لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی | چراغ‌های دکوراتیو

لامپ ادیسونی که به لامپ فیلامنتی نیز معروف است از انواع لامپ‌های دکوراتیو است در محیط‌های مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از لامپ ادیسونی با پیشرفت علم و تکنولوژی در طراحی‌ و دکور‌های مدرن، در بین طراحان داخلی و  مکان‌های عمومی خصوصا کافه‌ و رستوران‌ها گسترش یافت. چراکه لامپ فیلامنتی ضمن تامین نور محیط در تزئین و نورپردازی فضا تاثیرگذاری بسیاری دارد. 

لامپ ادیسونی چیست؟

لامپ ادیسونی (لامپ‌ فیلامنتی) به علت طراحی و جلوه‌ خاصی که دارد شما را به یاد اجناس قدیمی و محبوب می‌اندازد.

لامپ ادیسونی (لامپ‌ فلامنتی) به علت طراحی و جلوه‌ خاصی که دارد شما را به یاد اجناس قدیمی و محبوب می‌اندازد. این لامپ‌ها در انواع لامپ‌های رشته‌‌ای تولید می‌گردد و راهی مناسب برای ایجاد دکوراسیون، تزئینات و نورپردازی می‌باشد.لامپ ادیسونی نور خوبی تولید می‌کند بدین صورت که مانند یک رشته نور زرد و طلایی ایجاد می‌کنند که با روشن شدن لامپ درخشش آتشین آن را مشاهده خواهید کرد.لامپ های فیلامنتی به دلیل داشتن حباب شفاف شکل ظاهری منحصر به فرد و جذابی که دارند که همین امر در زیباسازی و نورپردازی رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، فروشگاه‌ها، مراکز خرید و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طراحی لامپ ادیسونی به چه صورت است؟

لامپ ادیسونی از انواع لامپ‌های رشته‌ای است که سیم درون آن، نور گرم و طلایی تولید می‌کند.

لامپ ادیسونی از انواع لامپ‌های رشته‌ای است که سیم درون آن که مانند یک رشته کار می‌کند‌، بعد از عبور برق از آن با ایجاد نور گرم و طلایی، درخششی آتشین ایجاد می‌کند. زمانی که آن‌ها را کاملا روشن کنید، قسمت روشن آنها را به نمایش بگذارید ،با کم کردن نور پو تنظیم نور لامپ ادیسونی با رنگ دکوراسیون محیط به زیبایی متمایز این مدل چراغ‌ها در  یک نگاه دقیق  پی خواهید برد. بعد از خرید لامپ فیلامنتی قطعا متوجه تاثیر بسیار زیاد این محصول و نوردهی ویژه آن با توجه به شار نوری 300 لومنی شده‌اید که باعث می‌شود نور آن چشم را آزار ندهد.

 به طور کلی اگر بخواهیم ساختمان لامپ‌های ادیسونی (لامپ فیلامنتی) را مورد بررسی قرار دهیم در می‌یابیم که مدت زیادی نیست که  لامپ ادیسونی ال ای دی رایج شده‌است. اما در همین مدت کوتاه در بسیاری از طراحی های داخلی و دکوراسیون فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. زیرا با استفاده از انواع لامپ فیلامنتی ال ای دی یا لامپ های تنگستنی می‌توان طرح‌های خلاقانه ای ایجاد کرد و جلوه خاصی به فضا بخشید.

رنگ و شکل لامپ‌های ادیسونی 

امروزه شاهد عرضه لامپ‌های ادیسونی در اشکال متنوع نظیر ستاره، قلب، چند ضلعی و توت فرنگی نیز به بازار هستیم. نوع خاصی از لامپ‌های ادیسونی نیز وجود دارند که برای تولید آنها رشته‌های نوری را درون حبابی قرار داده‌اند. حبابی که برای تولید لامپ ‌های ادیسونی فوق مورد استفاده قرار می‌گیرد شفاف و خاکستری بوده و در رنگ بندی های مختلف طلایی، مشکی، قهوه ای روشن، نقره‌ای و بی رنگ تولید و به بازار عرضه می‌گردد. وجود تنوع بسیار بالا در انواع مختلف لامپ ادیسونی می‌تواند دست کاربران را برای انتخاب طرح و مدل دلخواه باز بگذارد.

حتما بخوانید:  نورپردازی سقف با کناف | 6 ایده جذاب+راهکار بهبود زیبایی فضا

سر پیچ لامپ ادیسونی

نوع پایه دار سرپیچ، ازمحکم‌ترین نوع سرپیچ است.

عملکرد سرپیچ لامپ ادیسونی به شکلی است که، با قرار دادن لامپ درون آن روشنایی مکان مورد نظر تامین می‌شود. برخی از سر پیچ‌ها دارای پایه هستند. نوع پایه دار سرپیچ، ازمحکم‌ترین نوع سرپیچ است که دارای بدنه‌ای بسیار مقاوم بوده و در انواع پلاستیکی و استیلی تولید و عرضه می‌شوند. از این دسته بیشتر در مجتمع‌های اداری و مسکونی استفاده می‌شود. به دلیل نمای جذابی که این سرپیچ‌های پایه دار برای لامپ‌های ادیسونی ایجاد می‌کند، می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای انواع لوسترها باشد.

برخی از سرپیچ‌ها ارتفاع کمی دارند که با سطح سرامیکی خود برای انواع تنظیمات منزل قابل استفاده است. نوع دیگری از سرپیچ لامپ ادیسونی، نوع کلید دار آن هستند که دارای ارتفاع ۳۰ سانتی و قیمت بالایی برخوردار می‌باشد.درواقع قیمت بستگی به امکانات سرپیچ، میزان ارتفاع، نوع، جنس طراحی و ساختار سرپیچ بستگی دارد.

آویز لامپ ادیسونی

آویزهای لامپ ادیسونی انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها دارای ارتفاع بیشتر و برخی از آن‌ها دارای ارتفاع کمتر است. رنگ بندی‌های آویز لامپ ادیسونی این امکان را می‌دهد که با هر نوع دکوراسیون اعم از کلاسیک، رسمی، لاکچری ست شود.

 چراغ ادیسونی چه کاربردهایی دارد؟ 

از انواع چراغ‌های فیلامنتی یا چراغ ادیسونی می‌توان در لوسترها، دکور منازل، نورپردازی محیط‌های مختلف و غیره استفاده کرد. برای بسیاری از وسایل تزیینی مانند آویز، دیوار کوب و لامپ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و اما طرح استاندارد لامپ ال ای دی در لوازم چوبی، لامپ‌ها و آویزها استفاده می‌شود. استفاده از لامپ ادیسونی با مدل و رنگ‌های مختلف، نورپردازی محیط داخلی و خارجی کافی‌شاپ، فست فود، رستوران، منازل، ویلاها و دکوراسیون را می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. ظاهر آن‌ها شکیل و چشمگیر است و می‌تواند فضای منزل شما را زیباتر کند.

به این نکته توجه داشته باشید که معمولا در فضاهای کلاسیک و هنری نیمه تاریک به کار بردن این لامپ‌ها توصیه می‌شود. اما  لامپ فیلامنتی کاربردهایی بیش از لامپ دکوراتیو داشته و می‌توان از نور آن ها برای رشد گیاهان آپارتمانی نیز استفاده کرد. علاوه بر این در گالری‌های عکس برای نورپردازی، پس زمینه عکس‌ها افزایش می‌یابد زیرا این لامپ دارای نور ملایمی است تا پرتوهای نور آن به راحتی قابل مشاهده باشد.

حتما بخوانید:  رده لوله مانیسمان چیست؟ پرکاربردترین رده های لوله مانیسمان کدامند؟

مشخصات انواع لامپ ادیسونی 

  • وجود رشته‌های تنگستن با دمای رنگ بالا
  • قالب محافظ شیشه‌ای پر شده با گاز بی‌اثر 
  •  تولید نور آفتابی ملایم و نزدیک به لامپ‌های رشته‌ای قدیمی
  • طول عمر چندبرابر لامپ‌های جدید در مقایسه با لامپ‌های قدیمی
  • تکنولوژی ساخت این لامپ‌ها به گونه‌ای است که در بعضی موارد از رشته‌های فلزی و در دیگر موارد نیز از لامپ‌های LED فیلامنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از لامپ ادیسونی (لامپ‌ فلامنتی)

لامپ ادیسونی به جز جنبه تزیینی و دکوراتیو بهترین منبع نور برای رشد گیاهان خانگی است.

بدون شک یک نورپردازی مناسب می‌تواند کسب و کار شما را رونق داده و مشتریان زیادی را به سمتتان جذب کند. نورپردازی و روشنایی مناسب می‌تواند جو فضا را مشخص کند پس به طور قطع لامپ‌ها در فضاسازی و زیباسازی محیط بسیار تاثیر دارند. لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی شباهت زیادی به لامپ‌های رشته‌ای دارند با این تفاوت که با استفاده از آن در مصرف مقدار برق نیز صرفه جویی می‌شود.

زمانی که تعداد زیادی لامپ ادیسونی به صورت خوشه‌ای در یک لوستر قرار می‌دهید و در فضای منزل یا محل کار خود استفاده کنید، بسیار منظم و تمیز به چشم می آیند. و به همین دلیل آنها گزینه بسیار خوبی برای آشپزخانه‌هایی با طراحی کلاسیک هستند. به ویژه زمانی که یک دکوراسیون روشن و ساده مد نظر دارید می‌خواهید بر زیباسازی محیط تاکید بیشتری داشته باشید.

مزایای استفاده از لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی 

  • صرفه جویی در مصرف برق
  •  طول عمر تقریبی  بین 2 تا 4 هزار ساعت
  •  هزینه تقریبی بین 50 تا 150 هزار تومان برحسب اندازه و میزان وات لامپ 
  • برآوردن نیاز متقاضی با توجه به شار نوری 200 لومنی و نور آفتابی رنگ و گرم
  • استفاده در گلخانه‌ها و تامین نور و گرمای مثبت برای گیاهان 
  • مصارف معمول در جهت متحول کردن محیط خانه و محل کار استفاده نمود.
  • تنوع طراحی حباب لامپ‌های ادیسونی و مطابق با سلایق مختلف خریداران و طراحان دکوراسیون

تفاوت های جزئی لامپ ادیسونی و لامپ فیلامنتی

  1. لامپ فیلامنتی

لامپ دکوراتیو فیلامنتی در دسته بندی لامپ‌ ال ای دی قرار می‌گیرند و از تکنولوژی LED در ساخت آنها استفاده شده است. و در نتیجه مصرف برق کمتری نسبت به ادیسونی دارند. همچنین فیلامنتی در مقایسه با ادیسونی طول عمر بالاتری دارد و ماندگارتر است. در لامپ‌های فیلامنتی، ال ای دی‌ها را به گونه‌ای استفاده می‌کنند که شبیه رشته‌های تنگستن به نظر برسد. البته تنوع لامپ‌های ادیسونی بیشتر است و اشکال زیباتری دارند. اما خرید لامپ فیلامنتی چه مزیت‌هایی دارد؟

  • لامپ های‌فیلامنتی مدل‌های جدیدتری هستند که با فناوری انواع ال ای دی ساخته می‌شوند و 20000 ساعت عمر می‌کنند.
  • لامپ فیلامنتی امواج مضر فرابنفش و فروسرخ نمی‌تاباند.
  • طول عمر لامپ فیلامنتی حداقل سه برابر لامپ رشته‌ای است.
  • فاقد مواد سمی مانند سرب، جیوه و… است. این لامپ‌ها با بهره‌گیری از تکنولوژی LED در ساخت آن کاملاً دوست‌دار محیط‌زیست هستند.
  • نورشان لرزش ندارد و سوسو نمی‌کند.
  1. لامپ ادیسونی

لامپ ادیسونی همان لامپ‌های رشته‌ای قدیمی  با ظاهری زیباتر است. این لامپ‌ها مصرف برق بالایی دارند و مانند لامپ‌های رشته‌ای قدیمی عمر کوتاهی دارند. اما اگر به دنبال خلق محیطی با حس نوستالژیک هستید، ادیسونی انتخاب مناسبی است. اگرچه توصیه می‌شود کلاً از لامپ فیلامنتی استفاده کنید، اما خرید مدل ادیسونی آن هم واقعا بد نیست و مزایای خودش را دارد. مثلاً:

  • لامپ دکوری ادیسونی مصرف برق زیادی دارند و تقریباً 1000 ساعت عمر می‌کنند. میتوانید در دکوراسیون نور مخفی سقف خود نیز از این لامپ ها در کنار هالوژن استفاده کنید . 
  • قیمت لامپ ادیسونی ارزان است چراکه هزینه ساخت کمتری دارد.
  • در مقایسه با لامپ‌های فیلامنتی، نور درخشان‌تر و رنگ نور گرم‌تری دارد.
  • همه مدل‌های آن را با کلید دیمر می‌توان تنظیم کرد و نورشان را کم و زیاد کرد.
  • در یک اتاق کوچک دما را یک تا دو درجه افزایش می‌دهد.
حتما بخوانید:  لوله پلی اتیلن فاضلاب چیست و چه مزایا و کاربردی دارد؟

لامپ ادیسونی مدل پیچی

برخی از لامپ های ادیسونی به صورت پیچی طراحی شده‌اند و دارای زیبایی‌های چشم نوازی هستند. این لامپ‌ها هنگامی که روشن می‌شوند نوری جالب را ساطع نموده که تا 7 متری دیده می‌شود. درواقع یک لامپ کوچک عالی و بدون اشغال فضای زیاد است ، اما می‌تواند میز را کاملاً روشن کند. لامپ ادیسون مقدار مشخصی از گرما را آزاد می‌کند، بنابراین می‌توانید لامپ‌های هالوژنی را کنار گذاشته و از لامپ‌های ادیسونی استفاده کنید. در صورت خرابی لامپ ادیسونی خود نگران نباشید میتوانید همانند تعمیر لامپ‌های ال ای دی عمل کنید و مجددا استفاده کنید.

کلام پایانی

برای خرید آنلاین انواع لامپ ادیسونی ، ما به شما سیوان‌لند را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید در این سایت از قیمت لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی و سایر مصالح و تجهیزات ساختمان اطلاع یافته و محصولی با کیفیت را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. برای خرید انواع تجهیزات نورپردازی و روشنایی و اطلاع از قیمت لامپ و چراغ به سایت سیوان لند مراجعه کنید. یا برای اطلاع از موجودی کالاها و همکاری و فروش انواع مصالح و تجهیزات ساختمانی و تولیدات خود در این صنعت با کارشناسان تیم فروش در تماس باشید.

به این نوشته امتیاز دهید !
پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لامپ ادیسونی یا لامپ فیلامنتی
آخرین مطالب
پیمایش به بالا