عمر مفید ایزوگام چقدر است؟ | عوامل تاثیر گذار بر افزایش طول عمر ایزوگام


قیمت ایزوگام

موضوع عمر مفید ایزوگام، ارتباط زیادی با روش صحیح نگهداری ایزوگام دارد. اگر در این مورد کوتاهی شود، عمر مفید ایزوگام کاهش یافته و خرابی به وجود آمده در آن ممکن است به نقاط دیگر نیز صدمه بزند و سبب نفوذ نم به درون خانه شده. این امر می‌تواند هزینه‌های مربوط به تعمیر و بازسازی خانه را افزایش دهد. هر مصالحی که در ساخت خانه از آن استفاده می کنید دارای عمر مفیدی است که با نگهداری اصولی و رعایت نکات ایمنی می توان این عمر را افزایش داد و در هزینه‌های اضافی صرفه جویی کرد. سیوان لند قصد دارد تا بیان نحوه نگهداری ایزوگام، بتوانید این عدد را افزایش دهید.

چگونه عمر مفید ایزوگام‌ها را افزایش دهیم؟

عمر مفید ایزوگام
عمر مفید ایزوگام

همانطور که می‌دانید برای افزایش طول عمر ایزوگام باید یک سری نکات را رعایت کرده و از ااین عایق‌ها به درستی و روش صحیح نگهداری کنید. شما برای این کار باید نکاتی که به آن می‌پردازیم را رعایت کنید تا بتوانید برای سالهای زیادی از این عایق‌ها بهره ببرید. در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت.

انتخاب ایزوگام مرغوب

اولین نکته‌ای که باید در زمان خرید هر نوع ایزوگامی از جمله ایزوگام طرح دار و قبل از هر اقدامی، آن را رعایت کنید این است که یک ایزوگام مرغوب و باکیفیت خریداری کنید تا از همان ابتدا نیمی از مسیر را طی کرده باشید. ایزوگام‌های مرغوب دارای یک سری ویژگی‌ها هستند که با انجام چند آزمایش ساده مانند قرار دادن تکه‌ای از ایزوگام درون فریزیر یا آزمایش کشسانی ایزوگام و … می‌توانید مرغوبیت این محصولات را تشخیص دهید.

رعایت نکاتی بعد از نصب ایزوگام جهت افزایش طول عمر ایزوگام

پس از اتمام نصب ایزوگام بهتر است که با رعایت نکاتی، از فرسوده شدن زود هنگام ایزوگام خود جلوگیری کرده و عمر مفید ایزوگام خانه‌ی خود را افزایش دهید. باید به این نکته دقت داشته باشید که راه آب پشت بام بسته نباشد تا سبب جمع شدن آب روی پشت بام شود. این اتفاق سبب می‌شود تا عمر مفید ایزوگام کاهش یافته و این محصولات زودتر از زمان ممکن دچار خرابی شوند.
پس از نصب ایزوگام نباید با کفشش‌هایی که سطح زیرین آن خشن است روی ایزوگام تردد داشته باشید. پس بهتر است از کفش های نرم یا دمپایی های ابری استفاده کنید. اجسام تیز و سنگین نیز می‌توانند با آسیب رساندن به ایزوگام سبب کاهش عمر مفید ایزوگام شوند. زیرا ممکن است که ایزوگام را پاره کرده یا باعث سوراخی آن شوند.

بیمه ایزوگام برای تضمین عمر مفید ایزوگام

در زمان خرید ایزوگام، معمولا بیمه نامه در سه نسخه جهت ارائه به خریدار، فروشنده و شرکت بیمه صادر می‌شود. به این نکته توجه کنید که تاییدیه بیمه، مهر و امضا روی آن مشهود باشد و یک نسخه از شرکت بیمه ارسال شود. علاوه بر این رسید پستی آن را حتما نگه دارید تا در صورت ایجاد هرگونه خرابی یا کاهش عمر زودتر آن، نسبت به آنچه فروشنده به شما گفته را بتوانید از بیمه مذکور دریافت کنید.

عمر مفید ایزوگام چند سال است؟

عمر مفید ایزوگام چند سال است؟
عمر مفید ایزوگام چند سال است؟

حال وقت آن است که به سوال عمر مفید ایزوگام چند سال است بپردازیم. این عدد به طور معمول چیز بین 10 تا 15 سال است که این عایق‌ها می‌توانند نهایت مقاومت خود را نشان دهند. اما عمر مفید ایزوگام های نامرغوب به طبع کمتر خواهد بود و این عدد به 5 سال تغییر می‌کند. علت آن هم این است که ایزوگام‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که اشعه‌ی ماوراء بنفش به درون آن‌ها راه یافته و سبب ایجاد خرابی و کاهش طول عمر آن‌ها می‌شود.
ایزوگام‌های نامرغوب نیز از یک لایه قیر نامرغوب ساخته شده‌اند که مقاومت کمی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند. پس شما می‌توانید عمر مفید ایزوگام خود را با نکاتی که ذکر شد افزایش دهید.

چه زمانی عمر مفید ایزوگام به پایان رسیده؟

شما می‌توانید با نگاهی به این محصولات، پایان عمر مفید ایزوگام را تشخیص داد. این کار را می‌توانید به این صورت تشخیص دهید که اگر نخ‌های لایه بالایی قابل مشاهده بود و ایزوگام دارای سطحی براق بود، عمر مفید خود را کرده و زمان آن رسیده که آن را تعویض را تعمیر کنید. در مورد دیگر اگر هنگام راه رفتن روی عایق با زدن ضربه نوک انگشت به آن، حس کنید که عایق از سطح جدا شده، پس می‌توان تشخیص داد که عمر آن تمام شده. در این مورد کیفیت ایزوگام و نحوه ایزوگام کاری آن بسیار تاثیر گذار است.
در مورد دیگر می‌توان گفت که ممکن است عایق از دیواره‌های جان پناه خود جدا شده باشد که در این صورت ممکن است مشکل به زیر کار ایزوگام برگردد. ترک‌ها و تبله‌های ایجاد شده در ایزوگام که ممکن است با راه رفتن روی آن قابل تشخیص باشد، از نشانه‌های دیگر به پایان رسیدن عمر مفید ایزوگام است.

عمر مفید ایزوگام به چه مواردی بستگی دارد؟

عمر مفید ایزوگام به چه مواردی بستگی دارد؟
عمر مفید ایزوگام به چه مواردی بستگی دارد؟

ایزوگام‌ها نیز مانند هر محصول دیگری دارای یک تاریخ مصرف دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت که این عدد می‌تواند تحت تاثیر موارد زیر قرار بگیرد:

  • مهم ترین نکته‌ای که میتواند در تعیین عمر یک ایزوگام تاثیر گذار باشد، نوع برند و ایزوگامی است که خریداری می‌کنید. به عنوان نمونه اگر از ابتدا ایزوگامی را خریداری کنید که منعطف نباشد، پس از مدتی از هم باز خواهند شد.
  • درصد قیر موجود در ایزوگام‌ها، نکته‌ای است که در کیفیت و کارکرد هرچه بیشتر ایزوگام تاثیر گذار است. علاوه بر این بو و انعطاف این محصول در فصول سرد نیز باید مد نظر قرار گرفته شود.
  • نحوه‌ی نصب و اجرای ایزوگام نیز در افزایش عمر مفید ایزوگام اثر گذار است. به گونه‌ای که اگر در زمان نصب آن‌ها را به طور صحیح رو هم قرار ندهید یا سطح زیرین آن را تمیز نکنید، از گارایی آن کم خواهد شد.
  • حتی اگر ایزوگام شما با کیفیت باشد اما در اجرای آن دقت کافی را نداشته باشید، در نهایت نمی‌توانید بهره وری مناسب را از آن داشته باشید. یک نصاب ماهر با در نظر گرفتن اقدامات اولیه از زیرسازی گرفته تا برش و اندازه گیری، عمر مفید ایزوگام را افزایش می‌دهد.
  • شرایط آب و هوایی نیز در خرابی و عمر مفید ایزوگام تاثیر گذار است.
  • بهتر است بدانید ایزوگام‌هایی که برای مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای مقاومتی متفاوت با ایزوگام مناطق گرمسیر می‌باشند و اگر از آن‌ها برعکس استفاده کنید پس بازده خوبی نخواهند داشت و به دلیل عدم مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی، طول عمر آن‌ها زود به اتمام خواهد رسید.

کلام پایانی

در مقاله عمر مفید ایزوگام و عواملی برای جلوگیری از کاهش این عدد گفته شد تا بتوانید بیشترین بهره وری را از این محصولات داشته باشید. ایزوگام‌ها از بروز هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کنند و ایجاد هرگونه خرابی در آن می‌تواند سبب بروز این اتفاق شود. اما کار عقلانی این است که با نگهداری صحیح از این محصولات، عمر مفید آن را افزایش داده تا نیازی به تعمیر یا کندن ایزوگام برای تعویض آن نداشته باشید. در آخر نیز باید دوباره گوشزد کنیم که حتما به کیفیت محصولی که خریداری می‌کنید، نهایت دقت را داشته باشید تا از همان ابتدا مشکلی در عایق کاری سطح مورد نظر شما پیش نیاید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *