بررسی کامل معایب چسب کاشی و سرامیک


قیمت چسب ساختمانی

در این مقاله از سیوان لند قصد داریم به معایب چسب کاشی بپردازیم. پیش‌تر در مقاله‌ای در مورد این که چسب کاشی و سرامیک چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد به طور مفصل صحبت کرده‌ایم؛ اما این چسب‌ها در کنار مزایای متعدد، معایب و نقطه‌ ضعف‌های جزئی دارند که بهتر است پیش از شروع به کار با آن‌ها، از این معایب نیز مطلع باشید.

معایب چسب کاشی

همان طور که اطلاع دارید، چسب‌های کاشی و سرامیک در دو نوع چسب کاشی پودری و چسب کاشی خمیری هستند. از آن جا که ویژگی‌های چسب کاشی پودری و چسب کاشی خمیری با یکدیگر متفاوت است، پس مزایا و معایب آن‌ها هم با هم تفاوت خواهد داشت. از همین رو نیز ما هم جداگانه به بررسی معایب چسب کاشی پودری و خمیری خواهیم پرداخت.

نمی‌توان چسب کاشی و سرامیک را بر روی سطوح صیقلی استفاده کرد.
معایب چسب کاشی و سرامیک

معایب چسب کاشی پودری

یکی از معایب چسب کاشی پودری این است که اگر این چسب‌ها در معرض هوای آزاد قرار بگیرند به مرور فاسد می‌شوند و نمی‌توان دیگر از آن‌ها استفاده کرد. و از آن‌جایی که چسب‌های پودری در بسته‌بندی‌هایی با وزن مشخص به فروش می‌رسند و مثل ملات ماسه سیمانی نیستند که شما به میزان مورد نیازتان از آن درست کنید، باقی‌مانده‌ِ چسب پودری پرتی حساب می‌شود و در صورتی که نخواهید در کوتاه‌مدت از آن استفاده کنید، مجبور به دور ریختن آن می‌شوید.

معایب چسب کاشی خمیری

مهم‌ترین عیب چسب کاشی خمیری این است که در برابر رطوبت چسبندگی خود را از دست می‌دهد و به همین خاطر هم نمی‌توان در مکان‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی یا استخرها از آن استفاده نمود. از دیگر معایب چسب کاشی خمیری می‌توان به این مورد اشاره کرد که از این چسب نمی‌توان به حالت دوغابی استفاده کرد و تنها می‌توان آن را با ماله روی سطح و پشت کاشی کشید.
مورد دیگر از معایب چسب کاشی خمیری این است که نمی توان از آن بر روی سطوح صیقلی استفاده کرد، چرا که سطوح صیقلی قدرت جذب آب ندارند و چسب به خوبی روی آن‌ها عمل نمی‌کند. پس در صورتی که قصد چسباندن کاشی روی کاشی قدیمی با استفاده از چسب را داریم، ابتدا باید روی کاشی‌های قدیمی را با استفاده از تیشه خراش بیندازیم.

حتما بخوانید:  گچ پلیمری چیست؟ بررسی انواع، ویژگی‌ها و مزایا و معایب گچ پلیمری
چسب کاشی خمیری در برابر رطوبت چسبندگی خود را از دست می‌دهد
معایب چسب کاشی خمیری

به طور کلی یکی از معایب چسب کاشی و سرامیک این است که این چسب‌ها را بر روی سطوح عایق نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. یعنی به عنوان مثال روی سطح ایزوگام شده با استفاده از چسب نمی‌توان کاشی چسباند. هم‌چنی استفاده از چسب کاشی بر روی سطوح گچی هم توصیه نمی‌شود. چرا که رطوبت موجود در چسب کاشی می‌تواند باعث آسیب رساندن به گچ شود و مشکلاتی هم‌چون طبله شدن گچ را به بار بیاورد. البته برای رفع این عیب چسب کاشی، می‌توان ابتدا روی دیوار گچی یک لایه پرایمر زد.
چسب‌های کاشی تنها برای کف یا دیوارها استفاده می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها برای چسباندن کاشی در سقف استفاده کرد. هم‌چنین این چسب‌ها بسته به نوع کاربردشان در انواع چسب کاشی کف، چسب کاشی دیوار، چسب کاشی پرسلان و … هستند که باید برحسب نیاز نوع صحیح آن‌ها را انتخاب کرد. چون برای مثال در چسب های کاشی کف برای این که بتوانند فشار بیشتری را تحمل کنند، از دانه‌های درشت‌تر استفاده می‌شود اما از آن طرف پلیمر موجود در آن‌ها کمتر است که این موضوع باعث پایین‌تر بودن قدرت چسبندگی آن‌ها می‌شود.
از دیگر معایب چسب کاشی و سرامیک که می‌توان به آن اشاره کرد این است که نمی‌توان با استفاده از این چسب‌ها، شیب‌بندی کف را به درستی انجام داد. در نتیجه لازم است که ابتدا زیرسازی مناسب انجام شود و سپس اقدام به نصب کاشی و سرامیک کرد و همین موضوع هم باعث بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود.

جمع بندی

چسب‌های کاشی و سرامیک از انواع چسب‌های ساختمانی است و می‌توان به جای ملات سیمانی، از آن‌ها برای چسباندن کاشی و سرامیک استفاده کرد. با این که این چسب‌ها مزایای متعددی دارند، اما بهتر است با معایب آن‌ها هم آشنا باشید تا دید درست‌تری نسبت به این چسب‌ها داشته باشید. شما می‌توانید برای خرید انواع چسب‌های ساختمانی از جمله چسب‌های کاشی و سرامیک و یا استعلام قیمت چسب کاشی و سرامیک به سیوان لند مراجعه کنید.
سیوان لند بازار آنلاین صنعت ساختمان است که با هدف تسهیل خرید و فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی به وجود آمده و شما می‌توانید انواع مصالح مورد نیاز خود را در این سایت پیدا کرده و آن‌ها را به صورت آنلاین خریداری کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *