آیا اجرای ایزوگام در هوای بارانی امکان پذیر است؟ | شرایط نصب ایزوگام در هوای بارانی


قیمت ایزوگام

یکی از سوالات متداولی که برخی از افراد درمورد اجرای ایزوگام مطرح می‌کنند اسن است که آیا اجرای ایزوگام در هوای بارانی ممکن است یا خیر؟ ما در این مقاله قصد داریم که به این سوال به طور کامل و قابل فهم، توضیح دهیم. در ابتدا باید بگوییم که این کار غیر ممکن نیست اما با مشکلات بسیاری همراه است که اگر برای نصب آن از یک تیم حرفه‌ای که دارای تجربه هم باشند، استفاده کنید، به راحتی می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.
انتخاب یک تیم حرفه‌ای که بتوانند از ایزوگام مناسب استفاده کرده و زیرسازی آن را به طور صحیح انجام دهند، بسیار مهم است. در ادامه با سیوان لند همراه باشید تا روش‌های اجرای ایزوگام در هوای بارانی را برای شما توضیح دهیم.

نحوه نصب ایزوگام در هوای بارانی

 

ایزوگام در هوای بارانی
ایزوگام در هوای بارانی

در ابتدا کمی به تعریف ایزوگام می‌پردازیم. این عایق‌‌ها از ترکیب قیر و الیاف مصنوعی در کارخانه بدست می‌آیند که برخی معتقدند همان قیرگونی صنعتی است که به روش پیش ساخته به دست متخصصان رسیده و آن‌ها با استفاده از هنر و تجربه‌ی خود، این عایق را در بخش‌های مختلف ساختمان به کار می‌گیرند. شما برای عایق کاری ساختمان خود می‌توانید از انواع این محصولات استفاده کنید. اگر قصد نصب ایزوگام در زمستان را دارید و در آن روز هوا بارانی است، باید صبر کنید تا باران قطع و سطح مورد نظر خشک شود.
البته بارش باران در اجرای ایزوگام قسمت‌های داخلی خانه نمی‌تواند تاثیری داشته باشد و شما به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. به طور کلی اجرای ایزوگام در هوای بارانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود اما اگر شما اصرار به این کار دارید، نصب ایزوگام باید متخصصان حرفه‌ای، پروژه را اولویت بندی کرده و به طبع اولیت اول خود را خشک کردن و پاکسازی سطوح مورد نظر قرار دهند، سپس با مشورت و گفتن مزایا و معایب اجرای ایزوگام در هوای بارانی، برای این کار اقدام کنند.
دمای مناسب برای نگهداری ایزوگام، یک دمای معمولی است و باید از نگهداری ایزوگام در دماهای بالا یا سرمای شدید خودداری کنید. بهتر است بدانید که هوای نامتعادل می‌تواند عمر مفید ایزوگام را کاهش داده و در زمان نصب و اجرای ایزوگام، کیفیت مورد نظر و مطلوبی به دست نیاید. حال بهتر است به نحوه نصب ایزوگام در هوای بارانی بپردازیم.

نحوه اجرای ایزوگام در هوای بارانی
نحوه اجرای ایزوگام در هوای بارانی

نکته‌ی مهمی که برای این کار باید به آن توجه کنید این است که برای باز شدن و نرم شدن ایزوگام، باید از حرارت بیشتری استفاده کنید، زیرا سرمای هوا سبب می‌شود که در این عایق‌ها انقباضی صورت بگیرد که توجه به این نکته را لازم می‌کند. در زمان اجرای ایزوگام در هوای بارانی باید عایق به اندازه کافی حرارت ببیند و سعی شود که اجرای آن با سرعت بالاتری انجام شود تا اثرات منفی کمتری به پروژه وارد شود.
برای شروع این کار ابتدا باید سطح موردنظر را کاملا خشک و پاکسازی کنید و پس از آن تیم اجرایی، سطح مورد نظر را به ظور کامل جارو کرده و عاری از هرگونه آلودگی کنند. علاوه بر این باید تمام وسایل تیز و برنده را که روی پشت بام وجود دارد، به جای دیگری منتقل کنید تا اجرای ایزوگام در هوای بارانی با مشکل مواجه نشود.
انجام این کار مشکلات زیادی دارد به همین دلیل است که به افراد توصیه می‌شود که نصب ایزوگام را پیش از اینکه بارندگی شروع شود و هوا گرم است انجام دهند. نکاتی که در زمان اجرای ایزوگام در هوای بارانی باید دقت کنید عبارتند از:

  • نصب ایزوگام در هوای بارانی بسیار اشتباه است و حد الامکان از انجام آن خودداری کنید.
  • برای اجرای درست ایزوگام در هوای سرد، باید تا حد ممکن از حجم بالای قیر استفاده کنید.
  • بند کشی ایزوگام را در لحظه نصب هر تکه از آن انجام دهید.

درصورتی که نصاب از وسایل استاندارد برای این کار استفاده نکند، مطمئن باشید که در مدت کوتاهی با مشکلات فراوانی برای ایزوگام خود مواجه شوید. علاوه بر این تمام افرادی که در این زمینه فعال هستند، ترجیح می‌دهند که اگر قرار هم باشد اقدامی برای نصب ایزوگام در هوای سرد صورت بگیرد، حدا الامکان در هوای بارانی نباشد.

معایب اجرای ایزوگام در هوای بارانی

معایب اجرای ایزوگام در هوای بارانی
معایب اجرای ایزوگام در هوای بارانی

از آنجایی که نصب ایزوگام نیاز به حرارت دهی با استفاده از مشعل دارد، پس اگر این اقدام در زمانی که زیرسازی رطوبت دارد، صورت بگیرد، با گذشت مدتی رطوبت بخار شده و زیر لایه‌های ایزوگام، سبب باد کردن ایزوگام و ایجاد تبله در آن می‌شود و عمر ایزوگام را کوتاه می‌کند. از این رو اگر قصد نصب ایزوگام در هوای بارانی و سرد را دارید باید ابتدا سطح زیرین آن را به طور کامل خشک و عاری از هرگونه رطوبت کنید. اجرای ایزوگام مناطق سردسیر نیازمند دقت و توجه بالای نصابان با تجربه می‌باشد.
به همین دلیل به افرادی که در این زمینه خبره نیستند، اعتماد نکنید. البته نکته‌ی قابل توجه این است که خرید ایزوگام در ماه‌های سرد، ممکن است که هزینه‌ی بیشتری به شما تحمیل کند. پس در زمان خرید ایزوگام، سعی کنید که بدون توجه به قیمت ایزوگام، محصول با کیفیتی را خریداری کنید، چرا که ایزوگام بی کیفیت می‌تواند زود آسیب ببیند و شما مجبور به تعمیر و یا تعویض آن شوید.
ایزوگام دلیجان می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما باشد. شما می‌توانید با استعلام قیمت ایزوگام دلیجان از سیوان لند، با خیالی راحت این محصول را خریداری کنید. سرد بودن سطح ساختمان و مصالح سبب می‌شود که قیر موجود در ایزوگام به درستی روی سطح قرار نگیرد.

کلام پایانی

در پایان باید بگوییم که نصب ایزوگام در هوای بارانی یکی از اشتباهاتی است که می‌تواند خسارات زیادی به ساختمان شما وارد کند و هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند. پس بهتر است که به توصیه‌هایی که در این مقاله به شما کردیم حتما توجه کنید. اما اگر در مواردی مجبور به انجام این کار شدید، و باید حتما این کار را در زمستان انجام می‌دادید، سعی کنید در زوهایی که هوا بارانی نیست این کار را انجام دهید یا در صورت بارش باران، صبر کنید که بارش باران یا برف تمام شود و سپس اقدام به نصب ایزوگام کنید.
حتما به این نکته توجه داشته باشید که سطح را به طور کامل از رطوبت خشک کرده و آن را به طور کامل تمیز کنید. همچنین ایستفاده از ایزوگام مرغوب، در اجرای صحیح ایزوگام در هوای بارانی بسیار تاثیر گذار است. ایزوگام‌های دلیجان با داشتن ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند بهترین ایزوگام برای مناطق سردسیر باشد. شما می‌توانید این محصولات را از سیوان لند به صورت آنلاین و با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *