مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

استفاده از پنجره‌های عایق در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات لازم و ضروری تبدیل شده. زیرا شما با این کار علاوه بر حفظ دمای خانه می‌توانید مانع از ورود هرگونه آلودگی به خانه‌های خود شوید. پنجره‌های دوجداره دارای انواع گوناگونی هستند که ما در این مقاله قصد مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc را داریم تا بتوانید در زمان خرید، برای انتخاب یکی از آن‌ها با آگاهی بیشتری این کار را انجام دهید.

قیمت درب و پنجره دو حداره
قیمت درب و پنجره آلومینیومی
قیمتدرب وپنجره یو پی وی سی
قیمت کاشی و سرامیک

تفاوت وشباهت‌های پنجره ترمال بریک با upvc

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc
مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌دانید بین پنجره‌های ترمال بریک و upvc، کدام یک را انتخاب کنید، پس باید با مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc بهترین تصمیم را بگیرید. برای این کار ابتدا به مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc می‌پردازیم. یکی از رایج ترین سوالاتی که در بین مصرف کنندگان پیش می‌آید این است که کدام یک از این پنجره‌ها عایق بهتری در برابر سرما و گرما می‌باشد؟

در واقع باید بگوییم که عوامل گوناگونی در عایق بودن یک پنجره تاثیر گذار است. البته پروفیل‌های هردو پنجره عایق گرما و سرما می‌باشند که این می‌تواند از جمله مزیت‌های این دو پنجره به شمار برود.

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

این دو پنجره‌ی دوجداره از نظرهای گوناگونی با هم تفاوت داشته و در برخی موارد نیز شبیه به هم هستند. در ادامه به مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc خواهیم پرداخت.

از نظر عایق بودن

اگر بخواهیم به مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر عایق بودن بپردازیم باید بگوییم که هردوی این پنجره‌ها براساس استانداردهای لازم طراحی و ساخته شده‌اند. شیشه‌های دوجداره و یراق آلات به کار رفته در این پنجره‌ها استاندارد بوده و هردوی آن‌ها میزان عایق یکسانی را به شما تحویل می‌دهند. علاوه بر این بهتر است بدانید که با توجه به ذات upvc که جنس بسیار عایقی دارد، این پنجره‌ها عایق صوتی و حرارتی بهتری از خود نشان می‌دهند.

دقت داشته باشید که در تولید پنجره دوجداره ترمال بریک حتما از پلی آمید جهت عایق سازی آن استفاده شده باشد و از مواد متفرقه‌ای همچون pvc استفاده نشده باشد زیرا در این صورت از مفاومت پنجره کاسته خواهد شد.

از نظر کیفیت و تغییر رنگ در شرایط آب و هوایی گوناگون

مقایسه پروفیل پنجره دوجداره ترمال بریک و UPVC
مقایسه پروفیل پنجره دوجداره ترمال بریک و UPVC

پروفیل‌های upvc ذاتا به رنگ سفید هستند و بهترین نوع آن نیز همان پروفیل‌های سفید رنگ می‌باشند. البته این پروفیل‌ها در انواع طرح چوب نیز در پنجره‌های upvc استفاده می‌شود که به صورت یک فیلم روی پروفیل سفید کشیده می‌شود. اما امروزه رنگ‌های متنوعی از این پروفیل‌ها در بزار موجود است که از کیفیت مطلوبی نیز برخوردارند. اگر شما هم در پنجره‌های خود از پروفیل استانداردی مانند ویستابست استفاده کرده‌اید، امکان استفاده از رنگ سفید را در تمام مناطق آب و هوایی مانند خشک، معدل، مرطوب و سرد و کوهستانی را دارید.

اما درصورتی که از پروفیل‌های غیر استاندارد استفاده می‌کنید توصیه می‌شود که برای مناطق گرم و خشک از پروفیل‌های طرح چوب استفاده نکنید. اما بهتر است بدانید که پروفیل‌های آلومینیومی به دو شکل رنگ الکترواستاتیکی پودری و آنادایز قابل رنگ آمیزی هستند. درمورد آنادایز باید بگوییم که پروفیل را درون یک محلول قرار می‌دهند که در یک فرایند شیمیایی لایه مقاوم اکسیدی روی پروفیل قرار گرفته و سبب بالا رفتن مقاومت آلومینیوم خواهد شد.

طیف‌های مختلفی از آنادایز را می‌توان روی پنجره‌های آلومینیومی اجرا کرد. در اجرای رنگ‌های استاتیکی نیز باید بگوییم که در این عملیات که طی 350 درجه‌ی سانتی گراد صورت می‌گیرد، رنگ کاملا به خورد پروفیل رفته و یک لایه‌ی مقاومتی را تشکیل می‌دهد. اما به طور کلی، سیستم پوششی آنادایز مقاومت بیشتری در برابر شرایط سخت آب و هوایی داشته و در برابر خط و خش مقاوم است.

در مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر آنادایز شدن، پنجره‌های آلومینیومی عملکرد بهتری در مناطق گرم و خشک از خود نشان می‌دهند. این پنجره از نظر مقاومت و ماندگاری رنگ و کیفیت پروفیل برتر خواهد بود. پس بهتر است که در مناطق گرم و خشک از پروفیل‌های نوع سفید و مارک تجاری ویستابست استفاده کنید.

فرمولاسیون این پروفیل به صورت است که توانسته استاندارد RAL المان را دریافت کرده و در شرایط آب و هوایی گرم و خشک بسیار مقاوم باشد. این پروفیل در این شرایط آب و هوایی هرگز دچار دفرمگی و زرد شدن، نخواهد شد. پس یکی دیگر از مورادی که می‌توان درمورد مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc بیان کرد، میزان مقاومت این دو پنجره در شرایط‌های مختلف آب و هوایی می‌باشد.

از نظر مقاومت و ممان اینرسی پنجره

درمورد مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر مقاومت باید بگوییم که این مورد با گالوانیزه داخلی آن‌ها ارتباط مستقیم دارد. در حالت استاندارداگر  پروفیل ویستابست گالوانیزه داخلی با ابعاد 33*25 میلی متر با ضخامت 1.5 میلی متر استفاده شود، ممان اینرسی هردو سری آن‌ها ( سری 60 و 70 ) برابر با 1.46 سانتی متر به توان 4 خواهد بود. اما در بهترین حالت، در پروفیل‌های استاتیکی ویستابست با گالوانیزه به شکل قوطی و با ابعاد 45*25 میلی متر و ضخامت 2 میلی متر، ممبران آن به 10.79 خواهد رسید.

اما این درحالی است که ممان اینرسی پروفیل‌های آلومینیومی در کمترین حالت خود حدود 11 اشد و می‌توان آن را تا 36 هم افزایش داد. با توجه به ابعاد بالا باید بگوییم که برای ساخت پنجره‌ای با ابعاد بزرگتر و آن هم در طبقات بالاتر، باتوجه به فشارهای بیشتری که از طرف باد به پنجره وارد می‌شود، باید مقاومت بالایی در پنجره‌های خود شاهد باشیم.

در این شرایط یا باید از پروفیل‌های upvc استاتیکی ویستابست استفاده کرد و یا از پروفیل‌های آلومینیوم ترمال بریک. علاوه بر این پس از انجام برخی از محاسبات خاص به این نتیجه می‌رسیم که باید حتما در برخی از پنجره‌ها از پروفیل آلومینیوم ترمال بریک استفاده کرد و حتی سری 70 استاتیکی ویستابست نیز پاسخ گو نخواهد بود.

از نظر نوع یراق آلات و بازشو آن

یراق آلات پنجره دوجداره ترمال بریک و UPVC
یراق آلات پنجره دوجداره ترمال بریک و UPVC

در مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc باید بگوییم که هر نوع یراق آلاتی که در پنجره‌های UPVC مورد استفاده قرار می‌گیرد، در پنجره‌های ترمال بریک نیز استفاده می‌شود. هر دوی آن‌ها دارای  انواع بازشوهای کشویی، لولایی، فولکس واگنی و لیفت هستند. اما در برخی از پنجره‌ها مانند پنجره دوجداره کشویی که در برخی از مدل‌های آن و لیفت اند اسلاید عرض و ارتفاع بیشتری دارند، باید حتما از پروفیل‌های آلومینیوم ترمال بریک استفاده شود. به طور کلی بهتر است که در پنجره‌های کشویی با ارتفاع بیش از 2 متر و عرض بالای 3 متر، از پروفیل‌های ترمال بریک استفاده کنید.

از نظر سبک سازی ساختمان

با مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر وزن درمی‌یابید که به طور کلی پنجره‌های UPVC، وزن کمتری نسبت به پنجره‌های آلومینیومی دارند و همین امر سبب می‌شود تا وزن کلی سازه نیز کاهش یابد.

مقایسه قیمت پنجره دوجداره ترمال بریک با upvc

اگر بخواهیم این دو پنجره را از لحاظ قیمت با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم، قیمت پنجره‌های UPVC مانند ویتابستی که به صورت کاملا استاندارد تولید شده، قیمت مناسب تری نسبت به پنجره‌های ترمال بریک دارد. درمورد مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc باید بگوییم که، پنجره‌های ترمال بریک استاندارد که از آلومینیوم ایرانی تولید شده، تقریبا قیمتی 2.5 برابر قیمت پنجره‌های UPVC ویستابست دارد.

کلام پایانی

در نهایت باید بگوییم که هردو پنجره‌های UPVC و ترمال بریک، جزء پنجره‌های عایق گرما و سرما به شمار می‌روند و کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی امروزی دارند. از آنجایی که اکثر شهرهای کشور شلوغ و پر جمعیت است، استفاده از این پنجره‌ها می‌تواند آسایش و آرامش را به شما هدیه دهد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای خرید این دو پنجره بر سر دوراهی قرار دارید، بهتر است که به مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc بپردازید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *