خرید درب و پنجره دو جداره
افتادگی پنجره دوجداره یکی از مشکلاتی است که ممکن است با گذشت زمان و استفاده‌ی طولانی از آن‌ها به وجود بیاید. به دنبال این مشکل، مشکلات متعدد دیگری نیز خواهد آمد که یکی از بارزترین آن، بسته نشدن درست درب و پنجره‌ی دوجداره است. یکی دیگر از این مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاید، درزهایی است که در درب و پنجره ایجاد خواهد شد. پس با رفع افتادگی پنجره دوجداره دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

دلایل افتادگی پنجره دوجداره

افتادگی پنجره دوجداره
افتادگی پنجره دوجداره
همه‌ی ما به این جمله اعتقاد داریم که همواره پیشگیری بهتر از درمان است.به همین دلیل است که بهتر است کمی درمورد رفع افتادگی پنجره دوجداره بدانید و عواملی که سبب ایجاد این مشکل می‌شوند را بشناسید و تا حد امکان از وقوع آن جلوگیری کنید.

نشست کردن ساختمان

یکی از عواملی که می‌تواند سبب افتادگی پنجره دوجداره شود، نشست کردن ساختمان است. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای رفع افتادگی پنجره دوجداره، تا حد امکان ساختمان خود را در برابر عوامل گوناگون مقاوم کنید.

عدم دقت در اندازه‌گیری مناسب پنجره

اندازه‌گیری نادرست پنجره نیز یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند منجهر به افتادگی آن شود. این موضوع زمانی قابل اهمیت می‌شود که خودتان بخواهید آن را نصب کنید. معمولا این عملیات نیاز به تخصص و مهارت دارد بنابراین بهتر است که از متخصصین و شرکت‌های مربوطه کمک بگیرید.

پروفیل‌ها

در بین پنجره‌های دوجداره از پروفیل استفاده می‌شود که به منظور تحمل وزن پنجره و مقاومت در برابر انبساط و انقباض صورت می‌گیرد. اما در کل می‌توان گفت که تاثیر چندانی ندارد. درواقع استفاده از پروفیل‌های به صورت تکی سبب می‌شود تا شاهد افتادگی پنجره‌های دوجداره باشیم. به همین دلیل بهتر است که در کنار پروفیل از ورق‌های گالوانیزه نیز استفاده کنید. اگر بخواهید اطمینان یابید که در پنجره‌ی شما از گالوانیزه استفاده شده یا نه، کافی است وجود پیچ در پایین ترین قاب پنجره را بررسی کنید.

عدم نصب مناسب

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در افتادگی پنجره دوجداره، نصب نامناسب آن است. برخی از افراد تصور می‌کنند که خودشان هم از پس نصب این درب و پنجره‌ها بر می‌آیند. اما در نهایت با نصب نادرست آن مواجه می‌شوند و منجر به مشکلات متعددی همچون افتادگی پنجره می‌شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که نصب پنجره دوجداره را به افراد متخصص آن بسپارید.

یراق آلات نامناسب

استفاده از یراق آلات نامناسب و بی کیفیت علاوه بر اینکه ماندگاری پنجره را کم می‌کند، سبب افتادگی آن و مشکلات دیگری نیز خواهد شد. پس بهتر است تا حد امکان از یراق آلات با کیفیت استفاده کنید.

عدم استفاده از ورق گالوانیزه در بین صفحات پنجره

ورق گالوانیزه یک ورق فولادی است که در بین صفحات پنجره دوجداره قرار می‌گیرد. از آنجایی که پروفیل نمی‌تواند به تنهایی وزن پنجره را تحمل کند و در برابر انبساط و انقباض مقاومت خوبی از خود نشان دهد، از ورق‌های گالوانیزه به عنوان مکمل در ساخت این پنجره‌ها استفاده می‌کنند. اما برخی از افراد که می‌خواهند پنجره را با هزینه‌ی پایین ترین خریداری کنند، ممکن است از پنجره‌هایی که این ورق در آن به کار گرفته نشده استفاده کنند. این موضوع سبب می‌شود که پنجره در برابر انبساط و انقباض، به راحتی دچار افتادگی شود و پنجره نتواند وزن شیشه را تحمل کرده و تاب بردارد. این مشکل می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و در عملکرد پنجره‌ی شما مشکل ایجاد کند. به همین دلیل است که باید از وجود ورق گالوانیزه در پنجره‌ی خود اطمینان یابید.

نحوه رفع افتادگی پنجره دوجداره

نحوه رفع افتادگی پنجره دوجداره
نحوه رفع افتادگی پنجره دوجداره
به طور کلی پنجره‌های دوجداره را می‌توان به سه دسته‌ی کشویی، فولکس واگنی و لولایی تقسیم کرد. رفع افتادگی پنجره دوجداره هرکدام از آن‌ها با رگلاژ حل خواهد شد. رگلاژ پنجره دوجداره فرآیندی است که طی آن پنجره به طور کامل تراز شده و در قاب خود جای می‌گیرد. به دنبال این کار، پنجره به آسانی باز و بسته خواهد شد.

رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی

عمده‌ی مشکل این پنجره‌ها در باز و بسته کردن آن‌ها است. در واقع این موضوع را در زمان باز و بسته کردن این پنجره‎‌ها متوجه خواهید شد. جهت رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی و رگلاژ کردن آن باید طبق مراحل زیر پیش بروید:
  1. در اولین مرحله پنجره را از جای خود خارج کنید.
  2. علتک‌های پنجره را بررسی کرده و درصورت وجود مشکل و ایراد در آن‌ها، با تعویض این قطعات می‌توان از پنجره‌ها به حالت قبل استفاده کرد.
  3. درصورت سالم بودن غلتک‌ها باید به سراغ ریل‌های پنجره بروید. درصورت وجود مشکل در این قطعه، توصیه می‌شود که آن را تعویض کنید.
  4. در مرحله‌ی بعد بایستی پنجره را به طور کاملا صحیح نصب کنید. زیرا ممکن است مشکل ایجاد شده، ناشی از نصب غلط پنجره دوجداره باشد.
  5. در نهایت باید ریل‌ها ر به خوبی روغن کاری کنید.

رفع افتادگی پنجره دوجداره لولایی

پنجره‌های لولایی یکی از پرکاربردترین نوع از پنجره‌های دوجداره به شمار می‌روند. پنجره‌های لولایی در دو نوع تک حالته و دوحالته وجود دارند.برای رفع افتادگی پنجره دوجداره لولایی دوحالته باید اقدامات زیر را انجام دهید:
  1. ابتدا پنجره را به سمت بالا فشار دهید، زیرا در این نوع پنجره‌ها فشار از بالا به نقاط پایینی وارد می‌شود.
  2. رگلاژ پنجره در این شرایط بسیار مناسب است.
  3. لولاهای بالا و پایین پنجره را تنظیم کنید و در کنار آن شیشه را در جای خود تراش دهید.
رفع افتادگی پنجره دوجداره لولایی تک حالته نیز شامل مراحل زیر است:
  1. ابتدا کاور لولای درب و پنجره تک حالته را به طور کامل باز کنید.
  2. لنگه‌ی بازشو پنجره را به صورت افقی و عمودی جا به جا کنید.
  3. رگلاژ را به طور موازی انجام دهید تا به شکل مناسب باز و بسته شود.
  4. درصورت نیاز از رگلاژ ساده استفاده کنید.

رفع افتادگی درب دوجداره PVC

این درب‌ها نیز همانند پنجره‌های دوجداره به سه نوع لولایی، کشویی و فولکس واگنی دسته بندی می‌شود. به همین دلیل است که تمام مراحل رفع افتادگی پنجره‌های آن شبیه مراحلی است که گفته شد. البته به یاد داشته باشید که بهتر است این عملیات توسط متخصصین مجرب انجام شود.

رفع افتادگی پنجره دوجداره فولکس واگنی

رفع افتادگی پنجره دوجداره فولکس واگنی
رفع افتادگی پنجره دوجداره فولکس واگنی
پنجره‌های فولکس واگنی دارای قطعه‌ای هستند که متحرک بوده و از چارچوب آن خارج می‌شود. این قطعه به صورت مجزا قابل باز و بسته شدن است. نام دیگر این پنجره‌ها تیت اند اسلاید است و به دلیل به روز بودن این نوع پنجره‌ها، هرکسی نمی‌تواند نصب آن را انجام دهد. پس بهتر از که از افراد متخصص کمک بگیرید.

کلام پایانی

افتادگی پنجره دوجداره و درب‌های PVC یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هرکسی رخ دهد. پس باید بدانید که در این مواقع باید چه اقداماتی انجام دهید تا به درب و پنجره‌ی شما آسیبی نرسد. به همین منظور باید هر نوع از درب و پنجره‌های دوجداره را با توجه به نوع آن رگلاژ کرد. توصیه می‌شود برای رفع افتادگی پنجره دوجداره از متخصصین مجرب کمک بگیرید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.
به این نوشته امتیاز دهید !