌های مورد استفاده در مناطق گرمسیر، ایزوگام پلاستیکی پلیمری می‌باشد.
ماهیت این ایزوگام‌ها خشک و نازک می‌باشد و لایه‌ی رویی آن‌ها چیزی شبیه به ورقه‌ی آلومینیومی است که تا حد زیادی می‌تواند نور خورشید را بازتاب کرده و گرمای آن را در خود ذخیره کند. استفاده از این نوع ایزوگام‌ها در مناطق گرمسیری، علاوه بر اینکه کمتر مورد فرسایش قرار می‌گیرند، از گرم شدن بیش از حد منازل به خصوص در طبقه آخر نیز جلوگیری می‌کنند.

قیمت ایزوگام مناطق گرمسیر

قیمت ایزوگام مناطق گرمسیر
قیمت ایزوگام مناطق گرمسیر

این ایزوگام‌ها نیز مانند سایر ایزوگام‌ها باید مقاومت کافی در برابر رطوبت داشته باشند. هرچه کیفیت این ایزوگام‌ها بیشتر باشد، قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. به طور کلی قیمت بهترین نوع ایزوگام برای پشت بام، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع قیر پالایشگاهی و کیفیت آن
  • تیشو و پلی استری که در زمان تولید ایزوگام، از آن استفاده می‌کنند.
  • نوع ایزوگامی که در نهایت در بازار عرضه شده
  • ضخامت ایزوگام
  • مواد افزدونی و نگهدارنده‌های پلیمری که در راستای تولید ایزوگام به این محصولات اضافه می‌شود.

طول عمر ایزوگام مناطق سردسیر چقدر است؟

ایزوگام‌‌های گرمسیری هم مانند هر محصول دیگری، در رده‌های کیفی گوناگونی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. طول عمر هر محصول بسته به مواد به کار رفته در آن و کیفیت مواد تشکیل دهنده‌ی آن تعیین خواهد شد. اما زمانی که صحبت از ایزوگام‌های گرمسیری به میان می‌اید باید محصولی را در نظر بگیریم که از بهترین مواد و مناسب ترین فرمولاسیون ممکن در آن استفاده شده. بهترین ایزوگام برای مناطق گرمسیر، بدون وارد شدن آسیب غیر منتظره تا 25 سال در آب و هوای گرم عمر می‌کنند.

نصب ایزوگام مناطق گرمسیر به چه صورت انجام می‌شود؟

اگرچه ایزوگام مناطق گرمسیر نسبت به دیگر ایزوگام‌ها متفاوت است اما نحوه نصب آن با دیگر ایزوگام‌ها تفاوت چندانی ندارد و صرفا با ظرافت بیشتری انجام می‌شود و همین موضوع، نصب آن را نسبت به سایر ایزوگام ها دشوار تر می‌کند. پس لازم است که برای نصب این ایزوگام‌ها از افراد حرفه‌ای و متخصص این کار بهره بگیرید. ترمیم این ایزوگام‌ها نیز مانند سایر ایزوگام‌ها صورت می‌گیرد و از همان چسب ایزوگام برای ترمیم استفاده می‌کنند

کلام پایانی

سیوان لند در این مقاله سعی داشت که به طور کامل درمورد ایزوگام مناطق گرمسیر صحبت کند. دانستید که این ایزوگام‌ها با ایزوگام مناطق سردسیری تفاوت داشته و کارایی متفاوتی هم دارند. علاوه بر این گفتیم که قیمت این محصولات با توجه به کیفیتی که دارند، متفاومت خواهد بود . پس سعی کنید که در زمان خرید ایزوگام‌های مناطق گرمسیر، از کیفیت آن اطمینان یابید تا عایق کاری ساختمان شما با بهترین نحو ممکن انجام شود.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *