بررسی لوله پلیکا کشاورزی و ویژگی‌های آن

لوله پلیکا کشاورزی از نوع لوله پلیکا نیمه قوی می‌باشد و از آن در آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند. دلیل محبوبیت لوله پلیکا کشاورزی این است که در برابر فشار و ضربه مقاوم است، نور خورشید به آن آسیب نمی‌زند، حیوانات جونده نمی‌توانند آن را خراب کنند، با مواد شیمیایی واکنش نمی‌دهد و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود.

لوله پلیکا کشاورزی چیست؟

لوله پلیکا کشاورزی از نوع لوله پلیکا نیمه قوی می‌باشد و از آن در آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کنند.
لوله پلیکا کشاورزی

لوله‌های پلیکا از جنس upvc هستند و از نظر میزان فشاری که می‌توانند تحمل کنند در سه نوع لوله پلیکا فشار قوی، نیمه قوی و معمولی تولید می‌شوند. لوله پلیکا کشاورزی از نوع لوله پلیکا نیمه قوی است، ضخامت متوسطی دارد و می‌تواند فشار سیالات را تا حد خوبی تحمل کند. البته از لوله پلیکای فشار قوی هم می‌توان برای این کار استفاده کرد، اما چون نوع نیمه قوی هم جوابگو است، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از این نوع لوله پلیکا استفاده می‌شود.

از لوله پلیکا کشاورزی در اجرای سیستم‌های آبرسانی زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شود. این لوله در برابر سموم و کودهای کشاورزی مقاوم است و دچار خوردگی و پوسیدگی نمی‌شود و هم‌چنین مواد اولیه‌ی با کیفیت به کار رفته در ساخت آن باعث می‌شود که از خرابی بر اثر تابش نور خورشید و جوندگان در امان باشد. و به طور کلی می‌توان گفت این لوله طول عمر بالای 50 تا 100 ساله دارد.

لوله پلیکای کشاورزی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، لوله پلیکا کشاورزی از جنس upvc (پلی وینیل کلراید پلاستیکی نشده) می‌باشد و معمولا در رنگ خاکستری روشن تولید می‌شود. این لوله در سایزها و ضخامت‌های متنوع تولید می‌شود که می‌توان بر حسب نیاز از سایز مناسب استفاده کرد. لوله پلیکا کشاورزی از نظر مقاومت در برابر تنش‌ها خوب عمل می‌کند و در برابر فشار مقاوم است. این لوله وزن بسیار سبکی دارد که باعث می‌شود حمل و نصب آن آسان باشد.

برای اجرای سیستم‌های آبیاری و وصل کردن لوله‌ها به هم می‌توان به راحتی از اتصالات مخصوص لوله پلیکا استفاده کرد. و در صورت نیاز به خم کردن و زاویه دادن این لوله‌ها می‌توان در صورت خم گرم بودن لوله این کار را با حرارت دادن لوله پلیکا انجام داد و در صورت خم سرد بودن لوله با کمک گرفتن از فنر.

لوله پلیکا کشاورزی در برابر سموم و کودهای شیمیایی مقاوم است و می‌توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد.
ویژگی‌های لوله پلیکا کشاورزی

مزایای لوله پلیکا کشاورزی چیست؟

لوله پلیکا کشاورزی و به طور کلی لوله‌های پلیکا مزایای متعددی دارند که باعث محبوبیت آن‌ها شده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • لوله پلیکا کشاورزی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است و می‌توان از آن در مناطق مختلف استفاده کرد.
  • سطح داخل لوله کاملا صاف و صیقلی است و در جریان آب اصطکاکی ایجاد نمی‌شود.
  • ضریب انبساط طولی لوله پایین است ، در نتیجه انبساط طولی آن‌ها مخرب نخواهد بود.
  • مقاومت این لوله در برابر فشار و ضربه بالا است.
  • در مقابل مواد شیمیایی مقاوم هستند و دچار خوردگی نمی‌شوند.
  • وزن آن‌ها کم است و جابه‌جایی و نصب آن‌ها را می‌توان به راحتی انجام داد.

جمع‌بندی

لوله پلیکا کشاورزی از نوع لوله upvc فشار نیمه قوی است که برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله در برابر سموم و کودهای شیمیایی مقاوم است و می‌توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد. مقاومت این لوله بسیار زیاد است و طول عمر بالایی هم دارد.

به این نوشته امتیاز دهید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *