هر آنچه باید از پودر سنگ رنگی بدانید | از مقایسه تا خرید و فروش


قیمت پودر سنگ

بیشتر پودر سنگ رنگی مصرفی در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز از کانی‌های کربناته که سفید رنگ هستند بدست می‌آید. انواع کانی‌های کربناته برای تولید پودر سنگ رنگی فراوان هستند. در این مقاله از چگونگی شکل گیری تا قیمت گذاری پودر سنگ رنگی را بررسی می‌کنیم.

چگونگی تولید پودر سنگ رنگی

پودر سنگ رنگی معمولا از اکسید فلزات بدست می‌آید.
پودر سنگ بدست آمده از این سنگ‌ها هم مسلما سفید خواهد بود. اما خاک سنگ رنگی از سنگ‌های رنگی که معمولا اکسیدهای فلزی مثل اکسید‌ آهن، سنگ میکا، سنگ مرمر، مواد سیلیسی، خاک اخرا و سنگ ملانیت تولید می‌گردد. این سنگ‌ها پس از کوبیده شدن، پودری به رنگ سنگ اولیه ایجاد می‌کنند.

تفاوت پودر سنگ سفید با خاک سنگ رنگی چیست؟

بیشتر پودر سنگ مصرفی صنایع و ساختمان از کانی کربناته تهیه می‌شود.
برای تولید پودر سنگ باید سنگ‌های استخراج شده از معادن را با استفاده از دستگاه کوبشی و آسیاب‌های خاصی به ذرات بسیاری ریز تبدیل کنیم. اما تفاوت این دو محصول در نوع سنگ‌هایی است که کوبیده و پودر می‌شوند.
سنگ‌های موجود در معادن رنگ بندی‌های متنوعی دارند. بیشتر تولید پودر سنگ که برای مصرف ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود از سنگ‌های کربناته مثل سنگ آهک تهیه می‌گردد. سنگ‌های کربناته یعنی سنگ هایی که از خانواده کربنات کلسیم هستند، بسیار فراوانند و در حدود 4 درصد پوسته کره زمین را تشکیل می دهند. این سنگ‌ها که به صورت سنگ آهک ، دولومیت ، گچ و … هستند، سفید رنگ می‌باشند و به خوبی به عنوان مواد اولیه برای صنایع مختلف به کار می‌روند.
اما برای تولید پودر سنگ رنگی باید از سنگ‌های رنگی استفاده نماییم. این محصول معمولا از سنگ‌های رنگی و زینتی گران قیمتی نظیر سنگ مرمر تهیه می‌شود. در تولید آن از رگه‌هایی که در معادن وجود دارد بهره می‌بریم. خاک سنگ رنگی در رنگ های زرد، قرمز، سبز، نارنجی، خاکستری، سیاه و … وجود دارد.

کاربرد پودر سنگ رنگی

پودر سنگ رنگی برای مصارف هنری مثل مجسمه سازی و پتینه کاری کاربرد بیشتری دارد.
پودر سنگ رنگی برای مصارف هنری مثل مجسمه سازی و پتینه کاری کاربرد بیشتری دارد.

خرید پودر سنگ رنگی و سفید به منظور کاربرد آن در فعالیت‌های هنری و صنایع ساختمانی نظیر تهیه ملات و نماسازی است. پودر سنگ رنگي در تهیه بتن رنگی ، تولید بلوک و آجر و رنگی کردن آسفالت است. خاک سنگ رنگی نقش رنگدانه را دارد و برای مصارف هنری مثل مجسمه سازی ، پتینه کاری و تابلوی نقش برجسته هم استفاده می‌شود. اما به طور کلی پودر سنگی در صنایع مختلف از جمله صنایع ساختمانی، ذوب آهن، کشاورزی، تولید مواد شیمیایی و.. کاربرد فراوان دارد.

شهرهای تولید کننده خاک سنگ رنگی

پودر سنگ رنگی جوشقان اصفهان از مرغوبیت زیادی برخوردار است. نوعی خاک سنگ رنگی هم از کشور ترکیه وارد می‌شود که کیفیت مرغوبی دارد اما به دلیل قیمت بالا، برای کارهای هنری مناسب است و برای صنایع ساختمانی گران می‌باشد. پودر سنگ رنگی تهران و قم هم از کیفیت قابل قبولی برخوردار است ، اما محصولی کمیاب محسوب می‌شود زیرا معمولا از رگه های بدست آمده در معادن سنگ به طور اندک تولید می‌گردد.

فروش پودر سنگ رنگی

پودر سنگ رنگی به صورت بسته بندی شده و فله‌ای توسط کارخانه‌ها تولید و روانه بازار می‌شوند. قیمت بسته‌های پودر سنگ رنگی به با توجه به محل معدن و کیفیت پودر سنگ متفاوت است. فروش این نوع پودر در رنگ‌های مختلف و نیز پودر سنگ سفید معمولی، سوپر، جوشقان و… برای استفاده در مشاغل دیگر مانند تولید موزائیک، سنگ فرش و فعالیت‌های هنری و تزئینی می‌باشد.

خرید پودر سنگ رنگی

سنگ‌های پودر شده کربناته فراوان هستند و برای استفاده در موقعیت‌های گوناگون صنعتی و چه بسا هنری مناسب و در دسترس می‌باشند. از طرفی قیمت آن‌ها اندک است و هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد.

کلام پایانی

پودر سنگ رنگي دارای کلیه خواص کانی کوبیده شده بوده. با این تفاوت که به دلیل دارا بودن سایز بندی پودری و میکرونیزه و افزایش سطح تماس، علاوه بر خواص موجود در صنایع مختلف راحت‌تر  نیز به کار گرفته می‌شود. شما می‌توانید برای استعلام قیمت پودر سنگ رنگی به سایت سیوان لند مراجعه کنید. هم‌چنین می‌توانید برای اطلاع از نحوه خرید و فروش و حمل و نقل کلیه مصالح ساختمانی ازجمله پودر سنگ با کارشناسان تیم سیوان در تماس باشید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *