خرید درب و پنجره دو جداره
استفاده از درب دوجداره سرویس بهداشتی معمولا در خانه‌های نوساز رایج است و نصب آن‌ها می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. از آنجایی که درب سرویس بهداشتی و حمام‌ها در مجاورت رطوبت و قطرات آب هستند، احتمال پوسیدگی در آن‌ها بسیار زیاد است. پس باید در این مکان‌ها از درب‌های ضد آب استفاده کرد تا از پوسیدگی آن‌ها جلوگیری شود. درب دوجداره سرویس بهداشتی با قابلیت مقاومت در برابر آب و رطوبت ساخته شده‌اند که پوسیده نمی‌شوند و طول عمر و ماندگاری بالایی دارند. سیوان لند در ادامه به بررسی بیشتر این درب‌ها خواهد پرداخت.

ساختار درب دوجداره سرویس بهداشتی

درب دوجداره سرویس بهداشتی
درب دوجداره سرویس بهداشتی
این درب‌ها معمولا از 4 بخش پروفیل، پانل دوجداره یا سه جداره UPVC، شیشه‌ی دوجداره یا تک جداره مات و انواع یراق آلات تشکیل شده‌اد. این درب‌ها بسیار شبیه درب‌های سوئیچی هستند اما با این تفاوت که در درب‌های سرویس بهداشتی از مغزی کلید خور استفاده شده و قفل کردن درب توسط دستگیره سرویس مخصوص انجام می‌گیرد. درب دوجداره سرویس بهداشتی از نوعی پلاستیک ساخته شده که بسیار سبک و انعطاف پذیر است و طول عمر و ماندگاری بالایی دارد.

پروفیل UPVC

درب‌های دوجداره به دلیل مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها، مقاومت بالایی در برابر آب و اسید داشته و طول عمر بالاتری نسبت به درب‌های چوبی و آلومینیومی دارند. درب‌هایی با این جنس، هرگز دچار پوسیدگی و خوردگی نمی‌شوند. در ساختار درب‌های دوجداره استفاده از پروفیل‌های UPVC الزامی است تا درب بتواند مقاومت مورد نیاز را داشته باشد.

پانل

پانل‌ها در درب دوجداره سرویس بهداشتی در 2 یا 3 جداره وجود دارند و معمولا در نیمه‌ی پایینی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه مات

شیشه مات درب دو جداره سرویس
شیشه مات درب دو جداره سرویس
شیشه‌های مورد استفاده در درب دوجداره سرویس بهداشتی به صورت تک جداره یا دوجداره می‌باشند که معمولا به صورت مات سندبلاست جهت دیده نشدن فضای داخلی سرویس استفاده می‌شود.

یراق آلات

درب دوجداره سرویس بهداشتی می‌تواند با سه نوع یراق آلات بالکنی، سرویسی و سوئیچی ساخته شود.

انواع درب دوجداره سرویس بهداشتی

درب سرویسی تمام پنل این درب‌ها به طور کامل از پنل ساخته می‌شوند.
درب سرویسی تمام شیشه در ساخت این درب‌ها به طور کامل از شیشه استفاده می‌شود و ظاهر زیباتری از سایر مدل‌ها دارد.
درب سرویسی ترکیبی پنل و شیشه در این مدل هم می‌توان از پنل استفاده کرد و هم شیشه که معمولا در بخش پایینی درب، از پنل و سایر بخش‌ها را از شیشه دوجداره می‌سازند.

ویژگی‌های درب دوجداره سرویس بهداشتی

  • قابلیت ساخت این درب‌ها با متریال‌های UPVC
  • قابلیت استفاده از شیشه‌های دوجداره یا سه جداره در آن‌ها
  • تنوع در رنگ و طرح‌های آن مطابق با دکوراسیون منازل
  • تنوع در رنگ شیشه‌ها
  • امنیت بالا

چرا از درب‌های دوجداره برای سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند؟

با مزایای فراوانی که این درب‌ها دارند دلیل استفاده از آن‌ها بسیار واضح و روشن است. این مزایا عبارتند از:
  • عدم نفوذ پذیری در برابر آب و عایق بودن آن
  • مقرون به صرفه و کم هزینه
  • مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و عدم پوسته شدن آن
  • مقاوم د برابر نور خورشید
  • وزن پایین
  • قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست
  • عدم جذب گرد و غبار در محیط‌های مرطوب و شستشوی آسان
  • نصب راحت و آسان
  • مانع از اتلاف انرژی‌های سرمایشی
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی
  • غیر قابل اشتعال

انواع درب دوجداره سرویس بهداشتی

درب‌های مورد استفاده برای سرویس‌های بهداشتی می‌تواند به صورت تمام شیشه، مسجر، آینه، تمام پنل و یا ترکیبی از پنل و شیشه باشد که در 3 مدل زیر تولید می‌شود.

درب کشویی

درب کشویی سرویس بهداشتی
درب کشویی سرویس بهداشتی
همانطور که از نام این درب‌ها مشخص است، باز و بسته شدن درب و پنجره دوجداره کشویی به صورت کشویی و در جهت افقی انجام می‌شود. از آنجایی که این درب‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند، استفاده از آن‌ها برای سرویس‌های بهداشتی بسیار مناسب است. نحوه قفل شدن این درب‌ها به شکل‌های گوناگونی صورت می‌گیرد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

درب بازشو

یکی از رایج ترین نوع درب دوجداره سرویس بهداشتی، درب‌های بازشو هستند که باز و بسته شدن آن توسط لولا انجام می‌شود و شما می‌توانید به شکل‌های گوناگونی آن را قفل کنید. به عنوان نمونه قفل ایمنی پنجره دوجداره برای این درب‌ها نیز قابل استفاده است اما کاربرد آنچنانی ندارد. زیرا امنیت برای این مکان‌ها زیاد مطرح نیست.

درب پنلی

درب پنلی سرویس بهداشتی
درب پنلی سرویس بهداشتی
این درب‌های سه جداره‌ای مناسب ترین نوع درب‌های سرویس بهداشتی هستند که به صورت تکه‌ای ساخته می‌شوند. بخشی از این درب‌ها را پنل و بخش دیگر آن را شیشه یا آینه تشکیل می‌دهد.

نحوه نصب درب دوجداره سرویس بهداشتی

نصب این درب‌ها با انواع بازشوهایی که دارند، می‌تواند تاثیر بسزایی در دکوراسیون یک خانه داشته باشد. این درب‌ها در برابر آب نفوذ ناپذیر بوده و وزن آن‌ها در مقایسه با سایر درب‌ها بسیار کمتر می‌باشد. به همین دلیل شما می‌توانید در کمترین زمان و به راحتی آن را نصب کنید. علاوه بر این، شستشوی این درب‌ها با شوینده‌های معمولی مجاز است و این ویژگی سبب می‌شود تا بتوانید پس از نصب آن را شسته و تمیز کنید. در زمان نصب درب‌های دوجداره باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
  1. درب‌ها باید قابلیت تحمل بارهایی که قبل و بعد استفاده به آن وارد می‌شود را داشته باشند.
  2. آب بندی ودرزبندی کامل درب‌ها از ورود و خروج صوت و حرارت جلوگیری می‌کنند.
  3. درب باید بدون هیچ مشکلی باز و بسته شود.

مراحل نصب درب دوجداره سرویس بهداشتی

  1. پاکسازی محل نصب
  2. قرار دادن چهارچوب درب یا پنجره و تراز کردن آن و همچنین تقسیم بادخورها
  3. ایجاد سوراخ‌های مورد نیاز در محل مناسب برای نصب درب
  4. چک کردن یراق آلات
  5. ثابت کردن درب دوجداره سرویس بهداشتی با استفاده از پیچ‌های مناسب و متناسب با وزن درب
  6. درزبندی با ساتفاده از تزریق فوم و چسب مخصوص
  7. کندن برچسب‌ها و لیبل پروفیل در قسمت‌های که پس از نصب، کندن آن‌ها مشکل است.
  8. نصب شیشه‌ها و انداختن زهوار
  9. رگلاژ درب و ذکر نکات مهم در استفاده از درب‌ها به مشتری

قیمت درب دوجداره سرویس بهداشتی

قیمت این درب‌ها به عوامل گوناگونی اعم از اندازه درب، جنس، موارد تشکیل دهنده‌ی اولیه و … بستگی دارد که با توجه به نیاز و خواسته‌ی مشتری، متفاوت خواهد بود. برای تولید درب دوجداره سرویس بهداشتی از یراق آلات مخصوص سرویس بهداشتی و قفل‌های یک طرفه استفاده می‌کنند. این نوع قفل‌ها در انواع و طرح‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. پس می‌توان گفت که قیمت نهایی این درب‌ها بنا بر موارد گفته شده متفاوت خواهد بود. از جمله دلایلی که سبب شده قیمت درب دوجداره سرویس بهداشتی متفاوت باشد عبارتند از:
  1. نوع پروفیل به کار گرفته شده در درب دوجداره سرویس بهداشتی
  2. اندازه درب
  3. نوع قاب به همراه فریم درب
  4. یراق آلات استفاده شده در درب دوجداره سرویس بهداشتی

کلام پایانی

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، این نوع درب‌ها به دلیل ویژگی‌های بسیار مطلوبی که دارند، استفاده از آن‌ها بسیار رایج شده. درب‌های UPVC که برای سرویس‌های بهداشتی یا حمام‌ها ساخته می‌شود، باید در برابر رطوبت و آب مقاومت کافی و لازم را داشته باشد. به همین دلیل است که آن‌ها را از پلاستیک‌ها فشرده می‌سازند. این درب‌ها از نفوذ حشراتی چون موریانه و هدر رفتن انرژی نیز جلوگیری کنند. همین ویژگی‌ها است که سبب شده درب دوجداره سرویس بهداشتی امروزه به وفور مورداستفاده قرار بگیرد.
به این نوشته امتیاز دهید !