خرید درب و پنجره دو جداره
دستگیره‌ها و قفل پنجره دوجداره در انواع و حالت‌های گوناگونی تولید و در بازار موجود هستند. این نوع یراق آلات نیز در کیفیت‌های خوب و بد تولید می‌شوند که یکی از بهترین نوع قفل‌های پنجره دوجداره، قفل اسپانیولت می‌باشد که یراق پیچیده‌ای دارد که در ادامه آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد. یراق آلات پنجره دوجداره یکی از مهم ترین و اساسی ترین اجزای آن هستند که تنوع بالایی دارند. سیوان لند در این مقاله به بررسی انواع قفل‌های پنجره دوجداره پرداخته تا شما بهتر آن را بشناسید.

معرفی انواع قفل پنجره دوجداره

انواع قفل پنجره دوجداره
انواع قفل پنجره دوجداره
قفل‌های یکی از انواع یراق آلات پنجره دوجداره می‌باشند و استفاده از آن‌ها، بهترین راه برای ایمن سازی ساختمان به شمار می‌رود. درمورد پنجره‌های دوجداره کشویی یا ریلی باید بگوییم که بهترین نوع قفلی که می‌توانید برای آن استفاده کنید، قفل‌های کلید دار هستند.

چفت

چفت‌های یکی از انواع قفل پنجره دوجداره هستند که به قفل‌های ساده اتلاق می‌شود. از آن‌ها در پنجره‌های تک لنگه و دو لنگه بازشو استفاده می‌کنند. وظیفه‌ی قفل‌های چفت، وصل کردن دو ارسی پنجره به یکدیگر و جلوگیری از حرکت آن‌ها است. به عبارتی، وقتی که ارسی‌ها در جای درست خود قرار داشته باشند، با چفت‌ها به هم وصل خواهند شد. استفاده از چفت‌ها در پنجره‌های بازشو علاوه بر ارتقای سطح امنیت و ایمنی پنجره‌ها، تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت و می‌تواند به کاهش تلفات انرژی و خروج گرما یا خنکی محیط درون ساختمان، کمک بسزایی کند. جهت افزایش سطح ایمنی، مهر و موم شدن و عایق شدن بیشتر پنجره‌ها، می‌توان علاوه بر چفت از قفل نیز برای این پنجره‌ها استفاده کنید.

قفل پین پنجره

قفل‌های پین پنجره‌ای، برای پنجره‌های بزرگ کاربرد دارند. عملکرد این نوع قفل‌ها همانند قفل‌های زنجیره‌ای است که در درب‌های کوچک دیده‌اید. به طوری که یک سمت قفل به قاب پنجره و قسمت دیگر آن به ارسی وصل می‌شود. این دو بخش به وسیله‌ی کابل یا زنجیر به هم وصل شده و از باز شدن بیش از حد پنجره جلوگیری خواهد کرد.

قفل اتوماتیک

قفل اتوماتیک
قفل اتوماتیک
استفاده از این قفل‌ها بسیار راحت و ساده است و سبب می‌شود تا در زمان صرفه جویی شود. شما برای قفل کردن پنجره‌ی خود، کافی است که آن را ببندید. به همین راحتی می‌بلینید که پنجره قفل شده است و برای باز کردن آن نیز تنها لازم است از کلید استفاده کنید.

قفل دکمه‌ای

این نوع قفل‌ها همانطور که از نامشان مشخص است، عملکرد بسیار ساده‌ای دارند. به طوری که برای قفل کردن پنجره تنها لازم است که دکمه‌ی آن را فشار دهید. برای باز کردن نیز به کلید نیاز دارید که در حالت فشردن دکمه کار خواهد کرد.

قفل پنجره ایمنی کودک

قفل پنجره ایمنی کودک
قفل پنجره ایمنی کودک
اگر شما هم در خانه‌ی خود کودک خردسالی دارید، توصیه می‌شود که این نوع قفل‌ها را روی پنجره‌های خود نصب کنید. قفل‌های ایمنی کودک از باز شدن کامل پنجره جلوگیری کرده و مانع از خارج شدن فرزند شما از پنجره خواهد شد. این قفل‌ها سبب می‌شوند که پنجره تا حد خاصی باز شود و شما با خیال راحت می‌توانید کودکان خود را در منزل تنها بگذارید و نگران افتادن آن‌ها از پنجره نباشید. بهتر است بدانید که قفل ایمنی کودک یک ویژگی ایمنی برای کودکان هستند و در دسته‌ی قفل‌های امنیتی قرار نمی‌گیرند که بتوانند مزاحمان را دور نگه دارند.

تعمیر و تعویض قفل پنجره دوجداره

قفل این پنجره‌ها معمولا از عمر و دوام بالایی برخوردارند به حدی که می‌توان گفت هرگز خراب نخواهند شد! البته این درصورتی است که از قفل پنجره دوجداره و دستگیره آن به درستی استفاده شود. در برخی موارد ممکن است این قفل‌ها دچار خرابی شوند که می‌توان آن‌ها را تعمیر یا تعویض کرد. اگر خرابی به حدی باشد که نتوان آن را تعمیر کرد، باید قفل را تعویض کنید. مهم ترین عاملی که می‌تواند قفل پنجره دوجداره را خراب کند، استفاده‌ی نادرست از آن‌ها است. به عنوان مثال فشار بیش از حد یا انجام حرکات اشتباه یا اضافی در زمان باز و بسته کردن، می‌تواند سبب وارد شدن تنش به یراق آلات و بخش‌های مهم دیگر اسپانیولت شود. در نتیجه مکانیزم و عملکرد قفل با مشکل مواجه خواهد شد.

عوامل خرابی قفل پنجره دوجداره

  • استاندارد نبودن قفل می‌تواند پس از مدتی آن را از کار بیندازد.
  • عوامل انسانی همچون فشار بیش از حد به قفل و دستگیره، آویزان شدن به آن، عدم رعایت اصول باز و بسته کردن قفل
  • خارج شدن درب و پنجره دوجداره از رگلاژ و عدم تنظیم به موقع و فشار لنگه به فریم که در نتیجه سبب از کار افتادن قفل پنجره دوجداره خواهد شد.
  • نداشتن دانش فنی و اقدام به تعمیر قفل پنجره دوجداره

نکاتی درمورد تعمیر یا تعویض قفل پنجره دوجداره

مهم ترین نکته‌ای که در این مواقع باید در نظر داشته باشید، اهمیت داشتن مهارت و تخصص کافی در تعمیر پنجره دوجداره است. بنابراین با توجه به جزئیات این کار، بهتر است که تعمیر و تعویض قفل‌ها را به افراد ماهر و متخصص بسپارید. یکی دیگر از نکات قابل توجه در این زمینه، توجه زیاد به عایق بندی آن‌ها است. زیرا مهم ترین ویژگی پنجره‌های دوجداره، عایق بندی صوتی و حرارتی آن است که ممکن است در زمان تعمیر یا تعویض توسط افراد ماهر از دست نخواهد رفت. اما عدم تخصص کافی در این مورد می‌تواند سبب آسیب رسیدن به توپی، زاماک و سایر یراق آلات مربوطه شود و یا ممکن است درب و پنجره‌ی شما را به طور کامل از رگلاژ خارج کند. بنابراین در زمان تعویض پنجره‌های قدیمی خود و جایگزینی پنجره‌های دوجداره، حتما نحوه باز و بسته کردن صحیح دستگیره‌ها و قفل را از نصاب یا تکنسین مربوطه، بپرسید. زیرا همین استفاده‌ی نادرست است که می‌تواند سبب خرابی قفل درب و پنجره‌های شما اعم از درب دوجداره سرویس بهداشتی شود. درمورد تعمیر قفل پنجره دوجداره باید بگوییم که در برخی موارد ممکن است مشکل از توپی یراق به کار گرفته شده باشد که به طور کامل درون زاماک قرار نمی‌گیرد. این مشکل با جا به جایی زاماک و یا اضافه کردن و تعویض اسپانیولت قابل تعمیر می‌باشد. اما در غیر این صورت نیاز به تعویض قفل خواهید داشت.

زبانه قفل پنجره دوجداره

زبانه قفل پنجره دو جداره
زبانه قفل پنجره دو جداره
زبانه قفل پنجره دوجداره یکی دیگر از انواع یراق آلات پنجره است که به طوری نصب می‌شود تا پنجره یا درب، در هنگام بسته شدن به طور کامل در جای خود افتاده و فیکس شود. جنس این نوع یراق آلات معمولا از زاماک می‌باشد و در انواع بلند و کوتاه تولید می‌شوند. حداقل وزن لولا باید 110 گرم باشد تا در برابر شکستگی مقاوم شود.

کلام پایانی

قفل‌ها یکی از مهم ترین بخش‌های درب و پنجره دوجداره برای حفظ امنیت هستند که شما با استفاده از آن می‌توانید خانه‌ی خود را در برابر مزاحمان امن کنید. این نوع یراق آلات دارای انواع گوناگونی هستند که هرکدام از آن‌ها به منظور و هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مقاله جهت آگاهی و آشنایی شما با قفل پنجره دوجداره بود تا بتوانید در مان خرید درب و پنجره دوجداره، نوع مناسبی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید درب و پنجره دوجداره هستید، سیوان لند بهترین گزینه می‌باشد که با مراجعه به آن می‌توانید از قیمت درب و پنجره دوجداره در شیراز اطلاع یابید.
به این نوشته امتیاز دهید !