بتن نیوجرسی | بررسی کامل دیوار نیوجرسی


قیمت بتن

بتن نیوجرسی که در گفتار به نام‌های حافظ بتنی، دیوار نیوجرسی، مانع جرسی و حتی نیوجرسی نیز شناخته می‌شود، نوعی مانع بتنی است که برای امنیت جاده‌ها، جداسازی خطوط ترافیکی، تغییر مسیر وسایل نقلیه و رفیوژ وسط خیابان‌های جهت ایجاد فضای سبز استفاده می‌شود. سیوان لند، ارئه دهنده برترین برندهای صنعت ساختمان، بهترین گزینه برای تامیین بتن آماده است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سیوان لند، به صورت آنلاین قیمت بتن آماده رو استعلام بگیرید و خریداری کنید.

بتن نیوجرسی
بتن نیوجرسی

بتن نیوجرسی و یا دیوار نیوجرسی چیست؟

جداکننده نیوجرسی یا دیوار نیوجرسی که در ایران به دلیل تشابه رنگی آن با بلوک‌های سیمانی به آن بلوک نیوجرسی نیز گفته می‌شود، از جمله قطعات بتنی پیش ساخته است که از بتن ساخته می‌شود و کاربرد اصلی آن، جداکردن مسیرهای ترافیکی جاده‌ها است. بتن‌ نیوجرسی به گونه‌ای طراحی شده است که در صورتی که خودرو با آن برخورد نماید، آسیب کمتری به خودرو وارد شود و در عین حال مانع از خروج خودرو از مسیر و پرت شدن آن به دره یا ورود با لاین مخالف شود.

کاربرد دیوار نیوجرسی چیست ؟

بتن نیوجرسی علاوه بر کم کردن خسارت ناشی از تصادفات جاده‌ای، به عنوان جدا کننده مسیر، محافظ برای عابران پیاده و کارگران پروژه عمرانی، موانع موقت، موانع امنیتی و حتی سیل بند نیز مورد استفاده است. لازم به ذکر است در بعضی موارد از بتن نیوجرسی حتی به عنوان هدایت کننده جریان آب نیز استفاده می‌کنند.

کاربرد بتن نیوجرسی
کاربرد بتن نیوجرسی

دیوارهای نیوجرسی از چه موادی تشکیل شده است ؟

برای تولید حفاظ‌های نیوجرسی طبق معیارهای استاندارد، استفاده از مواد اولیه به شرح زیر لازم است.

  • استفاده از سیمان تیپ 1 یا سیمان پرتلند تیپ 2 یا سیمان با ویژگی مشابه تیپ 1 یا تیپ 2
  • سنگدانه مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره 302 مانند شن و ماسه عدسی و بادامی
  • استفاده از آب کاملا تمیز و بدون هیچ گونه آلودگی و مواد اسیدی یا قلیایی
  • استفاده از میلگرد با حداقل مقاومت کششی بالای 400 مگاپاسکال
  • افزودنی‌های بتن که باعث بالا رفتن خواص ویژه بتن مانند، مقاومت فشاری و کششی بتن می‌شود
  • مفصل با تحمل ضربه‌های سنگین و مقاومت کششی بسیار بالا

انواع روش تولید نیوجرسی

هر کارخانه تولید کننده قطعات بتنی، روش خود را برای تولید بتن نیوجرسی دارد اما به طور معمول برای تولید دیوار نیوجرسی پنج روش متداول است. برای تهیه بتن آماده به فروشگاه اینترنتی سیوان لند مراجعه فرمایید.

بتن ریزی در قالب ایستاده

به وطر معمول، بتن ساخته شده برای تولید بتن نیوجرسی در قالب‌های می‌ریزند. این عمل باعث می‌شود تا قطعه بتنی در حال ساخت دور مرکز ثقلی آن به گونه‌ای بچرخد که به صورت ایستاده روی زمین قرار بگیرد.

بتن ریزی در قالب ایستاده
بتن ریزی در قالب ایستاده

بتن ریزی در قالب‌های برعکس

در تولید بتن نیوجرسی به روش قالب برعکس، قالب‌ها را به صورت برعکس قرار می‌دهند و بتن را از قسمت کف نیوجرسی ئارد قالب می‌کنند. پس از سفت شدن بتن، قالب را از آن جدا کرده و به وسیله جرثقیل، دیوار نیوجرسی را روی کف آن برگردان می‌نمایند.
برای مطالعه بیشتر درباره قالب بتن می‌توانید به مقاله آن مراجعه کنید.

روش تولید بتن نیوجرسی به صورت کاملا اتوماتیک

در ساخت نیوجرسی به روش کاملا اتوماتیک، اکثر مراحل ساخت دیوار به صورت خودکار و به وسیله‌ی دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد. در این روش تولید، فقط بتن ریزی دستی انجام می‌شود و بقیه کارها بدون دخالت دست می‌باشد.

تولید نیوجرسی بتن به روش سنتی

در این روش تولید، تمامی مراحل به صورت دستی و سنتی انجام می‌شود. تولید بتن نیوجرسی به این روش تقریبا منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به طور کلی، بن کاربرد گسترده‌ای در صنعت و ساختمان سازی دارد. بتن به تنهایی از مقاومت کششی بالایی بهره‌مند نیست و برای قسمت‌هایی مانند سقف قابل استفاده نمی‌باشد.ه همین دلیل از آرماتور بندی سقف استفاده می‌کنند تا مقاومت کششی بتن بهبود یابد.

روش تولید دیوار نیوجرسی درجا

روش درجا در تولید بتن نیوجرسی، ترکیبی از سنت و مدرنیته است و مرز بین روش تولید دستی و اتوماتیک می‌باشد. سیوان لند، ارائه دهنده برترین برندهای ساختمانی، مرجعی معتبر برای تهیه بترین بتن آماده است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سیوان لند، بتن آماده مورد نیاز خود را تامیین نمایید.

نقشه تولید انواع نیوجرسی بتنی

امروز بتن های مصرفی برای تولید نیوجرسی اول از هم توسط میکسرهای مکانیزه تولید و بعد تراک میکسر به محل تولید انتقال پیدا می‌کند. برای ساخت این محصول ابتدا قالب ها باید روغن کاری شوند. سپس شبکه های آرماتور که قبلا از نظر کیفیت کنترل شده اند در قالب ها قرار خواهند و بعد بتن ها ریخته خواهند شد تا در قالب شکل مورد نظر را بگیرد. بعد از چند ساعت که مواد در قالب ماندند فرایند عمل آوری شروع می‌شود. معمولا محافظ ها را به روش بخاردهی عمل آوری می‌کنند. سپس حفاظ های ساخته شده به انبار منتقل خواهند شد.

انواع نیوجرسی از نظر جنس

نیوجرسی بتنی

مواد تشکیل دهنده این نوع نیوجرسی را می‌توان آب فولاد مفصل به همراه شن و ماسه در نظر گرفت. جالب است بدانید که بتن مورد استفاده حتما باید ویبر گردد و اسلامپ بالا را در صورت استفاده از روان کننده لحاظ کرد. همینطور دمای محیط هنگام تولید باید بین 5 درجه تا 32 درجه سانتی گراد باشد تا مقاومت بتن به 5 نیوتن بر میلی متر مربع برسد، این نوع از نیوجرسی از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.
قیمت دیوار نیوجرسی، با قیمت روز سیمان در ارتباط مستقیم است. با افزایش قیمت سیمان، قیمت بتن نیوجرسی نیز افزایش می‌یابد.

نیوجرسی پلی اتیلن

این نوع نیوجرسی با مواد پلی اتیلنی ساخته شده و در نتیجه وزن بسیار کمتری دارد و به دلیل جابه جایی بسیار راحت تر آن برای پروژه های موقت بسیار مناسب است. البته در عین حال از مقاومت کمتری هم برخوردار است. در این نوع نیوجرسی امکان استفاده از نورپردازی هم می‌توان آن را با خاک یا هر ماده دیگری پر کرد تا پایداری بیشتری داشته باشد.

نیوجرسی پلاستیکی

یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول قابلیت جا به جایی خیلی راحت آن هست، نیوجرسی پلاستیکی از یک پلاستیک 9.4 کیلویی درست شده که برای بالا رفتن وزنش، آن را با آب پر می‌کنند و سپس برای جا به جایی آن به راحتی در پوش آن را برداشته و آب داخل آن خالی می‌کنند. این جدا کننده ها معمولا برای ترافیک های سبک و سنگین در جاده ها، پارکینگ ها و مکان هایی که نیاز به پارتیشن بندی محوطه دارد استفاده می‌شود.

نیوجرسی بتنی نیوجرسی پلاستیکی و پلی اتیلن
جا به جایی پذیری سخت راحت
قیمت بالا پایین
مقاومت بالا پایین و متوسط

کاربرد حفاظ‌های بتنی یا بتن نیوجرسی چیست ؟

حفاظ‌های بتنی پیش ساخته که به انحصار ( NJ ) نیز نامیده می‌شوند، به عنوان یک مانع طولی ایده‌آل، بیشترین کاربرد را در تغییر مسیر ترافیک دارند. از دیگر کاربردهای بتن نیوجرسی می‌توان به واردی که در زیر آمده است شاره نمود.

  • تفکیک ایستگاه‌های کنار جاده‌ای مانند اتوبوس و تاکسی
  • تفکیک سازی فضای املاک با بتن نیوجرسی
  • استفاده از دیوار نیوجرسی در دوربرگردان‌ها
  • محوطه سازی  در مکان‌ها صنعتی، شهری و ….
  • سیل بند و هادی آب
  • تفکیک سازی پارکینگ‌های خودرو

مزایای استفاده از بتن نیوجرسی به عنوان حفاظ

در ابتدا نیوجرسی‌ها از جنس پلاستیک و قابل انعطاف بودند. تا در مواقع تصادف، آسیب ناشی از برخورد خودرو‌ها به حداقل برسد.بعد از آن زمانی که نیوجرسی بتن تولید شد، به دلیل مقاوم بودن و بلندتر بودن بتن‌های نیوجرسی نسبت به نیوجرسی پلاستیکی، استفاده از آن‌ها مزایای بهتری داشت. از جمله مزایای استفاده از دیوار نیوحرسی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • به دلیل وزن زیاد دیوار نیوجرسی، خطر تصادف مرگ‌بار را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
  • صرفه جویی قابل توجه در هزینه نگه‌داری بتن نیوجرسی
  • مناسب برای طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها
  • نصب آسان و سریع
  • کاهش نور آزار دهنده خودروی لاین مخالف در شب
  • قابلیت تعویض آسان
نیوجرسی
نیوجرسی

انواع اتصالات در بلوک نیوجرسی

بلوک های نیوجرسی معمولا در مدل 4 متری و 6 متری تولید می‌شود، بنابراین در ساخت بلوک نیوجرسی باید به مفاصل توجه ویژه شود، زیرا ساختار های اشتباه می‌تواند مقاومت کل بتن را تحت تاثیر قرار دهد. اتصالات این بلوک ها که وزنی معادل 13.2 کیلوگرم دارند با یک نری و دو مادگی، اتصالی محکم را شکل می‌دهد.اتصالات بلوک نیوجرسی سه دسته را شامل می‌شود که به شرح زیر می‌باشد:

  • بلوک نیوجرسی بدون اتصال.
  • بلوک نیوجرسی مفصلی.
  • بلوک نیوجرسی کام و زبانه.

ابعاد بتن نیوجرسی

با توجه به اینکه بتن نیوجرسی توسط قالب‌های بتن تولید می‌شود، همه دارای اندازه و ابعاد یکسان می‌باشند. اندازه معمول دیوارهای نیوجرسی 1 تا 6 متر می‌باشد. این اندازه به جهت ایجاد ایمنی استاندارد شده‌اند. جالب است بندانید که نیوجرسی‌ها باید دارای مقاومت کششی بسیار بالایی باشند تا به هنگام تصادف و برخورد خودرو، بتوانند خسارت وارد شده را به حداثل کاهش دهند.
بتن نیوجرسی نوعی قطعه بتنی پراستفاده است. از دیگر قطعات بتنی پرکاربرد می‌توانبه دال بتنی، تیر بتنی، ستون‌های بتنی و… اشاره نمود.

در پایان

استفاده از دیوار نیوجرسی در کنار جاده‌ها، می‌تواند راه‌ حلی مناسب برای کاهش خطرات ناشی از تصادفات جاده‌ای باشد. علاوه بر آن، بتن نیوجرسی کاربردهای گسترده‌ای دارد که در بالا به صورت کامل توضیح داده شد. سیوان لند، ارائه دهنده برترین برندهای صنعت ساختمان، مرجعی معتبر برای تهیه بتن آماده است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی سیوان لند، بتن آماده مورد نیاز خود را تهیه فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه در “بتن نیوجرسی | بررسی کامل دیوار نیوجرسی

  1. حسین شریفی میگوید:

    من تعدادی بتن نیوجرسی از یه سایت سفارش دادم متاسفانه کیفیت مناسبی نداشتند و قیمتشون هم بالا بود . سایت شمارو یکی از همکارام به من معرفی کرد و باید بگم که از همه نظر عالیه و همکارم خیلی تعریف کیفیت محصولاتتونو میکرد الان من چجوری میتونم محصول موردنظرمو خریداری کنم؟

    • امیر حسین سنایی میگوید:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون، اما درحال حاضر نیوجرسی در بین سبد محصولات ما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *