کناف پشت تلویزیون | روش‌های مدرن کناف کردن دیوار پشت تلویزیون


قیمت کناف

با تغییر تلویزیون‌ها از مدل‌های قدیمی بزرگ و شکم‌دار به ال سی دی ها و ال ای دی‌های باریک و جمع و جور، بساط میز تلویزیون‌های بزرگ و دکور دار هم از خانه‌ها برچیده شد و جای خود را به میز ال سی دی‌های کوچک داد. بعد از آن هم کناف که تا آن موقع بیشتر برای اجرای سقف کاذب به کار می‌رفت، در اجرای دیوار کناف و به خصوص به عنوان کناف پشت تلویزیون بیشتر مورد استفاده قرار گرفت.

کناف پشت تلویزیون

کناف پشت تلویزیون
استفاده از کناف پشت تلویزیون روشی است که در عین مقرون به صرفه بودن می‌توان با آن طرح‌های متنوع و جذابی را حتی طبق سلیقه‌ی مشتری به وجود آورد. اجرای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف در حین این که به زیبایی نمای داخلی خانه می‌افزاید، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.
از دیگر مزایای استفاده از کناف برای طراحی دیوار پشت تلویزیون این است که نه تنها خود کناف را می‌توان نقاشی و کاغذ دیواری کرد. بلکه می‌توان آن را با نقاشی، کاغذ دیواری، سنگ و … نیز ترکیب کرد و طرح‌های جدید و منحصر به فردی ایجاد کرد.

قیمت کناف پشت تلویزیون

قیمت کناف پشت تلویزیون به عوامل متعددی بستگی دارد. طرح انتخابی توسط مشتری، پیچیدگی طرح کناف، متراژ فضایی که قرار است کناف شود و باکس تلویزیون دیواری با کناف همگی از عواملی هستند که بر قیمت کناف پشت تلویزیون تاثیر می‌گذارند. به جز موارد ذکر شده، دستمزد کناف کار نیز تعیین کننده قیمت کناف است.

مدل کناف پشت تلویزیون

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون از بخش‌های مهم هر خانه است. چون دیوار پشت تلویزیون نقطه کانونی هر پذیرایی و نشیمنی است و به محض ورود به خانه اولین چیزی که به چشم می‌آید همین دیوار پشت تلویزیون است. پس بهتر است که سعی شود طراحی مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.
کناف پشت تلویزیون جدید
برای طراحی دیوار پشت تلویزیون می‌توان از روش‌ها و متریال‌های گوناگونی بهره گرفت. که دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون با کناف یکی از پرطرفدارترین راه‌هاست. چرا که هم از نظر هزینه‌ای مناسب است و هم دست فرد باز است که مدل کناف پشت تلویزیون را طبق سلیقه خودش انتخاب کند. برخی از طرح‌های کناف پشت تلویزیون جدید که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید عبارتند از:

  • کناف پشت تلویزیون جدید را در رنگ‌هایی جز سفید اجرا می‌کنند. البته این رنگ باید با دکوراسیون فضای نشیمن و پذیرایی هارمونی داشته باشد.
  • می‌توانید از کناف سه بعدی پشت تلویزیون استفاده کنید. استفاده از نور مخفی در این کناف سه بعدی باعث می‌شود که جزئیات طرح بیشتر به چشم بیاید و جلوه‌ای خاص به آن می‌بخشد.
  • در طرح پشت ال سی دی با کناف می‌توانید از متریال‌های دیگری همچون چوب، سنگ و یا کاغذ دیواری هم کمک بگیرید و طرحی تلفیقی به وجود بیاورید.
  • در کناف سه بعدی پشت تلویزیون می‌توانید فرو رفتگی‌هایی را به عنوان دکور و قفسه ایجاد کنید.
  • کناف تلویزیون را می‌توان تا روی سقف نیز ادامه داد. یا حتی می‌تواند طرحی متناسب با کناف پشت تلویزیون، در کناف سقف نیز اجرا کرد.
  • کناف ویژگی عایق بودن در برابر صوت دارد. به همین خاطر هم اگر دیوار پشت تلویزیون با مثلا دیوار اتاق خواب یکی است، توصیه می‌شود که کل دیوار را با کناف بپوشانید.

کناف سه بعدی پشت تلویزیون

باکس ال سی دی دیواری با کناف

باکس ال سی دی دیواری نیز یکی دیگر از روش‌های پرطرفدار اجرای کناف تلویزیون است. کناف‌ها در اجرا انعطاف بالایی دارند، از همین رو نیز می‌توان طرح‌های متنوعی را با کناف اجرا کرد و باکس ال سی دی دیواری را در انواع اشکال هندسی مربع، مستطیل، دایره و … و اشکال غیر هندسی درست کرد.
استفاده از باکس ال سی دی ساخته شده با کناف به جز این که فرد را از خرید میز تلویزیون بی نیاز می‌کند، باعث صرفه‌جویی در فضا نیز می‌شود. به علاوه استفاده از نورپردازی در باکس تلویزیون به جذابیت طرح اضافه می‌کند.

رنگ کناف پشت تلویزیون

در هنگام اجرای کناف تلویزیون باید به رنگی که برای آن انتخاب می‌کنیم نیز توجه کنیم. رنگ کناف پشت تلویزیون، به عنوان نقطه کانونی فضای نشیمن، از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگی که برای کناف تلویزیون انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که با دکوراسیون کلی اتاق هم‌خوانی داشته باشد و همین طور نباید به نحوی باشد که در هنگام تماشای تلویزیون چشم ما را اذیت کند.
در اکثر موارد رنگی که برای کناف تلویزیون انتخاب می‌شود سفید، کرم، نسکافه‌ای و از این قبیل رنگ‌هاست. انتخاب این رنگ‌ها با دکوراسیون ساده و مدرن خانه‌های امروزی هارمونی خوبی دارد. و از طرفی دیگر رنگ‌های روشن این چنینی باعث بزرگ‌تر به نظر آمدن فضا می‌شوند.

کلام آخر

کمتر کسی است که امروز اسم کناف را نشنیده باشد و نداند کناف چیست. از کناف‌ها می‌توان هم در سقف و هم در دیوار استفاده کرد. یکی از محبوب ترین مکان‌ها برای کناف کاری، پشت تلویزیون است.
در کل فضای نشیمن و پذیرایی از قسمت‌های مهم خانه به شمار می‌رود و به طراحی و دکوراسیون آن اهمیت زیادی داده می‌شود. در خود پذیرایی نیز دیوار پشت تلویزیون اهمیت بالایی دارد. چرا که عموما دکوراسیون خلنه‌ها به نحوی چیده می‌شود که مبلمان به سمت تلویزیون باشد و دیوار پشت تلویزیون مانند یک نقطه مرکز در پذیرایی است.
از جمله روش‌های طراحی و افزودن به زیبایی فضای پذیرایی می‌توان به کناف کاری دیوار پشت تلویزیون اشاره کرد. کناف پشت تلویزیون هم دست را برای اجرای طرح‌های متنوع باز می‌گذارد، هم از نظر اقتصادی به صرفه است و هم عموما نیاز به استفاده از میز تلویزیون را از بین می‌برد. یکی از روش‌های کناف کاری پشت تلویزیون اجرای باکس ال سی دی است که می‌توان تلویزیون‌های ال سی دی را روی آن نصب کرد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *