جدول انتخاب موتور آسانسور

جدول انتخاب موتور آسانسور کمک زیادی در انتخاب انواع موتورهای آسانسور به مصرف کنندگان می‌کند و می‌تواند راهنمانی مناسبی برای مشاهده‌ی مشخصات و کیفیت موتورهای آسانسور باشد. سیوان لند در این مقاله قصد دارد تا ویژگی‌های انواع موتورهای آسانسور را به صورت جدول به شما ارائه دهد تا شما با مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر بتوانید مورد مناسب نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

قیمت موتور آسانسور
قیمت آسانسور
قیمت ریل آسانسور
قیمت درب کابین آسانسور

جدول انتخاب موتور آسانسور

جدول انتخاب موتور آسانسور
جدول انتخاب موتور آسانسور

همانطور که می‌دانید، قلب هر آسانسور موتور آن است و یکی از مهم ترین فاکتورها در زمان خرید آسانسور به شمار می‌رود. موتورهای آسانسور در انواع گوناگونی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. موتورهای گیربکسی، گیرلس و مغناطیسی از انواع موتورهای تولید شده در شرکت‌های مختلف دنیا هستند. قیمت موتور آسانسور با توجه به امتیازات و کیفیتی که دارند تعیین می‌شود. شما در زمان خرید موتورهای آسانسور باید جدول انتخاب موتور آسانسور را بررسی کنید تا انتخابی درست و صحیح داشته باشید.

جدول توان موتورهای آسانسور

جدول انتخاب موتور آسانسور براساس توان آن‌ها به صورت زیر است:

موتورهای آسانسور ایرانی موتورهای آسانسور وارداتی
موتور آسانسور بهران: 5.5، 6.1 و 7.3 کیلووات موتور گیربکس ساسی ایتالیا: 5.5، 7.3، 9.2، 11، 13.2 و 17.6 کیلووات
موتور آسانسور یاران: 5.5، 6.1 کیلووات موتور گیربکس ساسی اسپانیا: 5.5، 7.3، 9.2، 11، 13.2 و 17.6 کیلووات
موتور آسانسور پرگاس: 5.5، 6.1 کیلووات موتور گیربکس سیکور ایتالیا: 5.5، 7.3، 9.2، 11 و 13.2 کیلووات
موتور آسانسور الکمپ: 5.5، 6.1 و 7.3 کیلووات موتور گیربکس ایتال گرز: 5.5، 6.1 و 7.3 کیلووات
موتور آسانسور الکو: 5.5، 6.1 و 7.3 کیلووات موتور گیربکس مونتاناری: 5.5، 6.1 و 7.3 کیلووات

جدول ظرفیت موتورهای آسانسور

جدول انتخاب موتور آسانسور براساس ظرفیت آن‌ها به شرح زیر است:

نام موتور ظرفیت
موتور آسانسور گیربکسی ساسی ایتالیا 4 الی 6 نفر
موتور آسانسور گیربکسی الکمپ وارداتی 4 الی 6 نفر
موتور آسانسور گیربکسی ایتال وارداتی 4 الی 6 نفره
موتور آسانسور گیربکسی بالابان mp داخلی 6 نفره
موتور آسانسور گیربکسی بهران داخلی 6 نفره
موتور آسانسور گیربکسی یاران داخلی 6 نفره
موتور آسانسور گیربکسی الکو داخلی 6 نفره

موتور آسانسور ایرانی الکو

استفاده از این موتور در ایران بسیار رایج است. موتورهای الکو در طراحی و ساخت با دیگر موتورهای گیربکسی خارجی، رقابت تنگاتنگی دارد و توانسته رضایت مصرف کنندگان را به دست آورد. این موتورها در ابعاد گوناگون با عملکردی مناسب و مقاومت بالا ساخته شده‌اند و با آب و هوای ایران مطابقت دارد. براساس اطلاعات شرکا آلکو و اطلاعات جدول انتخاب موتور آسانسور، قدرت آن حدود 5.5 کیلو وات تخمین زده شده.

موتور آسانسور ساسی

موتور آسانسور ساسی یکی از موتورهای گیربکسی وارداتی از کشور ایتالیا است که با استفاده از فناوری‌های نوین طراحی و تولید شده و به عنوان یک برند مطرح جهانی، در بازار عرضه می‌شود. طبق آنچه که در جدول انتخاب موتور آسانسور گفتیم، ظرفیت این موتورها 6 نفر است و با سرعتی معادل 1 متر بر ثانیه طراحی شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع موتورها، اندازه‌ی مناسب آن برای استفاده در ابعاد کوچک می‌باشد.

موتور آسانسور ام پی

این موتورها ساخت کشور ایران است که جنس بدنه‌ی آن چدن می‌باشد. از آنجایی که ساختار این موتورها از ماده‌ای مستحکم ساخته شده، این قابلیت را دارد که شکل خود را به خوبی حفظ کرده و به دقیق بودن موقعیت شفت آسانسور کمک کند. قدرت این موتورها چیزی حدود 6.1 کیلووات است.

موتور آسانسور بهران

موتور آسانسور بهران
موتور آسانسور بهران

یکی از مشخصات موتور آسانسور بهران که در جدول انتخاب موتور آسانسور ها نیز بیان شد، این است که همانند موتورهای اسانسور ساسی ظرفیت معین 6 نفره دارند و با سرعت یک متر بر ثانیه طراحی و ساخته شده‌اند. براساس نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه، موتورهای بهران یکی از بهترین موتورهای گیربکسی ساخته شده در کشورمان است که توانسته بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. بهران یکی از معروف ترین برندهای موتور آسانسور در سطح کشور به شمار می‌رود.

موتور آسانسور یاران

یکی دیگر از موتوهای آسانسوری که در ایران طراحی و ساخته شده، موتورهای آسانسور یاران می‌باشد که قدرت موتور آن حدود 5.5 کیلو وات تخمین زده شده. ظرفیت این موتورها 6 نفر تعیین شده و سرعت آن یک متر بر ثانیه طراحی شده. یکی از مشخصات موتور آسانسور یاران که در جدول انتخاب موتور آسانسور ذکر شد، این است که با شرایط آب و هوایی گوناگون کشور سازگاری دارد. این موتورها دارای گواهی نامه معتبر ملی هستند و گام موثری در صنعت آسانسور سازی ایران به شمار می‌روند.

موتور آسانسور ایتال

این موتورهای گیربکسی ساخت کشور ایتالیا هستند که در کشورهای ایتالیا و اسپانیا تولید شده‌اند. از آنجایی که قیمت موتور آسنسور ایتال مناسب است و دارای گارانتی دو ساله می‌باشد، یکی از پر فروش ترین نمونه‌ها در جهان به شمار می‌رود. همانطور که در جدول انتخاب موتور آسانسور به آن پرداختیم، قدرت این موتورها 5.5، 6.1 و 7.7 کیلووات محاسبه شده. این موتورها با تولید صدای کم و به صورت تک سرعته و دو سرعته در بازار موجود هستند.

موتور آسانسور الکمپ

این موتورها با الهام گرفتن از ساختار موتورهای آسانسور الکمپ ایتالیا، توسط یک تولید کننده‌ی تبریزی طراحی و ساخته شد. عملکرد این موتورها تا حد زیادی قابل قبول است و از خدمات پس از فروش معتبری برخوردار است. ظرفیت این موتورها 6 نفر تعیین شده و سرعت آن یک متر بر ثانیه است.

جدول موتورهای آسانسور ایرانی و خارجی با مشخصات

موتورهای آسانسور ایرانی

موتورهای آسانسور ایرانی اعم از الکو، بهران، کوپل و فرشباف از برندهای ایرانی هستند که در مقایسه با برندهای خارجی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. در جدول انتخاب موتور آسانسور ایرانی و خارجی، مشخصات آن‌ها را ذکر کرده‌ایم.

نام موتور مشخصات
موتور آسانسور بهران یکی از پیشتازان تولید قطعات آسانسور است که محصولات آن دارای حرکتی نرم و بدون لغزش است.
موتور اسانسور IR10 و IR20 کوپل شرکت کوپل نماینده‌ی شرکت سیکور ایتالیا در ایران است که توانسته فعالیت خود را به شکل قابل توجهی گسترش دهد.
موتور آسانسور الکو این شرکت با الگو برداری از برندهای سیکور و ساسی توانست یک موتور کاملا ایرانی بسازد و وارد بازار کند.
موتور آسانسور فرشباف این شرکت نیز با الگو برداری از برندهای ساسی، ایتال و سیکور نیز محصول خود را ساخت اما با این تفاوت که قیمت کمتری دارند. به همین دلیل است که در میان پیمانکاران ساخت و ساز، طرفدار زیادی دارد.

موتورهای آسانسور خارجی

موتورهای آسانسور خارجی
موتورهای آسانسور خارجی
نام موتور مشخصات
موتور آسانسور زیلابگ این موتور ساخت آلمان بوده و نسبت به سایز موتورهای آسانسور دیگر گران تر است. همچنین بهترین برند موتور گیرلس آسانسور به شمار می‌رود.
موتور آسانسور آلبرتوساسی این برند یکی از برندهای ایتالیایی و قدیمی موتورهای وارداتی به ایران است. کیفیت فوق العاده‌ی این موتورها سبب شده تا هرساله تعداد زیادی از آن به فروش برسد.
موتور آسانسور هوبر این برند یک برند ایتالیایی است که به دلیل نرمی و لرزش کم، از برندهای ایتالیایی محبوب به شمار می‌رود.
موتور آسانسور ایتال یک برند ایتالیایی به توان‌های 5.5 . 7.3 کیلووات است که در ایران موجود بوده و جزء پر فروش ترین موتورهای آسانسور است.
موتور آسانسور مونتاناری یکی از قدیمی ترین برندهای ایتالیایی است.
موتور آسانسور آرکل این موتور ساخت کشور ترکیه بوده و به بسیاری از کش.رها صادر می‌شود و کیفیت خوب و قابل قبولی نیز دارد.

کلام پایانی

جدول انتخاب موتور آسانسور به شما کمک می‌کند تا با توجه به اهمیت آن در بین انواع موتورها، بتوانید موتوری با کیفیت و مناسب با نیاز خود انتخاب کنید. جدول انتخاب موتور آسانسور براساس معیارهای مختلفی وجود دارند که ما در این مقاله انواع آن را بررسی و برای شما شرح دادیم. تنوع در موتورهای آسانسور از هر نظر سبب شده تا در زمان خرید نیاز به مقایسه داشته باشید تا بتوانید محصول موردنظر خود را به درستی انتخاب کنید.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *