وزن آجر فشاری چقدر است؟ + تعداد آجر فشاری در هر تن


قیمت آجر گری

در این مقاله قصد داریم به وزن آجر فشاری بپردازیم و بگوییم هر تن آجر گری چند عدد است. آجر فشاری یکی از قدیمی‌ترین انواع آجر است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به وزن سنگین آن شناخته می‌شود. این بالا بودن وزن آجر فشاری یک اشکال به شمار می‌رود و باعث می‌شود که استفاده از آن باعث بالا رفتن وزن ساختمان شود.

وزن آجر فشاری

وزن آجر فشاری چیزی حدود 2 تا 2.5 کیلوگرم است و ابعاد آن معمولا 5*10*20 یا 5.5*11*22 است. در نتیجه وزن مخصوص آجر فشاری تقریبا 1700 کیلوگرم بر مترمکعب خواهد بود. بالا بودن وزن آجر فشاری باعث شده است که کاربرد آن امروزه به کرسی چینی و دیوارهای پیرامونی خانه‌های یک طبقه محدود شود.

ابعاد آجر فشاری 5*10*20 یا 5.5*11*22 و وزن آجر فشاری 2 تا 2.5 کیلوگرم است.
وزن آجر فشاری

در گذشته از آجر فشاری برای اجرای طاق ضربی، دیوار باربر و جدا کننده و هم‌چنین از آجر فشاری آبساب شده برای نمای ساختمان استفاده می‌کرده‌اند. اما با گذر زمان و روی کار آمدن انواع دیگر آجر و بلوک که مزایای متعددی داشتند و وزن آن‌ها دیگر مثل وزن آجر فشاری سنگین نبود، این آجر رفته‌رفته کاربردهایش کمتر شد و تنها در اجرای فونداسیون و دیوار حیاط خانه‌های روستایی مورد استفاده قرار گرفت.

هر تن آجر فشاری چند عدد است؟

تعداد آجر فشاری در هر تن برابر است با چیزی حدود 450 تا 500 عدد. و برای محاسبه این که هر تن آجر فشاری چند متر مربع هست هم باید همزمان سطح مقطع و نمای دیوار را در نظر داشته باشید. اگر بخواهیم محاسبه تعداد آجر فشاری در یک متر مربع را با مثالی توضیح بدیم، باید بگوییم که اگر بخواهیم مثلا دیواری با ضخامت 30 سانتی‌متر اجرا کنیم، به ازای هر آجری که در نما دیده می‌شود، دو آجر در پشت آن قرار دارد.
چون سطح مقطع آجر گری 10 سانتی‌متر است، برای این که یک دیوار با ضخامت 20 یا 30 یا 40 سانتی‌متر با آن بچینید، باید به ترتیب 2 یا 3 یا 4 آجر را در کنار هم بچینید تا ضخامت مورد نظر شما برای دیوار تامین شود. پس تعداد آجرهایی که برای ساخت این نماها به کار رفته است، به ترتیب 2، 3 یا 4 برابر چیزی است که در نما نمایان است.

تعداد آجر فشاری در هر تن چیزی برابر با 450 تا 500 عدد است و هر تن آجر گری بین 5.6 تا 6.25 متر دیوار را پوشش خواهد داد.
تعداد آجر فشاری در هر تن

پیش‌تر در مقاله‌ای نحوه محاسبه تعداد آجر در هر متر مربع را به طور کامل توضیح داده‌ایم. اگر ابعاد آجر گری 5*10*20، تعداد آجر گری در هر متر مربع دیوار 10 سانتی‌متری برابر با 80 عدد خواهد بود. اگر تعداد آجر فشاری در هر تن را 450  تا 500 عدد در نظر بگیریم، جواب هر تن آجر فشاری چند متر مربع است برابر با 5.6 تا 6.25 متر خواهد بود. اگر ضخامت دیوار افزایش پیدا کند، قاعدتا تعداد آجر گری در هر مترمربع نیز افزایش پیدا خواهد کرد و متراژی که یک تن آجر گری می‌تواند پوشش دهد کمتر می‌شود.

جمع بندی

وزن هر عدد آجر فشاری چیزی حدود 2 تا 2.5 کیلوگرم است و جزو آجرهای سنگین به شمار می‌رود. تعداد آجر فشاری در هر تن چیزی برابر با 450 تا 500 عدد خواهد بود. از آن جا که برای هر مترمربع دیوار با ضخامت 10 سانتی‌متر به حدود 80 آجر گری نیاز خواهد بود، هر تن آجر گری بین 5.6 تا 6.25 متر دیوار را پوشش خواهد داد. شما می‌توانید برای خرید یا اطلاع از قیمت آجر فشاری به سیوان لند مراجعه کنید.

3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *