مجتمع تجاری تفریحی شیراز مال ستارخان

شیراز مال مجتمعی تجاری تفریحی است که در بلوار ستارخان شیراز واقع شده است. این مجتمع شامل بخش تجاری، رستوران، فود کورت، کافه، سینما، سالن بیلیارد، پاتیناژ، شهربازی، پارکینگ و 70 واحد اداری است.

مجتمع شیراز مال

شیراز مال

مجتمع تجاری تفریحی شیراز مال در سال 1400 در شیراز افتتاح شد. این مجتمع حدود 42 هزار متر مربع زیربنا دارد. که از این مقدار زیربنا حدود 50 درصد به فضای خدماتی، فرهنگی و تفریحی اختصاص یافته و 50 درصد دیگر فضای شیراز مال نیز کاربری تجاری دارد. این مجتمع با احتساب طبقه همکف و زیرزمین از 11 طبقه تشکیل شده است. 

مشخصات کامل برج

  • 40000 متر مربع زمین
  • 76000 متر مربع زیر بنا
  • 250 واحد تجاری
  • 6000 متر مربع وسعت هایپر مارکت ( هایپر استار )
  • 7000 متر مربع شهر بازی سرپوشیده
  • 2 سلن سینمایی سه بعدی  پیشرفته
  • 12 رستوران
  • 28 فست فود
  • 1000 واحد پارکینگ سرپوشیده

بخش‌های مختلف شیراز مال

واحدهای تجاری

حدود 250 واحد تجاری با متراژهای متغییر بین 150 تا 2000 متر مربع، در طبقات همکف، اول و دوم این مجتمع قرار گرفته‌اند. تمام این واحدها مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی و همچنین وید مرکزی می‌باشند. راهروهای عریض واستاندارد، محیطی دلچسب و زیبا را برای مشتریان و مراجعه کنندگان فراهم کرده است. حضور برندهای شناخته شده و بین المللی در این مجتمع مانند سایر مجمتع‌های تجاری سبب شده تا این پروژه بسیار پر رونق باشد.

پارکینگ شیراز مال

در پاسخ به این سوال که آیا شیراز مال پارکینگ اختصاصی دارد یا نه، باید گفت که نیازی به نگرانی در رابطه با این موضوع وجود ندارد. با این که مجتمع شیراز مال ستارخان در محلی بنا شده که پارک کردن در خیابان تقریبا غیرممکن است، اما برای رفاه حال مراجعه‌کنندگان، خود این مجتمع دارای سه طبقه پارکینگ اختصاصی می‌باشد.

سینما شیراز مال

سالن‌های سینما شیراز مال در طبقه دوم آن قرار دارد. شیراز مال چهار سالن سینما دارد. سالن شماره یک یا سالن آبی دارای 98 صندلی، سالن شماره 2 یا سالن سبز دارای 50 صندلی، سالن شماره 3 یا سالن زرد دارای 70 صندلی می‌باشد. سالن آخر که سالن وی آی پی یا سالن قرمز است، 18 صندلی بیشتر ندارد.

تمامی این سالن ها از کیفیت تصویر بالا و صدای دالبی برخوردار هستند. و همین امر باعث شده که سینما شیراز مال در همین مدت اندک به خاطر مجهز بودن و کیفیت بالا، به یکی از پردیس‌های سینمایی پرطرفدار شیراز تبدیل شود.

فروشگاه‌های شیراز مال

سینما شیراز مال

شیراز مال 30 واحد تجاری دارد. که در میان‌ها برندهای مختلفی به چشم می‌خورند. از میان این برندها می‌توان به نایک، پوما، پاریس هیلتون، ساعت احدی، جین وست، انزا هوم، بوتیک هرمان، کوتون، بیوتی کد، سارو، کروم، پولو، چرم پاندورا، اورز و بسیاری برندهای دیگر اشاره کرد. همان طور که از برندهای نام برده می‌توان متوجه شد، فروشگاه‌های فعال در شیراز مال در زمینه‌های مختلفی از پوشاک گرفته تا کالای خواب فعالیت دارند.

هایپر مارکت شیراز مال

این واحد از شیراز مال با 6000 متر مربع زیر بنا، با نام تجاری هایپر مارکت تحت لیسانس هایپر مارکت شناخته می‌شود. این بخش شامل تمام نیازهای یک خانواده بوده و با توجه به تجربه‌ی موفق این برند در ایران و سراسر دنیا، حضور در این فروشگاه با وسعت بالا می‌تواند محل خوبی برای رفع مایحتاج شما باشد.

بوک لند شیراز مال

به جز برندهای نام برده شده در قسمت پیش، قسمتی از این مجتمع به بوک لند اختصاص یافته است. بوک لند از کتاب فروش‌های معتبر و مدرن کشور است که دو شعبه از آن در شیراز قرار دارد. در بوک لند می‌توانید علاوه بر خرید کتاب، لوازم‌التحریر، مجسمه و لوازم تزیینی و کادویی نیز خریداری کنید. 

سوپر سروش شیراز مال

سوپر سروش شیراز که هایپر مارکتی زنجیره‌ای در شهر شیراز است، یک شعبه هم در شیراز مال ستارخان دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای سوپر سروش که به مواد غذایی با کیفیت و وارداتی معروف است یک تجربه خرید خوشمزه را در شیراز مال برای شما رقم می‌زند.

رستوران‌ها و فست فود شیراز مال

12 واحد رستوران مجلل و 28 واحد فست فود با معتبر ترین و شناخته شده ترین برندهای ایرانی و بین المللی، محیطی شاد و سرگرم کننده و کاملا رفاهی برای تمام مراجعه کنندگان فراهم آورده است. امکانات رفاهی که در این بخش‌ها تعبیه شده است می‌تواند شما را برای گذراندن اوقات فراقت خود همزمان با خرید مایحتاج خود، جذب کند.

فود کورت‌های شیراز مال

اگر در هنگام خرید هوس یک غذای خوشمزه کردید، می‌توانید به فود کورت شیراز مال سر بزنید. فود کورت شیراز مال مجموعه‌ای از فست فودها و کافه‌هاست و می‌توانید طیف متنوعی از خوراکی‌ها را در آن پیدا کنید. از جمله فست فودهای فود کورت شیراز مال می‌توان به دیگون، که سوخاری‌های خوشمزه در آن پیدا می‌شود؛ تکسین دونر، که شاورما و دونر کباب ترکی دارد؛ پیتزا و هات داگ آمریکایی 001، که انواع پیتزاها را سرو می‌کند؛ تک برگر، که برگرهای لذیذ و خوشمزه دارد؛ اشاره کرد.

دیگر رستوران‌ها و فست‌فودهای مستقر در این مجتمع عبارتند از: سالاد بار بنشوک، بنیز، ساندویچ سرد و گرم غازی، کومو، بیسو، نان و شیرینی مشتک، کافه بار سرد و گرم بیسو و غذای ملل. که ساعت سرویس دهی فود کورت شیراز مال از ساعت 8 صبح تا 12 شب است.

فست فود کومو

یکی از معروف ترین فست فودهای موجود در شیراز، کومو است. در این فست فود منوی متنوعی از پیتزاهای ایتالیایی و سالاد و پیش غذا پیش روی شما است. یکی از محبوب ترین و پر طرفدارترین پیتزاهای کومو، پیتزا سوپر سوپریم ایتالیایی و پیتزا پپرونی ایتالیایی می‌باشد. از دیگر گزینه‌های موجود در منوی این فست فود می‌توان به پیتزا پولو پستو، پیتزا کاپری چیوسا، پیتزا آفریکانا، پیتزا مارگاریتا، انواع سالاد سزار، ترنجان، روکولا و سالاد آزمان اشاره کرد.

کافه رستوران برد گیم چارمان

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اهل کافه گردی است و در هر سفر و تفریحی به دنبال تجربه‌ی کافه‌های جدید می‌باشد، کافه چارمان در شیراز مال ارزش سر زدن را دارد. با ورود به این کافه می‌توانید یک برد گیم رزرو کرده، پاستا و پیتزا سفارش دهید و در حین بازی از خوردن میان وعده‌ی خود لذت ببرید. در منوی این کافه رستوران گزینه‌هایی از جمله انواع فست فود، صبحانه، انواع نوشیدنی سرد، اسموتی، شیک، کیک و دسر، قهوه و چای، دمنوش ونوشیدنی گرم را می‌توانید ببینید و انتخاب کنید.

برد گیم‌های کافه چارمان شامل بازی‌های مختلفی اعم از: معمایی تا آموزشی و استراتژیک، اقتصادی، تصویر سازی، تعادلی، خانوادگی، فانتزی، فکری، مدیریت منابع، مشارکتی و هیجانی می‌باشد. معنای نام این کافه رستوران، بازی رومیزی است. یعنی بازی‌هایی که روی میز چیده می‌شوند و به صورت گروهی اجرا می‌گردند. این کافه هر روز از ساعت 8 الی 24 میزبان شما خواهد بود.

گیم نت و شهربازی شیراز مال

حدود 2 هزار متر مربع از فضای شیراز مال به گیم نت و شهربازی سرپوشیده اختصاص دارد. گیم کلاب های این مجتمع همگی مدرن‌ترین و به‌روزترین وسایل بازی را دارند. از میان این گیم کلاب ها می‌توان به نووا کلاب،که بازی‌های واقعیت مجازی (4 نفره)، بازی‌های شبیه‌سازی و پلی استیشن 5 دارد؛ کافه چارمان، که در کنار سرو غذا و نوشیدنی می‌توانید با بورد گیم‌ها و بازی‌های رومیزی گروهی آن سرگرم شوید و در نهایت کیدزو پارک، که پارک تخصصی باز و سرگرمی و آموزش کودکان است، اشاره کرد.

معماری شیراز مال

معماری شیراز مال ستارخان

معماری شیراز مال توسط مهندسین نیاز اسمعیلی و شهرام زارع صورت گرفته است. در نمای اصلی این ساختمان می‌توان دو مکعب در حال چرخش را دید که در هم ادغام شده‌اند. ایجاد چرخش در این مکعب‌ها باعث شد در کنار استفاده حداکثری از فضا که از اولویت‌ها برای طراحی این بنا بود، حجمی پویا آمیز ایجاد شود.

هر کدام از این مکعب‌ها از متریال متفاوتی ساخته شده است. یکی از مکعب‌ها از آجر که متریالی توپر و سنگین است ساخته شده و دیگری از شیشه. ایده معماران از انتخاب این دو متریال (آجر که مصالحی سنتی است، در کنار شیشه)، ایجاد فضایی بوده که به نوعی تصویری از خاطره دیروز را در آینه امروز منعکس کند.

هتل‌ها و مکان‌های گردشگری نزدیک به شیراز مال

اگر شما هم به شیراز سفر کرده‌اید و در هتل‌هایی که در ادامه نام می‌بریم اقامت دارید، بهتر است که به شیراز مال سر بزنید. زیرا این مجتمع تجاری تفریحی به این هتل‌ها نزدیک است.

  • هتل امیر کبیر
  • هتل بزرگ چمران
  • هتل ارم
  • هتل فردوسی
  • هتل زند
  • هتل پارس

همچنین شما می‌توانید پس از گشت و گذار در این مجتمع بزرگ، سری هم به جاذبه‌های گردشگری شیراز که به آن نزدیک است بزنید و کمی خستگی پیاده روی در این مجمتع را از پای خود در بیاورید. مکان‌های گردشگری نزدیک به شیراز مال عبارتند از:

  • باغ ارم شیراز
  • بوستان آزادی
  • مسجد وکیل
  • بازار وکیل
  • خانه تاریخی منطقی نژاد
  • مسجد نصیر الملک
  • آرامگاه حافظ
  • شاهچراغ

جمع بندی

مجتمع تجاری تفریحی شیراز مال ستارخان، مجتمعی پنج طبقه با سه طبقه پارکینگ اختصاصی است. این مجتمع متشکل از فروشگاه‌ها، هایپر مارکت، فود کورت، کافه، گیم کلاب و سینما است. این مجتمع تجربه‌ای از خریدی خوب به همراه تفریحی جذاب برای تمام اعضای خانواده رقم می‌زند.

3/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه در “مجتمع تجاری تفریحی شیراز مال ستارخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *