آسان‌ترین و کامل‌ترین آموزش ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی


قیمت بلوک

استفاده از بلوک سیمانی برای ساخت باربیکیو یک روش تقریبا آسان و بسیار کم خرج برای داشتن کباب پز در حیاط خانه یا باغ است. در این مقاله به صورت جزء به جزء و مرحله به مرحله به شما توضیح می‌دهیم که برای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی باید چه کار کنید و به چه وسایلی احتیاج دارید.

مراحل ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی

برای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی کافی است مراحل زیر را طی کنید. نکته قابل ذکر این است که برای انجام این کار بهتر است دانشی حداقل در مورد بلوک چینی داشته باشید.
ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی یک روش آسان و اقتصادی برای داشتن کباب پز در داخل حیاط یا باغ شماست.

مرحله اول: طراحی باربیکیو

برای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی در اولین قدم باید آن را طراحی کنید. برای این کار ابتدا محلی که می‌خواهید باربیکیو را در آن بسازید مشخص کنید و فضایی که در اختیار دارید را اندازه‌گیری کنید. بهتر است فضایی که انتخاب می‌کنید از درخت‌ها و گیاهان و تاسیسات برق دور باشد.
سپس ابعاد باربیکیو، شامل طول، عرض و ارتفاع آن را مشخص کنید.طول 150، عرض 60 و ارتفاع 90 سانتی‌متر می‌تواند ابعاد مناسبی برای باربیکیو باشد. اما باز هم این ابعاد به سلیقه شما و طرحی که مد نظر دارید بستگی دارد. در هر حال، پیش از شروع به کار، طرح باربیکیو را روی کاغذ پیاده کنید و با ابعاد فضایی که در اختیار دارید آن را مطابقت دهید.

مرحله دوم: آماده کردن وسایل مورد نیاز

حال که طرح شما آماده شده است، می‌توانید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. اولین چیزی که به آن نیاز دارید، بلوک‌های سیمانی هستند. تعداد بلوک مورد نیاز را می‌توانید با توجه به مساحت باربیکیویی که می‌خواهید بسازید و ابعاد بلوک سیمانی مشخص کنید. بهتر است که چند عدد بلوک اضافه‌تر تهیه کنید تا در صورت شکستن آن‌ها، بلوک اضافی داشته باشید.
چیز دیگری که برای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی به آن نیاز دارید، ملات است. از ملات برای چسباندن بلوک‌ها به هم استفاده می‌شود. برای ساخته ملات به سیمان، ماسه و آب احتیاج است. اطلاعات لازم برای مقدار مصرف سیمان در هر متر مربع را می‌توانید در مقاله مربوط به آن مطالعه کنید.
برای ساخت ملات به استامبولی یا یک ظرف تمیز و مناسب دیگر احتیاج دارید. البته از ملات‌های آماده هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. موارد دیگری که به آن‌ها نیاز دارید شن و ماسه برای زیرسازی، ماله برای ملات‌کشی، میلگرد و ابزارهایی مانند بیل و چکش و … است. برای خرید یا استعلام قیمت بلوک سیمانی، سیمان و ماسه به سیوان لند مراجعه کنید.

مرحله سوم: آماده کردن زمین

زمینی که می‌خواهید روی باربیکیو بسازید را کمی بکنید و سپس با شن و ماسه پر کنید تا صاف و یکدست شود.
برای شروع به کار باید اول زمینی که قرار است باربیکیو را روی آن بسازید آماده کنید. پوشش گیاهی آن منطقه را بکنید، زمین را کمی حفر کنید و سپس در آن شن و ماسه بریزید و سطح صاف و یکدستی درست کنید. می توانید برای مستحکم‌تر شدن سطح کار، روی آن را بتن بریزید.
اگر قصد بتن ریزی دارید، و می خواهید باربیکیو گازی یا برقی بسازید، باید محل رد شدن تاسیسات گاز یا برق را مشخص و اقدامات مربوط به آن‌ها را انجام دهید. زیرا بعد از ریختن بتن امکان انجام این کارها وجود ندارد.
برای افزایش استحکام باربیکیوی خود، می‌توانید از میلگرد استفاده کنید. در قسمت‌هایی که قرار است بلوک بچینید، به فاصله هر یک و نیم متر در زمین میلگرد بگذارید. میلگردها را باید برش دهید تا ارتفاع آن‌ها متناسب با ارتفاع باربیکیو شود. البته نصب میلگرد ضروری نیست.

مرحله چهارم: چیدن بلوک‌ها

اکنون به آن مرحله از ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی رسیده‌ایم که می‌توانیم بلوک‌ها را روی زمین بچینیم. قبل از شروع به چیدن بلوک‌ها، با ریسمان بنایی قسمتی که قرار است بلوک بچینید را مشخص کنید. این ریسمان در حکم راهنمایی عمل می‌کند تا بلوک‌ها را صاف بچینید. پس حتما آن را صاف نصب کنید.
زیر قسمتی که قرار است بلوک بچینید را ملات بکشید. برای ساخت ملات، ماسه و سیمان را به نسبت 1 به 5 با هم مخلوط کنید. کنار بلوک‌ها را هم ملات بکشید تا به بلوک کناری خود بچسبند. نحوه بلوک چینی را به طور مفصل در مقاله‌ی مربوط به آن توضیح داده‌ایم.
بعد از این که تا بالا بلوک چینی را انجام دادید و کار ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی تمام شد، 48 ساعت به سیمان اجازه دهید تا خشک شود. در انتها می‌توانید آن را با متریال نسوز تزئین کنید.

نکات ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی

لازم است در ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی، نکات زیر را رعایت کنید:

  • محلی که برای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی انتخاب می‌کنید دور از گیاهان، پنجره، کولر و … باشد.
  • مرحله اول (طراحی) را جدی بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا هم در حین کار دچار سردرگمی نشوید و هم بتوانید به مقدار مورد نیاز مصالح تهیه کنید.
  • یک نکته مهم این است که باربیکیو نباید به دیوار بچسبد. حتما آن را از دیوار فاصله دهید تا هوا به خوبی جریان داشته باشد.
  • در شرایط آب و هوای معمولی حدود 48 ساعت زمان می‌برد تا سیمان خشک شده و باربیکیو آماده شود.

مزایای ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی

  • قابل اجرا در طرح‌های مختلف و طبق سلیقه شما
  • دوام و ماندگار بالا
  • قیمت بسیار مناسب در مقایسه با باربیکیوهای آماده
  • مقاوم در برابر حرارت و رطوبت
  • روش ساخت آسان

هزینه ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی

مصالح اصلی که برای ساخت این باربیکیو مورد نیاز است عبارتند از بلوک سیمانی، سیمان و ماسه. پس هزینه ساخت آن هم به قیمت این مصالح بستگی دارد. با تخمین مقدار مصالح مورد نیاز خود، به سایت سیوان لند مراجعه کنید و از آن‌جا قیمت بلوک، سیمان و ماسه را مشاهده و هزینه ساخت باربیکیو را محاسبه کنید.

جمع بندی

ساخت باربیکیو با بلوک سیمانی یک روش آسان و اقتصادی برای داشتن کباب پز در داخل حیاط یا باغ شماست. برای انجام این کار ابتدا محلی که می‌خواهید باربیکیو را آن جا بسازید تعیین کنید و طبق ابعاد آن محل، ابعاد باربیکیو خود را هم مشخص و طرح آن را آماده کنید. سپس سطح زمین را صاف و هموار کنید و شروع به بلوک چینی کنید. در ساخت باربیکیو باید دقت کنید که این کار را نزدیک گیاهان انجام ندهید. همچنین بهتر است آن را با فاصلهاز پنجره و کولر بسازید تا دود وارد ساختمان نشود.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *