کارگاه بلوک زنی | نکاتی که باید توجه کنید


قیمت بلوک

در کارگاه بلوک زنی، بلوک‌ها که در دسته‌ی مصالح ساختمانی قرار گرفته‌اند توسط دستگاه‌های به روز طراحی شده، تولید و در بازار ارائه می‌شوند. این محصولات در انواع مختلف و با مواد اولیه متفاوت که ویژگی‌های منحصر به فردی به آن‌ها می‌دهد، طی مراحل گوناگونی تولید می‌شوند. در ادامه بیشتر با این حیطه‌ی کاری آشنا خواهیم شد.

تعریفی از کارگاه بلوک زنی

کارگاه بلوک زنی محلی است که در آن انوع سنگ بلوک‌ها از جمله بلوک سیمانی سبک، پوکه‌ای و … به روش‌های گوناگون و با تجهیزات مختلف تولید می‌شوند. شما می‌توانید قیمت انواع بلوک را در سایت سیوان لند به صورت آنلاین و به روز مشاهده کنید. برای راه‌اندازی کارگاهای بلوک زنی باید بدانید که می‌توان در این مکان از انواع دستگاه‌های طراحی شده برای این کار استفاده کرد که این دستگاه‌ها در انواع مختلف: اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و ثابت استفاده در دسترس هستند. به دلیل این تنوع، با توجه به سرمایه‌ای که در اختیار دارید، درآمد متغییری نیز خواهید داشت.
کارگاه بلوک زنی

مزایای راه‌اندازی کارگاه بلوک زنی

بلوک‌ها محصولاتی هستند که تاریخ انقضا ندارند در نتیجه نگهداری آن‌ها با هر مدت زمان در انبارها امکان پذیر است و با فاکتور گرفتن از خسارت‌های ناشی از شکستگی، ضرر دیگری نخواهند داشت. همچنین با توجه به حجم زیاد ساخت و سازدر کشور، تقاضای افراد برای این محصول قابل توجه است به همین دلیل بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانید میزان مناسبی از آن را تولید و در بازار به فروش رساند و سود خوبی دریافت کرد. زیرا این محصول بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، در تمام مناطق کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و تفاوتی ندارد کهشما در چه منطقه‌ای مشغول به کار هستید.
مزیت دیگر این کسب و کار، عدم نیاز به کارگاه‌های مدرن و خاص است که باعث کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از تجملات خواهد شد. علاوه بر این، بدون نیاز به کارگاه و در فضای آزاد هم می‌توان بلوک‌ها را تولید کرد. از طرف دیگر برای نگهداری آن‌ها نیازی به انبار نیست و شما می‌توانید بلوک‌ها را در فضای آزاد نیز به مدت طولانی نگهداری کنید. شما با راه‌اندازی این کارگاه‌ها، به نوعی اشتغال زایی کرده‌اید.

معایب راه‌اندازی کارگاه بلوک زنی

همانطور که این کسب و کار مزایایی داشت، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد و شما را با سختی‌هایی مواجه کند. یکی از این معایب به عدم دقت شما در خرید دستگاه‌ها مربوط می‌شود، به این صورت که اگر شما در خرید این دستگاه‌ها وسواس لازم را به خرج ندهید، ممکن است مشمول هزینه‌های اضافی شوید و همین امر باعث می‌شود که به سود دهی موردنظر خود نرسید. چون برای ایجاد این نوع کارگاه‌‌ها نیاز به زمین‌های مسطحی داریم، انتخاب و پیدا کردن این مکان‌ها ممکن است شما را با دشواری‌هایی مواجه کند.
نکته قابل توجه این است که معایب راه‌اندازی چنین کسب و کاری در برابر مزایای آن بسیار ناچیز هستند و به هیچ عنوان احساس نمی‌شوند. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است کار شما را دشوار کند این است که، به دلیل شکنندگی این محصول امکان آسیب دیدن به آن‌ها در زمان حمل و نقل وجود دارد و بهتر است که حوزه فعالیت شما منطقه‌ای باشد.

مشکلات کارگاه بلوک زنی

صاحبان این نوع کسب و کار، مشکلاتی پیش رو خواهند داشت. یکی از این مشکلات افزایش قیمت مصالح و دستگاه‌های تولید خواهد بود که می‌تواند شما را درگیر کند. از دیگر مشکلات، یافتن زمین مناسب در مکان مناسب نیز می‌تواند وقت گیر و مشکل‌زا باشد. خرید دستگاه‌های بی‌کیفیت نیز می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد که سبب ایجاد اختلال در روند تولید خواهد شد. بعضی از دستگاه‌ها هچون دستگاه‌های بلوک زن هیدرولیک و دستی، اتاق بخار برای عملیات خشک کردن و میکسر‌ها باید از کیفیت بالایی برخودار باشند.
مجموعه‌ی سیوان لند با به کارگیری بهترین مواد اولیه و دستگاه‌ها، در زمینه‌ی فروش انواع مختلف این مصالح فعالیت می‌کند.

نگاه بازار جهانی به کارگاه بلوک زنی

محبوبیت چشم‌گیر بلوک‌های بتنی در میان انواع بلوک‌ها، به ویژگی‌ها و عملکرد آن‌ها برمی‌گردد. این بلوک‌ها از آن جا که در ابعاد مختلف و شکیل تولید می‌شوند، ضمن حفظ زیبایی ظاهری ساختمان استحکام آن را نیز افزایش می‌دهند. طبق اعلام سازمان ملل بنا به افزایش جمعیت تا سال ۲۰۵۰، برآورد شده که به دنبال این افزایش، تقاضا برای تولید این مصالح نیز افزایش یابد. همچنین، با توجه به اهمیت استحکام سازه‌ها در مناطق زلزله خیز، تقاضا در این مناطق نیز افزایش می‌یابد. بازار جهانی بلوک‌ها را بر اساس کاربرد به سه دسته تقسیم کرده: ساخت و ساز مسکونی، ساخت و ساز تجاری و ساخت و ساز غیر مسکونی.
بلوک دیواری

مناسب بودن بازار این کسب و کار

به دنبال توجه افراد به استفاده از مصالحی که وزن ساختمان را کاهش دهد، تقاضا در این زمینه افزایش یافته و تولید آن‌ها سود مناسبی برای شما خواهد داشت. این افزایش تقاضا باعث شده که تعداد زیادی از سرمایه گذاران نگاه ویژهای به این حوضه داشته باشند و سرمایه‌ی خود را در این زمینه صرف کنند.
در حالت کلی هر کسب و کاری که با دید به روز شروع شود و نیاز مشتری را برطرف کند، نتایج مالی خوبی به دنبال خواهد داشت دقیقا مانند همین راه‌اندازی کارگاه بلوک زنی که در عین بالابردن کیفیت محصول و سطح کیفی ساختمان، سود مالی خوب و قابل توجهی برای سرمایه گذارانش دارد.

نکاتی برای راه‌اندازی کارگاه بلوک زنی

نکاتی که در اینجا ذکر می‌کنیم، نکاتی اصولی برای راه اندازی یک کارگاه بلوک زنی است. نکته اول این است که شما باید مشتریان به خصوص خود را داشته باشید. نکته‌ی دیگر این است که بدانید چگونه در کارگاه خود محصولاتتان را به فروش برسانید و چه ترفندهایی برای این کار استفاده کنید.
همچنین باید در انتخاب شرکای خود دقت کافی را داشته باشید تا در میان راه به مشکل نخورید و زحمات شما از بین نرود.

تجهیزات کارگاه بلوک زنی

با توجه به حجم تولیدی این مصالح، تعداد و نوع این تجهیزات متفاوت خواهد بود.

تجهیزات کارگاه بلوک زنی مدرن لیفتراک، اتاق بخار جهت خشک کردن، میکسر، قفسه‌های فلزی و …
تجهیزات کارگاه بلوک زنی دستی دستگاه بلوک زنی دستی، هیدرولیک یا اتوماتیک و نیروی انسانی

صادرات بلوک به کشورهای دیگر امکان پذیر است؟

ار آنجا که ساخت و ساز و نیاز به داشتن خانه در تمام مناطق دنیا رواج دارد، و استفاده از بلوک مهم‌ترین بخش هر سازه محسوب می‌شود پس می‌توان گفت که این کسب و کار بسیار گسترده و سودآور است.
به طور کلی می‌توان گفت که راه‌اندازی کارگاه بلوک زنی و فروش بلوک، با توجه به تقاضای زیاد آن در بازار، یک حوزه‌ی کاری مناسب برای سرمایه گذاری و پیشرفت در این زمینه است. سایت سیوان لند تلاش کرده تا در این زمینه با ارائه‌ی محصولات خود با بهترین کیفیت و قیمت، بستر مناسب و قابل اعتمادی را برای خرید این محصولات برای شما فراهم کند. جهت خرید یا اطلاع از قیمت روز بلوک سیمانی به سیوان لندمراجعهکنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *