بررسی و کاربرد ربات بتن خوار


قیمت بتن

بررسی و کاربرد ربات بتن خوار

"بررسی
انرژی زیادی برای خرد کردن، جداسازی، ذوب و بازیافت سازه های بتنی آسیب دیده استفاده می شود. علاوه بر این مجریان پروژه در حین تخریب، آب زیادی را روی آوارها به منظور فرونشاندن گرد و غبار می پاشند که با توجه به بحران آب و توصیه های اکید در استفاده از این ماده حیاتی، مهندسان عمران مجبور به یافتن روشی هستند.ساختمان های جدید در زمینه تخریب و بازیافت نخاله های ساختمانی هستند.

ربات بتن خوار ابزاری مناسب برای تخریب ساختمان ها!

اگر بخواهیم ساختمانی را تخریب کنیم، علاوه بر ایجاد گرد و غبار زیاد، به نیروی انسانی و ابزار سنگین نیز نیاز داریم. بازیافت مواد آسیب دیده نیز انرژی زیادی مصرف می کند. علاوه بر این برای سرکوب گرد و غبار باید آب زیادی مصرف کنیم که با توجه به شرایط فعلی (بحران آب) باید به فکر راه های جدید دیگری باشیم. مهندسان راه و ساختمان به دنبال راهی برای استفاده از فناوری جدید برای تخریب ساختمان با مصرف انرژی کمتر و سرعت بیشتر هستند. در اینجا با ربات بتن خوار که با استفاده از تکنولوژی روز ساخته شده است آشنا می شویم.
تخریب ساختمان علاوه بر ایجاد گرد و غبار زیاد و آلودگی محیط زیست مستلزم استفاده از ماشین آلات سنگین و نیروی انسانی زیاد است و مطمئناً می تواند برای ساکنین مشکل ایجاد کند. با طراحی ربات بتن خوار برای بازیافت بتن گامی موثر در توسعه صنعت ساختمان و صرفه جویی در مصرف آب برداشته شد. یکی از معایب سازه های بتنی این است که برای تخریب طراحی نشده اند.
با استفاده از فناوری‌های جدید، روند تخریب ساختمان‌ها سریع‌تر می‌شود و انرژی کمتری برای تخریب و بازیافت سازه‌های ساختمانی صرف می‌شود. یکی از این فناوری ها استفاده از ربات های بتن خوار است

ربات های بازیافت بتن یا ربات های بتن خوار چگونه کار می کنند

ربات های بازیافت بتن پس از قرار گرفتن در داخل ساختمان، شروع به اسکن محیط اطراف خود می کنند و در حین عملیات تخریب مسیری را که قرار است در آن کار کنند مشخص می کنند. این ربات از آب برای شکستن سطح بتن و جداسازی آن استفاده می کند و مواد باقی مانده را به داخل می کشد. با این دستگاه گرد و غبار ایجاد نمی شود، مواد دور ریختنی تولید نمی شود و نیازی به جداسازی مواد نیست.
این دستگاه از آب تحت فشار به نام آب تخریب هیدرولیکی استفاده می کند. چیزی که امروزه برای کندن میلگردها برای بازسازی پروژه ها استفاده می شود. پس از این مرحله، دوغاب سیمان فیلتر شده به واحد بسته بندی ارسال می شود. سپس مواد جدا شده در کیسه های بزرگ بسته بندی شده و به نزدیکترین ایستگاه بتن پیش ساخته هدایت می شوند.

 ربات بتن خوار
ربات بتن خوار

واحد بسته بندی مجهز به قدرت و قدرت مکش یک جاروبرقی است و دینام های توربین واقع در مسیر ورودی هوا، چند درصد از ربات را به برق نیاز دارد. آب مصرف شده در این فرآیند نیز به دستگاه باز می گردد. پس از عملیات تخریب، هیچ ماده ای به جز میلگرد باقی نمانده که از سیمان، گرد و غبار و زنگ زدگی نیز پاک شده و برای برش و بازیافت آماده می شود. با تخریب بتن توسط ربات بتن خوار می توان از تک تک ذرات ساختمان تخریب شده برای ساخت سازه های جدید استفاده کرد.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *