بهترین ایزوگام مناطق سردسیری کدام است؟


قیمت ایزوگام

ایزوگام مناطق سردسیری با فرمول ویژه‌ای که دارند، مناسب آب و هوای سرد هستند و د رمناطق سردسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ایزوگام‌ها مطابق با استانداردهای آب و هوای سرد تولید می‌شوند. بهتر است بدانید که آب و هوای سرد، تاثیر بسزایی در استحکام، کارایی، مرغوبیت و طول عمر ایزوگام دارد، به همین دلیل است که ایزوگام مناطق سردسیر را با مواد اولیه درجه یک تولید می‌کنند تا بتواننند در برابر شرایط آب و هوایی سرد، مقاومت کافی را داشته باشند. کارخانه‌های گوناگونی اقدام به تولید این محصولات کرده‌اند که سیوان لند بهترین و با کیفیت ترین آن‌ها ارائه می‌دهد. پس اگر به دنبال خرید ایزوگام مخصوص مناطق سردسیر هستید، سیوان لند می‌تواند بهترین گزینه باشد.

دسته بندی ایزوگام‌ها

ایزوگام ویژه مناطق سردسیر دو لایه ( نوع C )
ایزوگام  ویژه مناطق گرمسیری دو لایه ( نوع H )
ایزوگام پلیمری  ویژه مناطق معتدل و گرمسیر دو لایه ( نوع A )

بهتر است بدانید که در کشور ما، اکثر مناطق دارای آب و هوای معتدل گرمسیری هستند و نوع سوم ایزوگام برای آن‌ها مناسب می‌باشد.

آشنایی با ایزوگام مناطق سردسیر

همانطور که می‌دانید، مناطق سردسیر در ایران اغلب در غرب کشور هستند که از آب و هوای سردی برخوردارند. بهتر است بدانید که میانگین دمای هوا در گرم ترین حالت ممکن در این مناطق به حدود 10 درجه می‌رسد. با توجه به این مناطق باید بهترین نوع ایزوگام را باید برای این مناطق خریداری کنید. زیرا این عایق‌ها پس از نصب ، برای مدت طولانی به تعمیر و بازسازی نیاز ندارند. ایزوگام مناطق سردسیر در طول‌های گوناگونی تولید می‌شوند که شما می‌توانید در هر اندازه‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید.

مشخصات ایزوگام سردسیری

به طور کلی ایزوگام سردسیری شامل مشخصات زیر می‌باشد:

  1. ز
  2. ضخامت مناسب برای این ایزوگام‌ها باید بین 4 تا 5 میلی متر باشد.
  3. وزن ایزوگام سردسیری در هر متر مربع باید حدود 4 کیلوگرم باشد.
  4. ایزوگام سردسیری باید در برابر سرما حداقل تا ذمای 25- درجه سانتی‌گراد مقاومت داشته باشند.
  5. علاوه بر این این ایزوگام‌ها باید در برابر گرا تا دمای 120 درجه سانتی گراد از خود مقاومت نشان دهند.
  6. نکته‌ی جالب این است که نقطه اشتعال ایزوگام در مناطق سردسیری 250 درجه سانتی گراد است.
  7. در ایزوگام سردسیر از مواد پلی استر سوزنی نبافته و تیشو و الیاف شیشه نخ دار استفاده شده.
  8. در داخل ایزوگام سردسیری از پودر معدنی یا روکش آلومینیوم و در خارج آن از فیلم پلی اتیلن استفاده شده است.
  9. این ایزوگام‌ها از پلیمرهای الاستیکی ساخته شده‌اند.
  10. ایزوگام مناطق سردسیری نرم بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است تا در برابر سرما آسیب نبیند.

ایزوگام مناسب مناطق سردسیری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟

همانطور که از نام این محصولات مشخص است، معمولا در مناطق سردسیری از آن استفاده می‌شود. مشخصاتی که این نوع ایزوگام‌ها دارند می‌تواند عوامل مهمی در تولید و ساخت ایزوگام سردسیری به شمار آید. در زمان خرید باید به این مشخصات توجه داشته باشید.  ایزوگامی که تمام استانداردهای لازم برای تولید را داشته باشد، بهترین ایزوگام برای مناطق سردسیر می‌باشد. حال باید بگوییم که بهترین نوع ایزوگام برای مناطق سردسیر، قیر پالایشگاهی، پلیمرهای اصلاح کننده‌ی AAP، SBS و BPE می‌باشند.
همانطور که چندی پیش گفته شد، این محصولات دارای ضخامت و وزن استاندارد و مقاومت بالا در برابر سرما هستند، زیرا در ساختار آن‌ها از تیشو و پلی استر بسیار متراکم استفاده شده. شاید بهتر است بدانید که نوع مرغوب این ایزوگام‌ها، چربی یا سیاهی روی دست باقی نمی‌گذارد. ایزوگام مناطق سردسیری در دمای بسیار پایین نیز از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهند. با این که ایزوگام‌های معمولی در دمای پایین شکننده شده و آسیب می‌بینند.

قیمت ایزوگام مناطق سردسیری

امروزه اکثر کارخانه‌های تولید کننده ایزوگام در تمام شهرها، وانایی تولید و طراحی انواع ایزوگام از جمله ایزوگام‌های ویژه مناطق سردسیری را دارند. برای تولید این محصولات باید به این نکته توجه کنید که باید با شرایط آب و هوایی بسیار سازگار باشند. کارخانه‌های فعال در این زمینه، ایزوگام مناطق سردسیری را با فرمول خاصی متفاوت با سایر ایزوگام‌ها تولید می‌کنند. قیمت ایزوگام مناطق سردسیری با توجه به نوسان قیمت مواد اولیه‌ی به کار رفته در آن و پارامترهای دیگر، متغییر خواهد بود و نمی‌توان قیمت مشخصی برای تمام برندها تعیین کرد.

بهترین نوع ایزوگام مناطق سردسیری

بهترین نوع ایزوگام برای مناطق سردسیری باید دارای مشخصات خاص و متمایزی از سایر ایزوگام‌‌ها داشته باشد تا بتوان در شرایط آب و هوایی سرد از آن به بهترین نحو بهره برد. باید به این نکته توجه کنید که ایزوگام مناطق سردسیری باید طول عمر کافی و مناسب را داشته باشند. قیر به کار رفته در این ایزوگام، سبب می‌شود تا لایه‌های آن در برابر عوامل محیطی مانند دمای پایین، مقاومت کافی را داشته باشند. برخی از مشخصات یک ایزوگام سردسیری خوب عبارتند از:

  • این نوع ایزوگام‌ها باید از بهترین نوع قیر تولید شده باشند.
  • حتما در ساختار قیر از پلیمرهای ویژه استفاده کنید.
  • برای تولید بهترین مارک ایزوگام مناطق سردسیری، باید از بهترین مواد اولیه و بهترین روکش استفاده کنید.
  • بهترین نوع این ایزوگام‌ها، دارای بیشترین وزن و ضخامت ممکن هستند.
  • بهتر است که ایزوگام مناطق سردسیری از ضمانت کارخانه تولید کننده نیز برخوردار باشند.
  • دقت داشته باشید که ایزوگام مناطق سردسیری حتما دارای تاییدیه فنی آزمایشگاه استاندارد باشند و این علامت باید روی ایزوگام وجود داشته باشد.

انتخاب ایزوگام مناسب مناطق سردسیری

شما برای هر محیط باید از یک ایزوگام مخصوص استفاده کنید تا بتواند در برابر شرایط جوی مختلف، مقاومت کافی را داشته باشد. در نتیجه باید یک انتخاب خوب داشته باشید. در مناطق سردسیر چون بارندگی به وفور اتسفاق می‌افتد، پس ایزوگامی که در این مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از قدرت نفوذ ناپذیری بالایی برخوردار باشد تا بتواند در برابر بارش و رطوبت، مقاومت داشته باشد.

کلام پایانی

تمام سعی سیوان لند در این مقاله این است که شما بتوانید با توجه به شرایط جوی منطقه‌ی خود، ایزوگام مناسب را انتخاب و نصب کنید. اگر در مناطق سردسیر کشور سکونت دارید، باید از ایزوگام مناطق سردسیری استفاده کنید تا بتوانند در برابر دمای پایین مقاومت لازم را از خود نشان دهند و خسارتی به ایزوگام در هوای بارانی، وارد نشود. در برخی مواقع نیز پیشنهاد می‌شود که در مناطق سردسیر از لایه‌های عایقی مانند ژئو ممبران استفاده کنید. استفاده از لایه‌های عایق تنها به سلیقه‌ی شخصی مشتریان بستگی دارد و شما با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید از این لایه‌های عایق استفاده کنید.
به هر حال هدف ما، جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون ساختمان شماست و باید تمام تلاش خود را بکنید که بهترین نوع ایزوگام را برای عایق سازی ساختمان خود به کار ببرید تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنید.  در پایان امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما در انتخاب ایزوگام مناسب محل سکونت شما ، به شما کمک کرده باشد.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *